Moja firma
Nagroda dla cierpliwych
Snapchat i Pinterest to platformy społecznościowe, które różnią się od siebie znacznie mniej, niż się niektórym wydaje. Owszem, promują się na nich nieco inne marki, inny jest też wiek ich użytkowników, ale łączy je choćby sposób komunikacji i cierpliwość, jakiej wymagają od tych, którzy prowadzą w nich kampanie marketingowe.
Kamera, akcja, sprzedaż!
YouTube to królestwo wideo i przeróżne promocyjne możliwości. A jak pokazały badania agencji Tubular Insights, aż 96 proc. użytkowników tego tłumnie odwiedzanego serwisu uważa wyświetlane w nim filmy za pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
Płynąc na fali zdarzeń
Twitter to serwis społecznościowy, który od samego początku był miejscem, gdzie wszystko dzieje się „tu i teraz”. Wręcz idealnie nadaje się do namierzania potrzeb i zainteresowań klientów, nawet tych bardzo ulotnych, i do płynięcia z promocją na fali zdarzeń.
Jak prawo dotyczące ochrony krajobrazu może wpłynąć na reklamowanie się przedsiębiorców w przestrzeni?
Sama ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu – zwana popularnie ustawą krajobrazową – nie niesie ze sobą żadnych obowiązków dla przedsiębiorcy. Ta sytuacja zmieni się istotnie, gdy gmina wprowadzi uchwałę kr
W świecie profesjonalistów
LinkedIn to doskonałe miejsce do pozyskiwania tzw. leadów B2B, a także prowadzenia spersonalizowanego marketingu, a osoby, z którymi się kontaktujemy, często podejmują w firmach decyzje dotyczące zakupów, szkoleń czy współpracowników, albo mają na nie wpływ.
Gospodarka jak przyroda
Gospodarka cyrkulacyjna, choć jest o niej coraz głośniej, wciąż nigdzie nie jest wiodącym trendem, nawet w krajach Zachodu. Co mogłoby przyspieszyć jej rozwój?
Siła zaangażowania
Największy wpływ na poziom zaangażowania pracowników mają menedżerowie i pracownicy HR. To od nich zależy także, czy pracownicy będą chcieli rekomendować pracę w firmie, w której są zatrudnieni, oraz jak duża będzie rotacja w zespole. Znane jest przecież
Zaangażowanie pracowników
Każdy pracodawca chce mieć zaangażowanego pracownika. Nie zmotywowanego, a właśnie zaangażowanego. Dlaczego? Ponieważ widzimy coraz większą korelację pomiędzy zaangażowaniem a efektywnością pracowników, zespołów czy wreszcie całych organizacji. Rzeczywist
Jeśli kobiety, to Instagram
Płeć piękna znacznie chętniej dzieli się swoimi emocjami i uwielbia oglądać zdjęcia. Właśnie w te potrzeby wpisuje się lifestyle’owy Instagram. Dla wielu firm i marek jest to wymarzony serwis, ale też spore wyzwanie, bo tu trzeba stale trzymać fason.
Facebook jak róg obfitości
W biznesie nie ma czegoś takiego, jak „łatwe pieniądze”, ale jest za to „pewny pieniądz”. Facebook pomaga niedrogo zarządzać marką czy zwiększać sprzedaż i zarabiać – trzeba tylko umiejętnie wykorzystać jego możliwości i dostępne narzędzia.
Cel – social – pal
Niemal każda firma powinna być dziś obecna w mediach społecznościowych. Żeby jednak były one przydatnym narzędziem marketingowym, a nie np. źródłem kryzysów wizerunkowych, trzeba wiedzieć, jak zarządzać tą obecnością. W naszym nowym cyklu zaczynamy od podstaw: czym się serwisy społecznościowe od siebie różnią, w czym są podobne i który do jakich celów może służyć.
