Rynki

Płacz nad nierozlanym piwem. Polski kraft w dobie koronawirusa

Płacz nad nierozlanym piwem. Polski kraft w dobie koronawirusa

Im dłużej przebywamy na przymusowym odpoczynku od ludzi, tym częściej w naszych głowach pojawia się wspólne marzenie: sobotni wieczór spędzony ze znajomymi i nieznajomymi nad kuflami pysznego piwa w ulubionym, zatłoczonym lokalu. Podczas gdy podobne sceny śnią się coraz większej liczbie Polaków, rzeczywistość pubów i browarów przypomina raczej koszmar.

Hanka Dziubińska-Kopka 30.04.2020
Biznes w polskich miastach. Łódź 2020

Biznes w polskich miastach. Łódź 2020

Łódź od lat podejmuje liczne działania, by ściągnąć do siebie inwestorów. Dotyczą one zarówno przestrzeni prawno-podatkowej, jak i podwyższenia poziomu życia mieszkańców. Efekt?

Wyłuskać pieniądze z gryki

Wyłuskać pieniądze z gryki

Gryczana to nie tylko najchętniej spożywana przez Polaków kasza, ale także surowiec coraz szerzej wykorzystywany w produktach kosmetycznych czy rehabilitacyjnych. Wokół jego łusek powstał już niejeden biznes.

Zdrowo i ziołowo

Zdrowo i ziołowo

Polska wyrasta na zielarską potęgę. Produkujemy rzadkie odmiany ziół, ziołowe kosmetyki, suplementy czy dodatki. Rynek warty ponad 200 mln zł cały czas rośnie, bo coraz więcej osób świadomych jest, ile zdrowia tkwi w ziołach.

Nadzieja w e-commerce

Nadzieja w e-commerce

Polacy w błyskawicznym tempie przestawili się na zakupy przez internet. To dobra, ale generująca liczne wyzwania wiadomość dla branży kurierskiej i logistycznej.

Cezary Szczepański 23.04.2020
Gwiazdy znad Wisły

Gwiazdy znad Wisły

Aż 44 polskie firmy trafiły w tym roku do prestiżowego rankingu najszybciej rosnących firm Europy, który publikuje „The Financial Times”. Rok temu było ich dwukrotnie mniej. Polska okazuje się jednym z największych tygrysów gospodarczych Europy.

Na ratunek

Na ratunek

W niezwykłych czasach potrzebne są niezwykłe rozwiązania. Zrozumiały to duże firmy, które błyskawicznie ruszyły z pomocą swoim kontrahentom i klientom.

Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu

Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu

Startupowcy i przedsiębiorcy, którzy mierzą wysoko. Przedstawiamy ambitnych Polaków, którzy nie tylko ruszyli na podbój amerykańskich rynków, ale odnoszą w tej dziedzinie kolejne sukcesy.

Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes

Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes

Pierwsza Komunia Święta coraz bardziej przypomina małe wesele. Przeżyciu duchowemu towarzyszy też to finansowe, przez co wartość komunijnego biznesu sięga kilku miliardów złotych.

Przyszłościowy biol-chem

Przyszłościowy biol-chem

Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.

Krzysztof Orłowski  25.03.2020
Biegnę, więc jestem konsumentem!

Biegnę, więc jestem konsumentem!

Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.

Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta

Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta

Polscy producenci płytek ceramicznych coraz mocniej stawiają na dizajn jako narzędzie pozwalające im prześcignąć konkurencję. Nawiązują współpracę z topowymi projektantami, rozwijają działy kreatywne, uczestniczą w wydarzeniach poświęconych wzornictwu. Efekty są widoczne. Rośnie nie tylko sprzedaż, ale też rozpoznawalność i siła poszczególnych marek.

Zamknięte koło

Zamknięte koło

Trwa ostra walka na rynku wydawniczym. Walczą wydawcy, autorzy, dystrybutorzy i… sieci handlowe takie jak Biedronka. Na tym biznesie da się zarobić, ale potrzebny jest spryt i szczęście.

Biznes w czasie pandemii. Co nas czeka

Biznes w czasie pandemii. Co nas czeka

Ograniczenie działalności setek tysięcy firm, krach na giełdzie, zwolnienia pracowników i masowe zamknięcia sklepów. To wydarzyło się tylko w pierwszej połowie marca. Czy to dopiero początek większego kryzysu, czy za kilka miesięcy wrócimy do wzrostów. Oto nasze trzy scenariusze.

Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów

Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów

Inwestycje prywatnych firm to potężna korzyść dla miast i regionów. Wyższe wpływy z podatków i mniejsze bezrobocie to tylko początek. Zapytaliśmy przedstawicieli najważniejszych aglomeracji w Polsce o to, jaka jest ich strategia w walce o inwestorów i roz

Cezary Szczepański 13.03.2020
Znaleźć odpowiedzi na choroby

Znaleźć odpowiedzi na choroby

W diagnostyce i telemedycynie w przypadku sukcesu wygrana może być bardzo duża, lecz szanse na nią niestety są zwykle niepewne. Kluczem do sukcesu w tej branży często jest – poza świetnym pomysłem – umiejętne połączenie wykorzystywania przez firmę środków unijnych oraz inwestycji kapitałowych.

Jak zarobić na Armagedonie

Jak zarobić na Armagedonie

Atak zombie? Wojna? Powódź? Huragan? Epidemia śmiertelnego szczepu wirusa? A może długotrwała awaria dostaw wody i prądu? To tylko niektóre niespodziewane zagrożenia, na które przygotowują się prepersi. A z nimi robi to biznes.

