Rynki
Co każda marka powinna wiedzieć zanim rozpocznie działania w obszarze e-commerce?
Napędzany pandemią polski e-commerce bije kolejne rekordy: według prognoz w 2020 r. wartość tego sektora przekroczy 100 mld zł. Przez Internet regularnie kupuje już 75% konsumentów. Korzystając z tego trendu, marki coraz chętniej wychodzą poza własne domeny online i rozpoczynają sprzedaż na największych platformach jak Allegro czy Amazon.
Raport Konsument Nowej Generacji. Jak nadążyć za zmianami
Błyskawiczne płatności, szybkie i wygodne dostawy oraz nowinki technologiczne, które zwiększają komfort klientów. Oto, jak zmienia się polski konsument.
Raport Zielony Ład Czy Polska może być zeroemisyjna?
W ciągu najbliższych 20 lat Polska zbuduje nowy, zeroemisyjny system elektroenergetyczny. Pomoże jej w tym Europejski Zielony Ład i jego mechanizm sprawiedliwej transformacji. Docelowy model ma opierać się na OZE, paliwach alternatywnych i energetyce jądrowej, ale w okresie przejściowym istotną rolę będzie odgrywał gaz ziemny.
Perfumy szyte na miarę. Biznes rośnie mimo pandemii
Nie trzeba czekać na premiery zapachów wielkich marek kosmetycznych. Dziś samemu można już skomponować własne, luksusowe perfumy. Tym cenniejsze, że niepowtarzalne! Z pomocą przychodzą tu firmy tworzące zapachy szyte na miarę.
Raport Konsument Nowej Generacji.Usługi przenoszą się do sieci
Pozyskanie kredytu bez wizyty w banku, umówienie wizyty u fryzjera za pomocą paru kliknięć czy zakup samochodu przez internet. Coś, co było nie do pomyślenia jeszcze rok temu, dziś staje się normą.
Polska ziemia obiecana. "Żadna organizacja nie gromadzi informacji o imigrantach przedsiębiorcach"
Coraz częściej zakładają własne biznesy i tworzą miejsca pracy na polskim rynku pracy. Coraz więcej złotówek dorzucają do naszego PKB. Obcokrajowcy prowadzą nad Wisłą już niemal 20 tys. przedsiębiorstw. Tylko w 2019 r. przybyło ponad 1,6 tys. firm.
Raport Konsument Nowej Generacji. E-biznes wyrównuje szanse [WYWIAD]
W internecie masz szansę wygrać nawet z największymi korporacjami – mówi Grzegorz Kuczyński, CEO w Unity Group.
Jak zarabiają Mikołaje w czasach pandemii
Sezon w tej branży jest krótki. Rozpoczyna się tradycyjnie 6 grudnia, czyli w mikołajki i trwa do późnych godzin 24 grudnia. Na szczęście w czasach pandemii mikołaj też może pracować zdalnie.
Raport Konsument Nowej Generacji. Zakupy od nowa
Zamiast do tradycyjnego sklepu, Polacy wolą wybrać się na zakupy w internecie. Czy trend utrzyma się także wtedy, kiedy po pandemii sklepy powrócą do normalnej działalności?
Jak stworzyć markę luksusową
Przepis na markę de lux? Spójrz na swój produkt nie jak na przedmiot, ale jak na żywego człowieka, w którym można się zakochać lub przynajmniej z nim zaprzyjaźnić.
Ofensywa kombuczy
Rynek producentów kombuczy, choć ciągle niszowy, w Polsce rośnie w błyskawicznym tempie. Napój, który jeszcze niedawno pili głównie hipsterzy, ma szansę trafić pod strzechy i na półki supermarketów.
Raport Konsument Nowej Generacji. Technologiczna rewolucja na rynku płatności
Polacy są wygodni. Chcą szybkich, bezpiecznych i łatwych transakcji. Tyle że nie każda nowinka spotyka się z uznaniem – mówi w wywiadzie Paweł Działak, prezes Tpay.
