Raporty

Siła kobiecego przywództwa

Siła kobiecego przywództwa

Agnieszka Kłos-Siddiqui, pierwsza Polka i pierwsza kobieta na stanowisku szefowej Provident Polska, wyznacza firmie nie tylko nowy kierunek biznesowy, ale też rewolucjonizuje styl pracy.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 30.10.2023
Kobiety w finansach. Jak wspierać

Kobiety w finansach. Jak wspierać

Większy udział kobiet w branży finansowej oznacza korzyści społeczne i finansowe. Nie da się go osiągnąć bez realnego wsparcia ze strony państwa i samego biznesu.

Gotowi na  rewolucję ESG

Gotowi na rewolucję ESG

Wiele małych i średnich przedsiębiorstw nie interesuje się ESG, uważając, że temat dotyczy wyłącznie dużych koncernów. Tymczasem to nieprawda. Czy polskie MSP są gotowe na rewolucję związaną z wymogiem, by biznes był bardziej etyczny i zrównoważony?

Ubezpieczenie musi odpowiadać na wyzwania nowych czasów

Ubezpieczenie musi odpowiadać na wyzwania nowych czasów

Każda działalność gospodarcza wymaga odwagi i determinacji. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą swoje firmy, bez względu na ich wielkość, doskonale to rozumieją. Czasem jedno zdarzenie może przekreślić ich dotychczasowy dorobek. Dlatego w UNIQA proponujemy rozwiązanie, które wspiera przedsiębiorców i pomaga im w trudnych sytuacjach.

Miasta grają w zielone. Jak biznes pomaga w zielonej transformacji

Miasta grają w zielone. Jak biznes pomaga w zielonej transformacji

„Zielone miasta” to idea przekształcenia miejskiej przestrzeni w bardziej ekologiczną i przyjazną człowiekowi. Jeszcze do niedawna głosili ją głównie ekolodzy i miejscy aktywiści. Dziś coraz częściej z pomocą przychodzi im biznes.

Robert Pawlus 25.10.2023
MamyTatyCzas

MamyTatyCzas

Choć stereotypowe podejście do roli ojca i matki w opiece nad dzieckiem wciąż trzymają się mocno, to prawo i pracodawcy coraz mocniej zachęcają ojców do partnerskiego dzielenia się obowiązkami.

Zdrowie psychiczne w centrum uwagi pracodawców

Zdrowie psychiczne w centrum uwagi pracodawców

Już ponad dwie trzecie pracowników w branżach analizowanych w badaniu Nationale-Nederlanden uważa swój sektor za narażony na problemy związane z wypaleniem zawodowym i chorobami psychicznymi. Zarówno pracownicy, jak i pracodawcy czują, że współczesny świat sprzyja zapadaniu na choroby cywilizacyjne.

3 cechy dobrego ubezpieczenia zdrowotnego

3 cechy dobrego ubezpieczenia zdrowotnego

Program benefitów kojarzy się z dużymi przedsiębiorstwami, tymczasem także małe i średnie firmy mogą przyciągać pracowników doskonałymi ofertami łączącymi w sobie ofertę ubezpieczeniową i zdrowotną.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 29.09.2023
Wellbeing na topie. Jak przyciągnąć do firmy nowych specjalistów

Wellbeing na topie. Jak przyciągnąć do firmy nowych specjalistów

Z danych Grant Thornton wynika, że w Polsce mamy prawie 0,5 mln wakatów. Nic więc dziwnego, że firmy stają na głowie, by przyciągnąć nowych specjalistów i zatrzymać tych, którzy już pracują. Udaje się to najczęściej tym, którzy nie tylko uczciwie opłacają swoich pracowników, ale także odpowiadają na ich potrzeby życiowe.

5 porad, jak wygrać wyścig o klienta

5 porad, jak wygrać wyścig o klienta

Na tak konkurencyjnym rynku, jakim jest e-commerce, każdy detal ma znaczenie. Nawet gdy masz najlepsze produkty w najniższych cenach, to jeśli nie zbudujesz szybkiej i skutecznej logistyki, nie osiągniesz sukcesu.

