Gdy goni nas czas

Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock
Jeśli pracownicy nie wyrabiają się z terminami, może to się skończyć dla firmy dużymi problemami, łącznie z utratą klientów czy pozycji na rynku. Jednocześnie szefowie często nie wiedzą, jak sprawić, by terminy nie rozchodziły się w szwach. Skłonni są ostro pouczać, karać swoich ludzi – ale nie tędy droga.

Główną przyczyną niedotrzymywania terminów przez pracowników są problemy z komunikacją – zauważa Anna Sarnacka-Smith, ekspertka HR z firmy Effectiveness i zarazem autorka książki „Everest lidera” recenzowanej przez nas w tym wydaniu „My Company Polska”. Skąd zaś biorą się takie problemy? Wynikają z naturalnego zjawiska, o którym zapomina wielu szefów: ludzie są różni. – Każdy człowiek ma własną osobowość, wrażliwość i motywacje. To samo dotyczy terminowości w pracy. Jednemu wystarczy wyznaczenie terminu, a innemu należy na przykład wytłumaczyć, dlaczego jego dotrzymanie ma takie znaczenie – mówi Sarnacka-Smith, która sama jest szefową i wspomina, że w jej karierze bardzo ważny był moment, gdy w pełni zdała sobie sprawę, na jak wiele sposobów ludzie patrzą na świat – nawet gdy chodzi o najprostsze zadania. 

Cztery typy pracowników

Dlatego najlepiej jest poznać charakter każdego swojego pracownika. Ale jeśli ktoś nie jest dobrym psychologiem, może mieć problem z trafnym określeniem tego, czym kierują się konkretne osoby, zwłaszcza jeśli jest ich w zespole kilkadziesiąt albo więcej. Z pomocą przychodzą rozmaite teoretyczne modele zachowania, które, przynajmniej do pewnego stopnia, pozwalają sprawdzić to co najistotniejsze i dobrać sposoby komunikowania się czy w ogóle zarządzania. 

Sarnacka-Smith należy do licznego grona zwolenników jednego z takich modeli, stworzonego przez amerykańskiego psychologa...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 3/2018 (30)

Więcej możesz przeczytać w 3/2018 (30) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie