zarządzanie

zobacz inne tematy
4 kroki do zbudowania kultury uczenia i dzielenia się wiedzą w firmie

4 kroki do zbudowania kultury uczenia i dzielenia się wiedzą w firmie

Rynek pracy przechodzi w ostatnim czasie prawdziwą rewolucję. Kompetencje, które potrzebne są dziś, jutro mogą okazać się niewystarczające, a nawet nieprzydatne. Dla pracowników oznacza to konieczność ciągłego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Dla pracodawców – wspierania ich w tych działaniach. Nie jest to łatwe, ale konieczne, jeśli chce się nadążyć za zmianami i zdobyć przewagę nad konkurencją. Dlatego budowanie w firmie kultury uczenia się i dzielenia wiedzą to jedno z podstawowych zadań Marki Godnej Zaufania. Jak się do tego zabrać?

Zaufanie - między odwagą a rozwagą

Zaufanie - między odwagą a rozwagą

Jakie były kluczowe wyzwania 2024 r. i jakie są prognozy na 2025 r. dla marek dbających o relacje z klientami? O tym rozmawialiśmy podczas debaty Marka Godna Zaufania zorganizowanej przez redakcję „My Company Polska”.

Za granicę!  Szanse i wyzwania

Za granicę! Szanse i wyzwania

Ekspansja zagraniczna polskich firm nabiera nowego tempa, bo i ich ambicje są coraz śmielsze. Słyszymy więcej o udanych historiach ekspansji nawet małych firm – przecierają szlaki i kuszą kolejnych przedsiębiorców. Ale jeśli już zdecydujemy się na ekspansję, jak zrobić to z głową?

5 książek, które powinny się znaleźć pod choinką menedżerki i menedżera

5 książek, które powinny się znaleźć pod choinką menedżerki i menedżera

Najbardziej przekonującą zapowiedzią nowych rezultatów w przyszłości są nowe zachowania dziś – pisze Steven Bartlett, biznesmen, któremu wielu zazdrości nie tylko sukcesów. W świecie, w którym nieprzewidywalność zmusza do niekończącej się transformacji (biznesów, postaw życiowych), dobrze znaleźć chwilę na oddech, inspirację i przypomnienie sobie, dlaczego lubię robić to, co robię? Pięć książek, które warto podarować pod choinkę menedżerkom i menedżerom, poleca Katarzyna Buszkowska – autorka programu rozwojowego Leadership Library.

Jak budować markę na pokolenia

Jak budować markę na pokolenia

Budując odpowiedzialny biznes, trzeba myśleć długookresowo. To się po prostu opłaca! – przekonują Anna Mączka, menedżer Zespołu Doświadczeń Pracowników i Wellbeingu w Banku Gospodarstwa Krajowego, oraz Adam Sanocki, członek zarządu Polskich Portów Lotniczych SA.

10 zasad prostej polszczyzny

10 zasad prostej polszczyzny

Według badań językoznawców umowy, oferty handlowe, a nawet strony internetowe wielu firm napisane są językiem, który może zrozumieć osoba mająca wykształcenie wyższe. Skomplikowany urzędniczy i biznesowy język wyklucza więc z komunikacji większość Polaków. Lekarstwem jest prosta polszczyzna, nad którą od 15 lat pracują naukowcy.

Jesteś introwertykiem? Zostań liderem!

Jesteś introwertykiem? Zostań liderem!

Specjaliści od zarządzania i HR-owcy nie lubią introwertyków. To ogromny błąd. Z badań wynika bowiem, że takie osoby mogą być nie tylko doskonałymi pracownikami, ale też świetnymi przywódcami. Dlaczego więc ich supermoce są przez biznes marnowane?

Eksperci od pracoszczęścia

Eksperci od pracoszczęścia

Na pierwszy rzut oka to stanowisko wydaje się niepoważne. Po bliższym przyjrzeniu się chcielibyśmy mieć kogoś takiego na pokładzie! Sprawdzamy, czym naprawdę zajmują się happiness managerowie.

ABC inkluzywnej firmy

ABC inkluzywnej firmy

Jak zbudować włączającą firmę – radzą w trakcie debaty „My Company Polska” Agnieszka Dzięgielewska-Jończyk, dyrektorka oddziału w Polsce Nordea Bank, Dominika Bąk-Majka, Senior Operations Manager Amazon, i Aneta Kabrońska, HR Business Partnerka w ERGO Hestii.

Czy roboty będą nas uczyć empatii [WYWIAD]

Czy roboty będą nas uczyć empatii [WYWIAD]

Oparty na sztucznej inteligencji robot w przyszłości może zostać naszym szefem – mówi dr Konrad Maj, psycholog społeczny, kierownik Centrum HumanTech na Uniwersytecie SWPS.

Śpiewać nie każdy może [FELIETON]

Śpiewać nie każdy może [FELIETON]

Jakiś czas temu współpracowałem z pewną zacną organizacją studencką. Jej przedstawiciel przyszedł do mnie i po kilku konwencjonalnych zdaniach zaproponował mi, żebym go zatrudnił w mojej fundacji.

Jak nie finansować rozwoju firmy? Rady dla startupów

Jak nie finansować rozwoju firmy? Rady dla startupów

- Najważniejsza w pierwszych latach rozwoju jest płynność i wypłacalność - tłumaczy w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Jarosław Grzywiński. lider rynków kapitałowych w Business Centre Club. Ekspert radzi, jak nie stracić dostępu do firmowych pieniędzy oraz nie popełnić błędu, który uniemożliwi rozwój biznesu.

Neuroróżnorodni w biurze. Jak tworzyć inkluzywne miejsce pracy

Neuroróżnorodni w biurze. Jak tworzyć inkluzywne miejsce pracy

Co piąty z nas jest neuroatypowy lub neuroatypowa. Neurotypowi i neuroatypowi pracują w tych samych przestrzeniach pracy, ale często potrzebują innych rozwiązań, a zatem inaczej zaprojektowanego biura. Z tego względu firmy powinny kłaść większy nacisk na inkluzywność miejsca pracy dla osób neuroróżnorodnych.

Zmianę trzeba narzucić [FELIETON]

Zmianę trzeba narzucić [FELIETON]

Każda zmiana wymaga działania. Niby oczywiste, ale można odnieść wrażenie, że jest to coraz mniej praktykowane. Wydaje nam się, że samo intensywne dążenie do celu, żarliwa wiara i determinacja naszego wizjonerskiego przywódcy sprawią, że rzeczy się same zadzieją. I razem naszą firmą zmienimy świat na lepsze.

Co dzieje się między X a Y, czyli o zarządzaniu w IT

Co dzieje się między X a Y, czyli o zarządzaniu w IT

Skuteczne działanie w świecie biznesu to nieustanne próbowanie uchwycenia wielu grubych i subtelnych czynników po to, aby zrealizować postawione cele. Przypomina to nieco grę w szachy, w sytuacji w której gramy z wieloma graczami po jednej i po drugiej stronie, nie znamy położenia niektórych figur.

Nowy lider. Tyran czy empata. Debata My Company Polska

Nowy lider. Tyran czy empata. Debata My Company Polska

Ani tyran, ani empata. Raczej ktoś niebojący się podjąć decyzji w niepewnych czasach, dbający o rozwój swojego zespołu, sprawny w komunikacji i będący blisko ludzi. Czy taki ktoś w ogóle istnieje? – zastanawiali się uczestnicy kolejnej debaty „My Company Polska” z cyklu „Normalność 2.0”.