Reklama

Opinie

Wakacyjne czarne łabędziątko [FELIETON]

Wakacyjne czarne łabędziątko [FELIETON]

Na pucz Prigożyna rynki nawet nie zdążyły zareagować, bo zaczął się w piątek, a skończył w sobotę wieczorem. Nie znaczy to, że na rynkach będzie spokojnie. Sierpień będzie miesiącem Jerome’a Powella, który zdecyduje, czy w USA skończą się podwyżki stóp.

Piotr Kuczyński 31.07.2023
Reklama
Biznesowe paliwo dla wyobraźni. Relacja z Demo Day Akceleratora Łukasiewicza 2023 [VIDEO]

Biznesowe paliwo dla wyobraźni. Relacja z Demo Day Akceleratora Łukasiewicza 2023 [VIDEO]

W trakcie Innovatorium Łukasiewicza odbyła się trzecia edycja Demo Day Akceleratora Łukasiewicza. Scena Demo Day została przejęta przez zespoły technologiczne z Łukasiewicza, które zaprezentowały swoje projekty czekające na komercjalizację. Kapituła wyróżniła trzy zespoły, które mają największą szansę na komercyjny sukces i znalezienie partnera biznesowego.

Stworzyć mieszankę wybuchową [PODCAST]

Stworzyć mieszankę wybuchową [PODCAST]

FORVIA to firma zajmująca się projektowaniem i produkcją elementów wyposażenia samochodowego. Co drugi samochód na świecie ma części wyprodukowane przez to przedsiębiorstwo. O rozwoju technologicznym i jego wpływie na środowisko rozmawiamy z Łukaszem Pieczonką, specjalistą ds. BHP, FORVIA R&D Polska.

Kreatywność ludzi to jedyne ograniczenie

Kreatywność ludzi to jedyne ograniczenie

Rozwój AI oznacza gigantyczny skok produktywności i efektywności. Dziś jesteśmy na początku tej drogi, która z pewnością zmieni panujący ład. Należy spodziewać się, że znalezienie właściwego kierunku pozwoli biznesowi osiągać znaczący wzrost przychodów.

Jak biznes powinien rozmawiać z nauką? Wywiad z Andrzejem Dybczyńskim

Jak biznes powinien rozmawiać z nauką? Wywiad z Andrzejem Dybczyńskim

Jak przedsiębiorcy powinni mówić do naukowców, żeby ich nie spłoszyć? Po swojemu. Ważne, by biznes opowiadał o swoich problemach, kosztach i zyskach, bo tylko wtedy naukowcy mogą zaproponować efektywny model współpracy - tłumaczy Andrzej Dybczyński, prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Reklama
Jak rozwija się foodtech w Polsce? Wywiad z Martyną Polak

Jak rozwija się foodtech w Polsce? Wywiad z Martyną Polak

W foodtechu dzieje się bardzo dużo - to branża bezpośrednio dotycząca każdego z nas. Zmienia się społeczeństwo, trzeba rozwiązać coraz więcej problemów, więc founderzy mają pełne ręce roboty - mówi Martyna Polak, współzałożycielka Planeat.

Inkluzywność się opłaca [WYWIAD]

Inkluzywność się opłaca [WYWIAD]

Biznes, który zamyka się na różnorodność, będzie miał kłopoty – przekonywali uczestnicy debaty, która odbyła się w trakcie gali Polskich Nagród Różnorodności.

Łukasz Arendt: "Możemy skorzystać na pracownikach z Ukrainy" [WYWIAD]

Łukasz Arendt: "Możemy skorzystać na pracownikach z Ukrainy" [WYWIAD]

Paradoksalnie wojna w Ukrainie może być sytuacją, na której polski rynek pracy, gdzie brakuje rąk do pracy, może skorzystać. Nie da się jednak tego zrobić w pełni efektywnie bez systemowych działań państwa – mówi prof. Łukasz Arendt, specjalista ds. rynku pracy.

