Raporty
Rozwój połączeń międzynarodowych dzięki akwizycjom i inwestycjom
Mimo że 2022 r. był trudny i naznaczony wieloma wyzwaniami, Grupa Raben zakończyła go z imponującym wynikiem: przychody na poziomie ponad 2 mld euro, liczba linii międzynarodowych wzrosła o 10 proc., zaś miesięczny wolumen przewozów osiągnął niemal ćwierć miliona przesyłek. Firma wciąż nie zwalnia tempa. Nadal stawia na rozbudowę i reorganizację swojej sieci drobnicowej w Europie.
Nowatorskie wsparcie eksportu
Zaczynać przygodę z eksportem od rynków egzotycznych? To możliwe z wykorzystaniem rozwiązania Shop in Poland oferowanym przez KUKE.
Klient stawia na prostotę
Idealne płatności… nie powinny być zauważane przez klienta. – Jeśli płatności są barierą, klient po prostu nie wykona transakcji – mówi Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Zielone inwestycje z Millennium Leasing
Preferencyjny leasing maszyn i urządzeń ekologicznych to na polskim rynku całkowita nowość. Na taką zieloną ofertę zdecydował się Millennium Leasing. – To naturalna konsekwencja naszych działań na rzecz środowiska, które prowadzimy od lat – mówi Marcin Modliborek kierujący Wydziałem Zarządzania Produktami w Millennium Leasing.
Mówić prosto o finansach
Zaczęło się od spektakularnej akcji pomocy uchodźcom z Ukrainy. Obecnie Fundacja Alior Banku rozpoczyna duży projekt edukacji finansowej dzieci i młodzieży, który wesprze na swoich łamach „My Company Polska”.
CERT Orange Polska: fałszywe inwestycje najpowszechniejszym oszustwem minionego roku
Ponad 130 tysięcy zablokowanych fałszywych stron wyłudzających dane i przeszło 5 milionów ochronionych internautów – to bilans ubiegłego roku według danych CERT Orange Polska. Oszustwa z wykorzystaniem socjotechniki wciąż stanowią największą część cyberzagrożeń. W ubiegłym roku najpowszechniejszym sposobem wyłudzania danych i pieniędzy były fałszywe oferty inwestycji.
Blokada transportów zbóż z Ukrainy: rolnicy w klinczu rządowej jałmużny
Zakaz sprowadzania z Ukrainy praktycznie wszystkich produktów spożywczych może wywołać skok inflacji. Spodziewany jest wzrost cen owoców i warzyw oraz drobiu. Według prognoz KE Polska zajmie 2 miejsce z najwyższą inflacją w UE za 2023 r.
Gwarantujemy równe szanse
Provident jest nie tylko liderem branży w kwestiach dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu, ale także wyznacza standardy w tej dziedzinie – mówi Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezeska zarządu Provident Polska.
Gwarantujemy równe szanse
Provident jest nie tylko liderem branży w kwestiach dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu, ale także wyznacza standardy w tej dziedzinie – mówi Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezeska zarządu Provident Polska.
Po pierwsze człowiek, czyli 10 społecznych pomysłów na ESG
W rozwijaniu coraz większej świadomości społecznego wymiaru działalności firm sprzyja też obowiązek raportowania celów ESG. Dziś na warsztat bierzemy literkę S oznaczającą społeczny wymiar przedsiębiorczości.
Jak zgarnąć klientów w B2B, czyli uprzedź domino płatności odroczonych
Płatności odroczone zdobywają coraz więcej fanów w naszym kraju. Ich znaczenie rośnie także w biznesie i sprzedaży B2B.
Go mobile! Płatności telefonem stały się cool [RAPORT]
Płatności mobilne zaczynają dominować nie tylko na rynku e-commerce, ale także w tradycyjnych punktach sprzedaży. Do rewolucji trzeba się jak najszybciej dopasować, by na niej skorzystać.
RMA, czyli proces zwrotów i reklamacji, a jakość e-biznesu
O sukcesie decydują detale. Wdrożenie platformy sprzedażowej to pierwszy i niezbędny krok do rozpoczęcia sprzedaży w e-commerce, ale też pierwsze schody. Dopiero teraz zaczyna się bowiem prawdziwe wyzwanie. Konsumenci coraz częściej realizują zakupy w sieci, ale też generują więcej zwrotów i reklamacji. Jak podnieść jakość swojego e-biznesu, dbając o proces zwrotów i reklamacji?
