Gaming
Dobre recenzje to nie wszystko. Zbyt duży "hype" przeszkodził CD Projekt i CI Games?
W ostatnich tygodniach jesteśmy świadkami dużych premier polskich spółek gamingowych. Najpierw CD Projekt z dodatkiem “Widmo Wolności” do Cyberpunka 2077, a teraz CI Games i “Lords of the Fallen”. Wydawało się, że to przyniesie kolejną hossę na rynku polskiego gamedevu. Jednak po wysokich stopach zwrotu obecnych w latach 2020-2021 nie ma już śladu.
Pierwszy w Polsce Związek Pracowników Branży Gier powstaje z inicjatywy pracowników CD Projekt
Niecodzienna inicjatywa w polskiej branży gamingowej. Pracownicy CD Projekt zakładają Związek Pracowników Branży Gier, otwierając nowy rozdział w historii relacji pracodawców i pracowników w sektorze tworzenia gier.
Eksperci branży gamingowej: Apple Vision Pro odmieni rynek VR
- Meta Quest 3 i Apple Vision Pro zapowiadają nową erę w świecie VR i AR. Szczególnie nadchodząca premiera tego drugiego produktu jest ogromną szansą, na którą czekamy z niecierpliwością - mówi Bartosz Rosłoński, prezes Immersion Games.
Bloober Team został głównym udziałowcem w polskim studiu VR
Bloober Team sfinalizował umowy, dzięki którym przejął ponad 50 proc. udziałów w spółce Played With Fire sp. z o.o. Inwestycja w polskie studio VR jest częścią strategii Bloobera, który chce zostać liderem horroru do 2027r.
Fuzja Microsoftu z Activision Blizzard - czy Call of Duty zniknie z PlayStation?
Activision Blizzard, jeden z największych wydawców gier na świecie, odpowiedzialny za takie tytuły jak "Call of Duty", "World of Warcraft", "Diablo" czy "Overwatch", jest na ustach graczy i mediów ze względu na swoją niedawną fuzję z Microsoftem.
Sundog przyspiesza pracę nad grą na podstawie powieści Olgi Tokarczuk
Sundog - spółka z branży gier wideo - planuje, że prototyp Ibru zostanie ukończony do grudnia 2023 roku. Studio w ostatnim czasie zwiększyło zatrudnienie do 11 osób, a także rozważa pozyskanie finansowania w kolejnej rundzie inwestycyjnej. Przypomnijmy, że Sundog pracuje nad tytułem inspirowanym książką Olgi Tokarczuk Anna In w Grobowcach Świata. Szacowany budżet produkcji wyniesie ok. 15 mln zł.
Uniwersum pełne bohaterów [WYWIAD]
Predator Games to międzyszkolne rozgrywki e-sportowe organizowane przez markę Acer. Misją inicjatywy jest stworzenie przestrzeni, w której młodzi pasjonaci gamingu mogą poczuć się jak profesjonalni e-sportowcy. O koncepcie rozmawiamy z Łukaszem Łopuszyńskim, country managerem w Acer Polska.
Cyberpunk 2077: zapowiedź dodatku do gry podbija wartość akcji CD Projekt
To będzie jedyny płatny dodatek do epickiej gry wydanej na świat przez giganta polskiej branży gamingowej. Efekt kampanii marketingowej okazał się owocny dla CD Projekt.
CD Projekt wypłaca 100 mln zł dywidendy akcjonariuszom
O takiej zaliczce można pomarzyć - 20 czerwca akcjonariusze CD Projekt otrzymają środki na poczet dywidendy. Spóła poinformowała o zmianie statutu w związku z tą sprawą.
CD Projekt zaskakuje wynikami sprzedaży: 75 mln sprzedanych kopii gry Wiedźmin
Polski gigant branży gier komputerowych ogłosił wyniki sprzedażowe za pierwszy kwartał 2023 roku, które okazały się lepsze niż oczekiwano. CD Projekt zanotował 69,7 mln zł zysku netto w I kw. 2023 r. i 96,6 mln zysku EBITDA.
Sundog zdradza więcej informacji o Ibru. Są kolejne grafiki z gry
Sundog aktywnie pracuje nad swoim pierwszym projektem Ibru. Tym razem studio pokazało grafikę przedstawiającą fragment miasta i zdradziło kilka nowych informacji o szczegółach świata. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5, a produkcja jest inspirowana książką Olgi Tokarczuk "Anna In w Grobowcach Świata".
Gra o biznesowy tron. Najlepsze startupy gamingowe
O gamingu jeszcze do niedawna mówiło się jako o perle polskiej giełdy. Choć dziś nastroje są mniej entuzjastyczne, perła odzyskuje dawny blask. Duża w tym zasługa innowacyjnych spółek, które na gaming patrzą holistycznie.
