AI
zobacz inne tematyStartup Envirly wprowadza nowe rozwiązanie AI. Czym jest Quantifier.ai?
Nowa era compliance - tak o nowej usłudze mówią założyciele Envirly. Quantifier.ai ma być inteligentną platformą zapewniającą ciągłą zgodność w przedsiębiorstwach, napędzaną przez autonomiczne systemy agentów AI.
Eksperckie AI wesprze lekarzy w analizie obrazów płuc. Czym jest projekt Xlungs?
Są tańsze do trenowania, szybsze w działaniu i mogą działać bez zaplecza rozbudowanej infrastruktury IT - to przewagi małych i wyspecjalizowanych modeli sztucznej inteligencji nad dużymi i ogólnymi. Twórcy Xlungs - polskiej platformy, która wspiera lekarzy w analizie obrazów płuc - zwracają też uwagę, że modele AI stosowane w medycynie, w przeciwieństwie do chatbotów, bazują na wiedzy naukowców, a nie na treściach z internetu.
Pierwszy bunt maszyn? Sztuczna inteligencja od Open AI nie pozwoliła się wyłączyć
Firma Palisade Research, specjalizująca się w bezpieczeństwie sztucznej inteligencji, przeprowadziła serię testów na najnowszym modelu ChatGPT o3 opracowanym przez OpenAI. Celem eksperymentu było sprawdzenie, czy model AI będzie przestrzegał polecenia wyłączenia się po wykonaniu określonych zadań. Okazuje się, że AI z zaawansowanym rozumowaniem walczy o "życie".
Czy nowe technologie zrewolucjonizują rolnictwo? Wywiad z Anitą Bednarek
Rolnictwo czeka rewolucja. Jak nowe technologie zmieniają branżę mającą tysiące lat - opowiada Anita Bednarek – kierownik ds. zrównoważonego rozwoju i rozwoju strategii w Goodvalley, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Producentów Biogazu Rolniczego.
"Sztuczna inteligencja w biznesie to więcej niż Chat GPT". Publicon pomoże firmom wdrażać AI
Na polskim rynku technologii sztucznej inteligencji debiutuje nowy podmiot Publicon.AI, który oferuje kompleksowe strategie wdrażania AI dla sektora publicznego i prywatnego. Choć wywodzi się z doświadczeń agencji Publicon, firma działa samodzielnie, koncentruje się na dynamicznie rosnącym obszarze AI i łączy usługi doradztwa z wdrożeniami technologicznymi.
190 mln zł od Spotify dla polskich artystów. Czy streaming naprawdę obniża ich zarobki?
Jeszcze dekadę temu głównym źródłem dochodów artystów były koncerty i fizyczna sprzedaż albumów. Dziś reguły gry pisze streaming, a największym jego graczem pozostaje Spotify. Rok 2024 przyniósł niespodziewany przełom – polscy muzycy zarobili na tej platformie blisko 190 milionów złotych, co stanowi wzrost o 22% względem roku poprzedniego (150 mln zł).
Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje? "Wszyscy oczekują usług szytych na miarę"
Eksperci przekonują, że włączając sztuczną inteligencję w wybrane procesy sprzedażowe, możesz sprzedawać lepiej, więcej i efektywniej. Dlaczego AI to klucz w dotarciu do klienta? Czy hiperpersonalizacja jest aż tak istotnym trendem? Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z Jarosławem Brylem, Chief AI Officerem, Asseco Poland, oraz Damianem Góralem, Sales Agency.
Focus i Systell to przeszłość. Welyo zapowiada przebudzenie rynku contact center
Na rynek wkracza Welyo – nowa marka, która powstała z połączenia dwóch uznanych dostawców rozwiązań dla contact center Focus Telecom i Systell.
Czy solo founding ma sens? Wywiad z Martą Łącką
Na początku działalności startupu nie miałam osób, z którymi mogłabym odbić myśli. Taplałam się we własnym sosie, bo wydawało mi się, iż na rynku panuje tak duży kult sukcesu, że można dzielić się wyłącznie zwycięstwami – mówi Marta Łącka, założycielka Quantia AI.
AI nie jest tylko dla tych, którzy mają czarny pas w programowaniu. Wywiad z Łukaszem Foksem
Mali i średni przedsiębiorcy niosą dużo na swoich barkach, więc szczególnie w ich przypadku AI powinna rozwiązywać konkretne problemy - mówi Łukasz Foks, dyrektor ds. inicjatywy Microsoft AI Skills.
Polscy naukowcy wykorzystują AI do wczesnej diagnozy depresji i demencji
Depresja, lęk społeczny, ale także choroby neurologiczne jak demencja czy choroba Alzheimera – ich diagnoza będzie w przyszłości wspierana przez sztuczną inteligencję. Polski zespół naukowców połączył śledzenie ruchu gałek ocznych ze sztucznymi sieciami neuronowymi, by stworzyć narzędzie do wczesnej diagnostyki. – Dokładność naszej metody sięga nawet 62 proc. – mówi Karol Chlasta, współautor badania, doktor nauk inżynieryjno-technicznych z Akademii Leona Koźmińskiego.
