różnorodność
zobacz inne tematyOna wie, co czujesz. Aplikacja, która jest "empatycznym przewodnikiem"
Najbardziej zaufanym doradcą w sprawach kobiecych hormonów może wkrótce stać się algorytm. Stworzyli go dwaj mężczyźni, którzy postanowili wziąć na warsztat problem, od którego medycyna przez dekady odwracała wzrok.
Aplikacja bez barier. NaviWay to wsparcie dla osób niewidomych
Opracowany przez Agnieszkę Białecką, Konrada Nenemana i Tomasza Szletera system NaviWay umożliwia osobom niewidomym i niedowidzącym swobodne poruszanie się po nowej przestrzeni. Nie tylko eliminuje bariery, ale też daje niezależność i poczucie bezpieczeństwa.
Na związkach partnerskich skorzystają nie tylko osoby LGBT+. Brak dyskryminacji opłaci się polskim firmom
“Pierwszy krok do prawnego opisania związków nieformalnych to klucz dla systemowego uznania, że osoby LGBTQIA+ istnieją i mają prawo do pełnej obecności w społeczeństwie. Będzie to też impuls do większej inkluzywności w miejscach pracy, który przyniesie korzyści polskim firmom i całej gospodarce” – zauważają eksperci i NESsT. Ta międzynarodowa organizacja wspierająca równościowe traktowanie mniejszości w miejscach pracy prowadzi właśnie nabór do Violet Fund, programu dla pracodawców tworzących bezpiecznych miejsc dla osób LGBT+.
Szefowie Asseco: federacja jest lepsza
Jesteśmy federacją, a nie zarządzaną z góry korporacją. Dzięki temu mamy ogromną przewagę nad konkurencją – deklarowali szefowie europejskich spółek wchodzących w skład Asseco.
Zacznijmy, a potem się zobaczy. Jak grać z nieuczciwym graczem?
Ukradzione pomysły, ustalenia bez umowy, brak transparentności. Jak grać z nieuczciwym graczem?
Hybrydowo znaczy różnorodnie
Praca hybrydowa i zdalna może wzmacniać różnorodność i inkluzywność firmy, ale też powodować dyskryminację. Na podstawie badań podpowiadamy, co powinien zrobić szef, żeby nowy model pracy stał się pod tym względem szansą, a nie zagrożeniem dla organizacji.
Biznes z miłości do euforii płciowej. Where is Willy zmienia świat
Stworzony przez Ksawerego Kondrata startup produkujący i sprzedający produkty dla osób z dysforią płciową udowadnia, że biznes może zmieniać świat. Where is Willy zmienił już świat dla niejednej osoby transpłciowej.
Czas grubancypacji. Wywiad z Natalią Skoczylas
Rzekoma troska o stan zdrowia osób grubych to często tylko przykrywka do dyskryminacji – mówi Natalia Skoczylas, prawniczka i działaczka antydyskryminacyjna, popularyzatorka idei grubancypacji.
Jak walczyć z fatfobią
W wielu firmach problem fatfobii coraz częściej wchodzi w zakres polityki dotyczącej różnorodności, równości i włączania (DEI). Pytamy ekspertów, jak mądrze zwalczać uprzedzenia wobec osób z większą masą ciała.
Święto różnorodności
Katarzyna Kotula, Dorota Wellman i Majka Jeżowska odebrały tytuły Ambasadorek Różnorodności przyznane przez redakcję „My Company Polska”. Polskie Nagrody Różnorodności trafiły również do firm, które wiedzą, jak dbać o różnorodność i włączanie.
Radio romans, czyli jak powstała pierwsza w Polsce internetowa telewizja LGBT+
Tomek Słodki i jego pochodzący z Kolumbii partner Camilo Castro robią pierwszą w Polsce internetową telewizję LGBT+. Projekt zrodził się z buntu przeciwko dyskryminacji tęczowej społeczności, ale przyniósł niespodziewane korzyści także dla pomysłodawcy. – Dzięki LGBT TV lepiej poznałem siebie – mówi Tomek.
Różnorodność jest biznesową koniecznością. Wywiad z Rafałem Błażejewskim
Rozmowa z Rafałem Błażejewskim, Country Head of People Services Poland w Nordei, wyróżnionym tytułem Menedżera Różnorodności 2025.
