AI

zobacz inne tematy
Samo narzędzie jeszcze nie zrobi nic „na własną rękę”

Samo narzędzie jeszcze nie zrobi nic „na własną rękę”

Hype na zasadzie „muszę mieć AI, bo konkurencja ma lub wszyscy mówią, że warto” to nie jest najlepsza droga. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji mają sens, jeśli będziemy je wdrażać krok po kroku – przekonują eksperci, którzy wzięli udział w rozmowie podsumowującej kolejny odcinek naszego programu „Polskie AIQ”. Naszymi gośćmi byli Wojciech Nowak, Lider Zespołu Technologicznego w Asseco Poland oraz Maciej Kroenke, Partner, Head of Revenue Management CEE, PwC.

Scena Jutra - przestrzeń inspiracji dla twórców, artystów i biznesu już wkrótce w Warszawie

Scena Jutra - przestrzeń inspiracji dla twórców, artystów i biznesu już wkrótce w Warszawie

Wyjątkowe wykłady, dyskusje o przyszłości branży scenicznej, wystawa innowacyjnych technologii oraz możliwość bezpośredniego kontaktu z ekspertami - to wszystko podczas VII edycji konferencji "Scena Jutra", która odbędzie się 14-15 kwietnia w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął Prezydent miasta stołecznego Warszawy - Rafał Trzaskowski.

"Google Maps dla komórek". Startup QurieGen pozyskuje 10 mln zł na rewolucję w onkologii

"Google Maps dla komórek". Startup QurieGen pozyskuje 10 mln zł na rewolucję w onkologii

QurieGen to polsko-holenderski startup z pogranicza biotechnologii i deeptechu. Właśnie zamknął rundę pre-seed, zdobywając 10 mln zł od międzynarodowych inwestorów. Celem jest rozwój technologii, łączącej badania laboratoryjne ze sztuczną inteligencją, aby usprawnić i uwiarygodnić wpływ leków na pojedyncze komórki (single-cell technology). Twórcy rozwiązania zapowiadają przełom na rynku farmaceutycznym.

5 kroków wdrażania AI w firmach. Ekspertka radzi jak aktywować pracowników do technologicznej transformacji

5 kroków wdrażania AI w firmach. Ekspertka radzi jak aktywować pracowników do technologicznej transformacji

W Polsce temat sztucznej inteligencji w organizacjach najczęściej sprowadza się do pytania: "Czy AI zabierze nam pracę?". Tymczasem pytanie jakie pracodawcy powinni sobie zadać brzmi inaczej: "Jak sprawić, by pracownicy chcieli współpracować z AI?". Anna Binder zdradza sekrety tej sztuki w pięciu krokach i przypomina, że „AI w firmie to nie tylko technologia. To kultura.”.

Wiosenna edycja konferencji I ​​❤ Marketing & Technology w nowej odsłonie

Wiosenna edycja konferencji I ​​❤ Marketing & Technology w nowej odsłonie

W dniach 8–10 kwietnia Warszawa ponownie stanie się centrum wiedzy i inspiracji dla marketerów, przedsiębiorców i pasjonatów marketingu. 19. edycja największej konferencji branżowej w Polsce powraca w odświeżonej wersji, która nie tylko będzie najbardziej obszerną z dotychczasowych, ale także ma zadowolić nawet tych najbardziej wymagających.

Co czeka fintechy? 10 innowacji, które zmienią branżę

Co czeka fintechy? 10 innowacji, które zmienią branżę

Przewiduje się, że do 2030 r. fintechy – pomimo gorszego sentymentu niż jeszcze jakiś czas temu – mogą zwiększyć swój udział w globalnym rynku finansowym z 5 proc. do 15 proc. Jakie kluczowe technologie w największym stopniu napędzają branżę?

Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]

Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]

Wojnę cenową łatwo jest zacząć, ale trudno zakończyć. Pozycjonowanie marki wyłącznie za pomocą ceny jest trudne i wątpliwe – mówi Tomasz Stec, partner w firmie Simon-Kucher uznawanej za światowego lidera doradztwa cenowego.

