Raporty
Polacy coraz mniej kradną w sklepach. Policja mówi nawet o blisko 30-procentowym spadku przestępstw r/r
Dane Komendy Głównej Policji (KGP) jasno pokazują, że skala kradzieży sklepowych zdecydowanie spada, przynajmniej w ujęciu statystycznym. Zgodnie z nimi, w pierwszym półroczu 2024 roku stwierdzono ponad 17,1 tys. przestępstw kradzieży w sklepach. To o 28,5% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było niecałe 24 tys.
Coraz więcej promocji w sklepach [BADANIE]. Trend napędzają odmrożony VAT i wojny cenowe dyskontów
Analiza łącznie ponad miliona promocji wykazała, że w całym pierwszym półroczu br. było ich w sklepach o 8,8% więcej niż rok wcześniej. Na 8 monitorowanych formatów 4 znalazły się na plusie i 4 na minusie. Największe wzrosty zaliczyły ex aequo dyskonty i sieci convenience – po 24,2% rdr.
70 tys. pensji miesięcznie? Sprawdź jak zostać specjalistą CIO
Z najnowszego Raportu Płacowego Antal 2024 wynika, że specjaliści na stanowisku CIO (Chief Information Officer) mogą liczyć na zarobki sięgające nawet 70 tysięcy złotych brutto miesięcznie. To jedno z najwyżej wynagradzanych stanowisk w sektorze IT, który wciąż dynamicznie się rozwija.
Sklepy przerzucą na konsumentów cały odmrożony VAT. Będzie drożej [Raport]
W czerwcu ceny w sklepach wzrosły rok do roku o 3,1%, czyli bardziej niż w maju – o 2,9%, a także w kwietniu – o 2,4%. Tak wynika z najnowszego rynkowego raportu. Eksperci komentujący te dane są zgodni co do tego, że w kolejnych miesiącach będzie coraz drożej. I nic nie wskazuje na to, aby trend miał się odwrócić.
Centra handlowe odbiły się od dna. Po zeszłorocznych spadkach przyszedł czas na wzrosty. I to dwucyfrowe
Obserwacja zachowań ponad 2,8 mln konsumentów wykazała, że w pierwszych pięciu miesiącach br. ruch w centrach i galeriach handlowych w całej Polsce zwiększył się o 9,5% rdr. Aż 13 województw odnotowało wzrosty, a tylko 3 wykazały spadki. Do tego jeszcze bardziej niż wizyt przybyło unikalnych klientów.
Ubezpieczenie na jeden klik. Jak zmienia się branża ubezpieczeń?
Nawet najbardziej konserwatywną branżę da się zmienić. Wystarczy spojrzeć na to, co się dzieje dziś w ubezpieczeniach. A będzie jeszcze ciekawiej!
Logistyczny must-have
Jaki jest współczesny must-have i dotyczący logistyki dla e-commerce? Jaka będzie przyszłość, czyli w jakim kierunku idą firmy logistyczne – wyjaśnia Paweł Gierszewski, Head of e-Commerce Development CEE w DHL Supply Chain.
Klient wybiera wygodę
Przyszłością ubezpieczeń jest zmiana myślenia o produktach. Mobile first to konieczność – przekonuje Jerzy Kryk, dyrektor Biura Procesów i Organizacji Sprzedaży w PKO Ubezpieczenia.
Omnimisja. Jak wykorzystać omnichannel do budowy e-sklepu
Bądź omni, czyli myśl kompleksowo. To jedyna droga, by dziś odnieść sukces w e-commerce. Oto inspiracje od firm, które poznały, jak się na niej poruszać.
Edukacja kluczem do świadomego inwestowania
- Jako zondacrypto chcemy maksymalnie ułatwić proces inwestowania, przełamywać stereotypy i likwidować bariery, aby nie tylko ludzie młodzi i z wyższym wykształceniem mogli w ten sposób lokować swój kapitał - podkreśla Przemysław Kral, CEO zondacrypto.
5 błędów, przez które inwestorzy tracą pieniądze
Większość osób, które zaczyna inwestować pieniądze na rynkach kapitałowych, na tym traci. Jak zmienić tę smutną regułę?
Wykorzystaj szansę płynącą z giełdy
Warszawska Giełda Papierów Wartościowych może być doskonałym sposobem na rozwój startupów i scale-upów. Jeśli zrozumiesz, jakie ma zalety.
Na co stawiać, by zarobić
Polskie akcje mają dobry potencjał do zwyżek. Celem spekulacyjnie nastawionych inwestorów mogą być metale i inne surowce, a poszukujący spokoju znajdą go w obligacjach korporacyjnych.
Trampolina dla startupów. Kiedy zgłosić swój startup do akceleratora?
Przedsiębiorcy to zazwyczaj ludzie pełni pasji. Trzeba ją mieć, jeśli buduje się firmę całkiem od zera. Ale nawet najbardziej zdeterminowani founderzy mogą się zagubić, stracić zapał czy po prostu chcieć przyspieszyć. Napęd może zagwarantować startupowi akcelerator. Wiatru w żagle w programie akceleracyjnym dają szkolenia, mentoring, networking i w wielu przypadkach – zastrzyk solidnej gotówki.
Księgowi to magowie liczb
Nowa rzeczywistość wpływa też na świat księgowych. Jak radzą sobie z wyzwaniami, opowiada Jadwiga Wojtas, dyrektor ds. produkcji i rozwoju w firmie Soneta.
Księgowi przyszłości, czyli jak budować kompetencje
Dobry księgowy nie tylko potrafi liczyć i wie, gdzie szukać informacji o przepisach. To osoba, która przewiduje i wyznacza kierunek rozwoju firmy.
Raport Księgowi 4.0. Zadbaj o krwiobieg firmy – Technologia w księgowości
Zmiana to jedyna pewna rzecz w księgowości, nowelizacje prawne wchodzą w życie w takim tempie, że tylko nowoczesne technologie są w stanie za nimi nadążyć. Dlatego dobry księgowy to taki, który wie czego i dlaczego warto używać.
Łączymy ogień z wodą!
Firmowe pieniądze też powinny pracować. Na przykład na rynkach kapitałowych – mówi Artur Trela, wiceprezes zarządu TFI PZU.
Różnorodność to klucz rozwoju
Logistyka to dziedzina, w której różnorodność daje przewagę konkurencyjną – przekonuje Agata Wydmańska Head of CEE Marketing and Communication DHL SUPPLY CHAIN.
Ubezpieczenia eksportowe, czyli bądź gotowy dziś do drogi
Jeśli boisz się o to, czy zagraniczny kontrahent nie zapłaci, to czemu nie zabezpieczysz tego ryzyka?
Jeszcze bliżej klientów
W ubezpieczeniach liczy się nie tylko zaufanie. Ważna jest także prostota i… szybkość.
Nie ma szkody, jest odszkodowanie
Ubezpieczenia parametryczne stają się szansą dla biznesów w czasach katastrofy klimatycznej. Pomagają w tym nowe technologie.
5 kroków do sprawnego cross-border
Cross-border, czyli sprzedaż online na rynkach zagranicznych, to decyzja, którą powinna podjąć każda firma myśląca strategicznie o swoim rozwoju i poszerzaniu zasięgu. Jak szukać swoich wpływów na rynkach zagranicznych i skutecznie poszerzać własne możliwości sprzedaży?
Tajemnice obiegu zamkniętego
Coraz więcej polskich firm osiąga sukcesy w tworzeniu Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Jakie są zalety rozwiązań cyrkularnych i dlaczego mają one przyszłość?
Bez kompleksów, czyli ekspansja w polskim stylu
Co kilka tygodni jakaś polska firma deklaruje ofensywę na regionalnych rynkach. Kolejne historie sukcesu zachęcają nowe biznesy do szybkiego rozwoju.
Zależy nam na otwartości i szacunku
Gdy jesteśmy otwarci i ciekawi, budujemy sprawną międzynarodową organizację, w której z szacunkiem podchodzimy do naszych różnic i doceniamy nasze podobieństwa – przekonuje Maja Rutkowska, dyrektor HR w Grupie Amica.
Kuchnia e-commerce, czyli trzy przepisy na wzrost konwersji
Jedni myślą o swoim e-sklepie w kategoriach romantycznych: „Jeśli będę miał najlepsze produkty i najniższe ceny, podbiję świat”. Inni myślą w kategoriach pragmatycznych: „Koszt zakupu plus 10 proc. kosztów plus 10 proc. marży równa się sprzedaż”. Które podejście jest słuszne? I jedno, i drugie.
Sposób na marketplace…
… czyli jak marki mogą zabłysnąć na tle konkurencji i zaprezentować się milionom klientów.
Usuwamy bariery rozwoju polskich firm
Kolejne firmy inwestują z Funduszem Ekspansji Zagranicznej, by zwiększyć swoją siłę finansową na międzynarodowych rynkach – przekonuje Piotr Kuba, członek zarządu ds. inwestycyjnych PFR TFI.
Śpij spokojnie
Biznes musi rosnąć, dlatego przedsiębiorca zamiast martwić się o sytuacje „co by było gdyby”, powinien myśleć o rozwoju firmy i wzroście przychodów. Natomiast z niespodziewanymi wypadkami poradzi sobie dobre ubezpieczenie. Pytanie tylko: Jakie?
Kluczowa rola ubezpieczeń cybernetycznych
W dobie nieustającego pędu rozwoju technologicznego, internetu i wszechobecnej „smartyzacji” urządzeń nas otaczających pojawiają się i rozwijają w ogromnym tempie nowe zagrożenia, które w sposób ogólny nazywamy ryzykiem cybernetycznym.
VAS, czyli dla każdego coś dobrego
Na naszych oczach ma miejsce rewolucja w zachowaniach konsumenckich. „Wszystko w jednym miejscu” zaczyna także odmieniać biznes.
Kiedy ochrona zawiedzie. Czy warto inwestować w ubezpieczenia od cyberzagrożeń?
Do cyberbezpieczeństwa należy podchodzić kompleksowo. Firmy powinny nie tylko wdrażać chroniące je rozwiązania, ale także być przygotowane na wypadek, gdyby cyfrowe mury ochronne nie zdały egzaminu. Z pomocą przychodzą ubezpieczenia od cyberryzyk.
Konsument Nowej Generacji
Dobre wieści! Wraz ze spadkiem inflacji Polacy wracają do sklepów, a zwłaszcza e-sklepów. Jak sprawić, by klienci trafili prosto do nas, nie do konkurencji? Oczywiście najlepiej wykorzystać do tego nowe technologie.
Wszyscy jesteśmy konsumentami
Jeśli przyjąć – za Johnem F. Kennedym – że „wszyscy jesteśmy konsumentami”, to kwestia praw, które przysługują kupującym, zyskuje na znaczeniu. Tym bardziej że Polacy coraz lepiej się w nich orientują. To najważniejszy wniosek z najnowszego badania Forum Konsumentów i Amazon.