Rodzinna atmosfera ważniejsza niż pensja
Fot. ShutterstockPrzede wszystkim brakuje fachowców – od lekarzy i informatyków, poprzez księgowych i menedżerów, na wykwalifikowanych robotnikach kończąc. I choć w niektórych grupach zawodowych (jak handlowcy, pracownicy administracji czy niewykwalifikowani pracownicy fizyczni) problem ten nie jest aż tak dojmujący, to małe przedsiębiorstwa mają prawo się niepokoić.
Warto być małym
Tymczasem powinny one doceniać swoje atuty, z których wiele wynika po prostu z bycia mniejszym. Łatwiej wtedy sprawić, aby środowisko pracy było przyjazne i atrakcyjne. – Pracownicy dużych firm są bardzo często zmęczeni korporacyjnymi strukturami, skomplikowaną decyzyjnością czy anonimowością i pragną związać się zawodowo z mniejszą organizacją – twierdzi Aleksandra Kujawa z agencji rekrutacyjnej Antal.
Mała firma kojarzy się z większą elastycznością, bliższymi relacjami między ludźmi, brakiem męczącej rywalizacji, samodzielnością. Dla wielu może to być ważniejsze niż kwestie finansowe czy rozbudowane benefity. Na przykład z badania Aon Hewitt wynika, że dla pracowników coraz istotniejsze są niematerialne aspekty zatrudnienia, związane np. z kulturą organizacyjną, zaangażowaniem społecznym pracodawcy czy elastycznymi godzinami pracy. Zaczyna to być kartą przetargową w rekrutacji, podobnie jak typowa dla niewielkich biznesów mniejsza specjalizacja zadań stwarzająca więcej okazji do rozwoju. – Pracownik może wtedy łatwiej uzyskać całościową perspektywę, zmierzyć się z różnymi wyzwaniami – tłumaczy Justyna Chmielewska, Business Manager w agencji doradztwa personalnego Hays, i dodaje, że właśnie dlatego duże przedsiębiorstwa często poszukują osób z doświadczeniem...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 2/2018 (29) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.