Rozszerzona opieka zdrowotna w miejscu pracy 

Rozszerzona opieka zdrowotna w miejscu pracy 

Znalezienie pracownika na ogół nie stanowi problemu. Inaczej wygląda już kwestia poszukiwania dobrego pracownika. W budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa troszczącego się o kadrę pomocne jest stosowanie benefitów pozapłacowych, wśród których najbardziej pożądana jest opieka medyczna. Korzyści są zresztą znacznie większe.

Czy w pracy jest jeszcze czas na przyjemność? 

Czy w pracy jest jeszcze czas na przyjemność? 

Profilaktyką wypalenia zawodowego i niskiego zaangażowania pracowników może być… przyjemność. Zbyt piękne, by mogło być prawdziwe? O tym, dlaczego to właśnie przyjemność powinna stać się jednym z elementów długoterminowej strategii retencyjnej w organizacjach, rozmawiamy z Katarzyną Turską, dyrektorką HR w Pluxee Polska, fintechu działającym w obszarze HR, marketingu i sprzedaży. 

Idziemy na całość

Idziemy na całość

Co zaoferować pracownikom, by uznali to za atrakcyjny benefit? – Możliwość wyboru i wsparcie w dopasowaniu rozwiązań do indywidualnych potrzeb – przekonuje Piotr Szostak, dyrektor ds. strategii i rozwoju produktu w Benefit Systems, odpowiedzialny za program MultiLife.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 29.09.2023
Firmowy standard

Firmowy standard

– Czas powiedzieć wprost, że zapewnienie pracownikom posiłku w ciągu dnia pracy to dziś już żaden benefit. To powinien być standard, bo to prosty i skuteczny sposób na zadbanie o ich dobrostan – przekonuje Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch.

Jak odwrócić bieg rzeki

Jak odwrócić bieg rzeki

Narzekanie mamy we krwi, ale bez działania nie zmieni się rzeczywistości. To podstawowy argument, który stał za powołaniem rad sektorowych.

Przedsiębiorcy muszą wyjść ze strefy komfortu

Przedsiębiorcy muszą wyjść ze strefy komfortu

Sięganie po nowe możliwości rozwoju i posiadanie otwartej głowy – to wielka szansa dla polskich przedsiębiorców, z której niewielu korzysta – przekonuje Bogdan Kościuch, dyrektor Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Santander Leasing wyprzedza rynek

Santander Leasing wyprzedza rynek

W pierwszym półroczu 2023 r. firmy leasingowe udzieliły finansowania w wysokości 47,8 mld zł, co oznacza wzrost r/r o 14,9 proc. Siłą napędową branży były pojazdy lekkie, głównie osobowe. Na tym tle bardzo dobrze wypadł Santander Leasing, który sfinansował inwestycje o wartości prawie 3,8 mld zł, co dało 16-procentowy wzrost wartości udzielonego finansowania.

Mieć to coś

Mieć to coś

Dla kogo są studia Executive MBA Poznań-Atlanta? Kim są nasi studenci? Jacy są, a jacy na pewno nie są? Odpowiedź na te pytania są kluczowe z punktu widzenia kandydatów.

Dr Anna Matysek, prof. UEP Katedra Konkurencyjności Międzynarodowej, dyrektor Programu Executive MBA Poznań-Atlanta (materiał powstał przy komercyjnej współpracy z partnerem) 15.09.2023
Jak przetrwać chaos

Jak przetrwać chaos

Wzrost zatorów płatniczych oraz bardzo duża niepewność w biznesie uderzają w plany rozwoju polskich firm z sektora MSP. Nie można jednak załamywać rąk, tylko trzeba poszukać odpowiedniego finansowania, np. faktoringu.

Holistyczne MBA

Holistyczne MBA

Dobry MBA poszerza horyzonty i stwarza okazje. To niesamowita podróż, która dla wielu staje się podróżą życia – mówi dr Tomasz Ludwicki, dyrektor Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim.

