Idego. Kultura zaufania

Idego
Idego, fot. mat. prasowe
Pandemia i lockdown zmieniły tryb życia wielu z nas. Nawet osoby, którym praca zdalna nie była obca, musiały zmierzyć się z nowymi wyzwaniami - obecnością innych domowników czy opieką nad dziećmi w czasie pracy. Nowe potrzeby stały się wyzwaniem dla pracodawców. Oto, jak poradziliśmy sobie z tym w Idego.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 2/2022 (77)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Indywidualne podejście

Zawsze stawialiśmy na indywidualne podejście do pracowników. Nigdy nie wymagaliśmy obecności w biurze czy dostępności w ściśle określonych godzinach. To właśnie pandemia pokazała, jak dobre i wymierne efekty przynosi naszej firmie kultura zaufania. Jak dokładnie działamy w Idego? Przede wszystkim dajemy naszym zespołom wolną rękę w kwestii planowania godzin pracy. Dzięki temu mogą zorganizować to tak, by uwzględnić nie tylko oczekiwania klientów, ale też osobiste potrzeby pracowników. Jest to możliwe, ponieważ w Idego realizujemy różnorodne i innowacyjne projekty, więc narzucenie jednego, obowiązującego wszystkich standardu, zupełnie by się nie sprawdziło. To właśnie dzięki komunikacji asynchronicznej i dużej autonomii zespołów podczas lockdownu osiągnęliśmy wymaganą jakość dostarczanych rozwiązań oraz komfort pracy.

Atrakcyjny pracodawca

To m.in. dlatego, że tak elastycznie podchodzimy do potrzeb pracowników, podczas pandemii nie zaliczyliśmy prawie żadnych rozstań, choć w dobie rozkwitu branży IT nasi pracownicy mogli przebierać w innych możliwościach. Co więcej, w tym okresie stale zatrudnialiśmy, a ostatecznie podwoiliśmy liczebność zespołu. Andrzej Kopera, który dołączył do Idego w 2021 r., wspomina: „W mojej poprzedniej firmie możliwości pracy zdalnej były mocno ograniczone. Każdy dzień home office należało zgłaszać z wyprzedzeniem. W Idego nikt nie mówi mi, o której godzinie mam zaczynać pracę i gdzie mam wtedy być. Świetnie się czuję z tym, że firma po prostu ufa pracownikom, a nie ciągle ich kontroluje”.

Hacker House do dyspozycji

To jeszcze nie wszystko, jeśli chodzi o wsparcie pracowników w Idego. Naszym absolutnie wyjątkowym projektem jest Hacker House – nadmorski apartament w Gdyni dostępny bezpłatnie dla wszystkich członków zespołu. To odpowiedź na realne potrzeby pracowników, które pojawiły się podczas lockdownu. Wiele osób wtedy potrzebowało zmiany otoczenia. Ze względu na ograniczenia często nie mogły wynająć mieszkania czy zarezerwować hotelu. Firmowy apartament położony zaledwie 10 min piechotą od plaży i centrali firmy nieraz ratował ich dobre samopoczucie i plany urlopowe. Mogli tam zarówno pracować zdalnie, jak i po prostu odpoczywać. 

Remote friendlycommunity 

Indywidualne podejście do pracowników i kultura w Idego sprawiły, że mimo zmieniającej się rzeczywistości czuli się oni bezpiecznie w swoim środowisku pracy. – Jak przeanalizować stopień rotacji zatrudnienia, od początku pandemii urośliśmy dwukrotnie, co jest najlepszym dowodem na to, że w Idego po prostu chce się pracować. Aż 97 proc. pracowników ocenia pozytywnie elastyczność związaną z pracą zdalną i możliwością dostosowania godzin pracy – mówi Justyna Łysoń, specjalistka ds. Employer Brandingu. – W 2021 r. skupiliśmy się na działaniach online i było to bardzo pozytywne doświadczenie. Mieliśmy okazję wystąpić jako główny partner na największej pythonowej konferencji w Polsce, odbywającej się wówczas niestacjonarnie, a zainteresowanie webinarami naszych ekspertów przerosło najśmielsze oczekiwania. Poprzedni rok to również wiele wewnętrznych eventów i integracji online, z których nie planujemy rezygnować. Za hasłem „remote-friendly” stoi więc bardzo wiele naszych działań.

My Company Polska wydanie 2/2022 (77)

Więcej możesz przeczytać w 2/2022 (77) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