zarządzanie
zobacz inne tematy4 kroki do zbudowania kultury uczenia i dzielenia się wiedzą w firmie
Rynek pracy przechodzi w ostatnim czasie prawdziwą rewolucję. Kompetencje, które potrzebne są dziś, jutro mogą okazać się niewystarczające, a nawet nieprzydatne. Dla pracowników oznacza to konieczność ciągłego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Dla pracodawców – wspierania ich w tych działaniach. Nie jest to łatwe, ale konieczne, jeśli chce się nadążyć za zmianami i zdobyć przewagę nad konkurencją. Dlatego budowanie w firmie kultury uczenia się i dzielenia wiedzą to jedno z podstawowych zadań Marki Godnej Zaufania. Jak się do tego zabrać?
Otwórz firmą na neuroróżnorodność
Współczesny biznes w coraz większym stopniu otwiera się na osoby neuroatypowe. Podpowiadamy, w jaki sposób otworzyć też na nie nasze miejsca pracy.
Zaufanie - między odwagą a rozwagą
Jakie były kluczowe wyzwania 2024 r. i jakie są prognozy na 2025 r. dla marek dbających o relacje z klientami? O tym rozmawialiśmy podczas debaty Marka Godna Zaufania zorganizowanej przez redakcję „My Company Polska”.
Za granicę! Szanse i wyzwania
Ekspansja zagraniczna polskich firm nabiera nowego tempa, bo i ich ambicje są coraz śmielsze. Słyszymy więcej o udanych historiach ekspansji nawet małych firm – przecierają szlaki i kuszą kolejnych przedsiębiorców. Ale jeśli już zdecydujemy się na ekspansję, jak zrobić to z głową?
5 książek, które powinny się znaleźć pod choinką menedżerki i menedżera
Najbardziej przekonującą zapowiedzią nowych rezultatów w przyszłości są nowe zachowania dziś – pisze Steven Bartlett, biznesmen, któremu wielu zazdrości nie tylko sukcesów. W świecie, w którym nieprzewidywalność zmusza do niekończącej się transformacji (biznesów, postaw życiowych), dobrze znaleźć chwilę na oddech, inspirację i przypomnienie sobie, dlaczego lubię robić to, co robię? Pięć książek, które warto podarować pod choinkę menedżerkom i menedżerom, poleca Katarzyna Buszkowska – autorka programu rozwojowego Leadership Library.
Jak budować markę na pokolenia
Budując odpowiedzialny biznes, trzeba myśleć długookresowo. To się po prostu opłaca! – przekonują Anna Mączka, menedżer Zespołu Doświadczeń Pracowników i Wellbeingu w Banku Gospodarstwa Krajowego, oraz Adam Sanocki, członek zarządu Polskich Portów Lotniczych SA.
10 zasad prostej polszczyzny
Według badań językoznawców umowy, oferty handlowe, a nawet strony internetowe wielu firm napisane są językiem, który może zrozumieć osoba mająca wykształcenie wyższe. Skomplikowany urzędniczy i biznesowy język wyklucza więc z komunikacji większość Polaków. Lekarstwem jest prosta polszczyzna, nad którą od 15 lat pracują naukowcy.
Pycha kroczy przed upadkiem. Wywiad z Jackiem Santorskim
Co liderowi może zrobić jego wybujałe ego – opowiada Jacek Santorski, psycholog społeczny i psycholog biznesu.
Jesteś introwertykiem? Zostań liderem!
Specjaliści od zarządzania i HR-owcy nie lubią introwertyków. To ogromny błąd. Z badań wynika bowiem, że takie osoby mogą być nie tylko doskonałymi pracownikami, ale też świetnymi przywódcami. Dlaczego więc ich supermoce są przez biznes marnowane?
Pergamin pozyskał 11 mln zł od OnDean Forward. Startup chce zbudować globalną platformę do zarządzania umowami
Polski startup Pergamin zyskał strategicznego inwestora. OnDean Forward, wehikuł założony przez twórców sukcesu amerykańskiego legaltechu Relativity, zainwestował w Polską spółkę 11 mln zł. Kapitał i wsparcie partnera pomogą Pergaminowi w budowie regionalnego lidera i globalnej platformy do zarządzania umowami.
Eksperci od pracoszczęścia
Na pierwszy rzut oka to stanowisko wydaje się niepoważne. Po bliższym przyjrzeniu się chcielibyśmy mieć kogoś takiego na pokładzie! Sprawdzamy, czym naprawdę zajmują się happiness managerowie.
