Raporty
Różnorodność to klucz rozwoju
Logistyka to dziedzina, w której różnorodność daje przewagę konkurencyjną – przekonuje Agata Wydmańska Head of CEE Marketing and Communication DHL SUPPLY CHAIN.
Ubezpieczenia eksportowe, czyli bądź gotowy dziś do drogi
Jeśli boisz się o to, czy zagraniczny kontrahent nie zapłaci, to czemu nie zabezpieczysz tego ryzyka?
Jeszcze bliżej klientów
W ubezpieczeniach liczy się nie tylko zaufanie. Ważna jest także prostota i… szybkość.
Nie ma szkody, jest odszkodowanie
Ubezpieczenia parametryczne stają się szansą dla biznesów w czasach katastrofy klimatycznej. Pomagają w tym nowe technologie.
5 kroków do sprawnego cross-border
Cross-border, czyli sprzedaż online na rynkach zagranicznych, to decyzja, którą powinna podjąć każda firma myśląca strategicznie o swoim rozwoju i poszerzaniu zasięgu. Jak szukać swoich wpływów na rynkach zagranicznych i skutecznie poszerzać własne możliwości sprzedaży?
Tajemnice obiegu zamkniętego
Coraz więcej polskich firm osiąga sukcesy w tworzeniu Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Jakie są zalety rozwiązań cyrkularnych i dlaczego mają one przyszłość?
Bez kompleksów, czyli ekspansja w polskim stylu
Co kilka tygodni jakaś polska firma deklaruje ofensywę na regionalnych rynkach. Kolejne historie sukcesu zachęcają nowe biznesy do szybkiego rozwoju.
Zależy nam na otwartości i szacunku
Gdy jesteśmy otwarci i ciekawi, budujemy sprawną międzynarodową organizację, w której z szacunkiem podchodzimy do naszych różnic i doceniamy nasze podobieństwa – przekonuje Maja Rutkowska, dyrektor HR w Grupie Amica.
Kuchnia e-commerce, czyli trzy przepisy na wzrost konwersji
Jedni myślą o swoim e-sklepie w kategoriach romantycznych: „Jeśli będę miał najlepsze produkty i najniższe ceny, podbiję świat”. Inni myślą w kategoriach pragmatycznych: „Koszt zakupu plus 10 proc. kosztów plus 10 proc. marży równa się sprzedaż”. Które podejście jest słuszne? I jedno, i drugie.
Sposób na marketplace…
… czyli jak marki mogą zabłysnąć na tle konkurencji i zaprezentować się milionom klientów.
Usuwamy bariery rozwoju polskich firm
Kolejne firmy inwestują z Funduszem Ekspansji Zagranicznej, by zwiększyć swoją siłę finansową na międzynarodowych rynkach – przekonuje Piotr Kuba, członek zarządu ds. inwestycyjnych PFR TFI.
Śpij spokojnie
Biznes musi rosnąć, dlatego przedsiębiorca zamiast martwić się o sytuacje „co by było gdyby”, powinien myśleć o rozwoju firmy i wzroście przychodów. Natomiast z niespodziewanymi wypadkami poradzi sobie dobre ubezpieczenie. Pytanie tylko: Jakie?
Kluczowa rola ubezpieczeń cybernetycznych
W dobie nieustającego pędu rozwoju technologicznego, internetu i wszechobecnej „smartyzacji” urządzeń nas otaczających pojawiają się i rozwijają w ogromnym tempie nowe zagrożenia, które w sposób ogólny nazywamy ryzykiem cybernetycznym.
VAS, czyli dla każdego coś dobrego
Na naszych oczach ma miejsce rewolucja w zachowaniach konsumenckich. „Wszystko w jednym miejscu” zaczyna także odmieniać biznes.
Kiedy ochrona zawiedzie. Czy warto inwestować w ubezpieczenia od cyberzagrożeń?
Do cyberbezpieczeństwa należy podchodzić kompleksowo. Firmy powinny nie tylko wdrażać chroniące je rozwiązania, ale także być przygotowane na wypadek, gdyby cyfrowe mury ochronne nie zdały egzaminu. Z pomocą przychodzą ubezpieczenia od cyberryzyk.
Konsument Nowej Generacji
Dobre wieści! Wraz ze spadkiem inflacji Polacy wracają do sklepów, a zwłaszcza e-sklepów. Jak sprawić, by klienci trafili prosto do nas, nie do konkurencji? Oczywiście najlepiej wykorzystać do tego nowe technologie.
Wszyscy jesteśmy konsumentami
Jeśli przyjąć – za Johnem F. Kennedym – że „wszyscy jesteśmy konsumentami”, to kwestia praw, które przysługują kupującym, zyskuje na znaczeniu. Tym bardziej że Polacy coraz lepiej się w nich orientują. To najważniejszy wniosek z najnowszego badania Forum Konsumentów i Amazon.
Najważniejsze trendy w branży ubezpieczeniowej
Rewolucja nabiera tempa! Gdzie będziemy za kilka lat? Oto główne ścieżki rozwoju branży ubezpieczeniowej.
Usługi dodane coraz mocniejsze w bankowości
Szybko, łatwo i przyjemnie. Klienci nie chcą marnować czasu, stąd tak duża popularność wszelkiego rodzaju agregatorów sprzedażowych i VAS-ów, czyli usług dodanych.