"Let them eat less!" Francuzi z powodu inflacji odmawiają sobie posiłków
Nie tylko Polacy cierpią z powodu inflacji żywnościowej. Ta uderza w budżety domowe mieszkańców praktycznie całej Europy. Według badań 42 proc. najuboższych Francuzów musiało zmniejszyć liczbę posiłków ze względu na drożyznę.
Nieustraszone kobiety idą w biznesie po swoje
Przedsiębiorstwa dbające o równość płci w zarządzaniu osiągają o 25 proc. większe przychody. Niestety kobiety wciąż spotykają na ścieżkach swoich karier wiele barier. W znacznej mierze odpowiadają za nie tzw. ukryte stereotypy. Skąd się biorą i jak ograniczyć ich negatywne oddziaływania?
Daj mi tę e-moc, czyli narzędzia dla rozwoju biznesu w e-commerce
Automatyzacja procesów powinna dziś stać się numerem jeden, jeśli chodzi o zmiany operacyjne w każdym biznesie e-commerce. Czas jak najszybciej wdrożyć to w twojej firmie. Jak to zrobić?
Polskie firmy odchodzą od jaj pochodzących z chowu klatkowego
Ponad jedna trzecia firm, które zadeklarowały rezygnację z jaj z chowu klatkowego, już to zrobiła – w tym popularne sieci supermarketów, rodzimi producenci żywności czy fast foodowe sieci restauracyjne. Najwięksi producenci jaj deklarują, że nie będą już inwestować w chów klatkowy, przygotowując się na nadchodzące w UE zmiany.
Od różnorodności i włączania nie ma odwrotu. Debata My Company Polska
„Jak stworzyć inkluzywną firmę” – na ten temat w trakcie debaty „My Company Polska” rozmawiali Małgorzata Skibińska, dyrektorka departamentu Personalnego Providenta; Agata Dziuba, Senior HR menedżerka w Amazon, i Dawid Wojtyczka, lider sieci pracowniczej Pride and Friends w State Street.
Od różnorodności i włączania nie ma odwrotu. Debata My Company Polska
„Jak stworzyć inkluzywną firmę” – na ten temat w trakcie debaty „My Company Polska” rozmawiali Małgorzata Skibińska, dyrektorka departamentu Personalnego Providenta; Agata Dziuba, Senior HR menedżerka w Amazon, i Dawid Wojtyczka, lider sieci pracowniczej Pride and Friends w State Street.
Nie bądźmy grzeczne! "Zmieniłam podejście po przeczytaniu: „Grzeczne dziewczynki nie awansują"
– Kiedyś, gdy zachęcano mnie do awansu, wątpiłam w siebie. Zmieniłam swoje podejście po przeczytaniu książki: „Grzeczne dziewczynki nie awansują”. Od tego czasu świadomie planuję karierę – mówi Hanna Ziarkowska zarządzająca centrum logistycznym Amazon w Sadach koło Poznania.
Wielka układanka - co czeka polską energetykę
Ubiegły rok był dla energetyki czasem turbulencji i dużej niepewności. Ale po wielkiej burzy nadchodzi czas nowego rozdania. Sprawdzamy, jakie zmiany czekają polską energetykę w 2023 r.
Równość i inkluzywność jest o wszystkich i dla wszystkich
– Jeśli masz mózg, to masz też uprzedzenia. Przez fakt, że zdajesz sobie z tego sprawę i zaczynasz z nimi pracować, masz szansę podejmować lepsze decyzje biznesowe – mówi Katarzyna Zabratańska, menedżerka ds. równości i włączającej kultury organizacyjnej w Grupie Żabka.
Równość i inkluzywność jest o wszystkich i dla wszystkich
– Jeśli masz mózg, to masz też uprzedzenia. Przez fakt, że zdajesz sobie z tego sprawę i zaczynasz z nimi pracować, masz szansę podejmować lepsze decyzje biznesowe – mówi Katarzyna Zabratańska, menedżerka ds. równości i włączającej kultury organizacyjnej w Grupie Żabka.