Jak dbać o płynność finansową w niepewnych czasach

Jak dbać o płynność finansową w niepewnych czasach

Wysoka inflacja, wzrost kosztów funkcjonowania biznesu oraz słabsza koniunktura gospodarcza negatywnie wpływają na jakość rozliczeń B2B. Jeśli w dzisiejszych czasach przedsiębiorca ma faktury zapłacone na czas, może uważać się za szczęściarza. Jak poprawić jakość rozliczeń i ograniczyć ryzyko związane z niewypłacalnością kontrahentów?

Back to business

Back to business

Wakacje za nami, nowe możliwości przed nami! Niedawno Bank Pekao S.A. umożliwił przedsiębiorcom składanie wniosku kredytowego online. Wzbogacił też ofertę dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw o kredyt w rachunku bieżącym oraz oprocentowany rachunek pomocniczy – oba oparte na wskaźniku referencyjnym stopy procentowej WIRON. Ale to nie koniec dobrych wiadomości!

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 31.08.2023
Jak dostać w biznesie skrzydeł

Jak dostać w biznesie skrzydeł

Kto najwięcej skorzysta ze studiów Executive MBA, co jest w nich najciekawszego i… co robić po nich – pytamy dr hab. Maję Kibę-Janiak, profesor UE we Wrocławiu, dyrektor Programu Executive MBA, oraz Grzegorza Macowicza, absolwenta tychże studiów.

Zielona fala płynie przez Polskę

Zielona fala płynie przez Polskę

Zielona transformacja to dla Polski konieczność. Obejmuje ona nie tylko branżę energetyczną, ale również transport. Chociaż będzie nas sporo kosztować, to oznacza czystą, stabilną i tańszą energię. Może też się stać siłą napędową naszej gospodarki.

Nastroje konsumenckie w Polsce znacznie się poprawiły

Nastroje konsumenckie w Polsce znacznie się poprawiły

Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Według danych przedstawionych przez GfK, wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymał się w sierpniu na podobnym poziomie co w lipcu, co może wskazywać na pewien optymizm społeczeństwa wobec przyszłości. Czy to oznacza, że nie musimy się martwić o naszą kondycję finansową?

Raport: Polska ma Robertów Lewandowskich innowacji

Raport: Polska ma Robertów Lewandowskich innowacji

Gdyby istniał sprawdzony sposób na wdrażanie innowacji, każdy przedsiębiorca stałby się drugim Elonem Muskiem (choć wokół miliardera pojawia się coraz więcej kontrowersji, przez wielu wciąż jest stawiany za najlepszy przykład wizjonera). To byłoby coś, prawda?

Zielony klucz do biznesu. Rola ESG w zarządzaniu firmą

Zielony klucz do biznesu. Rola ESG w zarządzaniu firmą

Rozważając strategię ESG firmy, zazwyczaj myślimy o jej wpływie na klimat lub postrzegamy ją przez pryzmat społeczny. Tymczasem zasady zrównoważonego rozwoju stają się jednym z kluczowych czynników w zarządzaniu firmą.

Robert Pawlus 25.07.2023
Ten straszny dług. Jak cyfrowe zaniedbania hamują rozwój gospodarki

Ten straszny dług. Jak cyfrowe zaniedbania hamują rozwój gospodarki

Niemal rok temu opublikowaliśmy obszerny raport poświęcony długowi technologicznemu. Nasi rozmówcy przestrzegali wówczas, ŻE to odpowiedni moment, by bić na alarm, ponieważ dług cyfrowy w przedsiębiorstwach staje się coraz powszechniejszy, hamując tym samym rozwój gospodarki. Jak wygląda obecny stan?

Plastic is not fantastic

Plastic is not fantastic

W czasie pandemii Polacy pokochali zakupy w internecie. Jak wynika z raportu „Green Generation” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, w ten sposób kupuje już w naszym kraju 57 proc. internautów. Dzięki zakupom w sieci nie musimy jeździć, a potem chodzić po centrach handlowych. Oszczędzamy czas i paliwo, a często i pieniądze ze względu na atrakcyjne internetowe ceny.