Moja firma
Służbowe maile. Dlaczego pisanie służbowych maili sprawia nam kłopoty? [WYWIAD]
Pisząc służbowy mail, nie zasypujmy się wielosłowiem. Szanujmy czas współpracowników – przekonuje Mateusz Adamczyk, polonista, popularyzator wiedzy o języku, współautor „Słownika neologizmów polskich” opracowywanego przez Obserwatorium Językowe UW.
The Firm czy The Office? Sukcesja w polskim stylu
Rośnie grono przedsiębiorców, którzy myślą o emeryturze. Czas na sukcesję czy sprzedaż firmy?
Traktuj dane w e-commerce jak ropę naftową
Internet to królestwo danych. Dziś w 48 godzin gromadzi się w nim więcej danych, niż zgromadzono na całym świecie od początku istnienia ludzkości. Co z nimi robić i dlaczego należy obchodzić się z danymi jak z ropą naftową?
Trzymaj pion. Dlaczego filmy wertykalne to przyszłość marketingu?
Popularność TikToka sprawiła, że filmy wertykalne stały się jednym z najważniejszych trendów we współczesnym marketingu. Ich popularność przekroczyła już jednak chiński serwis, podbijając serca również użytkowników Instagrama czy YouTube’a. Zastanawiasz się czy TikTok jest odpowiednim narzędziem dla twojej firmy? A może czujesz potencjał pionowych klipów, ale w innych social mediach?
"Nie wystarczy mówić o równości czy różnorodności, trzeba te zasady wprowadzać u siebie w życie"
Już nie przejściowa moda ani czasochłonna formalność, ale niezbędny element nowoczesnego i odpowiedzialnego biznesu. W przyszłym roku ESG będzie przechodziło szybkie zmiany. Przedstawiamy dziesięć trendów w tej dziedzinie na 2023 r.
Nie bójmy się inwestować w promocję e-sklepu
Mimo wyzwań związanych z obecną sytuacją gospodarczą, właściciele sklepów e-commerce muszą pamiętać o jednym – to najlepszy moment do rozwoju, jeśli tylko zastosujesz się do pięciu podstawowych rad w zakresie marketingu!
Kalkulator dla startupów. Jak policzyć, kiedy osiągnę rentowność? [NARZĘDZIA]
Osiągnięcie rentowności staje się dziś jednym z podstawowych wyznaczników sukcesu dla startupów. Jednocześnie jest to niezwykle ważny czynnik wpływający na proces pozyskania kapitału od inwestorów. Oto kalkulator dla startupów, który może w tym pomóc.
Genu przedsiębiorczości się nie dziedziczy, ale o biznes będzie można zadbać
O tym, co zmienią nowe przepisy, rozmawiamy z Pawłem Tomczykowskim, partnerem zarządzającym Kancelarią Ożóg Tomczykowski i współautorem pierwszego projektu ustawy o fundacji rodzinnej.
Walka o każdy detal
Przedsiębiorstwo, aby odnieść sukces na rynku, musi znaleźć sposoby na wyróżnienie się spośród konkurencji. Dziś o sukcesie decydują detale i dlatego firmy muszą szukać różnych sposobów, by zapewnić sobie przewagę nad innymi. Jednym z takich sposobów jest zastosowanie dobrego oprogramowania, takiego jak systemy ERP.
5 cech, które sprawiają, że firma jest godna zaufania
Marka godna zaufania, z tym określeniem spotykacie się coraz częściej. Każda z małych firm, ale i wielkich koncernów dba o to, by zdobyć i utrzymać zaufanie swoich klientów oraz partnerów w interesach. Jednak, czym musi się wyróżniać przedsiębiorstwo, by zasłużyć na określenie „marka godna zaufania”? Przygotowaliśmy dla was zestawienie pięciu cech, które są szczególnie przydatne.
Pimp my print
HP zaskakuje nowoczesnymi rozwiązaniami dla przedsiębiorców. Inteligentne drukarki samodzielnie zlecą dostawę nowego tuszu lub tonera do firm.
Full Service Leasing? To się opłaca!
