Rynki

Co każda marka powinna wiedzieć zanim rozpocznie działania w obszarze e-commerce?

Co każda marka powinna wiedzieć zanim rozpocznie działania w obszarze e-commerce?

Napędzany pandemią polski e-commerce bije kolejne rekordy: według prognoz w 2020 r. wartość tego sektora przekroczy 100 mld zł. Przez Internet regularnie kupuje już 75% konsumentów. Korzystając z tego trendu, marki coraz chętniej wychodzą poza własne domeny online i rozpoczynają sprzedaż na największych platformach jak Allegro czy Amazon.

Kuba Dobroszek (oprac.) 21.12.2020
Raport Zielony Ład  Czy Polska może być zeroemisyjna?

Raport Zielony Ład Czy Polska może być zeroemisyjna?

W ciągu najbliższych 20 lat Polska zbuduje nowy, zeroemisyjny system elektroenergetyczny. Pomoże jej w tym Europejski Zielony Ład i jego mechanizm sprawiedliwej transformacji. Docelowy model ma opierać się na OZE, paliwach alternatywnych i energetyce jądrowej, ale w okresie przejściowym istotną rolę będzie odgrywał gaz ziemny.

Perfumy szyte na miarę. Biznes rośnie mimo pandemii

Perfumy szyte na miarę. Biznes rośnie mimo pandemii

Nie trzeba czekać na premiery zapachów wielkich marek kosmetycznych. Dziś samemu można już skomponować własne, luksusowe perfumy. Tym cenniejsze, że niepowtarzalne! Z pomocą przychodzą tu firmy tworzące zapachy szyte na miarę.

Jak zarabiają Mikołaje w czasach pandemii

Jak zarabiają Mikołaje w czasach pandemii

Sezon w tej branży jest krótki. Rozpoczyna się tradycyjnie 6 grudnia, czyli w mikołajki i trwa do późnych godzin 24 grudnia. Na szczęście w czasach pandemii mikołaj też może pracować zdalnie.

Jak stworzyć markę luksusową

Jak stworzyć markę luksusową

Przepis na markę de lux? Spójrz na swój produkt nie jak na przedmiot, ale jak na żywego człowieka, w którym można się zakochać lub przynajmniej z nim zaprzyjaźnić.

Ofensywa kombuczy

Ofensywa kombuczy

Rynek producentów kombuczy, choć ciągle niszowy, w Polsce rośnie w błyskawicznym tempie. Napój, który jeszcze niedawno pili głównie hipsterzy, ma szansę trafić pod strzechy i na półki supermarketów.

Jerzy Ziemacki 27.11.2020
Jesień bardzo biznesowa. Jak zarabiać na porach roku?

Jesień bardzo biznesowa. Jak zarabiać na porach roku?

Panuje przeświadczenie, że sezonowe biznesy to te, które działają tylko albo zimą, albo latem. Tymczasem są firmy, które największe przychody notują jesienią. Czy da się z nich utrzymać cały rok? Łatwo nie jest, ale dla wielu przedsiębiorców jest to też ich pasja.

Białoruski biznes po polsku

Białoruski biznes po polsku

Mimo braku demokracji i łamania praw człowieka Białoruś była bardzo atrakcyjnym rynkiem dla polskich przedsiębiorców. Dziś zadają oni sobie pytanie, czy obecny kryzys polityczny tego nie zniszczy.

Aleksander Sławiński 31.10.2020
Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?

Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?

Tylko w przeciągu ostatnich kilku tygodni liczba nowych przypadków zakażeń SARS-CoV-2 wzrosła o ponad 2 miliony. Taki obrót wydarzeń bez wątpienia będzie miał poważny wpływ na transport i łańcuchy dostaw - zarówno te lokalne, jak i globalne - dlatego kompleksowe przygotowanie i planowanie ma kluczowe znaczenie dla wszystkich podmiotów logistycznych.

Nowy zdalny świat. Rewolucja nie tylko w miejscu pracy

Nowy zdalny świat. Rewolucja nie tylko w miejscu pracy

Wygląda na to, że ci co mogą, będą nadal pracowali zdalnie. Rząd zresztą szykuje odpowiednie przepisy i chce ją wprowadzić do Kodeksu Pracy. Te trendy mogą wywrócić rynek biurowy i paradoksalnie podnieść ceny mieszkań na obrzeżach miast.

Jak po pieniądze i chwałę to na parkiet

Jak po pieniądze i chwałę to na parkiet

Covid-19 pokazał, że giełda może być znowu atrakcyjnym źródłem finansowania. Zgodnie z zasadą, że najlepiej szukać kapitału, kiedy wszyscy wieszczą krach.