Digimans AI chce zrewolucjonizować branżę gamingową poprzez generowane przy użyciu AI postaci 3D
Digimans AI tworzy oprogramowanie, dzięki któremu w prosty sposób i na dużą skalę można tworzyć tzw. bohaterów NPC, czyli niezależnych, będących częścią tła dla graczy. To wszystkie te przypadkowe postaci, w które nie wciela się żaden z graczy, ale spotyka na swojej drodze, a odgrywane są przez program. Dlaczego stały się tak ważne?
Insert Stonks ma już 15 tys. graczy. W planach kolejna runda finansowa [TYLKO U NAS]
Kwota finansowania nie jest jeszcze ustalona, ale rundę powinniśmy domknąć w ciągu kolejnych sześciu miesięcy - zdradzają w rozmowie z mycompanypolska.pl przedstawiciele startupu Insert Stonks.
Powstaje gra o inwazji na Ukrainę. "Mamy nadzieję, że produkcja wywoła też pozytywne emocje"
Death From Above przeniesie graczy na Ukrainę, gdzie wcielą się w ukraińskiego operatora drona wojskowego i zawalczą z siłami wroga. Wydawcą projektu jest Lesser Evil, którego misją jest promowanie gier dotykających ważnych tematów. Premiera Death From Above planowana jest w 2023 roku.
Sundog zebrał pieniądze od lokalnych inwestorów. Wraz z akcjonariuszką, Olgą Tokarczuk, stworzy grę
Polski startup Sundog zakończył emisję prywatną dla inwestorów, w której pozyskał niemal 1,5 mln złotych. Firma chce sfinansować w ten sposób produkcję gry Ibru, którą tworzy wraz z pisarką i jednocześnie swoją akcjonariuszką, Olgą Tokarczuk.
Marcin Przymus dołącza do zarządu Gaming Factory. Spółka rozwija studio produkcyjne
Marcin Przymus dołączył do zarządu Gaming Factory, notowanego na głównym rynku GPW w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo. Doświadczony menadżer od ponad roku brał udział w działalności spółki, jako doradca zarządu i COO, gdzie zajmował się m.in. tworzeniem oraz rozwijaniem struktur personalnych i motywacyjnych wewnątrz organizacji
Cooking Simulator już wkrótce dostępny w Chinach
Cooking Simulator – sprzedażowy hit Big Cheese Studio - już niedługo będzie dostępny na największym rynku gier wideo. Chiński regulator ds. prasy i publikacji zatwierdził sprzedaż gry w Chinach. Na mocy umowy zawartej ze spółką Silk Road Games SA polski producent otrzyma 80 proc. przychodów generowanych na nowym rynku przez symulator gotowania.
Milion sprzedanych egzemplarzy Gas Station Simulator. DRAGO entertainment kończy prace nad nową grą
DRAGO entertainment podało oficjalne dane sprzedażowe hitowej produkcji Gas Station Simulator, która zadebiutowała na Steam jesienią 2021 roku, a od października 2022 dostępna jest na konsolach PlayStation, Nintendo Switch i Xbox. Do teraz grę oraz dodatek Can Touch This nabyło łącznie ponad 1 mln graczy.
Idris Elba dołącza do obsady Widma wolności. Nowy zwiastun dodatku do Cyberpunka 2077
CD PROJEKT RED zaprezentował nowy zwiastun Widma wolności, nadchodzącego dodatku do gry Cyberpunk 2077. Zwiastun ujawnia nowego członka obsady oraz zawiera nieprezentowane wcześniej ujęcia z gry.
SimFabric dołuje na giełdzie za sprawą społeczności graczy?
Każda firma powinna zrozumieć, że wystawianie fejkowych recenzji ich produktów może obrócić się przeciwko niej. Czy SimFabric zadarł ze społecznością graczy, czy padł ofiarą praktyk marketingowych innych sprzedawców?
Game over? Nie żyjesz. Google VR, które niosą śmierć
Nie można ich kupić, ale chętnych nie brakuje. Gogle VR, zdolne uśmiercić gracza po wirtualnej porażce w grze, ściągnęły uwagę całego świata.
CD Projekt zanotował 378 mln zł przychodów w pierwszym półroczu
Dobre wiadomości od CD Projekt – kurs akcji znów rośnie. W całym pierwszym półroczu 2022 r. CD Projekt odnotował 377,9 mln zł przychodów, 137,5 mln zł zysku operacyjnego, 181 mln zł EBITDA i 113,7 mln zł zysku netto j.d
Gaming - stracona perła polskiej giełdy?