W okresie kryzysu coraz więcej firm decyduje się na długoterminowy wynajem służbowych samochodów. Powód? Optymalizacja kosztów, ale też – w coraz większym stopniu – wygoda.
Wszystko na pulpicie
Nowoczesna technologia sprawia, że zarządzanie procesami kadrowo-płacowymi jest nie tylko proste, ale także bezpieczne i dopasowane do specyficznych potrzeb każdej firmy – zapewnia Joanna Walentek, Project Manager modułu Kadry Płace i HR enova365.
Chirurgiczne cięcie bez skalpela w dłoni
Jasno wyznaczony cel, upór w dążeniu do niego i pomocna dłoń dobrego mentora – to zdaniem dr n. med. Joanny Bubak-Dawidziuk sprawdzona recepta, by w polskiej chirurgii było wreszcie więcej kobiet.
Zielony Kredyt dla małych i średnich firm od Credit Agricole
Credit Agricole uruchamia Zielony Kredyt dla małych i średnich firm. Oferta przeznaczona jest dla przedsiębiorców zainteresowanych sfinansowaniem inwestycji proekologicznych lub działań związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Buczkowski: Wkrótce nikt nie będzie chciał pisać długich postów na Facebooku [WYWIAD]
Uważam, że forma wertykalnych wideo wkrótce stanie się na tyle powszechna, że firmy nie będą mogły jej nie zauważać. To treści rosnące najszybciej, konsumujemy ich zdecydowanie najwięcej. Jednocześnie nic nie wskazuje na to, żeby pożądany układ treści wkrótce się zmienił – mówi Mateusz Buczkowski, Agency Marketing Manager w Green Parrot.
Płatności. Aktualne trendy, które zmienią oblicze rynku dla polskiego klienta
Wygoda, stabilizacja i nowoczesna technologia – w ten sposób można nakreślić perspektywę dla sektora płatności w 2023 r. Na polskim rynku "biją" się najwięksi gracze, ale też i nasze lokalne pomysły. Dzięki temu wygranym są e-sklepy i klienci.
Niania dla dorosłego, usługi dla zabieganych. 10 ciekawych pomysłów na firmę
Kto nie chciałby pójść w ślady Google’a czy Facebooka? Pewnie ci, którzy wolą skoncentrować się na biznesie off-, a nie online. Oto 10 ciekawych (i aktualnych) pomysłów na firmę w realu.
Ciche odejścia. Czy quiet quitting to nowy trend na rynku pracy?
Czy quiet quitting to nowy trend na rynku pracy, czy jedynie modne hasło?
Jak skutecznie oszczędzać energię? Komu w tym sezonie przysługuje tani prąd? Wyjaśniamy!
Ostatni gasi światło? Jeśli twoja firma ma przetrwać zimę, wyłącz żarówkę jako pierwszy. Podpowiadamy, jak skutecznie oszczędzać energię i komu w tym sezonie przysługuje tani prąd.
E-commerce, czyli nie daj się przeszkodom!
W każdym biznesie istnieje wiele zagrożeń, które mogą negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie firmy. Nie inaczej jest w e-commerce, przy czym wiele z nich jest mocno nieoczywistych.
Innowacja sposobem na trudne czasy. Jak wdrożyć innowacje w firmie? [CASE STUDY]
Innowacje w firmach to nie tylko prace badawczo-rozwojowe, rozwiązania naukowo-techniczne czy nowe technologie. Innowacje to prosty proces, który może wdrożyć każda firma. Co więcej, nie musi być duża, aby być ciekawa, konkurencyjna i gotowa na wyzwania przyszłości. Jak wygląda proces wdrażania innowacji w firmie? Przedstawia Zuzanna Mikołajczyk, strateg i trener innowacji.
Biznes w kolorach tęczy. Jak stworzyć bezpieczne miejsce pracy?
W sytuacji, w której polskie państwo nie dostrzega praw osób LGBT+, bezpieczną przystanią dla osób nieheteronormatywnych coraz częściej staje się miejsce pracy. Jak stworzyć taką przestrzeń? Mówi o tym pionierski raport stworzony wspólnie przez Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz firmę Skanska.