Robot, który zasieje rośliny czy system, który wykryje chorobę. Oto polskie technologie przyszłości
Polowy robot, który sam sieje, pieli, nawozi i rozpoznaje rośliny, kasy samoobsługowe identyfikujące produkty dzięki analizie obrazu z kamer czy urządzenie, które po naszym głosie pozna, czy nie jesteśmy chorzy – to produkty tworzone przez polskie firmy.
Jesień bardzo biznesowa. Jak zarabiać na porach roku?
Panuje przeświadczenie, że sezonowe biznesy to te, które działają tylko albo zimą, albo latem. Tymczasem są firmy, które największe przychody notują jesienią. Czy da się z nich utrzymać cały rok? Łatwo nie jest, ale dla wielu przedsiębiorców jest to też ich pasja.
Iga giga. Ile podczas swojej kariery będzie mogła zarobić?
Ile podczas swojej kariery będzie mogła zarobić pierwsza Polka, która wygrała turniej wielkoszlemowy?
Białoruski biznes po polsku
Mimo braku demokracji i łamania praw człowieka Białoruś była bardzo atrakcyjnym rynkiem dla polskich przedsiębiorców. Dziś zadają oni sobie pytanie, czy obecny kryzys polityczny tego nie zniszczy.
Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?
Tylko w przeciągu ostatnich kilku tygodni liczba nowych przypadków zakażeń SARS-CoV-2 wzrosła o ponad 2 miliony. Taki obrót wydarzeń bez wątpienia będzie miał poważny wpływ na transport i łańcuchy dostaw - zarówno te lokalne, jak i globalne - dlatego kompleksowe przygotowanie i planowanie ma kluczowe znaczenie dla wszystkich podmiotów logistycznych.
Nowy zdalny świat. Rewolucja nie tylko w miejscu pracy
Wygląda na to, że ci co mogą, będą nadal pracowali zdalnie. Rząd zresztą szykuje odpowiednie przepisy i chce ją wprowadzić do Kodeksu Pracy. Te trendy mogą wywrócić rynek biurowy i paradoksalnie podnieść ceny mieszkań na obrzeżach miast.
Jak po pieniądze i chwałę to na parkiet
Covid-19 pokazał, że giełda może być znowu atrakcyjnym źródłem finansowania. Zgodnie z zasadą, że najlepiej szukać kapitału, kiedy wszyscy wieszczą krach.
Wyścig po szczepionkę. Ile można zarobić na walce z pandemią?
Na naszych oczach rozgrywa się jeden z najciekawszych wyścigów technologicznych – już prawie 170 zespołów naukowców (w tym także z Polski) próbuje opracować szczepionkę na SARS-CoV-2. Stawka bardzo duża, wynik niepewny. Ten, kto ten wyścig wygra nie tylko uratuje ludzi, ale też zarobi.
Pieniądze na walki dronów? Program GameInn wsparciem nie tylko dla twórców gier
Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, sztuczna inteligencja, edukacja to główne wątki ostatniego rozdania funduszy z GameInn. Choć program skierowany był do branży gier komputerowych, to biorąc pod uwagę, kto i na co dostał z niego pieniądze, stał się on raczej pomostem pomiędzy gamingiem a resztą gospodarki. Co można uznać za jego zaletę?
Buty z ananasa? Polskie firmy z branży wege na fali ekotrendów
Buty z ananasa czy kaktusa, torebki wolne od plastiku, sukienki z recyklingu. Rynek wegańskiej odzieży zaczyna podbijać Polskę.
Czy to dobry moment na kupno mieszkania?
W ostatnich latach na inwestycjach w mieszkania można było zarobić. Dziś ceny w wielu miastach spadają, a wszyscy zadają sobie pytanie: Kiedy ten trend się odmieni? Wydaje się, że trzeba będzie na to poczekać.