Polski gaming musi poradzić sobie z rewizją przeszacowanych wycen i nadmiernych oczekiwań. Do odbicia obecnych trendów potrzebny jest nowy „czarny koń”. Czy 11 Bit Studios odbierze ten tytuł CD Projekt? Razem z Maciejem Kietlińskim, ekspertem rynku akcji, sprawdzamy nadchodzące premiery gier.
Polska branża gamingowa na targach Gamescom
Przedstawiciele kilkudziesięciu firm z branży gamingowej wezmą udział w największych europejskich targach Gamescom. Wydarzenie potrwa do 26 sierpnia.
1,2 mln zł dla EpicVR - krakowska spółka ze wsparciem od SATUS Games
Działający od 2020 roku Fundusz SATUS Games, powołany przez Bloober Team i SATUS, zainwestował w firmę EpicVR - twórcę technologii i aplikacji VR/AR oraz producenta gier Virtual Reality. Dzięki kwocie 1,2 mln zł krakowska spółka wzmocni zespół pracujący m.in. nad portem do Builder Simulator na VR oraz swoją autorską grą Reptile Park.
Crowdway przejmuje platformę e-sportową
Crowdway, jeden z największych w Polsce podmiotów na rynku crowdfundingu udziałowego przejął platformę CrowdSport.pl. Firma chce rozwinąć się w obszarze wsparcia finansowania dla e-sportu.
Big Cheese Studio ma umowę z Microsoftem. Flagowy tytuł studia będzie dostępny w Xbox Game Pass
Spółka Big Cheese Studio podpisała z Microsoftem umowę licencyjną, dzięki której Cooking Simulator pojawi się w usłudze Xbox Game Pass. Produkcja od sierpnia 2020 r. dostępna jest w sklepie Xbox Store, co pozwoliło spółce tylko w roku ubiegłym odnotować milion przychodów. Zarząd spółki liczy, że kontynuacja dywersyfikacji kanałów dystrybucji przełoży się na jej przyszłe wyniki finansowe.
Stań się legendą street artu! Games Box prezentuje Street Artist Simulator
Games Box, producent i wydawca gier wideo na PC oraz konsole, udostępnił kartę Steam oraz trailer swojego nowego projektu – Street Artist Simulator. Gra opowiada o życiu graficiarza, którego, jak się okazuje, nie jedyną bronią jest spray. Notowany na NewConnect warszawski deweloper równocześnie pracuje jeszcze nad dwoma autorskimi tytułami, które planuje wydać w 2023 roku.
NetEase wchodzi na polski rynek i inwestuje w nowe studio gier VR
Nowe studio VR na mapie polskiego gamedevu - Something Random - pozyskało kilka milionów dolarów na rozwój od światowego giganta – NetEase. Spółka planuje umocnić pozycję Polski wśród liderów rozwoju rynku gier wirtualnej rzeczywistości, a pierwszy tytuł będzie dostępny już w 2023 roku.
SMOK Ventures sfinansował dewelopera gier
Frying Jelly pozyskało środki na rozwój w łącznej wysokości 1 000 000 złotych od polsko-amerykańskiego funduszu venture capital SMOK Ventures. W III kwartale br. firma wypuści pierwszą grę, Frying Jelly.
Startuje emisja akcji studia gamingowego Illusion Ray SA. Spółka chce pozyskać ponad 700 tys. zł
Illusion Ray SA rozpoczęło 14 czerwca publiczną emisję akcji o wartości 718 tys. zł, na platformie Navigator Crowd. Emisja przeznaczona jest na realizację dwóch celów. Pierwszym jest wydanie hitowej gry „The Beast Inside” na konsole starej jak i nowej generacji. Drugim - produkcja nowego tytułu z gatunku action RPG.
Twórcy symulatora papieża ruszają po finansowanie. Chcą pozyskać 4 mln złotych
Studio gamingowe Golden Eggs Studio, producent m.in. symulatora papieża, opublikowało szczegóły zapowiadanej emisji akcji. Kampania crowdinvestingowa promowana jest na platformie Crowdway.
Rozmowa rekrutacyjna podczas gry w CS:GO? Erbud otwiera się na nowych kandydatów [WYWIAD]
Największa niezależna polska firma budowlana wprowadziła możliwość rekrutacji na praktyki i staże podczas gry w Counter Strike’a. - W CS:GO możemy sprawdzić chociażby myślenie strategiczne, działanie pod presją czasu czy umiejętność pracy zespołowej kandydata – zauważa Dagmara Sobolewska, dyrektorka HR w Grupie ERBUD.
CI Games chce dokończyć proces przejęcia brytyjskiej firmy United Label
CI Games, polska społka gamingowa, ogłosiła wezwanie na wykup akcji United Label. Na ten cel zamierza wydać prawie 5 mln złotych. Nadchodzi również moment, w którym zadebiutuje na londyńskiej giełdzie.