wywiad

zobacz inne tematy
Ola Mirosław - Małysz polskiego wspinania [WYWIAD]

Ola Mirosław - Małysz polskiego wspinania [WYWIAD]

Sport nauczył mnie cierpliwości. Ona jest ważna, bo pomaga dążyć do celu – pięć razy upadniesz, ale za szóstym razem w końcu zwyciężysz. Bez umiejętności radzenia sobie z porażkami i wyciągania z nich wniosków, nie zajdziesz w sporcie daleko – mówi Ola Mirosław, rekordzistka świata we wspinaczce na czas.

Czy home office obniża naszą odporność? [WYWIAD]

Czy home office obniża naszą odporność? [WYWIAD]

Za dużo godzin przed komputerem i dodatkowe obowiązki, np. zajmowanie się dziećmi. Wymuszony home office działa na nas gorzej niż zwykła praca. Jak w pandemii nie dać się zwariować? - radzi dr Kaja Prystupa-Rządca.

"Kupowaliśmy maszyny, kiedy babcia Janina jechała na wakacje". Sukcesja w firmie Putka [WYWIAD]

"Kupowaliśmy maszyny, kiedy babcia Janina jechała na wakacje". Sukcesja w firmie Putka [WYWIAD]

Z trzech piekarni i trzech firmowych sklepów wyrośli na największą piekarską dynastię Warszawy z własną siecią 140 sklepów, ponad 1100 pracownikami i siedemdziesiątką samochodów dostawczych firmowej floty. Ze Zbigniewem Putką, prezesem zarządu, Stefanem Putką, wiceprezesem oraz Zuzanną Putką-Twardowską, dyrektorką marketingu Putka sp. z o.o. sp. k. rozmawia Małgorzata Mierżyńska.

Dresiary. Jak rzucić wszystko i... zrobić biznes [WYWIAD]

Dresiary. Jak rzucić wszystko i... zrobić biznes [WYWIAD]

Rzuciłyśmy się w nieznane, bo fajnie jest zaryzykować i robić to, o czym marzysz. Wybrałyśmy kosztowny model biznesowy, czyli robimy rzeczy, których nikt jeszcze nie robił. Niemodne, a przez to wyjątkowe – mówią przyjaciółki, założycielki i właścicielki Risk Made in Warsaw Antonina Samecka, dyr. kreatywna i prezeska oraz Klara Kowtun, członkini zarządu.

Nie jestem liderką z żurnala

Nie jestem liderką z żurnala

Gdy 18 lat temu przejmowałam firmę, nie miałam szacunku dla pracowników, uważałam, że to ja, właścicielka, jestem najważniejsza, a inny sposób motywacji niż finansowy dla mnie nie istniał. Dzisiaj wiem, że nic bardziej się nie opłaca niż symetryczna relacja z pracownikami – mówi Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka MB Pneumatyka.

Z kryzysem radzimy sobie lepiej niż inni

Z kryzysem radzimy sobie lepiej niż inni

Każdy kryzys jest katalizatorem zmian. Coś, co dotąd wydawało się niemożliwe, nagle robi się koniecznością – mówi dr Ernest Pytlarczyk – główny ekonomista i dyrektor Departamentu Analiz Makroekonomicznych banku Pekao.

Własny biznes to wolność [WYWIAD]

Własny biznes to wolność [WYWIAD]

Trzeba robić to, co się lubi i na czym się człowiek zna. Nie brać się za coś tylko dlatego, że jest na to moda. Ja nie umiałabym robić czegoś, czego nie kocham – mówi Barbara Chwesiuk, założycielka i prezeska zarządu firmy odzieżowej Bialcon.

Miejsce to pieniądz. Jak zacząć własny biznes? [WYWIAD]

Miejsce to pieniądz. Jak zacząć własny biznes? [WYWIAD]

Gdybym w pewnym momencie życia nie został wyrzucony ze swej strefy komfortu, nie wpadłbym nigdy na pomysł własnego biznesu – mówi Rafał Kołomański, założyciel firmy Więcej Miejsca, specjalizującej się w magazynowaniu rzeczy i specjalistycznych przeprowadzkach.

Łukasz Chwieduk: Na TikToku będą wszyscy!

Łukasz Chwieduk: Na TikToku będą wszyscy!

Stawki za współpracę z markami na TikToku są zwykle 4-, 5-cyfrowe. Jednak dla mnie to dopiero początek. W przyszłości zamierzam rozkręcić własną markę odzieży sportowej – mówi Łukasz Chwieduk, finalista XII edycji programu „Mam Talent!”, najpopularniejszy piłkarski tiktoker w Polsce.