Founders Path wygrywa EduTech Masters 2025. Startup prognozuje, kto może zostać founderem
EduTech Masters to prestiżowy konkurs dla innowatorów z branży edukacyjnej. Aron Formela - założyciel i CEO startupu - ma nadzieję, że sukces otworzy spółce drzwi do współpracy z inwestorami i rozwoju międzynarodowego.
Przełom w e-commerce? Visa pracuje nad agentami AI, którzy będą płacić za zakupy
Visa planuje wdrożenie cyfrowych asystentów zakupów - agentów AI, którzy będą mogli nie tylko rekomendować oferty, ale również płacić za zakupy.
Patronaty. Maj 2025
Jakie wydarzenia objęliśmy patronatem?
Beyond.pl otwiera Fabrykę AI o mocy 100 MW w Poznaniu
Firma jest jedną z pierwszych na rynku Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), która komercyjnie oferuje kompleksową platformę wspierającą rozwój sztucznej inteligencji, w tym AI as a Service (AIaaS), GPU as a Service (GPUaaS), oprogramowanie NVIDIA AI Enterprise, centra danych, infrastrukturę oraz usługi zarządzane.
Kreatywny ping-pong z AI. Naoko zdradza jak osiągnąć sukces przy użyciu nowych technologii
Marka modowa Naoko udowadnia, że AI to potężny silnik rozwoju: analizuje dane, angażuje klientów, projektuje kolekcje, optymalizuje produkcję i zwiększa wyniki sprzedaży. Jacek Szyndler, współwłaściciel Naoko, pokazuje, jak stworzyć własnych agentów AI, którzy zrobią za ciebie to, co dotąd wymagało całego zespołu ludzi. Opowieść o cyfrowym sercu Naoko, pokazuje jak zacząć budować podobne rozwiązania we własnej firmie – niezależnie od branży.
Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje?
Eksperci przekonują, że włączając sztuczną inteligencję w wybrane procesy sprzedażowe, możesz sprzedawać lepiej, więcej i efektywniej. Dlaczego AI to klucz w dotarciu do klienta? Czy hiperpersonalizacja jest aż tak istotnym trendem? Dyskusja z Jarosławem Brylem, Chief AI Officerem, Asseco Poland, oraz Damianem Góralem, Sales Agency, podsumowuje kolejny odcinek programu „Polskie AIQ”.
Inteligencja w HR
Kiedyś były kadrowe, potem HR-ówy, a dziś na początku swojej drogi pracownicy spotkają bota. Sztuczna inteligencja na dobre zagościła w HR i to jest OK.
Wygeneruj przyszłość firmy. 5 narzędzi AI do tworzenia kampanii wizualnej
Czy chcąc się wyróżnić, warto sięgać po AI, która z zasady posługuje się przecież standaryzacją? Tak, pod warunkiem, że będziemy wiedzieli, z jakich programów korzystać.
Nadchodzi TIGERS UNITED X – konferencja o tym, jak naprawdę pracować z AI
Już 9 maja 2025 roku rusza TIGERS UNITED X – konferencja dla tych, którzy nie chcą jedynie podążać za trendami, ale świadomie wykorzystywać technologię jako dźwignię dla biznesu, marketingu i sprzedaży. Jubileuszowa edycja wydarzenia będzie transmitowana online. Uwaga prelegentów skupi się na sztucznej inteligencji, lecz zamiast teorii i hype’u pokazane zostaną praktyczne wdrożenia oraz workflow zespołów człowiek-AI, które już teraz dowożą wyniki w szybko rosnących firmach.
Damian Góral zapowiada nowy produkt. "Mamy MVP i wkrótce pokażemy go światu"
Budowanie działów handlowych jest drogie, dlatego nasz produkt jest bardzo potrzebny - mówi Damian Góral, CEO Sales Agency.
Intel zwolni ponad 21 tys. pracowników. Rekordowa redukcja zatrudnienia w cieniu AI
W kwietniu 2025 roku Intel ogłosił plan redukcji zatrudnienia o ponad 20%, co przekłada się na około 21 800 miejsc pracy. To największa fala zwolnień w historii firmy.
Prof. Sankowski: "Pierwsze grupy badawcze instytutu IDEAS zaczną działać w maju" [WYWIAD]
Jednym z głównych kontekstów badawczych IDEAS będzie zastosowanie sztucznej inteligencji w obszarze dual use - zapowiada w rozmowie z mycompanypolska.pl prof. Piotr Sankowski, szef instytutu badawczego IDEAS.
"Bot cię oszuka szybciej niż myślisz" – Prof. Jemielniak ostrzega przed AI, które udaje ludzi
Wyobraź sobie bota, który mówi jak twój przyjaciel, wygląda jak on i wie, co chcesz usłyszeć. Tyle że to nie człowiek. „Zacieranie granicy między człowiekiem a maszyną to jedno z największych zagrożeń nowoczesnej technologii” – mówi prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego. Apeluje o Czwarte Prawo Robotyki i ostrzega: „Ten dzwoniący wnuczek już wkrótce będzie wyglądał i brzmiał jak prawdziwy”.