Nowe technologie podbijają świat ubezpieczeń
Automatyczna ocena ryzyka, nowe modele wyceniające szkody, cyfrowy obieg dokumentacji i wykorzystanie AI do analizy zdjęć. Nowe technologie zdobywają serca i umysły firm z branży ubezpieczeniowej.
Lepiej zapobiegać, niż leczyć. "Tylko połowa firm wspiera kondycję psychiczną pracowników"
Tylko połowa pracodawców deklaruje, że w mniejszym lub większym stopniu stara się wspierać kondycję psychiczną pracowników, a 30 proc. uważa, że to sprawa prywatna i firmie nic do tego.
Czy OFE są najbardziej opłacalnym sposobem oszczędzania na emeryturę?
W ostatniej dekadzie dzięki Otwartym Funduszom Emerytalnym można było zarobić „na czysto” prawie 8 proc. rocznie. Z raportu Analiz Online wynika, że inne formy oszczędzania, np. inwestycje w fundusze akcji polskich czy globalnych, przyniosły znacznie mniejsze zyski. „Wyniki finansowe OFE na przestrzeni ostatnich lat były bardzo dobre” - komentuje Małgorzata Rusewicz, prezes Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych (IGTE).
Historia polskiego cross-border dzieje się teraz
Polska wciąż ma deficyt udziału e-commerce w eksporcie. Chcemy, by cross-border e-commerce stał się dla firm MSP naturalnym kierunkiem rozwoju i mamy nadzieję na odegranie ważnej roli w jego promocji – mówi Anna Zacharjasz, liderka projektu cross-border.pl z Krajowej Izby Gospodarczej (KIG).
Firmy stają się coraz łatwiejszym celem
Klientowi łatwiej sobie wyobrazić, że jego biuro spłonie, niż dojdzie do ataku hakerskiego – mówi Tomasz Dolata, starszy underwriter zajmujący się ubezpieczeniami mienia, technicznymi oraz cyber, ERGO Hestia.
Pakiet medyczny niejedno ma imię
Aż 6 na 10 firm w minionym roku doświadczyło trudności z zatrudnieniem pracowników, wynika z raportu „Trendy HR”. W obliczu presji płacowej i wolno odbudowującej się koniunktury gospodarczej przed pracodawcami staje wyzwanie redefinicji polityki benefitów. Jednym z najpowszechniejszych i – jak wynika z naszego raportu „Zdrowy pracownik 2023” – najbardziej potrzebnych pracownikom jest pakiet medyczny.
Fala tech-bezpieczeń
Firmy ubezpieczeniowe spoglądają łakomym wzrokiem na młode i dynamiczne insurtechy. To one zaczynają napędzać rozwój rynku.
Atomowe wejście TUW PZUW
Poruszenie w branży ubezpieczeń. Media piszą o prekursorskim projekcie. Ceniona branżowa „Gazeta Ubezpieczeniowa” wyróżnia go tytułem Inicjatywa Roku. Chodzi o stworzenie ubezpieczeniowego konsorcjum, które zapewni ochronę energetyce jądrowej w Polsce. Wyzwania podejmuje się TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych.
Franczyza jak małżeństwo, czyli jak znaleźć swoją drugą połówkę
Franczyza uchodzi za alternatywę dla samodzielnego biznesu. We dwójkę zawsze raźniej, ale musisz wiedzieć, jak nie wpaść w pułapkę.
Jak rozpocząć komfortowy biznes
Jak funkcjonuje franczyzowy model biznesu w przypadku sieci sklepów Komfort? Jakie możliwości daje takie rozwiązanie i co warto wiedzieć przed rozpoczęciem współpracy – mówi Adam Blaut, właściciel sklepu franczyzowego Komfort w Suwałkach.
Logistyka gra w zielone. Jak zmieniają się oczekiwania konsumentów?
Zielona logistyka będzie miała przed sobą rok pełen wyzwań. Dziś to nie tylko dekarbonizacja i zrównoważony rozwój. Przed branżą stoją nowe wyzwania związane z technologiami, dywersyfikacją przychodów i rosnącymi oczekiwaniami konsumentów.
Top 10 trendów w e-commerce
To będzie rok odbicia w e-commerce! Czy powrócimy do szalonego wyścigu z lat 2020–2021? Raczej nie, ale dostosowując się do najważniejszych trendów w branży, będziesz w stanie efektywniej pozyskiwać i utrzymywać klienta.
Uwolnij czas
AI to prawdziwe wsparcie dla HR. Dzięki sztucznej inteligencji działy personalne wreszcie mogą sprostać indywidualnym potrzebom każdego pracownika – przekonuje Jacek Pytlik, prezes inEwi.
AI w akcji, czyli cztery przykłady wykorzystania technologii
Sztuczna inteligencja z jednej strony budzi coraz większy niepokój, z drugiej zdaje się dawać nieograniczone możliwości. Oto cztery przykłady jej wykorzystania.
Ceny mieszkań mogą spaść. Czas na odwrócenie trendu [RAPORT]
Rok 2023 na rynku nieruchomości można porównać do kolejki górskiej. Zaczął się od załamania sprzedaży, ostatecznie przyniósł jednak aż dwa boomy, w tym cen mieszkań.
Technologia jest kobietą
Czas skończyć ze stereotypami, a skupić się na umiejętnościach i wiedzy – przekonuje Agata Skowrońska-Domańska, wiceprezes zarządu i CFO w Archicom.