Wyścig po szczepionkę. Ile można zarobić na walce z pandemią?

Wyścig po szczepionkę. Ile można zarobić na walce z pandemią?

Na naszych oczach rozgrywa się jeden z najciekawszych wyścigów technologicznych – już prawie 170 zespołów naukowców (w tym także z Polski) próbuje opracować szczepionkę na SARS-CoV-2. Stawka bardzo duża, wynik niepewny. Ten, kto ten wyścig wygra nie tylko uratuje ludzi, ale też zarobi.

Pieniądze na walki dronów? Program GameInn wsparciem nie tylko dla twórców gier

Pieniądze na walki dronów? Program GameInn wsparciem nie tylko dla twórców gier

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, sztuczna inteligencja, edukacja to główne wątki ostatniego rozdania funduszy z GameInn. Choć program skierowany był do branży gier komputerowych, to biorąc pod uwagę, kto i na co dostał z niego pieniądze, stał się on raczej pomostem pomiędzy gamingiem a resztą gospodarki. Co można uznać za jego zaletę?

Krzysztof Orłowski  17.09.2020
Czy to dobry moment na kupno mieszkania?

Czy to dobry moment na kupno mieszkania?

W ostatnich latach na inwestycjach w mieszkania można było zarobić. Dziś ceny w wielu miastach spadają, a wszyscy zadają sobie pytanie: Kiedy ten trend się odmieni? Wydaje się, że trzeba będzie na to poczekać.

Smutek tropików. Jak uratować branżę turystyczną?

Smutek tropików. Jak uratować branżę turystyczną?

Turystyka jest jednym z sektorów najbardziej doświadczonych kryzysem wywołanym pandemią. – Zagrożone są miliony miejsc pracy – stwierdził niedawno sekretarz generalny Światowej Organizacji Turystyki Zurab Pololikaszwili. W Europie pojawiają się różne sposoby na ratowanie branży. Ten sezon dla większości podmiotów działających na tym rynku, szczególnie zagranicznym, jest praktycznie stracony.

Rynki kontra realia. Pełny obraz Kuczyńskiego

Rynki kontra realia. Pełny obraz Kuczyńskiego

Dopóki trwa hossa na Wall Street, to reszta świata zachowuje się przyzwoicie, ale jeśli w USA rozpocznie się korekta, to nic nie uratuje rynków przed przeceną.

Biznes z drugim dnem

Biznes z drugim dnem

Są firmy, dla których – jak w surfingu – liczy się coś więcej niż spektakularny efekt. Na przykład równowaga, której utrzymanie jest tak samo ważne na desce jak w myśleniu o własnym biznesie.

Jak się zmienić, by wygrać z pandemią

Jak się zmienić, by wygrać z pandemią

Innowacje to nie tylko technologie i produkty tworzone przez inżynierów, ale przede wszystkim wpojone w kulturę firmy myślenie, jak się zmieniać, by być lepszym – mówili uczestnicy webinaru „My Company Polska”. Punktem wyjścia do rozmowy był najnowszy raport Ayming „Droga do innowacji a COVID-19. Wyzwania dla CEO”.

Powracający problem suszy. Jak na nim zarobić?

Powracający problem suszy. Jak na nim zarobić?

Z roku na rok mamy w Polsce coraz dłuższe i dokuczliwsze susze, a nasze zasoby wodne należą do najmniejszych w Europie. Szukamy więc usług i produktów, które pozwolą nam się na suszę przygotować, a rosnący popyt sprawia, że coraz więcej firm na niej zarabia.

Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?

Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?

Pieniądze lubią ciszę. Zwłaszcza w branży nieruchomości. Kiedy wszyscy mówią o ratowaniu przedsiębiorstw i utrzymaniu miejsc pracy, między właścicielami centrów handlowych a najemcami trwa przeciąganie liny.

Zarobić na sztuce. Miliony dla sprytnych kolekcjonerów

Zarobić na sztuce. Miliony dla sprytnych kolekcjonerów

Padł kolejny rekord – obraz Jana Matejki sprzedano za prawie 7 mln zł. I choć polski rynek aukcyjny przeżywa najlepszy okres w historii, specjaliści ostrzegają: inwestycje w sztukę są dla nielicznych. Żeby na nich naprawdę zarobić, trzeba mieć ogromną wiedzę, bardzo dużo czasu i nie mniej pieniędzy.

Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką

Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką

Pandemia koronawirusa sprawiła, że większość Polaków spędzi tegoroczny urlop w kraju. Po poluzowaniu obostrzeń ruszyły rezerwacje w hotelach i pensjonatach. Alternatywą dla oblężonych ośrodków mogą być wakacje pod namiotem lub w kamperze. Dla ceniących luksus jest glamping.