Beztroskie kanikuły. Bezrozumna hossa na rynkach [ANALIZA]
Choć pandemia specjalnie nie osłabła, to indeksy giełdowe prą w górę. Ale nawet w hossie, szczególnie tak bezrozumnej jak ta, od czasu do czasu można spodziewać się nieoczekiwanych korekt.
Wojny konsolowe. Jak przebić się do klienta i nie stracić milionów
Nowe generacje konsol do gier są szybsze, silniejsze, ładniejsze, ale rewolucji w domowej rozrywce nie ma się co spodziewać. Wojna toczy się o uwagę gracza, a niektóre tytuły mają budżety ponad 100 mln dol.
Pomysł i refleks. Błyskawiczna transformacja firmy w polskim wydaniu
W czasie pandemii wiele firm musiało przejść proces błyskawicznej transformacji. Wygrały te, które miały oryginalny pomysł i odwagę szybkiego działania.
Smutek tropików. Jak uratować branżę turystyczną?
Turystyka jest jednym z sektorów najbardziej doświadczonych kryzysem wywołanym pandemią. – Zagrożone są miliony miejsc pracy – stwierdził niedawno sekretarz generalny Światowej Organizacji Turystyki Zurab Pololikaszwili. W Europie pojawiają się różne sposoby na ratowanie branży. Ten sezon dla większości podmiotów działających na tym rynku, szczególnie zagranicznym, jest praktycznie stracony.
Rynki kontra realia. Pełny obraz Kuczyńskiego
Dopóki trwa hossa na Wall Street, to reszta świata zachowuje się przyzwoicie, ale jeśli w USA rozpocznie się korekta, to nic nie uratuje rynków przed przeceną.
Biznes z drugim dnem
Są firmy, dla których – jak w surfingu – liczy się coś więcej niż spektakularny efekt. Na przykład równowaga, której utrzymanie jest tak samo ważne na desce jak w myśleniu o własnym biznesie.
Jak się zmienić, by wygrać z pandemią
Innowacje to nie tylko technologie i produkty tworzone przez inżynierów, ale przede wszystkim wpojone w kulturę firmy myślenie, jak się zmieniać, by być lepszym – mówili uczestnicy webinaru „My Company Polska”. Punktem wyjścia do rozmowy był najnowszy raport Ayming „Droga do innowacji a COVID-19. Wyzwania dla CEO”.
Rajd na działki. Nowy boom na rynku nieruchomości
Pandemia przestraszyła mieszkańców dużych miast, dlatego coraz częściej szukają oni oazy we własnym domu na wsi. Efekt? Nadchodzący wzrost cen działek budowlanych.
Powracający problem suszy. Jak na nim zarobić?
Z roku na rok mamy w Polsce coraz dłuższe i dokuczliwsze susze, a nasze zasoby wodne należą do najmniejszych w Europie. Szukamy więc usług i produktów, które pozwolą nam się na suszę przygotować, a rosnący popyt sprawia, że coraz więcej firm na niej zarabia.
Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?
Pieniądze lubią ciszę. Zwłaszcza w branży nieruchomości. Kiedy wszyscy mówią o ratowaniu przedsiębiorstw i utrzymaniu miejsc pracy, między właścicielami centrów handlowych a najemcami trwa przeciąganie liny.
Zarobić na sztuce. Miliony dla sprytnych kolekcjonerów
Padł kolejny rekord – obraz Jana Matejki sprzedano za prawie 7 mln zł. I choć polski rynek aukcyjny przeżywa najlepszy okres w historii, specjaliści ostrzegają: inwestycje w sztukę są dla nielicznych. Żeby na nich naprawdę zarobić, trzeba mieć ogromną wiedzę, bardzo dużo czasu i nie mniej pieniędzy.
Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką
Pandemia koronawirusa sprawiła, że większość Polaków spędzi tegoroczny urlop w kraju. Po poluzowaniu obostrzeń ruszyły rezerwacje w hotelach i pensjonatach. Alternatywą dla oblężonych ośrodków mogą być wakacje pod namiotem lub w kamperze. Dla ceniących luksus jest glamping.