Politycy, uczcie się od biznesu! Wywiad z Katarzyną Kotulą
Jeśli w imię wprowadzenia związków partnerskich trzeba będzie rozmawiać z nowym prezydentem, to oczywiście do niego pójdę. Mogę nawet zabrać rękawice bokserskie! – mówi Katarzyna Kotula, ministra ds. równości, Ambasadorka Różnorodności 2025.
Zawsze będę po stronie miłości. Wywiad z Majką Jeżowską
Na festiwalu Pol’and’Rock Jurka Owsiaka zobaczyłam siostry zakonne tuż obok tęczowej flagi. Pomyślałam wtedy: „Tak powinna wyglądać Polska!” – mówi Majka Jeżowska, piosenkarka, laureatka tytułu Ambasadorka Różnorodności.
Pokoleniowa ruletka. O różnorodności wiekowej w firmach
Jak mądrze zarządzać wiekiem i budować współpracę międzypokoleniową, by w pełni wykorzystywać potencjał różnorodności wiekowej.
Nowa homofobia [FELIETON]
Jak nazwać lęk przed kontaktem z drugim człowiekiem? Jedno wiem, zaczyna być on całkiem sporym problemem społecznym.
Wartość tęczowej złotówki
Siła nabywcza osób LGBT+ w Polsce to 189 mld zł rocznie – wynika z raportu opublikowanego przez agencję marketingu inkluzywnego Priders.pl. W czerwcu, zwanym Miesiącem Dumy, przypomina sobie o tym coraz więcej firm. Część jednak szybko zapomina.
Jesteśmy różnorodni, więc jesteśmy kreatywni. Wywiad z Anną Daszczyńską, ING Hubs Poland
Dla nas różnorodność jest kluczowa i nie jest to wyłącznie pusty slogan - deklaruje Anna Daszczyńska, dyrektorka HR, ING Hubs Poland.
Różnorodność jest w naszym DNA. Wywiad z Rafałem Błażejewskim, Nordea Bank
Dbamy o to, żeby wsłuchiwać się w naszych pracowników, ponieważ wiemy, że są różnorodni i mają różnorodne potrzeby - mówi Rafał Błażejewski, Head of People, co-chair Diversity and Inclusion Council w Polsce, Nordea Bank.
Polskie Nagrody Różnorodności 2025 rozdane!
Katarzyna Kotula, Dorota Wellman i Majka Jeżowska – odebrały tytuły Ambasadorów Różnorodności przyznane przez redakcję „My Company Polska”. Polskie Nagrody Różnorodności trafiły również do firm, które wiedzą, jak dbać o różnorodność i włączanie.
Polskie Nagrody Różnorodności 2025 - nominacje
Polskie Nagrody Różnorodności (Polish Diversity Awards 2025) to jedyne w Polsce wyróżnienia dla firm, organizacji i osób, które w swojej działalności promują różnorodność, równość i inkluzywność zarówno wewnątrz organizacji, jak i w otoczeniu biznesowym. Redakcja „My Company Polska” przyzna je już po raz trzeci.
Moja prawda nie jest mojsza, czyli dialog międzykulturowy
Międzynarodowe środowisko pracy to dla wielu Polek i Polaków codzienność, Zwłaszcza odkąd nad Wisłą mieszka wielu Ukraińców. – Firma, w której są reprezentanci różnych kultur, może być świetnym miejscem rozwoju zawodowego. Pod warunkiem, że zechcemy się czegoś nauczyć od innych – mówi dr Magdalena Łużniak-Piecha, psycholożka społeczna z Uniwersytetu SWPS.
Inkluzywna firma od środka [DEBATA]
Jak budować miejsce pracy, w którym wszyscy czują się u siebie? W trakcie debaty redakcyjnej „My Company Polska” zastanawiali się nad tym specjaliści: Joanna Pietrzyk z DHL Supply Chain, Monika Jasłowska z Polpharmy oraz Rafał Błażejewski z Nordei.
Rusza trzecia edycja Polskich Nagród Różnorodności
Do 30 kwietnia można zgłaszać kandydatury do przyznawanych przez redakcję „My Company Polska” Polskich Nagród Różnorodności. To jedyne w Polsce wyróżnienie dla firm, organizacji i osób, które w swojej działalności promują różnorodność, równość i inkluzywność.
