Raporty
Miasta grają w zielone. Jak biznes pomaga w zielonej transformacji
„Zielone miasta” to idea przekształcenia miejskiej przestrzeni w bardziej ekologiczną i przyjazną człowiekowi. Jeszcze do niedawna głosili ją głównie ekolodzy i miejscy aktywiści. Dziś coraz częściej z pomocą przychodzi im biznes.
MamyTatyCzas
Choć stereotypowe podejście do roli ojca i matki w opiece nad dzieckiem wciąż trzymają się mocno, to prawo i pracodawcy coraz mocniej zachęcają ojców do partnerskiego dzielenia się obowiązkami.
Szybciej, lepiej, sprawniej. Jak zbudować dobrą logistykę dla e-commerce
Jak zbudować dobrą logistykę dla sklepów w branży e-commerce, bez względu na ich wielkość.
Zdrowie psychiczne w centrum uwagi pracodawców
Już ponad dwie trzecie pracowników w branżach analizowanych w badaniu Nationale-Nederlanden uważa swój sektor za narażony na problemy związane z wypaleniem zawodowym i chorobami psychicznymi. Zarówno pracownicy, jak i pracodawcy czują, że współczesny świat sprzyja zapadaniu na choroby cywilizacyjne.
Ile zarabia drzewo. "Miejska zieleń nam się po prostu opłaca" [WYWIAD]
Postulaty ekologiczne bywają sprowadzane do kwestii ideologicznych. Ekonomia środowiska pozwala udowodnić, że miejska zieleń nam się po prostu opłaca – mówi dr Zbigniew Szkop, ekonomista z Uniwersytetu Warszawskiego.
Wellbeing na topie. Jak przyciągnąć do firmy nowych specjalistów
Z danych Grant Thornton wynika, że w Polsce mamy prawie 0,5 mln wakatów. Nic więc dziwnego, że firmy stają na głowie, by przyciągnąć nowych specjalistów i zatrzymać tych, którzy już pracują. Udaje się to najczęściej tym, którzy nie tylko uczciwie opłacają swoich pracowników, ale także odpowiadają na ich potrzeby życiowe.
5 porad, jak wygrać wyścig o klienta
Na tak konkurencyjnym rynku, jakim jest e-commerce, każdy detal ma znaczenie. Nawet gdy masz najlepsze produkty w najniższych cenach, to jeśli nie zbudujesz szybkiej i skutecznej logistyki, nie osiągniesz sukcesu.
Rozszerzona opieka zdrowotna w miejscu pracy
Znalezienie pracownika na ogół nie stanowi problemu. Inaczej wygląda już kwestia poszukiwania dobrego pracownika. W budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa troszczącego się o kadrę pomocne jest stosowanie benefitów pozapłacowych, wśród których najbardziej pożądana jest opieka medyczna. Korzyści są zresztą znacznie większe.
Czy w pracy jest jeszcze czas na przyjemność?
Profilaktyką wypalenia zawodowego i niskiego zaangażowania pracowników może być… przyjemność. Zbyt piękne, by mogło być prawdziwe? O tym, dlaczego to właśnie przyjemność powinna stać się jednym z elementów długoterminowej strategii retencyjnej w organizacjach, rozmawiamy z Katarzyną Turską, dyrektorką HR w Pluxee Polska, fintechu działającym w obszarze HR, marketingu i sprzedaży.
Idziemy na całość
Co zaoferować pracownikom, by uznali to za atrakcyjny benefit? – Możliwość wyboru i wsparcie w dopasowaniu rozwiązań do indywidualnych potrzeb – przekonuje Piotr Szostak, dyrektor ds. strategii i rozwoju produktu w Benefit Systems, odpowiedzialny za program MultiLife.
Firmowy standard
– Czas powiedzieć wprost, że zapewnienie pracownikom posiłku w ciągu dnia pracy to dziś już żaden benefit. To powinien być standard, bo to prosty i skuteczny sposób na zadbanie o ich dobrostan – przekonuje Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch.
