Polska Liga Esportowa zwiększa oglądalność i pozyskuje nowych partnerów

polska liga esportowa
Fot. materiały prasowe
Polska Liga Esportowa poszerza listę partnerów. Pierwsza kolejka zmagań wiosennego sezonu 2021 przyniosła blisko 600 tys. odsłon wśród użytkowników Internetu i telewizyjnych odbiorców - to wzrost aż o 130 proc. względem ubiegłego roku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Przedstawiciele Polskiej Ligi Esportowej chwalą się statystykami. W peaku rywalizację PGE Dywizji Mistrzowskiej w TV śledziło 32 213 użytkowników (wzrost o 71 proc.), natomiast na platformie Twitch odpowiednio 6 049 (wzrost o 41 proc.). Średnia liczba widzów wszystkich meczów 1. kolejki w serwisie Twitch to z kolei 3 908 (wzrost o 78 proc.).

Polska Liga Esportowa - nowi partnerzy

Obie dywizje flagowych produktów PLE, czyli rozgrywek Counter-Strike: Global Offensive posiadają partnerów tytularnych, którzy profesjonalizują kształt ligi, tj: LOTTO Dywizja Profesjonalna jest przedłużeniem partnerstwa zeszłosezonowego z Totalizatorem Sportowym, właścicielem marki LOTTO, a PGE Dywizja Mistrzowska od wiosennego sezonu zyskała PGE Polską Grupę Energetyczną.

Do drużyny Polskiej Ligi Esportowej dołączyła również firma LG Electronics, która historię oraz know-how gamingowy pielęgnuje od wielu lat. LG, jako oficjalny partner PGE Dywizji Mistrzowskiej wspierać będzie działania przy samych rozgrywkach, ale również te wykraczające poza standardowy produkt.

Kolejną istotną współpracą będą działania z przeglądarką dla graczy Opera GX, które w sposób kreatywny angażować będą społeczność esportową. To pierwszy projekt Opery GX w obszarze esportu w Polsce. Tym samym Opera GX staje się oficjalną przeglądarką PGE Dywizji Mistrzowskiej.

Do grona oficjalnych dostawców Polskiej Ligi Esportowej dołącza również Logitech G – lider rozwiązań bezprzewodowych dla graczy, marka wybierana przez najlepszych esportowców na świecie. Przedłużone zostały współprace, których efektywność mierzona była podczas grudniowych finałów Polskiej Ligi Esportowej. Podczas rozgrywek dodatkowej energii zawodnikom ponownie dodawać będzie Red Bull, a smak emocji podkręci marka Sokołów.

Polska Liga Esportowa - Dawid Podsiadło i Marcin Gortat

Dawid Podsiadło, od lat jeden z najpopularniejszych muzyków w Polsce, postanowił zaangażować się biznesowo w bardzo bliski sobie gaming, a konkretnie – Esport. Artysta zainwestował w Polską Ligą Esportową, obejmując tym samym udziały w spółce, której współwłaścicielem jest również od niedawna Marcin Gortat – polska gwiazda NBA.

Polska Liga Esportowa słynie z ligi Counter Strike: Global Offensive, czyli gry od wielu lat pozostającej w czołówce tytułów esportowych na świecie. Zwycięzca zeszłorocznych finałów ligi rywalizował o pulę nagród pieniężnych wysokości 100 000 złotych oraz nagrody indywidualne, takie jak lot do USA na mecz NBA. Rozgrywki CS:GO składają się z dwóch dywizji: Profesjonalnej oraz PGE Mistrzowskiej. Oprócz wspomnianej gry, zawodnicy mierzą się w takich tytułach jak Pro Evolution Soccer czy F1. W najbliższym czasie zostaną ogłoszone kolejne turnieje.

Esport jak i szeroko rozumiany Gaming - to jedna z najdynamiczniej rosnących gałęzi biznesu rozrywkowego, która dodatkową stopę wzrostu zanotowała wraz z nadejściem pandemii oraz wprowadzanych restrykcji i lockdownu. Powrót do rozrywki domowej przyczynił się do wzrostu wartości całej branży wirtualnej rozrywki.

 

baner 970x200

ZOBACZ RÓWNIEŻ