ABC inkluzywnej firmy
Jak zbudować włączającą firmę – radzą w trakcie debaty „My Company Polska” Agnieszka Dzięgielewska-Jończyk, dyrektorka oddziału w Polsce Nordea Bank, Dominika Bąk-Majka, Senior Operations Manager Amazon, i Aneta Kabrońska, HR Business Partnerka w ERGO Hestii.
Mikrozarządzanie, makroproblem - jak nie wpaść w największą pułapkę menedżera
Jesteś szefem, a jednocześnie jedyną osobą w firmie, która potrafi zrobić dobrze każde zadanie? Cóż, mamy dla ciebie dwie złe wiadomości. Po pierwsze, się mylisz. Po drugie, wszystko wskazuje na to, że stosujesz mikrozarządzanie. A to prędzej czy później zabije twój biznes.
Czy roboty będą nas uczyć empatii [WYWIAD]
Oparty na sztucznej inteligencji robot w przyszłości może zostać naszym szefem – mówi dr Konrad Maj, psycholog społeczny, kierownik Centrum HumanTech na Uniwersytecie SWPS.
Śpiewać nie każdy może [FELIETON]
Jakiś czas temu współpracowałem z pewną zacną organizacją studencką. Jej przedstawiciel przyszedł do mnie i po kilku konwencjonalnych zdaniach zaproponował mi, żebym go zatrudnił w mojej fundacji.
Jak nie finansować rozwoju firmy? Rady dla startupów
- Najważniejsza w pierwszych latach rozwoju jest płynność i wypłacalność - tłumaczy w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Jarosław Grzywiński. lider rynków kapitałowych w Business Centre Club. Ekspert radzi, jak nie stracić dostępu do firmowych pieniędzy oraz nie popełnić błędu, który uniemożliwi rozwój biznesu.
Neuroróżnorodni w biurze. Jak tworzyć inkluzywne miejsce pracy
Co piąty z nas jest neuroatypowy lub neuroatypowa. Neurotypowi i neuroatypowi pracują w tych samych przestrzeniach pracy, ale często potrzebują innych rozwiązań, a zatem inaczej zaprojektowanego biura. Z tego względu firmy powinny kłaść większy nacisk na inkluzywność miejsca pracy dla osób neuroróżnorodnych.
Jak być skutecznym liderem w rzeczywistości VUCA? "Nie traktujmy zespołu jak rodziny"
- Rodziny się nie sprzedaje - tłumaczyła Róża Szafranek podczas debaty zorganizowanej podczas Europejskiego Forum Młodych Liderów.
Zero waste w zarządzaniu. "To nowe podejście do wydawania pieniędzy"
Zmiany zachodzące we współczesnym świecie powodują, że zmienia się podejście do zarządzania i wydawania pieniędzy. Kolejne firmy wprowadzają zmiany, które możemy uznać za biznesowe zero waste.
Zmianę trzeba narzucić [FELIETON]
Każda zmiana wymaga działania. Niby oczywiste, ale można odnieść wrażenie, że jest to coraz mniej praktykowane. Wydaje nam się, że samo intensywne dążenie do celu, żarliwa wiara i determinacja naszego wizjonerskiego przywódcy sprawią, że rzeczy się same zadzieją. I razem naszą firmą zmienimy świat na lepsze.
Ani Iron Man, ani Wonder Woman. Koncepcja prezesa jako kapitana statku straciła rację bytu
Koncepcja prezesa jako kapitana statku straciła rację bytu. Pora zarzucić poszukiwania liderów o nadludzkich zdolnościach. Teraz potrzeba nam organizacji zdolnych wyzwolić i spieniężyć codzienny geniusz „zwyczajnych” pracowników.
Jak z quiet quittera zrobić bohatera? Brak zaangażowania w pracy to wynik złego zarządzania
- Brak zaangażowania do pracy, zwany teraz quiet quittingiem, to bolączka szefów, którzy nie nadążają, lub nie chcą nadążać, za zmianami na rynku pracy. Jest na to lekarstwo - pisze Radosław Szafrański.
Porażka przepisem na sukces? Jak nauczyć się kompetencji miękkich [WYWIAD]
O tym, dlaczego kompetencje miękkie są przewagą konkurencyjną na rynku pracy i jak się ich nauczyć, rozmawiamy z Alicją Dettlaff, konsultantką HR i wykładowczynią Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.
"Nie chodzi o to, by odbierać odwagę mężczyznom, ale by kobiety mocniej uwierzyły w siebie"
Kobiety w biznesie nadal w różnych miejscach spotyka systemowa dyskryminacja, ale równie trudne do pokonania są bariery, które tkwią w naszych głowach – mówi dr Anna Kieszkowska-Grudny, inicjatorka Akademii Przywództwa Kobiet LiderShe w Akademii Leona Koźmińskiego.
Co dzieje się między X a Y, czyli o zarządzaniu w IT
Skuteczne działanie w świecie biznesu to nieustanne próbowanie uchwycenia wielu grubych i subtelnych czynników po to, aby zrealizować postawione cele. Przypomina to nieco grę w szachy, w sytuacji w której gramy z wieloma graczami po jednej i po drugiej stronie, nie znamy położenia niektórych figur.
Psycholożka: "Praca może nabrać sensu i stać się większą wartością niż przed pandemią" [WYWIAD]
Nowa rzeczywistość jest dla nas ogromną szansą. Jeśli ją wykorzystamy, praca będzie miała dla nas większy sens i większą wartość niż przed pandemią – mówi prof. Agnieszka Wojtczuk-Turek, psycholożka i specjalistka od zarządzania, dyrektorka Instytutu Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej.
Raport Great place to work. Najlepsze miejsce pracy czeka na ciebie
Każdy z nas chciałby pracować w najlepszym na świecie miejscu pracy. I jest to możliwe – wystarczy zajrzeć do rankingu Best Workplaces. Od ponad 30 lat Great Place to Work bada w 150 krajach jakość miejsc pracy i wskazuje najlepszych z najlepszych.
Wiśniewska-Juszczak: "Szef może być lubiany. Wielu menedżerów cierpi na samotność" [WYWIAD]
Są szefowie, którzy sądzą, że jeśli się bardzo postarają, wszyscy podwładni będą ich lubić. Takie podejście bardzo szybko może ich doprowadzić do zguby – uważa dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, trenerka i psycholożka społeczna.
Raport Employer Branding. Czas na EB czyli jak uwodzić nowych pracowników i zatrzymać talenty
Dobry pracownik to skarb. Z tym stwierdzeniem zgadza się aż 81 proc. polskich firm, które ma problem z jego znalezieniem - wynika z raportu ManpowerGroup. Być może ich problem polega na tym, że nie doceniają siły employer brandingu. A powinny!
Bui-Wrzosińska: "Bycie dobrym słuchaczem wymaga dużej samoświadomości" [WYWIAD]
Menedżerowie, którzy nie potrafią słuchać, pewnego dnia budzą się przeciążeni, otoczeni bezradnymi pracownikami i zdziwieni, że o wszystkim dowiadują się ostatni – mówi Lan Bui-Wrzosińska, psycholożka i coach.
Jak mówić pracownikowi "nie"? Przede wszystkim - bądź konsekwentny [PORADNIK]
Chcesz być profesjonalnym szefem? Nie możesz pozwolić wejść sobie na głowę. Innymi słowy: musisz umieć umiejętnie i w miarę bezboleśnie mówić „nie”. Podpowiadamy, jak wykształcić w sobie tę trudną umiejętność.
Marka Godna Zaufania. Zaufanie kontra sieć, czyli jak nie wpaść w internetowe pułapki
Zaufanie buduje się latami, a stracić można je w jednej chwili. Oto trzy pułapki, na które warto uważać w sieci, by dobre imię firmy nie zostało naruszone i by zachować miano marki godnej zaufania.
Nowy lider. Tyran czy empata. Debata My Company Polska
Ani tyran, ani empata. Raczej ktoś niebojący się podjąć decyzji w niepewnych czasach, dbający o rozwój swojego zespołu, sprawny w komunikacji i będący blisko ludzi. Czy taki ktoś w ogóle istnieje? – zastanawiali się uczestnicy kolejnej debaty „My Company Polska” z cyklu „Normalność 2.0”.
Raport: Efektywność kosztowa. Jak to robią najwięksi
Firmy, które dysponują gigantycznymi budżetami na inwestycje, stawiają dzisiaj na poprawę efektywności biznesu. Jedną z największych szans jest rozwój cyfryzacji.
Jak czujemy się rok po pandemii i jak rozumieć "nową normalność" w pracy? [DEBATA]
Od ponad roku żyjemy w okresie bezprecedensowej zmiany. Postanowiliśmy zastanowić się, co z niej może wyniknąć – dla nas, dla naszych firm, pracowników. W tym numerze zaczynamy cykl debat „Zmiana i co dalej?”, do której będziemy zapraszać ekspertów z różnych dziedzin.