Moja firma
Faktoring w ARP S.A. dla małych i średnich przedsiębiorstw
Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. we współpracy z KUKE Finance wprowadza do oferty nowy produkt – faktoring dla firm z sektora MSP, którym funkcjonowanie i rozwój utrudniają problemy płynnościowe i uciążliwy dostęp do zewnętrznego finansowania.
3 kroki do skutecznego webinaru
Są jedną z najbardziej angażujących form content marketingu, poprzez spotkanie na żywo z odbiorcami, wchodzenie z nimi w interakcje oraz poruszanie ściśle określonej tematyki.
Innowacja zamiast sprzedaży
W relacjach B2B firma powinna być partnerem klienta w rozwoju, a nie sprzedawcą i razem z nim tworzyć wartość, która pomoże mu realizować jego cele biznesowe. Dotychczasowe modele sprzedaży przestają być skuteczne – mówi Tyberiusz Mazurek, dyrektor sprzedaży Mondi Corrugated Solutions na Polskę.
Skuteczny biznes w handlu. Przez żołądek do portfela
Wydaje się, że na liście najczęściej kupowanych towarów w sklepach spożywczych niewiele się zmienia. To pozory. Na zapleczu toczy się prawdziwa wojna producentów i sklepów.
Na zachód bez problemów, czyli sprawna logistyka
Dobra organizacja to podstawa logistyki. Dzięki niej wszelkiego rodzaju towary będą dostarczone na miejsce o czasie, bez nieprzewidzianych problemów, z poszanowaniem dla środowiska. Nawet, jeśli tym, co trzeba przewieźć, jest coś bardzo nietypowego. Ot, choćby wyścigowy bolid.
Przeniesienie firmy za granicę
Czy przenieść firmę za granicę? Takie pytanie zadaje wielu polskich przedsiębiorców. W czasach rosnących kosztów wydaje się, że jest to dobry pomysł. Jeśli przeniesienie jest wyłącznie formalne, wówczas narażamy się na poważne konsekwencje.
Zmiana reguł sądowej gry
Nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego wprowadziła tyle zmian, że przedsiębiorcy trudno będzie się w niej odnaleźć bez pomocy prawnika.
Jak się zmienia finansowanie flot
Na rynku finansowania flot można być pewnym, że zawsze będą zmiany. Cały czas rośnie wynajem, do firm wchodzi car sharing, a przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po napędy alternatywne.
Sposób na niższy koszt wynajmu samochodów w firmie
Dla wielu firm wynajem pojazdów jest podstawą biznesu. Obniżenie kosztów z tym związanych może być szansą na znaczne zwiększenie marży. Specjalną ofertę w tym zakresie przygotowała firma Carefleet.
Co za długo, to niezdrowo
Szczęśliwi czasu nie liczą, chyba że chodzi o nadgodziny. Kto na nich korzysta? Jak je zdefiniować? Te pytania są aktualne zwłaszcza dziś, kiedy granica między życiem prywatnym a zawodowym coraz bardziej się zaciera.
Zadbać o kandydata. Wywiad z Mają Gojtowską
Jeszcze niedawno firmy robiły wszystko, aby ich klienci byli szczęśliwi. Teraz potrzebna jest rewolucja – to pracownicy mają być w centrum uwagi. Bo jeśli zrekrutujemy dobrych ludzi, to właśnie oni sprawią, że nasi klienci będą zadowoleni – mówi Maja Gojtowska, specjalistka ds. HR i employer brandingu, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”.
Skuteczny biznes w handlu. Pieniądze dla sklepu
Nie ma zmiłuj! Specyfika branży handlowej wiąże się m.in. z koniecznością poniesienia wysokich kosztów uruchomienia sklepu. Radzimy, jak pozyskać na ten cel pieniądze.
Witamy na pokładzie
Pierwszy dzień w pracy jest jak pierwsza randka. Nowemu pracownikowi może zarówno dodać skrzydeł, jak i kompletnie mu je podciąć. W zbudowaniu trwalszej relacji pomaga mądrze przeprowadzony onboarding. Oto jak to dobrze robić.
Sprinty zamiast maratonu
„Zwinna” firma ma wielkie szanse na sukces na każdym rynku. Byle pamiętała, że Agile to nie tyle metoda, ile stan umysłu.
Jak pracuje dziś Europa. Krótki przewodnik po nowych formach zatrudnienia
Nowe technologie i potrzeba większej elastyczności zmieniły tradycyjne formy pracy i relacje między pracodawcą a pracownikiem. Nikogo dziś już w Europie nie dziwi, gdy wielu pracodawców wspólnie zatrudnia jednego pracownika, a pracownik nigdy nie poznaje swojego pracodawcy, firmy i nie ma już kolegów z pracy. Kłopot z nadążaniem za zmianami mają jednak systemy prawne i administracja.
W grupach siła
W grupach na Facebooku możemy rozmawiać z potencjalnymi klientami jak ze swoimi znajomymi. To ich wielka zaleta i rzecz, o którą trudno na firmowym fanpejdżu. Tym bardziej godna uwagi w czasach, gdy FB obcina zasięgi postów na profilach firm i marek, a grupy wspiera.
Zarobić na zielonym
Czy można zarobić na inwestycjach związanych z ochroną klimatu? Choć świadomość zagrożeń związanych ze zmianami klimatycznymi rośnie, to polskich funduszy oferujących znośne zwroty na razie brakuje.
Czy to już czas na auta na prąd?
