Warszawska Giełda wychodzi na ulice polskich miast z projektem GPW 24/7

giełda
Informacje giełdowe od dziś prezentowane są na miejskich ekranach / Fot. mat. pras.
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wraz ze Screen Network uruchomiła projekt GPW 24/7, który prezentuje informacje giełdowe na miejskich ekranach Digital Out of Home (DOOH). W największych polskich miastach wyświetlane są giełdowe notowania oraz krótkie treści edukacyjne o rynku kapitałowym, dostępne dla każdego.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

To nowoczesny sposób popularyzacji wiedzy o giełdzie i zachęta, by bliżej zainteresować się mechanizmami rynku. 

Notowania giełdowe z komputerów do przestrzeni publicznej

GPW przenosi informacje giełdowe i edukację finansową z ekranów komputerów na wielkoformatowe ekrany w przestrzeni miejskiej. GPW 24/7 to pierwsza w Polsce sieć informacyjna, która w czasie rzeczywistym pokazuje, co dzieje się na warszawskiej Giełdzie, nie tylko inwestorom, lecz także każdemu, kto czeka na autobus, przechodzi ulicą czy stoi w korku.

Na 58 ekranach DOOH (Digital Out of Home) w Gdyni, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu codziennie między 9:00 a 10:00 oraz 16:00 a 19:00 prezentowane są notowania i wykresy indeksów WIG, WIG20, mWIG40 i sWIG80. Wyświetlany jest również aktualny stan rynku – największe wzrosty i spadki oraz spółki o najwyższych obrotach. Oprócz bieżących danych pojawiają się również krótkie treści edukacyjne wyjaśniające mechanizmy działania giełdy. Dzięki temu GPW jest obecna w przestrzeni publicznej nie tylko w czasie sesji, ale również po jej zakończeniu. 

70 proc. Polaków nie ma wiedzy o rynku kapitałowym

Badania GPW pokazują, że aż 70% Polaków przyznaje, iż nie posiada wystarczającej wiedzy o funkcjonowaniu rynku kapitałowego. Tymczasem giełda pełni nie tylko rolę miejsca zawierania transakcji, ale przede wszystkim barometru gospodarki. Dzięki GPW 24/7 wiedza o rynkach kapitałowych staje się dostępna dla każdego — bez logowania, bez aplikacji, bez bariery wejścia.

– Projekt GPW 24/7 to nowy sposób komunikacji z odbiorcami. Przenosimy Giełdę do przestrzeni miejskiej, by pokazać, że rynek kapitałowy jest bliżej, niż wielu osobom się wydaje. Notowania na ekranach DOOH to nie tylko źródło informacji, ale także zaproszenie do świata inwestycji – dynamicznego, otwartego i dostępnego dla każdego, kto chce lepiej rozumieć gospodarkę – mówi Tomasz Bardziłowski, Prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Upowszechnianie wiedzy o inwestowaniu 

Nowa inicjatywa to nie tylko technologiczna nowinka, ale także narzędzie upowszechniania wiedzy o rynku kapitałowym. Giełda wychodzi poza parkiet i staje się elementem  przestrzeni miejskiej, oferując wiarygodne informacje, które mogą wspierać codzienne decyzje finansowe Polaków. 

Projekt GPW24/7 powstał we współpracy z Screen Network, największą w Polsce siecią wielkoformatowych ekranów DOOH. To partnerstwo gwarantuje szeroki zasięg i nowoczesną formę przekazu, dzięki którym GPW jest widoczna dla milionów odbiorców każdego dnia.

________________

Grupa Kapitałowa GPW (GK GPW), to wiodący operator infrastruktury rynku kapitałowego i towarowego w Europie Środkowo-Wschodniej. W skład Grupy wchodzą m.in. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW), Towarowa Giełda Energii (TGE), GPW Benchmark oraz BondSpot.

GPW prowadzi regulowane rynki akcji, instrumentów dłużnych, instrumentów pochodnych i towarów, a także alternatywny system obrotu NewConnect. Oferuje usługi w zakresie obrotu, rozliczeń, dostarczania danych rynkowych, indeksów oraz benchmarków referencyjnych. GPW jest spółką publiczną notowaną na własnym parkiecie od 2010 roku. Jej misją jest wspieranie rozwoju gospodarki, zapewnianie efektywnego i bezpiecznego dostępu do kapitału oraz promowanie długoterminowego inwestowania. W 2025 roku główne indeksy warszawskiej Giełdy znajdują się wśród najlepszych na świecie, notując wzrosty przekraczające 30% od początku roku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