Własny biznes to wolność [WYWIAD]

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Trzeba robić to, co się lubi i na czym się człowiek zna. Nie brać się za coś tylko dlatego, że jest na to moda. Ja nie umiałabym robić czegoś, czego nie kocham – mówi Barbara Chwesiuk, założycielka i prezeska zarządu firmy odzieżowej Bialcon.

Pani życiorys odbiega od stereotypu bizneswoman – kobiety samotnej podporządkowującej całe swoje życie pracy. Pani ma i biznes, i rodzinę, a co więcej, wyszła za mąż jako 19-latka i już na początku swojej drogi życiowej zafundowała sobie dwójkę dzieci. 

(Śmiech) Rzeczywiście, pierwszego syna urodziłam w trakcie studiów, drugiego miesiąc po obronie magisterki, ale nie przeszkadzało mi to w samorealizacji zawodowej. Czasami syn w przedszkolu na mnie długo czekał, bo nie mogłam wyrobić się z pracą, ale gdy ja nie nadążałam, pałeczkę w domu przejmował mąż. Mamy partnerski układ, a on bardzo dobrze gotuje, więc rodzina jest zawsze dobrze nakarmiona. Nie ma u nas podziału na damskie i męskie zajęcia. Poza tym nigdy się nie zarzynałam. Często zatrudniałam kogoś do pomocy w domu, żebym miała w pracy spokojną głowę. A pracowałam dużo i intensywnie, szczególnie na początku, kiedy jeszcze nie było funduszy na kadrę menedżerską. Wszystko musiałam wtedy robić sama. 

W pani przypadku nie zgadza się jeszcze jeden stereotyp: że szewc chodzi bez butów. Ile miesięcznie wydaje pani na garderobę?

Dość dużo, nie umiem wyliczyć. W naszym firmowym sklepie kupuję od pięciu do dziesięciu ubrań miesięcznie. Chciałabym więcej, ale mam problemy z rozstawaniem się z ulubionymi rzeczami, a szafy, nawet największe,...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 8/2020 (59)

Więcej możesz przeczytać w 8/2020 (59) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY