Opinie

Założyciel GRY-Online.pl: "Nie każdy startup musi ratować świat. Rozrywka jest potrzebna" [WYWIAD]

Założyciel GRY-Online.pl: "Nie każdy startup musi ratować świat. Rozrywka jest potrzebna" [WYWIAD]

Dawanie ludziom rozrywki jest równie ważne, co wiele innych „poważnych” inicjatyw. Naszą startupowość rozumiem obecnie przez to, że nie boimy się wyzwań i chcemy robić nowe rzeczy. Jakąś część zysku przeznaczamy na eksperymenty w pewnych obszarach, które czasem wychodzą, a czasem nie - mówi Mariusz Klamra, założyciel serwisu GRY-Online.pl i CEO firmy GRY-Online SA.

Miłość w czasach Covid-19 [WYWIAD]

Miłość w czasach Covid-19 [WYWIAD]

Które związki wyszły z lockdownu obronną ręką? Jakie strategie musieliśmy wymyślać, by podczas pracy nie przeszkadzać... w pracy tej drugiej osobie? O wynikach najnowszych badań dotyczących funkcjonowania par w pandemii opowiada dr Marta Roczniewska, psycholożka Uniwersytetu SWPS.

Rektor Akademii Leona Koźmińskiego: "Uczymy, jak połączyć kropki" [WYWIAD]

Rektor Akademii Leona Koźmińskiego: "Uczymy, jak połączyć kropki" [WYWIAD]

Współpraca między biznesem a uczelniami to dziś jedna z kluczowych spraw dla przyszłości zarówno nauki, jak i gospodarki – mówi prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego, która rozpoczyna strategiczną współpracę z magazynem „My Company Polska”.

Grzegorz Sadowski i Marcin Dzierżanowski 11.02.2021
Król złoty. Czy warto dziś kupować złotówkę?

Król złoty. Czy warto dziś kupować złotówkę?

Banki centralne zdjęły rękawiczki i zaczęły bezpośrednio finansować rządy. Czy to osłabi złotego? Raczej nie. Może okazać się, że w tym roku będzie rządził właśnie złoty, który jest najbardziej niedowartościowaną walutą rynków rozwijających się.

Biznes dla zuchwałych

Biznes dla zuchwałych

85 proc. amerykańskich przedsiębiorców uważa się za ludzi skłonnych do ryzyka. Żeby być przedsiębiorcą, trzeba być śmiałym i odważnym.

Grzegorz Sadowski 02.02.2021
Dla małych firm IoT to środowisko naturalne

Dla małych firm IoT to środowisko naturalne

Internet rzeczy staje się nieodłącznym elementem otaczającej nas rzeczywistości. I co istotne, tworzenie rozwiązań z nim związanych jest domeną małych i średnich firm. Giganci są co najwyżej konsumentami.

Wash and Go

Wash and Go

Dwa w jednym. Szampon i odżywka do włosów razem! To wspaniały produkt firmy Vidal Sassoon sprzedawany pod marką „Wash & Go”. Pamiętacie jego reklamy z lat 90.? Pomysł, aby zmieszać dwie substancje i sprzedać je jako coś zupełnie nowego, jest znany. No choćby w drinkach, takich jak whisky z colą albo wódka z sokiem pomarańczowym.

Więcej czasu!

Więcej czasu!

Uwaga! To nie będzie tekst o piłce nożnej, chociaż początkowo może na taki wyglądać. To jednak tylko pozory.

Kubisiak: Szukający pracy powinni być bardziej elastyczni. Kryzys wymusza zmiany [WYWIAD]

Kubisiak: Szukający pracy powinni być bardziej elastyczni. Kryzys wymusza zmiany [WYWIAD]

Młodzi najbardziej cierpią w okresie kryzysu. Z pewnością wydłuża się czas szukania pracy, co jest oczywiście związane z mniejszą liczbą ofert. Niektóre przedsiębiorstwa radzą sobie wyjątkowo dobrze, a inne wyjątkowo źle – to wymusza większą elastyczność u kandydatów, warto wyjść poza dotychczasową branżę - mówi Andrzej Kubisiak, zastępca dyrektora Polskiego Instytuty Ekonomicznego.

Gry wydaje się wtedy, kiedy są gotowe... [WYWIAD]

Gry wydaje się wtedy, kiedy są gotowe... [WYWIAD]

Gry wydaje się wtedy, kiedy są gotowe. To nasza strategia. Dzięki takiemu podejściu wszystkie wydane dotychczas tytuły mają aż 90 proc. pozytywnych recenzji – mówi Maciej Nowak, prezes Road Studio.

