Tylko u nas
Odzież, tatuaże, a nawet meble - słowiańskość znów jest w cenie. "Wypełniliśmy rynkową niszę"
Znak Peruna, groźne oblicze Swaroga czy wielkie Drzewo Życia. Słowiańskie baśnie i legendy odżyły w postaci polskich marek odzieżowych, mebli czy studiów tatuażu. Z ciekawostki zrobił się poważny biznes, który przyciąga coraz więcej klientów.
Prawny start w startup. Jak zatrudniać pracowników
Masz pomysł na startup, ale jak pozyskać do niego pracowników? Oto praktyczny poradnik, jak wybrać odpowiedni model zatrudnienia.
Firma w Czechach? Plusy i minusy oraz praktyczne porady
Jak przenieść albo otworzyć firmę w Czechach? To popularny kierunek rozwoju polskich przedsiębiorców. Przedstawiamy praktyczne informacje.
Polka stworzyła kombinezon, który uczy. "To sposób na wyeliminowanie złych nawyków"
Stworzony przez Justynę Bącelę wraz z zespołem inteligentny kombinezon do nauki gry w golfa już niebawem może zrewolucjonizować sposób trenowania tego sportu. O sile produktu świadczy m.in. nagroda główna, którą przyznano mu podczas III edycji Szkoły Pionierów organizowanej przez Polski Fundusz Rozwoju.
Omnipack skupi się na ekspansji zagranicznej. W planach rozwój w Wielkiej Brytanii i na rynku DACH
Już prawie 40 proc. naszego biznesu opiera się na zagranicznych rynkach. Szczególnie przyglądamy się krajom DACH i Wielkiej Brytanii, bo to miejsca, gdzie możemy zrobić dużą różnicę - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Karol Milewski, współtwórca Omnipack.
Owsiak: Miejsce tegorocznego Pol'and'Rock jest jak klocki Lego. Wyślemy światu piękną wiadomość [WYWIAD]
Rok temu byliśmy w zasadzie jedynym festiwalem, który utrzymał ciągłość – może były jakieś wyjątki, ale ja o takich nie słyszałem. Teraz podnosimy poprzeczkę jeszcze wyżej. Wychodzimy z założenia, że nawet jeśli mamy grać dla stu osób, to zagramy dla stu osób - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Jurek Owsiak.
Jurek Owsiak zdradza szczegóły tegorocznego Pol'and'Rock Festival. Ceny, zasady wejścia[TYLKO U NAS]
Znamy szczegóły organizacyjne tegorocznego festiwalu Pol`and`Rock Festival! Obowiązujące zasady zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl sam Jurek Owsiak.
Bałagan z sensem. Eksperymentalne buty z Polski podbijają świat
Przyjaciółki od dwunastu lat, wspólniczki od sześciu. Hanna Ferenc-Hilsden i Agata Matlak-Lutyk, właścicielki Balagan Studio, robią buty wbrew sztuce i dobrze na tym wychodzą.
Godziek: Festiwale latem? Będzie ich na tyle, że każdy będzie miał okazję potańczyć
Wciąż pamiętam, jak w marcu zeszłego roku rozmawialiśmy z przedstawicielami miasta Katowice – wtedy byliśmy prawie pewni, że pandemia potrwa miesiąc, może dwa, i latem wszystkie zaplanowane koncerty się odbędą - mówi Adam Godziek, współwłaściciel More Music Agency, organizatora festiwalu Tauron Nowa Muzyka Katowice.
Co dalej na rynku nieruchomości? [KOMENTARZ]
Rynek nieruchomości w Polsce, nawet pomimo pandemii, radzi sobie bardzo dobrze, jeśli chodzi zainteresowanie kupujących oraz cały czas jest uznawany za pewną i stabilną inwestycję. Czego możemy oczekiwać, jeśli chodzi o dalszy rozwój tego sektora? - pisze w komentarzu dla mycompanypolska.pl Raied Tanous, CEO Asbud Group.
Prawy start w startup. RODO dla startupu, czyli 7 kluczowych zasad przetwarzania danych osobowych
Niezależnie od formy prawnej twojego startupu pamiętaj, że nawet jeśli jesteś na wczesnym etapie rozwoju działalności, nie oznacza to, że nie masz czego chronić i RODO cię nie dotyczy.
TOP 10 polskich fintechów, czyli rewolucja w systemie finansowym. Ranking najlepszych startupów
Szukają fraudów, autoryzują umowy w internecie, pomagają w cyfrowej transformacji i zapanowaniu nad finansami osobistymi. Polskie fintechy mieszają nie tylko na naszym, rodzimym rynku. Pokazujemy 10 najciekawszych z nich.
Korzeniowski: "Biznes jest jak sport - trzeba działać na rzecz zmiany, choć nie ma gwarancji efektu"
Podejmowanie racjonalnego ryzyka to w zasadzie klucz do sukcesu, zaraz obok codziennej, mrówczej pracy. Ktoś, kto potrafi dzielnie i wytrwale wykonywać swoje zadania, szybciej zwycięży, niż osoba licząca wyłącznie na talent - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Robert Korzeniowski.
Vue Storefront szykuje kolejną rundę inwestycyjną. "Wzrosty większe, niż zakładaliśmy" [TYLKO U NAS]
Prawdopodobnie pod koniec tego roku odbędzie się kolejna runda inwestycyjna. Chcemy zaatakować jeszcze więcej platform, a to wymaga od nas zbudowania takich wewnętrznych "plemion", które będą zajmowały się konkretnymi obszarami. Aktualnie zespół jest po prostu za mały, żeby zrealizować wszystkie plany - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Patrick Friday, CEO Vue Storefront.