Hulajnogi gonią rowery

Hulajnogi gonią rowery

Popularność miejskich rowerów rosła dopóki na drogi nie wjechały elektryczne hulajnogi. Ale rowery nie dają za wygraną. Operatorzy mówią, że na dłuższą metę to właśnie rowery ten wyścig wygrają.

Mięso z roślin

Mięso z roślin

Bezmięsne mięso, które smakuje i wygląda jak mięso. Masło maślane? Nie, przyszłość polskiego rynku spożywczego oraz okazja biznesowa dla producentów… mięsa.

Zielony rynek

Zielony rynek

Pierwszoligowi gracze rynku spożywczego nie mają złudzeń: wege to nie chwilowa moda, ale styl życia, który już silnie wpływa na globalny rynek, a będzie jeszcze bardziej. Nawet, jeśli statystyki wskazują, że w Polsce spożycie mięsa rośnie.

Małgorzata Mierżyńska 20.02.2020
Zarób na tym jeszcze raz

Zarób na tym jeszcze raz

Wydajesz kilkadziesiąt złotych na grę i możesz grać bez ograniczeń. Rzeczywistość? Raczej utopia. Producenci zarabiają więcej na mikropłatnościach, a gracze płacą, mimo że produkt już przecież kupili. Oto jak się dziś zarabia na grach.

Zmienić odpady w pieniądze

Zmienić odpady w pieniądze

Firmy, dla których obszarem działania jest gospodarka o obiegu zamkniętym, dziś dostają potężny wiatr w żagle. Talerze z otrębów, meble z firmowych odpadów czy recykling butelek PET. Polskie firmy znalazły już swoje nisze. Choć przez pierwsze lata mocno się męczyły.

Bezcenny spokój rodzica

Bezcenny spokój rodzica

Rodzice nie szczędzą na produkty zwiększające bezpieczeństwo swoich dzieci. Korzystają na tym firmy oferujące artykuły chroniące najmłodszych. Ale uwaga, konkurencja jest spora, trzeba mocno się wyróżnić.

Polskie meble poszły w świat

Polskie meble poszły w świat

Osłabienie dynamiki rozwoju czołowych europejskich gospodarek oraz potrzeba dywersyfikacji rynków zbytu sprawiają, że polscy producenci mebli coraz częściej szukają odbiorców dla swoich produktów na innych kontynentach. Za najbardziej perspektywiczne uznawane są Azja i Ameryka Północna.

Muzyczna ziemia obiecana

Muzyczna ziemia obiecana

Branża muzyczna rośnie kolejny rok z rzędu, ale rośnie inaczej niż kiedyś. Dziś króluje streaming, z którego na całym świecie korzysta kilkaset milionów osób. Mało kto kupuje dziś płyty, zresztą artyści wolą wydawać pojedyncze utwory.

Kuba Dobroszek 23.01.2020
Strażnik wirtualnych płatności

Strażnik wirtualnych płatności

Internetowi oszuści wykradają miliardy dolarów przy płatnościach w sieci. Polska firma stworzyła narzędzie wykrywające ich zamiary, zanim ci popełnią przestępstwo. Na jej czele stoi Hubert Rachwalski, prezes Nethone.

Fit ekonomia

Fit ekonomia

21 mln Polaków jest aktywnych fizycznie, 3 mln ma wykupione karty do klubów fitness, a i tak siłownia to jeden z trudniejszych biznesów. By zarobić, trzeba dać coś więcej niż sale do ćwiczeń.

Najpopularniejsi polscy fit-influencerzy

Najpopularniejsi polscy fit-influencerzy

Czy da się zarobić miliony pokazując, jak należy dbać o własną sylwetkę? Najpopularniejsi polscy fit-influencerzy zarabiają nawet kilkaset tysięcy złotych miesięcznie. Zobacz nasz ranking.

Kto słucha nie błądzi

Kto słucha nie błądzi

Polacy stworzyli technologię, która zamienia tekst w mowę. Dziś to jeden z najważniejszych trendów technologicznych i motor napędowy biznesu giganta z USA.

Pierwszorzędny biznes z drugiej ręki

Pierwszorzędny biznes z drugiej ręki

Producenci odzieży mają konkurencję. Świadomi ekologicznie klienci nie chcą kupować więcej nowych ciuchów, wolą stare i używane. Dla firm, które weszły w ten segment, hasło „mniej znaczy więcej” zwykle oznacza więcej zysków.

Marek Szymaniak 19.12.2019
Biznes na zimowej fali

Biznes na zimowej fali

Zima to najlepszy okres do ślizgania się po falach Bałtyku. Rosnąca popularność surfingu, windsurfingu czy kitesurfingu napędza polskie firmy, które oferują specjalistyczny sprzęt czy szkolenia.

Jak rosną rodzime konopie

Jak rosną rodzime konopie

Konopie w Polsce nie miały dobrej marki. Kojarzyły się z narkotykami i nielegalną nad Wisłą marihuaną. A to błąd, bo w odmianie przemysłowej konopie to duży biznes. W Polsce niestety on dopiero raczkuje.

20 zmian na 2020 rok

20 zmian na 2020 rok

Kolejny rok z ważnymi zmianami dla przedsiębiorców. O rewolucji trudno mówić, ale firmy powinny szykować się zarówno na zmiany w prawie podatkowym, jak i na wyzwania w postaci znów rosnących kosztów prowadzenia działalności.