Nowe narzędzie od twórców Bielika. Sójka to algorytm, który ochroni cię w internecie

Nowe narzędzie od twórców Bielika. Sójka to algorytm, który ochroni cię w internecie

Sójka to strażnik internetowych treści, dostępny w modelu open-source, który będzie można wpisać w architekturę własnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Narzędzie ma zostać udostępnione w połowie 2025 roku. - Nie przewidujemy opóźnienia. Sójka pokazuje znaczenie obywatelskiego zbierania danych - przekazuje redakcji mycompanypolska.pl Sebastian Kondracki, współtwórca Bielika i Sójki.

Dobrze wykształcony, świadomy swoich wyborów. Jaki jest polski startupowiec?

Dobrze wykształcony, świadomy swoich wyborów. Jaki jest polski startupowiec?

Kapitał intelektualny jest kluczowym czynnikiem sukcesu startupu - to główny wniosek płynący z raportu „Portret kompetencyjny polskiego przedsiębiorcy technologicznego A.D. 2025”, który z inicjatywy Sebastiana Kulczyka, twórcy programu InCredibles, został opracowany przez Mentors4Starters. W publikacji wszechstronnie przeanalizowano kompetencje 125 twórców młodych spółek technologicznych, którzy odpowiedzieli na 57 pytań i udzielili 40 pogłębionych wywiadów.

AI w firmie. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do rozwoju biznesu?

AI w firmie. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do rozwoju biznesu?

Wraz z dynamicznym rozwojem AI pojawiają się zarówno wyzwania, jak i ogromne korzyści dla przyszłości pracy. Z jednej strony rośnie zapotrzebowanie na energię, z drugiej – AI umożliwia automatyzację, zwiększenie efektywności i przydzielanie pracowników do bardziej wartościowych zadań. Firmy, które zainwestują w komputery “AI ready” i inteligentne systemy zarządzania energią, mogą zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko, jednocześnie czerpiąc korzyści z potencjału sztucznej inteligencji.

Rusza III edycja Masters&Robots Awards – prestiżowego konkursu dla innowatorów i liderów cyfrowej transformacji

Rusza III edycja Masters&Robots Awards – prestiżowego konkursu dla innowatorów i liderów cyfrowej transformacji

Startupy, firmy technologiczne i organizacje wdrażające nowoczesne rozwiązania cyfrowe mogą już zgłaszać swoje projekty do tegorocznej edycji Masters&Robots Awards. Konkurs, organizowany przez Digital University, wyróżnia pionierów technologii i transformacji cyfrowej w Polsce. W tym roku wydarzenie odbywa się pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej oraz Ministra Cyfryzacji. Zgłoszenia w siedmiu kategoriach przyjmowane będą do 13 marca.

Reality Games pozyskuje 4,7 mln dol. na rozwój Monopoly World. Startup wspierają międzynarodowi eksperci

Reality Games pozyskuje 4,7 mln dol. na rozwój Monopoly World. Startup wspierają międzynarodowi eksperci

Reality Games - polska firma technologiczna specjalizująca się w grach mobilnych opartych na geolokalizacji - ogłosiła zamknięcie rundy inwestycyjnej seed o wartości 4,7 mln dol. Środki te zostaną przeznaczone na dalszy rozwój Monopoly World – innowacyjnej platformy łączącej wirtualną rozgrywkę z rzeczywistym rynkiem nieruchomości i ofertami firm na całym świecie

Jestem technologicznym symetrystą

Jestem technologicznym symetrystą

Pralka, lokówka i lodówka mają już AI. AI ma w telefonie moja żona, mama, siostra, a nawet nieświadomy tego szwagier. Startupy prześcigają się w kolejnych, sztuczno-inteligencyjnych pomysłach, a przeciętny użytkownik ChatGPT dodaję "poproszę" na końcu każdego prompta. Bo lepiej nie ryzykować, a jak ewentualnie AI przejmie władzę nad światem, to jest nadzieja, że zagra się kartą kulturalnego.

Powstaje "ChatGPT dla influencer marketingu"

Powstaje "ChatGPT dla influencer marketingu"

Startuje Generation9 - nowy startup technologiczny skupiony na influencer marketingu. Za projekt odpowiadają Anna Zielińska, Łukasz Misiukanis i Marek Myślicki, a także założyciele oraz członkowie zarządu agencji Stor9: Agnieszka Zielińska i Maciej Dutkowski.