3 cechy dobrego ubezpieczenia zdrowotnego
Program benefitów kojarzy się z dużymi przedsiębiorstwami, tymczasem także małe i średnie firmy mogą przyciągać pracowników doskonałymi ofertami łączącymi w sobie ofertę ubezpieczeniową i zdrowotną.
Jak odwrócić bieg rzeki
Narzekanie mamy we krwi, ale bez działania nie zmieni się rzeczywistości. To podstawowy argument, który stał za powołaniem rad sektorowych.
Przedsiębiorcy muszą wyjść ze strefy komfortu
Sięganie po nowe możliwości rozwoju i posiadanie otwartej głowy – to wielka szansa dla polskich przedsiębiorców, z której niewielu korzysta – przekonuje Bogdan Kościuch, dyrektor Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Santander Leasing wyprzedza rynek
W pierwszym półroczu 2023 r. firmy leasingowe udzieliły finansowania w wysokości 47,8 mld zł, co oznacza wzrost r/r o 14,9 proc. Siłą napędową branży były pojazdy lekkie, głównie osobowe. Na tym tle bardzo dobrze wypadł Santander Leasing, który sfinansował inwestycje o wartości prawie 3,8 mld zł, co dało 16-procentowy wzrost wartości udzielonego finansowania.
Mieć to coś
Dla kogo są studia Executive MBA Poznań-Atlanta? Kim są nasi studenci? Jacy są, a jacy na pewno nie są? Odpowiedź na te pytania są kluczowe z punktu widzenia kandydatów.
Sztuka realizacji (i finansowania) inwestycji
Mimo trudności gospodarczych każdy, kto myśli o rozwoju, musi inwestować. Oto, jak pozyskać na to finansowanie.
Jak przetrwać chaos
Wzrost zatorów płatniczych oraz bardzo duża niepewność w biznesie uderzają w plany rozwoju polskich firm z sektora MSP. Nie można jednak załamywać rąk, tylko trzeba poszukać odpowiedniego finansowania, np. faktoringu.
Holistyczne MBA
Dobry MBA poszerza horyzonty i stwarza okazje. To niesamowita podróż, która dla wielu staje się podróżą życia – mówi dr Tomasz Ludwicki, dyrektor Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Jak dbać o płynność finansową w niepewnych czasach
Wysoka inflacja, wzrost kosztów funkcjonowania biznesu oraz słabsza koniunktura gospodarcza negatywnie wpływają na jakość rozliczeń B2B. Jeśli w dzisiejszych czasach przedsiębiorca ma faktury zapłacone na czas, może uważać się za szczęściarza. Jak poprawić jakość rozliczeń i ograniczyć ryzyko związane z niewypłacalnością kontrahentów?
Zielona fala płynie przez Polskę
Zielona transformacja to dla Polski konieczność. Obejmuje ona nie tylko branżę energetyczną, ale również transport. Chociaż będzie nas sporo kosztować, to oznacza czystą, stabilną i tańszą energię. Może też się stać siłą napędową naszej gospodarki.
Jak dostać w biznesie skrzydeł
Kto najwięcej skorzysta ze studiów Executive MBA, co jest w nich najciekawszego i… co robić po nich – pytamy dr hab. Maję Kibę-Janiak, profesor UE we Wrocławiu, dyrektor Programu Executive MBA, oraz Grzegorza Macowicza, absolwenta tychże studiów.
Back to business
Wakacje za nami, nowe możliwości przed nami! Niedawno Bank Pekao S.A. umożliwił przedsiębiorcom składanie wniosku kredytowego online. Wzbogacił też ofertę dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw o kredyt w rachunku bieżącym oraz oprocentowany rachunek pomocniczy – oba oparte na wskaźniku referencyjnym stopy procentowej WIRON. Ale to nie koniec dobrych wiadomości!
Nastroje konsumenckie w Polsce znacznie się poprawiły
Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Według danych przedstawionych przez GfK, wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymał się w sierpniu na podobnym poziomie co w lipcu, co może wskazywać na pewien optymizm społeczeństwa wobec przyszłości. Czy to oznacza, że nie musimy się martwić o naszą kondycję finansową?