Choć w całej Europie co roku rośnie liczba aut na prąd, to do boomu na taki rodzaj samochodów jeszcze daleko. Tylko w Norwegii „elektryki” sprzedają się jak świeże bułeczki. W Polsce sprzedaż takich aut liczymy w setkach, nie tysiącach. Rząd zapowiada jednak, że to się zmieni. Zakup samochodu elektrycznego ma się opłacać. Także firmom.
Patent na sukces
Wyróżniaj się lub zgiń! To hasło rzucił Jack Trout, współtwórca jednej z najważniejszych koncepcji marketingowych – pozycjonowania. Wymyśl więc własny znak, który będzie cię identyfikował i budował pozycję na rynku. A potem zarejestruj go w urzędzie patentowym. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Jak dobrze zmierzyć sprzedaż
Sprzedaż naszego sklepu internetowego może skoczyć nawet o 20–30 proc., jeśli będziemy mądrze korzystać z narzędzi do analizy i optymalizacji.
Klient pępkiem świata
Sieć McDonald’s kupuje właśnie za 300 mln dol. spółkę technologiczną Dynamic Yield, aby lepiej personalizować swoje menu. To jej największe przejęcie od 20 lat. A wszystko dla omnichannel i doświadczenia klienta.
IT w firmie? To coraz prostsze
Choć infrastruktura informatyczna w wielu firmach staje się coraz bardziej złożona, na szczęście nie oznacza to, że będzie też skomplikowana w obsłudze. Dziś coraz więcej firm proponuje rozwiązania, dzięki którym nawet małe przedsiębiorstwa mogą skorzys
Jeszcze ulotka nie zginęła
Klasyczna papierowa ulotka to nie przeżytek. Jeśli będziemy się trzymać odpowiednich reguł, będzie ona bardzo skutecznym (i tanim!) wsparciem sprzedaży. W dodatku możemy ją zrobić sami.
Komu bije dzwon
Jakie są wczesne sygnały, że w firmie zabraknie gotówki? Utraty płynności można uniknąć, trzeba tylko patrzeć na odpowiednie wskaźniki z bilansu. Oto co powinieneś wiedzieć.
10 trendów w zarządzaniu pracownikami
Praca z poczuciem sensu i wpływu, wielowymiarowe wynagradzanie, zespoły, które współpracują jak orkiestra. Tego potrzebują dziś firmy i pracownicy.
Sklepy listy piszą
Nie masz pieniędzy na dużą kampanię marketingową? Wykorzystaj stary, dobry e-mail. To świetna strategia wsparcia sprzedaży sklepu internetowego, szczególnie na początku.
Reklama dźwignią handlu
To wie każdy właściciel sklepu internetowego, nawet ten, który tego niestety nie stosuje: trzeba go reklamować i polecać w sieci. Oto kilka propozycji, jak to zrobić, korzystając ze sposobów, które mają dużą siłę rażenia.
Niech cię klient odnajdzie
Rozwijając e-sklep, trzeba koniecznie postawić na tzw. marketing przychodzący. Chodzi o długoterminowe działania, dzięki którym klienci będą nas w sieci sami znajdować – do tego nieprzypadkowi.
Pokaż to tak, aby sprzedać
Od tego, jak zaprezentujemy na stronie sklepu produkty i podejdziemy do pokazywania cen, zależy więcej, niż mogłoby się wydawać. Mówiąc krótko: chodzi o triki.
Wiarygodnie, wygodnie, zgodnie z prawem
Zanim zaczniemy w internecie sprzedawać i pozyskiwać klientów, musimy się zatroszczyć o kilka fundamentów, takich jak regulamin sklepu czy sposoby przyjmowania płatności. W tej części naszego cyklu wyjaśniamy, co warto wcześniej wdrożyć – i dlaczego.
Zaczynamy przygodę z e-commerce
Kiedy już „na sucho” przemyślimy, jaki chcemy mieć sklep, czy jesteśmy w stanie odpowiednio zająć się klientami, przyjrzymy się, co inni robią dobrze, a co źle i wreszcie ustalimy, jaki będzie nasz model biznesowy – dopiero wtedy możemy świadomie wdać się w przygodę z e-commerce. A zaczniemy ją od domeny i hostingu.
Zanim cokolwiek zrobisz
Zabierając się za uruchomienie sklepu internetowego, powinniśmy wcześniej zdać sobie sprawę, czym on tak naprawdę jest. I być gotowi na technologiczne wyzwania – zresztą nie tylko na etapie jego powstawania – oraz na wszystkie konsekwencje jego istnienia, zwłaszcza związane z obsługą klienta.
Trendy w rekrutacji w sektorze finansowym
Sektor bankowy, podobnie jak inne branże, zmaga się dziś z niedoborem specjalistów i talentów. Jakich kandydatów potrzebuje dzisiaj rynek?
Pracownicy wiedzy
W świecie opartym na informacji, wiedzy i kapitale intelektualnym „pracownicy wiedzy” (knowledge workers) są podstawą wytwarzania przez daną organizację wartości, a także jej sukcesu i trwania. Po raz pierwszy tego określenia użył Peter Drucker w swojej, wydanej w 1959 r., książce „Landmarks of Tommorow” („Punkty zwrotne jutra”). To „jutro” jest już naszym „dzisiaj”.
Zgrana kampania w niezgranych mediach
Kampanii promocyjnych przeprowadzanych w różnych mediach społecznościowych nie da się ze sobą w pełni zintegrować – każdy duży serwis to „odrębny ogród”, otoczony wysokim murem. Jak więc prowadzić, naprawdę efektywnie, kampanię w więcej niż jednym serwisie, a zwłaszcza – jak oceniać jej rezultaty?