Wynajmujący vs. najemcy. Narasta konflikt wokół centrów handlowych
Zamknięcie centrów handlowych poróżniło wynajmujących i najemców. Zamiast rozmów jest walka, bo rząd zamiast stolika do negocjacji rzucił im rękawice bokserskie i… dopinguje jedną stronę.
Z polskich kamizelek lawinowych korzystają austriackie służby ratunkowe. W planach współpraca z TOPR
Na początku tego roku rozmawialiśmy z TOPR-em. Nasze kamizelki wypełniają wiele luk sprzętowych, więc polskie organizacje również są bardzo zainteresowane tą technologią - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Wojciech Wieczorek, współzałożyciel AEROSIZE.
Sekrety ludzi sukcesu. Rafał Bonter
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Rafał Bonter, prezes Xylem Water Solutions Polska.
Czy pierzesz brudne pieniądze? Zmiana w prawie narzuca nowe obowiązki
Jesteś doradcą podatkowym albo handlujesz dziełami sztuki? Nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu narzuci na ciebie dodatkowe obowiązki.
Gigantyczne straty gastronomii. Jakie pomysły na przetrwanie mają dziś polscy restauratorzy?
Restauratorzy w pandemii przyjmują różne strategie na przetrwanie oraz dostosowanie się do nowych warunków prowadzenia biznesu. Jedne są ostre jak węgierska zupa rybacka halászlé, inne wymyślne jak przegrzebki z chorizo, a niektóre miękkie jak steki serwowane z wołowiny Kobe. Wszystkim, którzy je stosują przyświeca jednak wspólny cel i myśl: „Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą!”.
Piramidy finansowe w kryptowalutach. Jak działają i jak się przed nimi bronić?
Inwestujesz w bitcoina albo inne kryptowaluty? Uważaj na piramidy finansowe, które mogą doprowadzić do utraty pieniędzy. Adam Wawrzeńczyk z kancelarii Graś i Wspólnicy w specjalnym komentarzu dla użytkowników portalu mycompanypolska.pl radzi, jak się przed nimi bronić.
Nowy ład na walutach. Pełny obraz Kuczyńskiego [KOMENTARZ]
Potężne osłabienie złotego okazało się na razie krótkotrwałe. Ale rosnąca inflacja może w przyszłości wywierać presję na naszą walutę. Namieszać na rynkach może jeszcze przygotowywany przez PiS Nowy Ład.
Wirtualna rzeczywistość, machine learning czy sztuczna inteligencja. Nowa recepta na sukces [TYLKO U NAS]
Nowe technologie dostarczają szereg możliwości wzbogacenia i personalizacji doświadczeń zakupowych oferowanych klientom. To w dzisiejszym wyścigu o klienta w internecie jeden z najważniejszych motorów napędowych europejskich biznesów - pisze w komentarzu dla mycompanypolska.pl Efi Dahan, dyrektor zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i Izrael.
Zajmujesz się handlem kryptowalutami? Bez wpisu do nowego rejestru zapłacisz 100 tys. zł kary
Ważna zmiana w prawie dla wszystkich osób i firm, które zajmują się szeroko rozumianym handlem walutami wirtualnymi. Bez wpisu do nowego rejestru można otrzymać nawet 100 tys. złotych kary.
Jak blefować doskonale o kuchniach świata
Szuka blefowania jest sztuką odważnego mówienia głośno tego, co wie się na dany temat, bez odsłaniania własnej niewiedzy. W życiu – tak jak w pokerze – nie zawsze można mieć dobre karty, ale zawsze można udawać. W tym odcinku naszego poradnika podpowiadamy, w jaki sposób zręcznie opowiadać o kuchni Bliskiego i Dalekiego Wschodu, a także bliskiej i dalszej nam Europy.
Błachowicz: Uczę się z porażek. Sukces przyszedł w idealnym momencie [WYWIAD]
Kluczowa jest wiara we własne możliwości. I wytrwałość. Jest mnóstwo ludzi, którzy mogliby zajść naprawdę wysoko, ale brakuje im właśnie wytrwałości – mówi Jan Błachowicz, mistrz świata MMA wagi półciężkiej w najbardziej prestiżowej organizacji UFC.
Sekrety ludzi sukcesu. Kuba Przygoński
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Kuba Przygoński, kierowca rajdowy.
Sekrety ludzi sukcesu. Ewa Chodakowska
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Ewa Chodakowska, trenerka fitness, właścicielka marki BeBio.
Sekrety ludzi sukcesu. Daniel Świątkowski
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Daniel Świątkowski, CEO Hexe Capital.
Sekrety ludzi sukcesu. Dariusz Grzeszczak
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Dariusz Grzeszczak, prezes Erbud.
Sekrety ludzi sukcesu. Andrzej Targosz
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Andrzej Targosz, założyciel i CEO Eventory.
Sekrety ludzi sukcesu. Zbigniew Pisarski
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Zbigniew Pisarski, założyciel spółki CanPoland SA, prezes zarządu Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego.
Sekrety ludzi sukcesu. Filip Sobel
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Filip Sobel, CEO Staffly.
Sekrety ludzi sukcesu. Marek Moczulski
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Marek Moczulski, prezes firmy Unitop.
Sekrety ludzi sukcesu. Karolina Borner
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Karolina Borner, piosenkarka, CEO VOCALY.
HoppyGo w Polsce: nowe usługi, kilkadziesiąt tysięcy użytkowników do końca roku [TYLKO U NAS]
Mamy potencjał stać się największym graczem na rynku mobilności w Polsce. Mamy duże możliwości skalowania, ponieważ nie wymaga to znacznego zwiększania nakładów inwestycyjnych. Do końca roku planujemy pozyskać kilkadziesiąt tysięcy użytkowników - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Piotr Boguszewski, country manager HoppyGo Poland.