Raport: Polska ma Robertów Lewandowskich innowacji
Gdyby istniał sprawdzony sposób na wdrażanie innowacji, każdy przedsiębiorca stałby się drugim Elonem Muskiem (choć wokół miliardera pojawia się coraz więcej kontrowersji, przez wielu wciąż jest stawiany za najlepszy przykład wizjonera). To byłoby coś, prawda?
Zielony klucz do biznesu. Rola ESG w zarządzaniu firmą
Rozważając strategię ESG firmy, zazwyczaj myślimy o jej wpływie na klimat lub postrzegamy ją przez pryzmat społeczny. Tymczasem zasady zrównoważonego rozwoju stają się jednym z kluczowych czynników w zarządzaniu firmą.
Ten straszny dług. Jak cyfrowe zaniedbania hamują rozwój gospodarki
Niemal rok temu opublikowaliśmy obszerny raport poświęcony długowi technologicznemu. Nasi rozmówcy przestrzegali wówczas, ŻE to odpowiedni moment, by bić na alarm, ponieważ dług cyfrowy w przedsiębiorstwach staje się coraz powszechniejszy, hamując tym samym rozwój gospodarki. Jak wygląda obecny stan?
Nowa projekcja inflacji NBP: z drożyzny będziemy wychodzić dłużej
Z danych przedstawionych przez Narodowy Bank Polski nawet w perspektywie pięciu lat inflacja nie osiągnie poziomu dopuszczalnego przedziału odchyleń od celu NBP.
Plastic is not fantastic
W czasie pandemii Polacy pokochali zakupy w internecie. Jak wynika z raportu „Green Generation” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, w ten sposób kupuje już w naszym kraju 57 proc. internautów. Dzięki zakupom w sieci nie musimy jeździć, a potem chodzić po centrach handlowych. Oszczędzamy czas i paliwo, a często i pieniądze ze względu na atrakcyjne internetowe ceny.
E-commerce z lekką zadyszką. Wielki wyścig po klienta
Po pandemicznych rekordach branża e-commerce dostała lekkiej zadyszki. Dlatego dziś wyścig nabiera tempa, ale warunki rajdu są coraz bardziej wymagające.
Logistyka stawia na kobiety
Pracę w magazynie logistycznym wiele osób postrzega wciąż jako zajęcie typowe dla mężczyzn. Tymczasem w jednostce FM Logistic w Głogowie aż 60 proc. zespołu stanowią kobiety. Jak firmie udało się dotrzeć do kandydatek i dlaczego zatrudnienie ich okazało się sukcesem – przede wszystkim biznesowym?
Po co (i jak) mówić o osobach LGBT+ w firmie?
Aż 83 proc. pracowników LGBT+ musi ukrywać w miejscU pracy ważne aspekty dotyczące swego życia. Pracodawca może i powinien im pomóc wyjść z szafy. Tłumaczymy, jak i po co mówić o osobach nieheteronormatywnych w biznesie.
Barometr flotowy 2023: elektryfikacja flot samochodowych i wynajem pojazdów sposobem firm na kryzys
Polscy przedsiębiorcy są gotowi do powiększenia flot samochodowych bardziej niż firmy w innych krajach Europy. Chcą jeździć elektrykami głównie z uwagi na niższe koszty eksploatacji. Ponadto wyraźnie rośnie popularność wynajmu długoterminowego jako formy finansowania i użytkowania nowych pojazdów.
Piotr Kuba: "Ekspansja zagraniczna jest dziś oczywistą ścieżką rozwoju" [WYWIAD]
– Cóż z tego, że perspektywy na biznes są dobre, jeśli brakuje środków na realizację inwestycji? W pokonaniu tej bariery może pomóc Fundusz Ekspansji Zagranicznej – przekonuje Piotr Kuba, członek zarządu ds. inwestycyjnych w PFR TFI.
Pułapki i szanse. Jak finansować rozwój za granicą
Nie ma rozwoju biznesu bez pieniędzy. Zwłaszcza za granicą. Propozycji, jak je dostać, jest mnóstwo. Sprawdzamy, co dla przedsiębiorców jest pułapką, a co kołem ratunkowym.