Firmowe dane są jak ubrania zalegające w szafie? Wywiad z Michałem Zimińskim

Michał Zimiński
Michał Zimiński
Jak przeprowadzić badanie klienckie? Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się, czy takiego badania rzeczywiście potrzebujemy. Zastanowienie się na wczesnym etapie, do czego potrzebne nam są zebrane w ten sposób dane, mocno ułatwi ich późniejszą analizę - przekonuje Michał Zimiński, Revenue Management Expert, Simon-Kucher & Partners.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Firmy w konkretnej chwili wykorzystują pewien zestaw danych, który jest im bardzo potrzebny, a następnie zapominają o nich. Praca z wyspecjalizowanymi podmiotami pozwala przedsiębiorcom spojrzeć na dane w innym, rzetelniejszy sposób - przekonuje Michał Zimiński, Revenue Management Expert, Simon-Kucher & Partners, dodając, iż inne spojrzenie na dane może znacząco usprawnić biznes.

Wiele firm tworzy komórki analityczne zajmujące się danymi, ale muszą jednocześnie nauczyć się ciągłego rewidowania patrzenia na dane. - Poprzednia firma, w której pracowałem, kupiła bardzo drogi system do raportowania. Problem z nim był jednak taki, że większość funkcjonalności nie była wykorzystywana, ponieważ brakowało specjalistów potrafiących odpowiednio obrabiać zebrane dane - dodaje ekspert.

Jakie dane powinny być szczególnie istotne dla rozwoju organizacji? Jak przeprowadzić badanie klienckie, żeby wynieść z niego realną wartość? Zachęcamy do odsłuchania całej rozmowy z Michałem Zimińskim.

Wywiad odbył się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