Let's Christmas Party! Jak zorganizować udaną firmową imprezę wigilijną?
Boski Elvis Presley, głosem gęstym niczym śmietana kremówka, jak przed laty śpiewa nieśmiertelny świąteczny przebój. I’m dreaming of a white Christmas. Wszyscy są zachwyceni. Jesteśmy na firmowej imprezie wigilijnej! Dlaczego warto wrócić do tego typu spotkań? Bo to się może po prostu opłacić.
Firmy vs. niepewność. Jak radzić sobie w trudnych czasach?
„Niepewność” – to słowo najtrafniej opisujące obecną rzeczywistość gospodarczą. Biznes z natury powinien być elastyczny, reagować na zachodzące zmiany, jednak nie do każdej sytuacji można się przystosować.
Jak przygotować się na problemy w e-commerce
– Rekordowe wyniki pokazują duże firmy, które mają 70–80 proc. udziałów w rynku, ale te pozostałe procenty generują tysiące mniejszych podmiotów, które zaczynają przestawać sobie radzić. Jeśli dalej ich główną przewagą ma być walka tylko ceną, to przegrają, bo nie ma już miejsca do obniżania marż – mówi Marcin Kononiuk, Chief Sales Officer, Sunrise System.
Jak dogonić króliczka, czylI technologiczna rewolucja w płatnościach
Czy płatności kartą zastąpią obrót gotówkowy i co może otworzyć rynek usług na terminale płatnicze, rozmawiamy z Arturem Żymańczykiem, Country Managerem Worldline Polska.
Płatności mobilne na fali - to skuteczny sposób na zwiększenie konwersji w e-commerce
Bez zróżnicowanych metod płatności nie masz szans na zwiększenie konwersji w e-commerce. Hitem ostatnich lat są płatności mobilne – także w sferze offline!
Jak zdążyć przed hakerem
Nowy sposób myślenia o bezpieczeństwie opiera się na haśle „zero trust”, czyli założeniu, że każde urządzenie w naszej sieci może być nie tylko celem, lecz także źródłem ataku. Musimy być więc gotowi na podjęcie aktywnej obrony przed działalnością hakerów, a nie biernie oczekiwać na incydent.
Jak zrobić prezesa z naukowca [WYWIAD]
Nauka może iść w parze z biznesem. Najpierw trzeba jednak zmienić obraz polskiej nauki. Z Agnieszką Jasińską-Kołodziej rozmawiał Cezary Szczepański.
Julia Kołodko: "Pieniądze przestają być znaczącą motywacją do pracy"
Strategia „nisko wiszących owoców” polega na tym, że zaczynamy od czegoś najprostszego, a jak to już zostanie wdrożone, przechodzimy na wyższy poziom. Jak wykorzystać ekonomię behawioralną w zarządzaniu pracownikami – opowiada dr Julia Kołodko.
Trzy filary bezpiecznej firmy
Dziś nie wystarczy już tylko szukać odpowiedniego narzędzia do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa firmy. Celem powinien być rozwój biznesu, a reszta powinna temu służyć. Tylko jak to osiągnąć?
Przestrzeń i luksus. Największe samochody wciąż pozostają rynkową niszą
W Ameryce to norma – na drogach tego kraju pełno jest ogromnych SUV-ów i pick-upów. U nas to rzadkość. Jednak w ofercie wielu marek, nie tylko tych luksusowych, można znaleźć blisko 5-metrowe samochody, czasem nawet większe. Kosztują krocie, ale rozpiętość cen jest ogromna.
Mieć czy być? Oto jest (biznesowe) pytanie
W obliczu rynkowych zawirowań przedsiębiorcy szukają elastycznych rozwiązań, które pozwolą im nie tyle „mieć”, co „być”. Czy najem jest szansą dla rodzimego sektora MSP?
Czas na dobrego adwokata... naszej marki
Są sytuacje, gdy zamiast mówić samemu, znacznie lepiej jest postawić na dobrego adwokata, który naszym myślom doda wagi i znaczenia – to założenie powinno przyświecać markom, które chcą wiarygodnie opowiedzieć o tym, czym są i co robią.