AI

zobacz inne tematy
190 mln zł od Spotify dla polskich artystów. Czy streaming naprawdę obniża ich zarobki?

190 mln zł od Spotify dla polskich artystów. Czy streaming naprawdę obniża ich zarobki?

Jeszcze dekadę temu głównym źródłem dochodów artystów były koncerty i fizyczna sprzedaż albumów. Dziś reguły gry pisze streaming, a największym jego graczem pozostaje Spotify. Rok 2024 przyniósł niespodziewany przełom – polscy muzycy zarobili na tej platformie blisko 190 milionów złotych, co stanowi wzrost o 22% względem roku poprzedniego (150 mln zł).

Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje? "Wszyscy oczekują usług szytych na miarę"

Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje? "Wszyscy oczekują usług szytych na miarę"

Eksperci przekonują, że włączając sztuczną inteligencję w wybrane procesy sprzedażowe, możesz sprzedawać lepiej, więcej i efektywniej. Dlaczego AI to klucz w dotarciu do klienta? Czy hiperpersonalizacja jest aż tak istotnym trendem? Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z Jarosławem Brylem, Chief AI Officerem, Asseco Poland, oraz Damianem Góralem, Sales Agency.

Czy solo founding ma sens? Wywiad z Martą Łącką

Czy solo founding ma sens? Wywiad z Martą Łącką

Na początku działalności startupu nie miałam osób, z którymi mogłabym odbić myśli. Taplałam się we własnym sosie, bo wydawało mi się, iż na rynku panuje tak duży kult sukcesu, że można dzielić się wyłącznie zwycięstwami – mówi Marta Łącka, założycielka Quantia AI.

Polscy naukowcy wykorzystują AI do wczesnej diagnozy depresji i demencji

Polscy naukowcy wykorzystują AI do wczesnej diagnozy depresji i demencji

Depresja, lęk społeczny, ale także choroby neurologiczne jak demencja czy choroba Alzheimera – ich diagnoza będzie w przyszłości wspierana przez sztuczną inteligencję. Polski zespół naukowców połączył śledzenie ruchu gałek ocznych ze sztucznymi sieciami neuronowymi, by stworzyć narzędzie do wczesnej diagnostyki. – Dokładność naszej metody sięga nawet 62 proc. – mówi Karol Chlasta, współautor badania, doktor nauk inżynieryjno-technicznych z Akademii Leona Koźmińskiego.

Beyond.pl otwiera Fabrykę AI o mocy 100 MW w Poznaniu

Beyond.pl otwiera Fabrykę AI o mocy 100 MW w Poznaniu

Firma jest jedną z pierwszych na rynku Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), która komercyjnie oferuje kompleksową platformę wspierającą rozwój sztucznej inteligencji, w tym AI as a Service (AIaaS), GPU as a Service (GPUaaS), oprogramowanie NVIDIA AI Enterprise, centra danych, infrastrukturę oraz usługi zarządzane.

Kreatywny ping-pong z AI. Naoko zdradza jak osiągnąć sukces przy użyciu nowych technologii

Kreatywny ping-pong z AI. Naoko zdradza jak osiągnąć sukces przy użyciu nowych technologii

Marka modowa Naoko udowadnia, że AI to potężny silnik rozwoju: analizuje dane, angażuje klientów, projektuje kolekcje, optymalizuje produkcję i zwiększa wyniki sprzedaży. Jacek Szyndler, współwłaściciel Naoko, pokazuje, jak stworzyć własnych agentów AI, którzy zrobią za ciebie to, co dotąd wymagało całego zespołu ludzi. Opowieść o cyfrowym sercu Naoko, pokazuje jak zacząć budować podobne rozwiązania we własnej firmie – niezależnie od branży.

Inteligencja w HR

Inteligencja w HR

Kiedyś były kadrowe, potem HR-ówy, a dziś na początku swojej drogi pracownicy spotkają bota. Sztuczna inteligencja na dobre zagościła w HR i to jest OK.

Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje?

Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje?

Eksperci przekonują, że włączając sztuczną inteligencję w wybrane procesy sprzedażowe, możesz sprzedawać lepiej, więcej i efektywniej. Dlaczego AI to klucz w dotarciu do klienta? Czy hiperpersonalizacja jest aż tak istotnym trendem? Dyskusja z Jarosławem Brylem, Chief AI Officerem, Asseco Poland, oraz Damianem Góralem, Sales Agency, podsumowuje kolejny odcinek programu „Polskie AIQ”.

