Raporty

Logistyka stawia na kobiety

Logistyka stawia na kobiety

Pracę w magazynie logistycznym wiele osób postrzega wciąż jako zajęcie typowe dla mężczyzn. Tymczasem w jednostce FM Logistic w Głogowie aż 60 proc. zespołu stanowią kobiety. Jak firmie udało się dotrzeć do kandydatek i dlaczego zatrudnienie ich okazało się sukcesem – przede wszystkim biznesowym?

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 19.06.2023
Po co (i jak) mówić o osobach LGBT+ w firmie?

Po co (i jak) mówić o osobach LGBT+ w firmie?

Aż 83 proc. pracowników LGBT+ musi ukrywać w miejscU pracy ważne aspekty dotyczące swego życia. Pracodawca może i powinien im pomóc wyjść z szafy. Tłumaczymy, jak i po co mówić o osobach nieheteronormatywnych w biznesie.

Odpowiadamy na wyzwania współczesnej mobilności miejskiej

Odpowiadamy na wyzwania współczesnej mobilności miejskiej

Rozwój elektromobilności to proces, w którym ciągle jesteśmy w dialogu z klientami. Dostawy ostatniej mili to ważny kierunek rozwoju mobilności miejskiej, ponieważ zmiany w tym segmencie wpłyną z korzyścią na ruch w miastach, zmniejszając ilość smogu, a także hałas – mówi Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Zielone przedsiębiorstwa są dziś na topie

Zielone przedsiębiorstwa są dziś na topie

Zielona transformacja może stanowić dla polskich firm realną przewagę konkurencyjną. My, jako bank, chętnie w tym pomożemy! – mówi Agnieszka Wolska, wiceprezeska Banku BNP Paribas.

10 zielonych pomysłów na biznes

10 zielonych pomysłów na biznes

Zielony biznes jest dzisiaj w cenie. Cele ESG wymuszają na biznesie myślenie nie tylko o pieniądzach, ale też realizacji celów środowiskowych i klimatycznych. „My Company Polska” przygotował przegląd wyjątkowo oryginalnych działań w tej dziedzinie.

Rewolucja trwa!

Rewolucja trwa!

– Przed rozpoczęciem kariery w branży IT należy szczerze spojrzeć na swoje umiejętności i na to, czy jesteśmy gotowi do ciężkiej pracy, ponieważ w wielu zawodach sukces to wypadkowa zarówno wartości, jakie sobą reprezentujemy, jak i wytrwałości w dążeniu do postawionego przed sobą celu – przekonuje Ewelina Furtak, Head of Marketing w Cloudware Polska.

Materiał powstał w komercyjnej wspóŁpracy z partnerem 31.05.2023
3 wyzwania zrównoważonego rozwoju

3 wyzwania zrównoważonego rozwoju

Dobra strategia społecznej odpowiedzialności biznesu buduje wizerunek firmy. Jakie wyzwania trzeba koniecznie podjąć, by sprostać wymaganiom rynku, i o czym pamiętać, budując własne działania, podpowiada Paweł Patkowski, dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska.

Ekspansja zagraniczna 2023. Jak zrobić pierwszy krok

Ekspansja zagraniczna 2023. Jak zrobić pierwszy krok

Czas na ekspansję! Czasy są trudne, ale właśnie dlatego odważne decyzje powinny zaprocentować. Duże firmy to wiedzą i zaczynają mocno wchodzić na zagraniczne rynki. Mniejsze powinnY iść za ich przykładem. Tylko jak zrobić ten pierwszy krok?

Redakcja 22.05.2023
Ekspansja zagraniczna 2023. Jak zrobić pierwszy krok

Ekspansja zagraniczna 2023. Jak zrobić pierwszy krok

Czas na ekspansję! Czasy są trudne, ale właśnie dlatego odważne decyzje powinny zaprocentować. Duże firmy to wiedzą i zaczynają mocno wchodzić na zagraniczne rynki. Mniejsze powinnY iść za ich przykładem. Tylko jak zrobić ten pierwszy krok?

Konsument Nowej Generacji 2023

Konsument Nowej Generacji 2023

Polski konsument się zmienia. Jest coraz starszy, coraz bardziej wymagający i coraz sprawniej posługujący się technologiami mobilnymi. Czas na zmiany!

Antydolarowy ból głowy

Antydolarowy ból głowy

Podczas sierpniowego szczytu w RPA przedstawiciele krajów BRICS debatować będą m.in. nad powołaniem wspólnej waluty, która miałaby zastąpić dolara we wzajemnych rozliczeniach. O pozbyciu się dolara z systemu rozliczeń myślą także mniejsze kraje. Dolarowy kryzys pęcznieje w oczach. I winduje ceny metali.

Jak zarządzać firmą zróżnicowaną kulturowo

Jak zarządzać firmą zróżnicowaną kulturowo

Zarządzanie różnorodnością kulturową w firmie do niedawna nie zaprzątało głowy większości polskim menedżerom. Jednak to już przeszłość – dziś pracownicy z innych krajów w naszych organizacjach to codzienność. Nie tylko dzięki dużej liczbie Ukraińców.

