Raport Employer Branding. Siła możliwości, czyli 5 kroków do rozwoju

Małgorzata Stasiak-Duklewska Head of Employer Bran
Małgorzata Stasiak-Duklewska Head of Employer Branding w Luxoft Poland
Cyfryzacja i nowe technologie to najprężniej rozwijające się dziedziny. Jakich specjalistów potrzebuje branża IT i jakie daje szanse rozwoju zdradza Małgorzata Stasiak-Duklewska, Head of Employer Branding w Luxoft, międzynarodowej firmie zajmującej się strategią cyfrową i inżynierią oprogramowania.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2021 (75)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Krok pierwszy: dobre chęci

W świecie technologii jest miejsce dla każdego, kto ma chęci i wiedzę w tym zakresie. Do swoich zespołów zapraszamy nie tylko specjalistów stricte z dziedziny IT – w dobrych zespołach liczy się różnorodność. Wszyscy kandydaci, muszą wykazać się wiedzą, doświadczeniem, często kompetencjami językowymi oraz zaprezentować tzw. miękkie umiejętności, np. zdolność komunikacji, tak ważną zwłaszcza w przypadku stanowisk związanych z zarządzaniem ludźmi. Płeć, pochodzenie, wiek nie ma dla nas żadnego znaczenia. Mamy wiele dowodów na to, że niezależnie od płci możesz być świetnym programistą/ką, analitykiem/czką, architektem/tką, UX-owcem czy testerem/ką.

Krok drugi: umiejętności miękkie

Często podczas różnego rodzaju targów pracy kandydaci pytają nas, jak zacząć czy jak się przebranżowić, co zrobić, aby z nami pracować. Mówimy, że wiedza jest oczywiście niezbędna, ale ważne jest też pielęgnowanie w sobie tzw. kompetencji miękkich. Bardzo zwracamy na nie uwagę. Mamy naprawdę szeroki zakres szkoleń zarówno miękkich, jak i technologicznych na różnych poziomach. Kandydaci i pracownicy cenią sobie także rozbudowany system benefitów. 

Krok trzeci: otwartość na zmianę

Rozwój wiąże się ze zmianą. Przez ostatnich 11 lat, od kiedy Luxoft obecny jest w Polsce, relokowaliśmy do naszego kraju ponad 2600 specjalistów/tek z różnych dziedzin. Eksperci/tki przyjechali/ły do nas z 70 krajów z całego globu. Ta liczba ciągle rośnie. Wśród najbardziej pożądanych pozycji przez osoby relokowane są Senior Software Developer, Senior Business System Analyst czy Regular Software Developer. 

Oprócz rekrutowania najlepiej wykształconych pracowników z różnych zakątków globu w zanadrzu mamy szereg programów dla pracowników. Wśród nich wymienić mogłabym bardzo popularny Internal Mobility. Mogą z niego skorzystać pracownicy, którzy mają kompetencje i ambicje, by się przebranżowić – pozwala on na awans poziomy w ramach struktur firmy.

Krok czwarty: elastyczność pracy – Work from any place

Prawie połowa specjalistów chciałaby nadal pracować w pełni zdalnie – takie są trendy. Uruchomiliśmy więc program Work from any place. Cały proces onboardingu i wdrożenia nowych osób także odbywa się zdalnie. Ufamy w pełni naszym pracownikom i wiemy, że praca wykonywana przez nich jest tak samo efektywna jak w przypadku pracy stacjonarnej. Myślę, że obawa przed utratą nadzoru powstrzymywała wiele firm przed wprowadzeniem standardu pracy z domu. Pandemia pokazała, że w większości przypadków obawa była zupełnie bezpodstawna.

Krok piąty: społeczna odpowiedzialność

Zadowolenie z pracy to nie tylko dobre zarobki czy możliwość pracy zdalnej, ogromne znaczenie dla pracowników ma spójność ich prywatnych poglądów z polityką firmy. Patrząc na to, co jest najbliższe naszym pracownikom, wspólnie z nimi tworzymy akcje CSR, które realnie pomagają zmieniać świat na lepszy. Cieszymy się, kiedy nasze szeregi „zasilają” osoby wyznające te same zasady i wartości. Z dumą uruchomiliśmy ostatnio Program Poleceń dla osób z zewnątrz, czyli tzw. External Referral Program, który polega na wynagradzaniu osób, które polecą naszemu zespołowi rekrutacji ekspertów, których aktualnie poszukujemy. 

-----------------------------------------------

Luxoft 

firma założona w 2000 r. zatrudnia niemal 13 tys. pracowników w 39 placówkach na świecie. Dostarcza klientom rozwiązania technologiczne szyte na miarę. Specjalizuje się w sektorach motoryzacji, usług finansowych, mediów, telekomunikacji i innych.

My Company Polska wydanie 12/2021 (75)

Więcej możesz przeczytać w 12/2021 (75) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