Psycholog: Dzisiaj profesjonalizm to ujawnianie emocji [WYWIAD]

Psycholog: Dzisiaj profesjonalizm to ujawnianie emocji [WYWIAD]

Jeszcze do niedawna pójście do pracy z katarem było oczywistością i dowodem na zaangażowanie w pracę. Dzisiaj – jest niedopuszczalne. Na naszych oczach zmienia się znaczenie słowa: „profesjonalizm” – mówi Dorota Piekarczyk, psycholożka, coach.

Covidowa próżność opanowała firmy. Czy jeszcze będzie normalnie?

Covidowa próżność opanowała firmy. Czy jeszcze będzie normalnie?

„Bakcyl dżumy nigdy nie umiera i nie znika” - w realiach walki świata z pandemią i kolejnymi mutacjami wirusa, słowa Camusa nabierają nowej wymowy. Obecnie biznes nerwowo szuka rozwiązań, a komunikacja firm zamienia się w festiwal covidowej próżności.

Michał Szapiro 05.01.2021
To będzie rok kobiet. Nie tylko w biznesie!

To będzie rok kobiet. Nie tylko w biznesie!

Arianna Huffington, która należy do najbardziej wpływowych osób na świecie – założyła „Huffington Post”, jest laureatką Pulitzera – opowiedziała kiedyś o swoich początkach. Przytaczam tę historię, bo daje to nam wgląd w myślenie o porażce - pisze w specjalnym felietonie Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny My Company Polska.

Raport Biznes w erze COVID-19. Masz szansę, działaj! [WYWIAD]

Raport Biznes w erze COVID-19. Masz szansę, działaj! [WYWIAD]

Mimo że wolumen eksportu w Polsce spadł przez pandemię, to coraz więcej firm myśli o wejściu na zagraniczne rynki. To dobra wiadomość, bo szans na odniesienie sukcesu jest coraz więcej – mówi Adam Małecki, dyrektor Centrum Obsługi Przedsiębiorstw Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Prąd z kurzych ferm

Prąd z kurzych ferm

Mamy boom na fotowoltaikę. Na razie interes się dobrze kręci i nie szkodzi mu pandemia COVID-19. Jednak kiedyś się to może dla niektórych boleśnie skończyć.

Wolni niewolnicy prawa [FELIETON]

Wolni niewolnicy prawa [FELIETON]

Panie uprawiające przy polskich drogach najstarszy zawód świata funkcjonują w szarej, a zarazem „czerwonej strefie”. Pracują dalej, ale z zachowaniem powszechnych obostrzeń sanitarnych – przynajmniej nos i usta mają zasłonięte maseczkami. Dokładnie jak nakazuje prawo. Wielu działających legalnie polskich przedsiębiorców chciałoby się znaleźć na ich miejscu.

Picie pandemiczne [FELIETON]

Picie pandemiczne [FELIETON]

Mam teraz psa, więc chodzę sporo po parkach. O tej porze roku były one odwiedzane głównie przez psiarzy (poznaję), rodziców z wózkami (znam to dobrze) i emerytów (to przede mną). Teraz doszła nowa kategoria spacerowiczów: pijacy.

"Do rynków rozwiniętych jeszcze nam brakuje". O mitach na polskim rynku nieruchomości [WYWIAD]

"Do rynków rozwiniętych jeszcze nam brakuje". O mitach na polskim rynku nieruchomości [WYWIAD]

"Wiele osób chciałoby umieścić Polskę w gronie państw rozwiniętych, na wzór państw Europy Zachodniej. Nasz rynek jest nadal w fazie rozwoju, nieważne, czy ktoś umieści nas w rankingu w innym miejscu" - mówi w wywiadzie Piotr Trzciński, Head of Investment – Poland w firmie zajmującej się inwestycjami na rynku nieruchomości Savills Investment Management. Jak dziś inwestuje się w Polsce?

Raport Finansowanie Firmy. Chcemy być forpocztą zielonej rewolucji [WYWIAD]

Raport Finansowanie Firmy. Chcemy być forpocztą zielonej rewolucji [WYWIAD]

Polskie przedsiębiorstwa są odważne w inwestowaniu, we wdrażaniu nowych rozwiązań i ja to widzę od wielu lat. Nasze firmy się tym specjalnie nie chwalą, ale systematycznie działają. I w ten sposób krok po kroku budujemy przewagę – mówi Jerzy Śledziewski, wiceprezes Banku BNP Paribas odpowiedzialny za Obszar Bankowości Korporacyjnej i Bankowości MSP.