Marcin Dzierżanowski 10.05.2023
Jak wybrać prywatną opiekę medyczną dla pracowników

Jak wybrać prywatną opiekę medyczną dla pracowników

Prywatna opieka medyczna od lat cieszy się ogromną popularnością jako benefit pozapłacowy. Mimo że na rynku dostępnych jest wiele ofert, wybór tej, która odpowie na potrzeby pracowników, nie jest łatwy. PZU Zdrowie radzi, jak to zrobić i na co zwrócić uwagę.

Walka z cyberprzestępcami jest jak bitwa z hydrą [WYWIAD]

Walka z cyberprzestępcami jest jak bitwa z hydrą [WYWIAD]

Przykładem cyberataku z ostatnich miesięcy, który szczególnie mną wstrząsnął, był atak ransomware na Szpital Matki Polki w Łodzi. Przestępcy nie mają żadnych ograniczeń moralnych, gdy w grę wchodzą pieniądze – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Klient stawia na prostotę

Klient stawia na prostotę

Idealne płatności… nie powinny być zauważane przez klienta. – Jeśli płatności są barierą, klient po prostu nie wykona transakcji – mówi Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Nowatorskie wsparcie eksportu

Nowatorskie wsparcie eksportu

Zaczynać przygodę z eksportem od rynków egzotycznych? To możliwe z wykorzystaniem rozwiązania Shop in Poland oferowanym przez KUKE.

Luiza Bednarowska-Kopyść 28.04.2023
Rozwój połączeń międzynarodowych dzięki akwizycjom i inwestycjom

Rozwój połączeń międzynarodowych dzięki akwizycjom i inwestycjom

Mimo że 2022 r. był trudny i naznaczony wieloma wyzwaniami, Grupa Raben zakończyła go z imponującym wynikiem: przychody na poziomie ponad 2 mld euro, liczba linii międzynarodowych wzrosła o 10 proc., zaś miesięczny wolumen przewozów osiągnął niemal ćwierć miliona przesyłek. Firma wciąż nie zwalnia tempa. Nadal stawia na rozbudowę i reorganizację swojej sieci drobnicowej w Europie.

Zdalnie znaczy lepiej

Zdalnie znaczy lepiej

Nowe prawo? Nowe narzędzia HR! Jak usprawnić pracę zdalną i jak utrzymać work–life balance, opowiada Joanna Walentek z firmy Soneta.

Biznes w parze z marketplacem

Biznes w parze z marketplacem

Właściciel firmy Rainbow Socks wciąż wspomina czasy, gdy szedł na pocztę z workiem paczek, aby wysłać zamówione produkty. Obecnie kolorowe skarpety, z flagowymi sushi socks na czele, sprzedawane są za pośrednictwem firmy Amazon w 80 krajach na całym świecie.

Walka z cyberprzestępcami jest jak bitwa z hydrą [WYWIAD]

Walka z cyberprzestępcami jest jak bitwa z hydrą [WYWIAD]

Przykładem cyberataku z ostatnich miesięcy, który szczególnie mną wstrząsnął, był atak ransomware na Szpital Matki Polki w Łodzi. Przestępcy nie mają żadnych ograniczeń moralnych, gdy w grę wchodzą pieniądze – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Zielone inwestycje z Millennium Leasing

Zielone inwestycje z Millennium Leasing

Preferencyjny leasing maszyn i urządzeń ekologicznych to na polskim rynku całkowita nowość. Na taką zieloną ofertę zdecydował się Millennium Leasing. – To naturalna konsekwencja naszych działań na rzecz środowiska, które prowadzimy od lat – mówi Marcin Modliborek kierujący Wydziałem Zarządzania Produktami w Millennium Leasing.

Marcin Dzierżanowski (materiał partnera) 26.04.2023
Mówić prosto o finansach

Mówić prosto o finansach

Zaczęło się od spektakularnej akcji pomocy uchodźcom z Ukrainy. Obecnie Fundacja Alior Banku rozpoczyna duży projekt edukacji finansowej dzieci i młodzieży, który wesprze na swoich łamach „My Company Polska”.

CERT Orange Polska: fałszywe inwestycje najpowszechniejszym oszustwem minionego roku

CERT Orange Polska: fałszywe inwestycje najpowszechniejszym oszustwem minionego roku

Ponad 130 tysięcy zablokowanych fałszywych stron wyłudzających dane i przeszło 5 milionów ochronionych internautów – to bilans ubiegłego roku według danych CERT Orange Polska. Oszustwa z wykorzystaniem socjotechniki wciąż stanowią największą część cyberzagrożeń. W ubiegłym roku najpowszechniejszym sposobem wyłudzania danych i pieniędzy były fałszywe oferty inwestycji.

Gwarantujemy równe szanse

Gwarantujemy równe szanse

Provident jest nie tylko liderem branży w kwestiach dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu, ale także wyznacza standardy w tej dziedzinie – mówi Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezeska zarządu Provident Polska.