ABC przedsiębiorcy. Cybernetyczny haczyk
Hakerzy zarzucają sieci i to znacznie częściej, niż ci się wydaje. Analitycy obliczyli, że średnio w każdym tygodniu dochodzi do niemal 1 tys. ataków na polskie firmy. Nie wszystkie są oczywiście udane, ale lepiej nie znaleźć się wśród pechowców, bo…
Polisa zdrowotna niczym platforma streamingowa – najszerszy dostęp do najlepszej oferty
Arkadiusz Piątek, Country Manager MediSky, przekonuje, że dostęp do opieki zdrowotnej może być bezproblemowy, szybki i jak najbardziej kompleksowy zarówno dla indywidualnego odbiorcy, jak i dla firm.
Polisa zdrowotna niczym platforma streamingowa – najszerszy dostęp do najlepszej oferty
Arkadiusz Piątek, Country Manager MediSky, przekonuje, że dostęp do opieki zdrowotnej może być bezproblemowy, szybki i jak najbardziej kompleksowy zarówno dla indywidualnego odbiorcy, jak i dla firm.
Chcesz być bardziej eko – wybierz leasing!
Wszelkie trendy rynkowe wskazują, że firmy – by utrzymać przewagę konkurencyjną – będą musiały jeszcze bardziej zwracać się ku proekologicznym działaniom oraz filozofii zrównoważonego rozwoju. Im dany biznes będzie miał mniejszy wpływ na środowisko naturalne, tym stanie się atrakcyjniejszy dla potencjalnych klientów i kontrahentów.
Go mobile!
Płatności mobilne zaczynają dominować nie tylko na rynku e-commerce, ale także w tradycyjnych punktach sprzedaży. Do rewolucji trzeba się jak najszybciej dopasować, by na niej skorzystać.
Kariery bariery, czyli osoba z niepełnosprawnością w pracy
Robienie szczotek, skręcanie długopisów, klejenie kopert. Jeszcze 30 lat temu praca osób z niepełnosprawnością kojarzyła się z prostymi, nużącymi zajęciami. To już na szczęście przeszłość. Wciąż jednak istnieją mentalne bariery, które utrudniają włączenie tej grupy w rynek pracy.
Raport E-commerce. Jak sprzedawać online w 2023 roku
Tak jak cała gospodarka, tak i e-commerce łapie zadyszkę. Giganci tną koszty zwalniają ludzi a mniejsi niejednokrotnie padają. Taka sytuacja może być jednak wielką okazją dla tych, którzy wiedzą, jak zbudować sprawny e-sklep.
Nowe dane GUS: Recesja konsumencka w Polsce
Według komentarza banku PKO BP do danych GUS opublikowanych we wtorek, mamy do czynienia z recesją konsumencką, której perspektywy nie wyglądają dobrze.
Trendy w e-commerce w 2023 roku, czyli co zrobić kiedy z dawnego boomu niewiele zostało
Z dawnego boomu niewiele zostało. Rynek e-commerce dopadło spowolnienie. Co to oznacza dla firm z tego sektora?
Pierwszy biznes w Polsce. Problemy z kosztami i pracownikami [DUŻY RAPORT]
Połowa polskich startupów ma problemy z mocno rosnącymi kosztami biznesowymi. Dodatkowo ludzie, którzy rozwijają pierwszy biznes, obawia się odpływu zagranicznych funduszy oraz kolejnych "czarnych łabędzi", czyli nieprzewidzianych zjawisk. Oto najnowszy raport fundacji Startup Poland o sytuacji na rynku startupów.
10 mitów o dialogu pokoleniowym w pracy
Na rynku pracy spotykają się dziś cztery generacje. Nic dziwnego, że skuteczne zarządzanie dialogiem międzypokoleniowym staje się coraz ważniejszym trendem. Niestety wokół różnorodności wiekowej w biznesie narosło wiele mitów. Postanowiliśmy je zburzyć.
ABC przedsiębiorcy. Strategia na trudne czasy
„Nie możemy zmienić kierunku wiatru, ale możemy inaczej ustawić żagle” – te słowa niemieckiego pisarza Andreasa Pflügera powinny stać się wskazówką dla przedsiębiorców. To najpewniejszy sposób na przetrwanie trudnych czasów.