Nadchodzi TIGERS UNITED X – konferencja o tym, jak naprawdę pracować z AI

Nadchodzi TIGERS UNITED X – konferencja o tym, jak naprawdę pracować z AI

Już 9 maja 2025 roku rusza TIGERS UNITED X – konferencja dla tych, którzy nie chcą jedynie podążać za trendami, ale świadomie wykorzystywać technologię jako dźwignię dla biznesu, marketingu i sprzedaży. Jubileuszowa edycja wydarzenia będzie transmitowana online. Uwaga prelegentów skupi się na sztucznej inteligencji, lecz zamiast teorii i hype’u pokazane zostaną praktyczne wdrożenia oraz workflow zespołów człowiek-AI, które już teraz dowożą wyniki w szybko rosnących firmach.

"Bot cię oszuka szybciej niż myślisz" – Prof. Jemielniak ostrzega przed AI, które udaje ludzi

"Bot cię oszuka szybciej niż myślisz" – Prof. Jemielniak ostrzega przed AI, które udaje ludzi

Wyobraź sobie bota, który mówi jak twój przyjaciel, wygląda jak on i wie, co chcesz usłyszeć. Tyle że to nie człowiek. „Zacieranie granicy między człowiekiem a maszyną to jedno z największych zagrożeń nowoczesnej technologii” – mówi prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego. Apeluje o Czwarte Prawo Robotyki i ostrzega: „Ten dzwoniący wnuczek już wkrótce będzie wyglądał i brzmiał jak prawdziwy”.

Samo narzędzie jeszcze nie zrobi nic „na własną rękę”

Samo narzędzie jeszcze nie zrobi nic „na własną rękę”

Hype na zasadzie „muszę mieć AI, bo konkurencja ma lub wszyscy mówią, że warto” to nie jest najlepsza droga. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji mają sens, jeśli będziemy je wdrażać krok po kroku – przekonują eksperci, którzy wzięli udział w rozmowie podsumowującej kolejny odcinek naszego programu „Polskie AIQ”. Naszymi gośćmi byli Wojciech Nowak, Lider Zespołu Technologicznego w Asseco Poland oraz Maciej Kroenke, Partner, Head of Revenue Management CEE, PwC.

Scena Jutra - przestrzeń inspiracji dla twórców, artystów i biznesu już wkrótce w Warszawie

Scena Jutra - przestrzeń inspiracji dla twórców, artystów i biznesu już wkrótce w Warszawie

Wyjątkowe wykłady, dyskusje o przyszłości branży scenicznej, wystawa innowacyjnych technologii oraz możliwość bezpośredniego kontaktu z ekspertami - to wszystko podczas VII edycji konferencji "Scena Jutra", która odbędzie się 14-15 kwietnia w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął Prezydent miasta stołecznego Warszawy - Rafał Trzaskowski.

"Google Maps dla komórek". Startup QurieGen pozyskuje 10 mln zł na rewolucję w onkologii

"Google Maps dla komórek". Startup QurieGen pozyskuje 10 mln zł na rewolucję w onkologii

QurieGen to polsko-holenderski startup z pogranicza biotechnologii i deeptechu. Właśnie zamknął rundę pre-seed, zdobywając 10 mln zł od międzynarodowych inwestorów. Celem jest rozwój technologii, łączącej badania laboratoryjne ze sztuczną inteligencją, aby usprawnić i uwiarygodnić wpływ leków na pojedyncze komórki (single-cell technology). Twórcy rozwiązania zapowiadają przełom na rynku farmaceutycznym.

5 kroków wdrażania AI w firmach. Ekspertka radzi jak aktywować pracowników do technologicznej transformacji

5 kroków wdrażania AI w firmach. Ekspertka radzi jak aktywować pracowników do technologicznej transformacji

W Polsce temat sztucznej inteligencji w organizacjach najczęściej sprowadza się do pytania: "Czy AI zabierze nam pracę?". Tymczasem pytanie jakie pracodawcy powinni sobie zadać brzmi inaczej: "Jak sprawić, by pracownicy chcieli współpracować z AI?". Anna Binder zdradza sekrety tej sztuki w pięciu krokach i przypomina, że „AI w firmie to nie tylko technologia. To kultura.”.