15 najbardziej wpływowych kobiet polskiej branży finansowej
„My Company Polska” drugi rok z rzędu przedstawia zestawienie 15 najbardziej wpływowych Polek w polskiej branży finansowej. Oto kobiety, które odważnie prowadzą świat naszych pieniędzy do równości!
5 zasad zarządzania pracownikami z niepełnosprawnością
Na świecie jest 1,3 mld osób z niepełnosprawnościami. Jest to największa i najszybciej rosnąca mniejszość na świecie i choćby dlatego biznes musi się z nią liczyć.
Biznesowe słowo roku 2024
Zmienność i transformacja? A może coś mniej oczywistego jak momentum czy odporność+? Wspólnie ze startupowcami, przedsiębiorcami i przedstawicielami venture capital próbujemy być sigmami i wybieramy Biznesowe Słowo roku 2024. Jakie były te minione miesiące?
Kluczowe zasady wspierania pracowników neuroatypowych
Neuroróżnorodność to ważny temat dla organizacji dążących do inkluzywności. Osoby w spektrum autyzmu, ADHD, z dysgrafią czy mutyzmem to różnorodna grupa o złożonych potrzebach. Zadbanie o odpowiednie dla nich warunki do pracy służy również całym zespołom. Co warto zrobić, aby uszanować różnorodność pracowników i wydobyć z nich pełny potencjał?
Tu dzieje się magia. Trendy w HR na 2025 rok
W zmieniającym się świecie dobry pracodawca to taki, który nie tylko potrafi odpowiadać na potrzeby pracowników, ale także przewidzieć, co może być dla nich ważne, zanim oni o tym pomyślą. Oto pięć gorących aspektów związanych z employer brandingiem, szkoleniami i dobrostanem pracowników, które w 2025 r. będą najważniejsze w zarządzaniu ludźmi.
4 kroki do zbudowania kultury uczenia i dzielenia się wiedzą w firmie
Rynek pracy przechodzi w ostatnim czasie prawdziwą rewolucję. Kompetencje, które potrzebne są dziś, jutro mogą okazać się niewystarczające, a nawet nieprzydatne. Dla pracowników oznacza to konieczność ciągłego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Dla pracodawców – wspierania ich w tych działaniach. Nie jest to łatwe, ale konieczne, jeśli chce się nadążyć za zmianami i zdobyć przewagę nad konkurencją. Dlatego budowanie w firmie kultury uczenia się i dzielenia wiedzą to jedno z podstawowych zadań Marki Godnej Zaufania. Jak się do tego zabrać?
Otwórz firmą na neuroróżnorodność
Współczesny biznes w coraz większym stopniu otwiera się na osoby neuroatypowe. Podpowiadamy, w jaki sposób otworzyć też na nie nasze miejsca pracy.
10 trendów zarządzania różnorodnością na 2025 r.
Przedstawiamy 10 trendów biznesowych, które w 2025 r. zdominują w naszych firmach politykę różnorodności, równości, inkluzywności i przynależności.
Budujemy miejsce pracy, które inspiruje
Konsekwentnie rozwijamy swoje działania dotyczące różnorodności i inkluzywności (D and I), podkreślając, że różnorodne zespoły to jeden z kluczowych elementów sukcesu firmy. Jak to robimy? Zdradza Izabela Nowikowska, dyrektorka HR Pernod Ricard CEE.
D&I Changemakers. Dwa dni, które uczynią Cię bardziej świadomym i skutecznym
Dołącz do największej i najbardziej opiniotwórczej konferencji w obszarze DEI (Diversity, Equity, Inclusion) dla biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej : D&I CHANGEMAKERS 2024!
10 zasad prostej polszczyzny
Według badań językoznawców umowy, oferty handlowe, a nawet strony internetowe wielu firm napisane są językiem, który może zrozumieć osoba mająca wykształcenie wyższe. Skomplikowany urzędniczy i biznesowy język wyklucza więc z komunikacji większość Polaków. Lekarstwem jest prosta polszczyzna, nad którą od 15 lat pracują naukowcy.