Sukcesja po polsku. Odsłaniamy nieznane oblicze zmiany warty w firmach

Sukcesja po polsku. Odsłaniamy nieznane oblicze zmiany warty w firmach

W polskim biznesie dzieje się to samo, co w serialu „Sukcesja”, tylko nikt o tym głośno nie mówi. Gry emocjonalne, dominujący ojcowie, którzy podporządkowują sobie dzieci, a potem się dziwią, że ich następcy nie umieją podejmować decyzji. Zwykle potomek nie ma pojęcia, skąd się wzięło to wszystko, co rodzice chcą mu przekazać. Jest tylko beneficjentem jakichś środków – mówi Robert Krool,

Przywrócić gospodarkę do życia. Wywiad

Przywrócić gospodarkę do życia. Wywiad

Zachęcam przedsiębiorców, by o nasze programy pomocowe pytali banki – to przez nie powinni składać wnioski. Mamy podpisane umowy z 20 dużymi bankami i z ponad setką spółdzielczych. Tych programów mamy już 10. Każdy może pomóc firmom w przetrwaniu – mówi Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes Banku Gospodarstwa Krajowego.

Chcę światu dać coś z siebie. Wywiad z Marią Magdaleną Kwiatkiewicz

Chcę światu dać coś z siebie. Wywiad z Marią Magdaleną Kwiatkiewicz

Młodzi, którzy chcą dzisiaj zakładać firmy, mają bardzo trudny czas. Ale i my otworzyliśmy firmę tuż przed stanem wojennym i spowolnieniem gospodarczym. W Polsce żadne pokolenie nie miało łatwo. Ale jak w trudnych warunkach człowiek znajdzie metodę, to później już sobie poradzi w każdych okolicznościach. Warto tylko pamiętać, by nie przeinwestować – mówi Maria Magdalena Kwiatkiewicz...

Kino przetrwa! Wywiad

Kino przetrwa! Wywiad

Streaming kojarzy się dziś twórcom z finansowym bezpieczeństwem oraz ograniczoną artystyczną kontrolą. Ergo – z wolnością. A to przecież najlepsza pożywka dla sztuki – mówi Michał Walkiewicz, redaktor naczelny Filmweb.pl

Nie malujmy trawy na zielono. Wywiad

Nie malujmy trawy na zielono. Wywiad

W Polsce nie ma rynku pracownika. Relacja między pracownikiem a pracodawcą nie jest partnerska, tylko w dalszym ciągu to relacja władzy. Sęk w tym, żeby pracodawca umiał z tej specyficznej władzy dobrze korzystać – mówi Zyta Machnicka, autorka książki „Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi”.

Nie piszę pod trendy. Wywiad z Remigiuszem Mrozem

Nie piszę pod trendy. Wywiad z Remigiuszem Mrozem

Literatura jest nieśmiertelna. Jej zmierzch wieszczono, kiedy powstał przemysł kinematograficzny, potem przy wejściu kaset VHS, gier komputerowych, seriali, streamingu. Wszystko w popkulturze się zmienia, jedne formy zastępowane są innymi, niektóre przepadają – oprócz książek – mówi Remigiusz Mróz, który należy do grona najlepiej zarabiających polskich pisarzy.

L. Sobolewski: Giełda straciła zaufanie inwestorów, ale można to zmienić [WYWIAD]

L. Sobolewski: Giełda straciła zaufanie inwestorów, ale można to zmienić [WYWIAD]

- Nasz silnik giełdowy się zatarł, na giełdę trafia bardzo niewiele nowych spółek, a struktura inwestorów jest nieoptymalna – mówi w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Ludwik Sobolewski, były prezes GPW i nowy członek rady nadzorczej spółek DuoLife i Goverby Investments, inwestora projektu DuoVita Smart Apartments w Wiśle. Mimo to Ludwik Sobolewski wierzy, że rynek może się odrodzić.

Kropla drąży skałę. Wywiad

Kropla drąży skałę. Wywiad

Mimo różnych zawirowań gospodarczych w Europie i na świecie polski eksport nieustannie rośnie i będzie rósł nadal, bo wciąż silny jest eksport dużych firm, a małe i średnie są coraz odważniejsze w poszukiwaniu nowych rynków – mówi Jerzy Śledziewski, wiceprezes zarządu Banku BNP Paribas, odpowiedzialny za Obszar Bankowości Korporacyjnej i MSP.