Samo narzędzie jeszcze nie zrobi nic „na własną rękę”
Hype na zasadzie „muszę mieć AI, bo konkurencja ma lub wszyscy mówią, że warto” to nie jest najlepsza droga. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji mają sens, jeśli będziemy je wdrażać krok po kroku – przekonują eksperci, którzy wzięli udział w rozmowie podsumowującej kolejny odcinek naszego programu „Polskie AIQ”. Naszymi gośćmi byli Wojciech Nowak, Lider Zespołu Technologicznego w Asseco Poland oraz Maciej Kroenke, Partner, Head of Revenue Management CEE, PwC.
Nadchodzi Perspektywy Women in Tech Summit – największe wydarzenie technologiczne dla kobiet w Europie!
Już 4-5 czerwca Warszawa stanie się globalnym centrum technologii i innowacji! Siódma edycja Perspektywy Women in Tech Summit przyciągnie 10 tys. uczestniczek i uczestników z ponad 80 krajów, którzy wspólnie będą eksplorować przyszłość technologii.
Scena Jutra - przestrzeń inspiracji dla twórców, artystów i biznesu już wkrótce w Warszawie
Wyjątkowe wykłady, dyskusje o przyszłości branży scenicznej, wystawa innowacyjnych technologii oraz możliwość bezpośredniego kontaktu z ekspertami - to wszystko podczas VII edycji konferencji "Scena Jutra", która odbędzie się 14-15 kwietnia w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął Prezydent miasta stołecznego Warszawy - Rafał Trzaskowski.
"Google Maps dla komórek". Startup QurieGen pozyskuje 10 mln zł na rewolucję w onkologii
QurieGen to polsko-holenderski startup z pogranicza biotechnologii i deeptechu. Właśnie zamknął rundę pre-seed, zdobywając 10 mln zł od międzynarodowych inwestorów. Celem jest rozwój technologii, łączącej badania laboratoryjne ze sztuczną inteligencją, aby usprawnić i uwiarygodnić wpływ leków na pojedyncze komórki (single-cell technology). Twórcy rozwiązania zapowiadają przełom na rynku farmaceutycznym.
Google i BeeARD wybierają Wrocław na hackathon AI w medycynie
Już 14 kwietnia we wrocławskim biurze Google na Placu Bema odbędzie się AI x Science Hackathon. Jak podkreślają organizatorzy, wydarzenie będzie czymś więcej, niż zwykłym konkursem programistycznym.
5 kroków wdrażania AI w firmach. Ekspertka radzi jak aktywować pracowników do technologicznej transformacji
W Polsce temat sztucznej inteligencji w organizacjach najczęściej sprowadza się do pytania: "Czy AI zabierze nam pracę?". Tymczasem pytanie jakie pracodawcy powinni sobie zadać brzmi inaczej: "Jak sprawić, by pracownicy chcieli współpracować z AI?". Anna Binder zdradza sekrety tej sztuki w pięciu krokach i przypomina, że „AI w firmie to nie tylko technologia. To kultura.”.
Wiosenna edycja konferencji I ❤ Marketing & Technology w nowej odsłonie
W dniach 8–10 kwietnia Warszawa ponownie stanie się centrum wiedzy i inspiracji dla marketerów, przedsiębiorców i pasjonatów marketingu. 19. edycja największej konferencji branżowej w Polsce powraca w odświeżonej wersji, która nie tylko będzie najbardziej obszerną z dotychczasowych, ale także ma zadowolić nawet tych najbardziej wymagających.
Co czeka fintechy? 10 innowacji, które zmienią branżę
Przewiduje się, że do 2030 r. fintechy – pomimo gorszego sentymentu niż jeszcze jakiś czas temu – mogą zwiększyć swój udział w globalnym rynku finansowym z 5 proc. do 15 proc. Jakie kluczowe technologie w największym stopniu napędzają branżę?
Jeśli nie chcesz stracić menadżera zainwestuj w AI. Szefowie milenialsi czują się przeciążeni
Cyfrowa transformacja zwalnia, gdy pracownicy nie są przygotowani do korzystania z AI. Firmy muszą znaleźć sposób na szybsze przeszkolenie zespołów i jednocześnie zatrzymać kluczowych liderów.
Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]
Wojnę cenową łatwo jest zacząć, ale trudno zakończyć. Pozycjonowanie marki wyłącznie za pomocą ceny jest trudne i wątpliwe – mówi Tomasz Stec, partner w firmie Simon-Kucher uznawanej za światowego lidera doradztwa cenowego.
Pokolenie Z boi się pracę. Ma ku temu istotne powody
Młodzi ludzie boją się, że sztuczna inteligencja może zagrozić ich aktywności zawodowej - wynika z badania Pracuj.pl. Jednocześnie osoby z pokolenia Z mają największą wiedzę na temat narzędzi opartych na AI.