Wiosenna edycja konferencji I ​​❤ Marketing & Technology w nowej odsłonie

Wiosenna edycja konferencji I ​​❤ Marketing & Technology w nowej odsłonie

W dniach 8–10 kwietnia Warszawa ponownie stanie się centrum wiedzy i inspiracji dla marketerów, przedsiębiorców i pasjonatów marketingu. 19. edycja największej konferencji branżowej w Polsce powraca w odświeżonej wersji, która nie tylko będzie najbardziej obszerną z dotychczasowych, ale także ma zadowolić nawet tych najbardziej wymagających.

Co czeka fintechy? 10 innowacji, które zmienią branżę

Co czeka fintechy? 10 innowacji, które zmienią branżę

Przewiduje się, że do 2030 r. fintechy – pomimo gorszego sentymentu niż jeszcze jakiś czas temu – mogą zwiększyć swój udział w globalnym rynku finansowym z 5 proc. do 15 proc. Jakie kluczowe technologie w największym stopniu napędzają branżę?

Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]

Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]

Wojnę cenową łatwo jest zacząć, ale trudno zakończyć. Pozycjonowanie marki wyłącznie za pomocą ceny jest trudne i wątpliwe – mówi Tomasz Stec, partner w firmie Simon-Kucher uznawanej za światowego lidera doradztwa cenowego.

Nowe narzędzie od twórców Bielika. Sójka to algorytm, który ochroni cię w internecie

Nowe narzędzie od twórców Bielika. Sójka to algorytm, który ochroni cię w internecie

Sójka to strażnik internetowych treści, dostępny w modelu open-source, który będzie można wpisać w architekturę własnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Narzędzie ma zostać udostępnione w połowie 2025 roku. - Nie przewidujemy opóźnienia. Sójka pokazuje znaczenie obywatelskiego zbierania danych - przekazuje redakcji mycompanypolska.pl Sebastian Kondracki, współtwórca Bielika i Sójki.

Dobrze wykształcony, świadomy swoich wyborów. Jaki jest polski startupowiec?

Dobrze wykształcony, świadomy swoich wyborów. Jaki jest polski startupowiec?

Kapitał intelektualny jest kluczowym czynnikiem sukcesu startupu - to główny wniosek płynący z raportu „Portret kompetencyjny polskiego przedsiębiorcy technologicznego A.D. 2025”, który z inicjatywy Sebastiana Kulczyka, twórcy programu InCredibles, został opracowany przez Mentors4Starters. W publikacji wszechstronnie przeanalizowano kompetencje 125 twórców młodych spółek technologicznych, którzy odpowiedzieli na 57 pytań i udzielili 40 pogłębionych wywiadów.

AI w firmie. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do rozwoju biznesu?

AI w firmie. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do rozwoju biznesu?

Wraz z dynamicznym rozwojem AI pojawiają się zarówno wyzwania, jak i ogromne korzyści dla przyszłości pracy. Z jednej strony rośnie zapotrzebowanie na energię, z drugiej – AI umożliwia automatyzację, zwiększenie efektywności i przydzielanie pracowników do bardziej wartościowych zadań. Firmy, które zainwestują w komputery “AI ready” i inteligentne systemy zarządzania energią, mogą zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko, jednocześnie czerpiąc korzyści z potencjału sztucznej inteligencji.

Rusza III edycja Masters&Robots Awards – prestiżowego konkursu dla innowatorów i liderów cyfrowej transformacji

Rusza III edycja Masters&Robots Awards – prestiżowego konkursu dla innowatorów i liderów cyfrowej transformacji

Startupy, firmy technologiczne i organizacje wdrażające nowoczesne rozwiązania cyfrowe mogą już zgłaszać swoje projekty do tegorocznej edycji Masters&Robots Awards. Konkurs, organizowany przez Digital University, wyróżnia pionierów technologii i transformacji cyfrowej w Polsce. W tym roku wydarzenie odbywa się pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej oraz Ministra Cyfryzacji. Zgłoszenia w siedmiu kategoriach przyjmowane będą do 13 marca.

Reality Games pozyskuje 4,7 mln dol. na rozwój Monopoly World. Startup wspierają międzynarodowi eksperci

Reality Games pozyskuje 4,7 mln dol. na rozwój Monopoly World. Startup wspierają międzynarodowi eksperci

Reality Games - polska firma technologiczna specjalizująca się w grach mobilnych opartych na geolokalizacji - ogłosiła zamknięcie rundy inwestycyjnej seed o wartości 4,7 mln dol. Środki te zostaną przeznaczone na dalszy rozwój Monopoly World – innowacyjnej platformy łączącej wirtualną rozgrywkę z rzeczywistym rynkiem nieruchomości i ofertami firm na całym świecie