Wygrają projekty z pomysłem

Wygrają projekty z pomysłem

Rynek condo- i aparthoteli jest wciąż na fali wzrostowej. Mimo dużej konkurencji przemyślane projekty usytuowane w atrakcyjnych lokalizacjach mogą zapewnić inwestorom wysokie stopy zwrotu – mówi w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Karolina Wantulok, vice prezes i dyrektor zarządzająca w DuoVita Smart Apartments.

Szkoła oszczędzania

Szkoła oszczędzania

Ostatnie półrocze minęło w Polsce pod znakiem wprowadzania Pracowniczych Planów Kapitałowych przez największe firmy, zatrudniające powyżej 249 osób. Od nowego roku PPK zaczyna obejmować również firmy mające ponad 49 pracowników, a od 1 lipca – te, w których pracuje od 20 do 49 osób.

Perswazyjny jak poker

Perswazyjny jak poker

Negocjujemy i sprzedajemy całe życie i cały czas. Mama „sprzedaje” rano dziecku, żeby umyło zęby i zjadło śniadanie. Dziecko „sprzedaje” mamie, że chce wyjść później do szkoły albo, że chce jeszcze poleżeć. Jak to robić skuteczniej? – radzą Grzegorz Załuski i Adam Czajkowski, autorzy książki „Perswazyjny poker”.

Innowacja zamiast sprzedaży

Innowacja zamiast sprzedaży

W relacjach B2B firma powinna być partnerem klienta w rozwoju, a nie sprzedawcą i razem z nim tworzyć wartość, która pomoże mu realizować jego cele biznesowe. Dotychczasowe modele sprzedaży przestają być skuteczne – mówi Tyberiusz Mazurek, dyrektor sprzedaży Mondi Corrugated Solutions na Polskę.

Jak oszczędzić pół miliarda

Jak oszczędzić pół miliarda

Sprawny zespół zarządzania projektami może wygenerować dla firmy gigantyczne oszczędności i pozwala uniknąć tych inwestycji, które nie przyniosą oczekiwanego zysku – mówi Ewa Palarczyk, prezes Tauron Ekoenergia i dyrektor projektów inwestycyjnych w Tauron Polska Energia.

Robię efektowny drybling. Wywiad z Arkadiuszem Regiecem

Robię efektowny drybling. Wywiad z Arkadiuszem Regiecem

Beesfund może być największą platformą crowdfundingową Międzymorza. Jesteśmy w stanie dogonić Anglików. A czy warszawska giełda jest w stanie przegonić London Stock Exchange? Nie, nie ma na to szans - mówi Arkadiusz Regiec, twórca platformy Beesfund.

Zadbać o kandydata. Wywiad z Mają Gojtowską

Zadbać o kandydata. Wywiad z Mają Gojtowską

Jeszcze niedawno firmy robiły wszystko, aby ich klienci byli szczęśliwi. Teraz potrzebna jest rewolucja – to pracownicy mają być w centrum uwagi. Bo jeśli zrekrutujemy dobrych ludzi, to właśnie oni sprawią, że nasi klienci będą zadowoleni – mówi Maja Gojtowska, specjalistka ds. HR i employer brandingu, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”.

W każdej chwili. Wywiad z Julitą Czyżewską

W każdej chwili. Wywiad z Julitą Czyżewską

Naszą ambicją jest wyznaczanie standardów opieki medycznej, która będzie realnym wsparciem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców – stwierdza Julita Czyżewska, prezes PZU Zdrowie, w rozmowie z Maciejem Kotem.

Miasto nie tylko inteligentne. Wywiad z Elżbietą Burligą

Miasto nie tylko inteligentne. Wywiad z Elżbietą Burligą

Doświadczenia w rozwijaniu inteligentnych miast pokazały, jak ważne jest, by od samego początku prowadzić dialog z ich mieszkańcami – przestrzega Elżbieta Burliga, dyrektor rozwoju biznesu w First Data Polska, w rozmowie z Alicją Hendler.

Każdy ma swój ranking. Wywiad z Piotrem Dardzińskim

Każdy ma swój ranking. Wywiad z Piotrem Dardzińskim

Chcemy pracować z tymi, którzy mają twórcze podejście do biznesu i życia. Łukasiewicz powstał po to, by potencjał rozdrobnionych instytutów efektywnie udostępnić przedsiębiorcom. Muszą być oni jednak gotowi do finansowego zaangażowania w projekty – mówi