Elon Musk chce przejąć Open AI. Technologiczna wojna gigantów

Elon Musk chce przejąć Open AI. Technologiczna wojna gigantów

Elon Musk złożył propozycję przejęcia OpenAI, firmy odpowiedzialnej za sukces popularnego Chata GPT. Jego oferta opiewa na zawrotną sumę 97,4 miliarda dolarów, co stanowi jedno z największych potencjalnych przejęć w historii sektora sztucznej inteligencji. Sam Altman, szef Open AI odpowiedział miliarderowi propozycją kupna Twittera za dziesięciokrotnie niższą stawkę.

Nowi gracze w świecie influencerów. Jak unikalność w trzech wymiarach kształtuje wirtualnych twórców?

Nowi gracze w świecie influencerów. Jak unikalność w trzech wymiarach kształtuje wirtualnych twórców?

Tradycyjna reklama przez dekady opierała się na masowym przekazie: billboardach, reklamach telewizyjnych czy radiowych, które docierały do szerokiego grona odbiorców, lecz pozostawiały niewielkie pole do interakcji. Wraz z rozwojem mediów społecznościowych pojawiła się możliwość nawiązania bliższych relacji z odbiorcami, co wykorzystali influencerzy.

AI? Na razie dziękujemy

AI? Na razie dziękujemy

Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że pod koniec ubiegłego roku już 18 proc. polskich firm korzystało z zaawansowanych narzędzi bazujących na AI. I chociaż skok w porównaniu z 2023 r. był znaczący – bo liczba ta wzrosła trzykrotnie – to ciągle jest to słaby wynik, zważywszy, że np. w Chinach czy Indiach odsetek ten zbliża się do 70.

Wsiąść do pociągu, czyli jak rozwijać AI w Polsce

Wsiąść do pociągu, czyli jak rozwijać AI w Polsce

„My Company Polska” rusza z nowym projektem – cyklicznym programem publicystyczno--informacyjnym poświęconym sztucznej inteligencji. Pierwszy odcinek wkrótce ukaże się w naszym serwisie internetowym, a już teraz możecie zapoznać się z zapisem dyskusji podsumowującej nagranie. W rozmowie udział wzięli: Eliza Kruczkowska – dyrektorka departamentu rozwoju innowacji, Polski Fundusz Rozwoju, Jarosław Bryl – Chief AI Officer, Asseco Poland oraz Andrzej Sowiński – Country Managing Director, HP Inc Poland.

Stargate: 500 mld USD na rozwój AI od administracji Trumpa

Stargate: 500 mld USD na rozwój AI od administracji Trumpa

Prezydent Donald Trump ogłosił w Białym Domu uruchomienie projektu Stargate, który zakłada inwestycję do 500 miliardów dolarów w rozwój infrastruktury sztucznej inteligencji (AI) w Stanach Zjednoczonych. W inicjatywie biorą udział kluczowe firmy technologiczne, takie jak OpenAI, Oracle oraz japoński konglomerat SoftBank.

USA umieściły Polskę wśród krajów "gorszej kategorii". Afera przekreśla rozwój AI nad Wisłą?

USA umieściły Polskę wśród krajów "gorszej kategorii". Afera przekreśla rozwój AI nad Wisłą?

Stany Zjednoczone zaktualizowały klasyfikację krajów w kontekście eksportu zaawansowanych technologii. Polska została przeniesiona do kategorii B, co oznacza dodatkowe ograniczenia w dostępie do nowoczesnych rozwiązań zwłaszcza w sektorze półprzewodników i mikroprocesorów istotnych do rozwoju AI. Światowe media podkreślają, że Polska jest największą ofiarą decyzji USA.

Androidy i agenci AI. Trendy technologiczne na 2025 rok

Androidy i agenci AI. Trendy technologiczne na 2025 rok

Próba opisania potencjalnie dominujących trendów w najbliższej przyszłości zawsze ma w sobie znamiona wróżenia z fusów – zwłaszcza w branży technologicznej, gdzie pewne mody znikają szybciej, niż powstają. Spróbujmy jednak wskazać kluczowe technologie, które w 2025 r. warto śledzić.