Wiedza w pigułce. 7 newsletterów, które powinien znać każdy przedsiębiorca
Newslettery dla przedsiębiorców, fot. materiały prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2021 (75)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Biznoteka
Jak przeczytać książkę w pięć minut? Wystarczy dołączyć do społeczności Biznoteka.pl, by raz w tygodniu otrzymać na e-maila obszerne opracowanie książki biznesowej wybranej przez Mateusza Nowaka. Cykliczne wiadomości zawierają najczęściej najważniejsze punkty i założenia publikacji oraz listę zadań, które każdy przedsiębiorca powinien wdrożyć w codziennej działalności. – Miesięcznie możesz zaoszczędzić nawet 38 godz.! – obiecuje twórca newslettera. Pomysłodawca Biznoteki zajmuje się również pozycjami niedostępnymi w naszym kraju oraz dzieli się materiałami dodatkowymi takimi jak wideowywiady.
Najlepsze polskie podcasty
To newsletter przede wszystkim dla osób, które wiedzy i inspiracji poszukują właśnie w podcastach. W odpowiednio zredagowanych wiadomościach otrzymamy zestawienie najciekawszych podcastowych odcinków z danego miesiąca, których tematyka jest naprawdę różnorodna – od jogi i medytację przez marketing i biznes po sport, zdrowie, a nawet dietetykę. – Nasz newsletter powstał z potrzeby dzielenia się ciekawymi treściami i promowania podcastów jako medium. Bardzo wierzymy, że dzielenie się dobrą i ciekawą treścią, a właściwie audio w przypadku podcastów, pozwoli jeszcze szerzej rozwijać się tej branży – tłumaczą pomysłodawcy inicjatywy.
Do końca września 2021 r. ukazało się blisko 90 wydań, w których polecono 770 odcinków. Doświadczony zespół ekspertów publikuje również artykuły, które mogą pomóc słuchaczom – zarówno tym doświadczonym, jak i początkującym – czerpać jeszcze więcej wiedzy i przyjemności z polskich podcastów.
Produktywny Ninja
Każdy e-mail to pakiet wiedzy, narzędzi, szablonów i lifehacków, które pomogą poprawić produktywność. – Dzięki nam dowiesz się, jak efektywniej zarządzać swoim czasem i energią oraz jak wyrwać się z cyklu ciągłego zabiegania, dzięki sprawdzonym metodom, narzędziom i procesom. A wszystko streszczone w jednej wiadomości tygodniowo – czytamy na stronie internetowej inicjatywy.
Treści przygotowane przez zespół Produktywnego Ninja to wiedza potrzebna zarówno doświadczonym przedsiębiorcom, jak i freelancerom. Ponieważ – jak tłumaczą pomysłodawcy newslettera – produktywność ninji to przede wszystkim niezmącony umysł, wyższa wydajność pracy (bez nadgodzin), dobre samopoczucie, a w konsekwencji lepsza jakość życia.
Zapoznanie się z pojedynczą odsłoną newslettera nie zajmuje więcej niż 20 min.
Mimisbrunnr
Nazwa newslettera, wywodząca się z mitologii nordyckiej, jest dość kontrowersyjna i nie zdradza zbyt wiele, jednak kiedy dodamy do niej nazwisko Pawła Tkaczyka to cały marketingowy świat w Polsce już doskonale wie, o kogo chodzi. Mimisbrunnr oznacza Studnię Mimira – regularne z niej picie miało gwarantować niesamowitą mądrość.
Ale mądrość nie przychodzi za darmo. Odyn, nordycki bóg-wszechojciec, oddał Mimirowi swoje oko za możliwość napicia się ze studni. – To mniej więcej tak samo jak teraz – chcę twojego oka (kawałka uwagi) za odrobinę marketingowej mądrości. Ze swojej strony obiecuję ci dwie rzeczy: będę dbał o jakość wody w tej studni i nigdy nie oddam twojego oka komuś innemu – pisze Tkaczyk na stronie internetowej newslettera.
Pomysłodawca inicjatywy – jak sam o sobie mówi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Jest autorem kilku książek („Zakamarki marki” zdobyły tytuł Marketingowej książki 2011 roku), prowadzi również szkolenia i wykłady w ramach współpracy z firmami w całej Polsce.
Knowledge sharing
To newsletter redagowany przez Bartosza Majewskiego, założyciela firmy konsultingowej Casbeg, który pomaga firmom rosnąć w świecie offline i online. Zapisując się do newslettera, co dwa tygodnie będziemy m.in. otrzymywać informacje o najnowszych blogpostach i case studies oraz zestawienia i recenzje książek dla B2B dotyczące marketingu, sprzedaży, a także obsługi klienta.
Casbeg to firma doradcza wspierająca małe i średnie firmy B2B w zakresie sprzedaży, marketingu, obsługi klienta. Eksperci przedsiębiorstwa pracują zarówno z prezesami i członkami zarządów, jak i kadrą menedżerską.
#Slowbiz
Newsletter Macieja Aniserowicza, autora książki „Zawód: programista”, który regularnie pisze o tym, jak prowadzić biznes... inaczej. Wolniej, lepiej, bez zbędnego pędu. – Męczy mnie wszechobecny wyścig szczurów. Nikt nie wciśnie mi kitu, że pracując po 14 godz. dziennie, możesz zadbać o zdrowie (fizyczne i psychiczne!), odpocząć i spędzić czas ze swoim dzieckiem – tłumaczy Aniserowicz. I dodaje, że po wielu latach obecności w środowisku biznesowym zauważył niepokojące zjawisko – że to nie ludzie mają biznesy, ale biznesy mają ludzi. Z takich przeświadczeń zrodził się pomysł na #slowbiz.
Do zagadnień poruszanych w kolejnych wydaniach newslettera należą m.in.: e-mail marketing, branding oraz budowanie zespołu.
GreenLetter
To cotygodniowe streszczenie najważniejszych marketingowych i technologicznych newsów z ponad 50 płatnych zagranicznych źródeł. Jak wskazują twórcy, każdy GreenLetter to kilkanaście godzin researchu, który odbiorcy otrzymują w esencji do przyswojenia w 10 min. – Skomplikowane zagadnienia związane z technologią, reklamą, e-commerce czy kryptowalutami przedstawiamy w prosty, rzeczowy sposób – czytamy na stronie internetowej inicjatywy.
Więcej możesz przeczytać w 12/2021 (75) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.