Reklama

Dzieją się cuda. 10 najciekawszych startupów AI

Minerva
Minerva / Fot. materiały prasowe
Marketing, medycyna, obronność, budowlanka – polskie startupy za pomocą sztucznej inteligencji digitalizują mnóstwo sektorów. Na które projekty warto zwrócić uwagę?
Reklama

Na świecie startupy AI osiągają gigantyczne wyceny, choć – delikatnie rzecz ujmując – daleko im do rentowności. „Financial Times” pisał niedawno, że 10 znanych globalnie startupów zajmujących się sztuczną inteligencją – mimo że żaden z nich nie osiągnął nawet dolara zysku – zwiększyło w ostatnich kilkunastu miesiącach swoją wartość o blisko 1 bln dol. Eksperci rynkowi już teraz przekonują, że ewentualne pęknięcie balonika może przynieść katastrofalne skutki dla całej gospodarki. Do tego jednak (chyba) wciąż daleko.

Z jednej strony wielu founderów deklaruje, że ich rozwiązanie w jakimś stopniu bazuje na sztucznej inteligencji, tymczasem AI w nim w zasadzie niewiele. Z drugiej, w Polsce rozwija się naprawdę mnóstwo projektów, gdzie ta technologia nie jest wyłącznie modnym buzzwordem. I choć sentyment inwestorów do projektów AI powoli (bardzo powoli) maleje, spółki z tego sektora wciąż mogą liczyć na ich głębokie kieszenie.

Sztuczna inteligencja w biznesie jest na tyle szerokim zagadnieniem, że nie podejmujemy się wybrania najlepszych spółek w tej branży. Poniższe zestawienie to przegląd ciekawych inicjatyw z ostatnich miesięcy, które w jakiś sposób przykuły naszą uwagę. Celowo postawiliśmy na szeroką rozbieżność dziedzin, co tylko pokazuje, że AI z sukcesem da się zaimplementować w zasadzie wszędzie.

DFIRST.AI

Zaczynamy od startupu dobrze znanego ze stron naszego magazynu. DFIRST.AI są laureatami pierwszej edycji konkursu Rookie of The Year – od tego czasu panowie osiągnęli wiele kamieni milowych, a ostatnie miesiące były szczególnie intensywne.

Przypomnijmy, DFIRST.AI to autonomiczna platforma marketingowa AI zaprojektowana do tworzenia całych treści marketingowych na podstawie jednego briefu. Zamiast rozproszonych narzędzi, DFIRST.AI wykorzystuje współpracujący zespół wyspecjalizowanych agentów AI – od strategów po dyrektorów artystycznych. Agenci ci autonomicznie obsługują cały proces: przeprowadzają badania rynku, definiują strategię, tworzą koncepcje kreatywne i generują pełen pakiet gotowych do wdrożenia materiałów dla kanałów takich jak media społecznościowe, reklama zewnętrzna i digital. Jak tłumaczą założyciele startupu, zamieniając miesiące pracy w minuty, DFIRST.AI umożliwia markom skalowanie ich kreatywności i operacji marketingowych z niespotykaną dotąd prędkością

Startup znalazł się w wielkim finale prestiżowego programu L’Oréal SAPMENA Big Bang Beauty Tech Innovation 2025, którego rozstrzygnięcie zaplanowano na 7 listopada. Inicjatywa jest jednym z największych konkursów otwartych innowacji w dziedzinie beauty, a jej celem jest odkrywanie, wspieranie i rozwijanie obiecujących startupów z regionu Azji Południowej i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej (SAPMENA). Zwycięzcy wielkiego finału będą mieli możliwość współpracy z L’Oréal nad pilotażem komercyjnym i otrzymają roczny mentoring.

CancerCenter.ai

Współczesne laboratoria medyczne zmagają się z ogromną presją czasu i rosnącą liczbą badań. Jednocześnie wiele z nich wciąż pracuje na przestarzałych systemach informatycznych i polega na papierowym obiegu dokumentacji, który pochłania nawet kilka godzin pracy dziennie. Ręczne przepisywanie danych, problemy ze śledzeniem statusu próbek czy utrudniona komunikacja między zespołem to codzienne frustracje obniżające...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 11/2025 (122)

Więcej możesz przeczytać w 11/2025 (122) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Reklama
Reklama