Ubezpieczenie zdrowotne buduje wizerunek przyjaznego pracodawcy

Ubezpieczenie zdrowotne buduje wizerunek przyjaznego pracodawcy
24
Czego oczekują pracodawcy i pracownicy od ubezpieczeń zdrowotnych i zapewniających dostęp do niepublicznej służby zdrowia?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Benefity pozapłacowe zajmują jedno z czołowych miejsc na liście czynników wpływających na poziom zadowolenia z pracodawcy. Mają również duży wpływ na decyzję o zmianie pracy. Według 6. edycji badania „Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy”, przeprowadzonego przez Antal, 35 proc. specjalistów i menedżerów wskazuje, że podstawowy pakiet bonusów, jak prywatna opieka medyczna czy karta sportowa, jest elementem niezbędnym, jaki powinna posiadać oferta pracy, którą są w stanie rozważyć. Czego zatem oczekują pracodawcy i pracownicy od ubezpieczeń zdrowotnych i zapewniających dostęp do niepublicznej służby zdrowia?

Odpowiedź na to pytanie przedstawia raport SALTUS Ubezpieczenia będący wynikiem przeprowadzonych pomiędzy lutym a kwietniem 2017 r. badań fokusowych, w których udział wzięli wybrani klienci marki oraz firmy korzystające z innych rozwiązań.

– Już jakiś czas temu zauważyliśmy, że benefit pozapłacowy w postaci dostępu do prywatnej opieki medycznej stał się standardem spotykanym nie tylko wśród dużych firm i międzynarodowych korporacji, ale również w sektorze MSP. Wyniki naszej ankiety potwierdziły te obserwacje. Pracodawcy  niezmiennie na pierwszym miejscu stawiają jakość świadczonych usług oraz zakres ochrony. Jednak, co ciekawe, dla większości uczestników marka, wizerunek czy wielkość  dostawcy usług miała drugorzędne znaczenie. O wiele istotniejsza jest renoma placówek medycznych, z którymi ubezpieczyciel czy firma medyczna współpracuje – mówi Małgorzata Jackiewicz, Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych w SALTUS Ubezpieczenia.

Firmy oczekują dopasowania do potrzeb

Najważniejszą kwestią dla wszystkich uczestników badania było elastyczne podejście dostawcy usług, możliwość dopasowania zakresu ochrony do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstwa. Na przykład zarządzający firmami produkcyjnymi cenili sobie świadczenia z zakresu medycyny pracy oraz opieki ambulatoryjnej i chirurgii jednego dnia. Ważny jest też brak okresu karencji. 

– Firmy dużo uwagi poświęcają zarówno wykazowi dostępnych usług, jak i liście placówek, z których pracownicy będą mogli skorzystać. Dotyczy to w szczególności przedsiębiorstw działających poza największymi aglomeracjami. Oczekują możliwości skorzystania z usług przychodni w sąsiedztwie firmy czy w pobliżu miejsca zamieszkania pracowników, zwłaszcza tych świadczących porady specjalistów – dodaje Małgorzata Jackiewicz z SALTUS Ubezpieczenia.

Zapewnienie dostępu do niepublicznej ochrony zdrowia pozwala firmom nie tylko budować wizerunek atrakcyjnego pracodawcy oraz skutecznie konkurować na coraz trudniejszym rynku pracy, ale ma również wymierny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Jak wskazują pracownicy działów HR, korzystanie z prywatnej opieki wpływa m.in. na krótszą absencję w pracy. Co więcej, w przypadku firm zatrudniających obcokrajowców posiadanie grupowego ubezpieczenia lub pakietu medycznego jest koniecznością, gdyż wizyta u lekarza w ramach NFZ jest utrudniona ze względu na dodatkowe formalności i barierę językową.

Pracownicy chcą objąć ochroną całą rodzinę

Zatrudnieni oczekują przede wszystkim możliwości rozszerzenia ubezpieczenia na swoich najbliższych. Większość osób spodziewa się nielimitowanego dostępu do praktycznie wszystkich specjalności lekarskich oraz badań diagnostycznych czy zabiegów ambulatoryjnych. Możliwość odbycia wizyty u internisty czy najpopularniejszych specjalistów są już standardowymi warunkami. O atrakcyjności oferowanej ochrony decyduje też obecność pakietów dodatkowych w postaci np. usług stomatologicznych, opieki okołoporodowej czy badań onkologicznych i kardiologicznych.

Ważną kwestią wpływającą na zadowolenie pracowników z prywatnych usług medycznych jest sprawny kontakt z rejestracją wizyt i badań. Pacjenci doceniają możliwość korzystania z narzędzi zdalnych, jak platforma internetowa czy aplikacja mobilna. Przykładem takiego rozwiązania jest aplikacja SALTUS Zdrowie, która umożliwia rezerwację wizyty nawet w 4 sekundy.

Dodatkowym atutem jest możliwość odbycia konsultacji lekarskich bez wychodzenia z domu czy pracy – za pośrednictwem telefonu czy komunikatorów internetowych.

Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych, SALTUS Ubezpieczenia