Marcin Dzierżanowski 04.07.2023
Reklama
Nie bójmy się różnorodności

Nie bójmy się różnorodności

Różnorodność to siła, jednorodność to słabość. Kiedy słyszymy różne głosy, dowiadujemy się więcej o świecie. Kiedy wiemy więcej, możemy go bardziej zmieniać. To wszystko prawda (może dla niektórych truizm), jednak różnorodność cały czas – na poziomie jednostki – jest jedną z najtrudniejszych rzeczy do zaakceptowania.

Uniwersum pełne bohaterów [WYWIAD]

Uniwersum pełne bohaterów [WYWIAD]

Predator Games to międzyszkolne rozgrywki e-sportowe organizowane przez markę Acer. Misją inicjatywy jest stworzenie przestrzeni, w której młodzi pasjonaci gamingu mogą poczuć się jak profesjonalni e-sportowcy. O koncepcie rozmawiamy z Łukaszem Łopuszyńskim, country managerem w Acer Polska.

Śpiewać nie każdy może [FELIETON]

Śpiewać nie każdy może [FELIETON]

Jakiś czas temu współpracowałem z pewną zacną organizacją studencką. Jej przedstawiciel przyszedł do mnie i po kilku konwencjonalnych zdaniach zaproponował mi, żebym go zatrudnił w mojej fundacji.

Wyróżnić się w e-commerce [WYWIAD]

Wyróżnić się w e-commerce [WYWIAD]

Marzy mi się sytuacja, kiedy nie będę musiał przeszukiwać e-sklepów, tylko zwrócę się do wirtualnego asystenta, powiem mu, czego potrzebuję, a on znajdzie dla mnie najkorzystniejszą ofertę pod względem cenowym oraz jakościowym - mówi Jakub Nadolny, CEO Fast White Cat.

"Kupuj Bitcoiny, nie trać spontaniczności!" Co polscy founderzy powiedzieliby sobie kilkuletnim? :-)

"Kupuj Bitcoiny, nie trać spontaniczności!" Co polscy founderzy powiedzieliby sobie kilkuletnim? :-)

Dzień Dziecka! Na chwilę zapominamy o galopującej niczym koń na biegunach inflacji, excelowe tabelki chowamy razem z potworami do szafy, a biurko w korpo zamieniamy na trzepak. Zapytaliśmy polskich founderów o to, co powiedzieliby sobie kilkuletnim. Tak, wiemy, że za młodu zgredów niby się nie słucha, ale czasem naprawdę warto. Kto nie przeczyta, ten trąba!

Inwestorzy jak wilki [FELIETON]

Inwestorzy jak wilki [FELIETON]

RPP dobrze zrobiła, zostawiając stopy na obecnym poziomie, i nie ugięła się presji mediów. Zastanówcie się, co by się działo z polską gospodarką, gdyby stopy były na poziomie dwa razy wyższym?

Czy w Polsce mamy problem z sukcesją? Wywiad z prof. Adamem Mariańskim

Czy w Polsce mamy problem z sukcesją? Wywiad z prof. Adamem Mariańskim

Większość polskich firm rodzinnych powstała na przełomie lat 80. i 90. Większość z nich wciąż nie rozpoczęła procesu sukcesji. Sukcesja w Polsce najczęściej kojarzy się z przekazaniem władzy i majątku dzieciom, tymczasem budowa firmy wielopokoleniowej to bardziej złożony problem - uważa prof. Adam Mariański, kancelaria Mariański Group.

Polacy pogodzili się z inflacją? "Na pewno klienci zwracają mniejszą uwagę na ruchy cenowe" [WYWIAD]

Polacy pogodzili się z inflacją? "Na pewno klienci zwracają mniejszą uwagę na ruchy cenowe" [WYWIAD]

Sprzedawcy mają spory dylemat. Z jednej strony słyszą racjonalny komunikat, że kupujący nie reagują, więc można podnosić ceny, w końcu klienci i tak się nie odwrócą. A z drugiej współodczuwają jako potencjalni kupujący – "już niedawno podnieśliśmy im ceny o 20 proc., jak możemy znów podnieść o kolejne 20 proc.?" - mówi Cezary Kosiński, CEO Pricely.

Reklama