Dźwiganie w pracy a zdrowie pracowników
Normy BHP ściśle określają dopuszczalny ciężar przedmiotów, które pracownicy mogą nosić podczas pracy. Jednak pracodawcy często się do nich nie stosują, ze szkodą nie tylko dla zdrowia osób zatrudnionych, ale też dla rozwoju swoich firm.
Program ambasadorski narzędziem budowania marki pracodawcy
Dla studentów programy ambasadorskie są szansą na zdobycie pierwszego doświadczenia w kontakcie z biznesem. Dla najlepszych ambasadorów – furtką do dalszej kariery. Firmom natomiast dają możliwość efektywnej promocji marki pracodawcy na uczelniach oraz do
Grywalizacja wyznacza trendy w szkoleniach i integracji pracowników
Grywalizacja to innymi słowy rywalizowanie poprzez grę. Doskonale sprawdza się w procesach rozwojowych, niezależnie od profilu działalności czy też struktury firmy. Jest efektywna w rozwoju wiedzy i umiejętności (z różnych dziedzin) i może mieć formę zaba
Jak chcemy pracować i co jest dla nas ważne?
Postrzeganie miejsca pracy i organizacji przestrzeni biurowej przez pracowników zmienia się wraz z rozwojem technologii i rynkową wymianą pokoleń. Czy jest ono zależne od pełnionej w firmie funkcji? Jaki wpływ ma aranżacja przestrzeni biurowej na pracowni
Outplacement – wsparcie dla zwalnianych pracowników
W drugim kwartale 2017 roku na rynku pracy spodziewane są duże zmiany. W kilku wiodących branżach, takich jak bankowość czy telekomunikacja, zapowiadane są zwolnienia grupowe. Aby złagodzić ten proces i wesprzeć swoich pracowników w tej niełatwej sytuacji
Każdy może zostać programistą
Provident Polska, największa firma pożyczkowa w Polsce, i CodersTrust, międzynarodowa platforma do nauki kodowania, połączyły siły i zorganizowały konkurs, w którym nagrodą był czteromiesięczny kurs programowania online. Ta wyjątkowa inicjatywa daje szan
Polowanie na specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa
Cyberbezpieczeństwo staje się coraz głośniejszym tematem w biznesie, również w obszarze rekrutacji. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że może paść ofiarą zewnętrznych ataków, jak również ponieść straty finansowe lub utracić ważne dane w wyniku niefras
Wynagrodzenie podstawą motywacji
Nieustannie przyglądamy się zmieniającym się oczekiwaniom i motywacjom menedżerów oraz osób na stanowiskach wejściowych. Szczególnym wyzwaniem są np. Igreki, ponieważ deklarują niewierność w stosunku do pracodawców, otwarcie przyznając się do chęci zmiany
Różne pokolenia, różne style pracy
Zmiana pokoleniowa to jeden z najważniejszych czynników wpływających na rynek pracy. Obecnie połowa pracowników należy do generacji Y, ale do 2025 r. liczba ta zwiększy się do 75 proc. Wizja wzrostu sprawia, że organizacje muszą przystosować swoją struktu
Hotelowa mapa dla biznesu
Polska wciąż umacnia swoją pozycję, jeśli chodzi o turystykę biznesową. Rośnie liczba udzielanych noclegów, goście coraz łatwiej znajdują komfort i zaplecze, na którym im zależy, a hotelarze zacierają ręce.
Wielka wyjazdowa mobilizacja
Wraz z rozwojem polskiej gospodarki i kontaktów biznesowych pomiędzy firmami, przybywa podróży służbowych, rośnie też stopień ich skomplikowania. Sensowne organizowanie takich wyjazdów, często za pomocą nowych technologii i zewnętrznych usługodawców, wyraźnie nabiera znaczenia.
Największe wyzwania rekrutacji
70 proc. pracodawców ankietowanych w badaniu BIGRAM „Wyzwania rekrutacji. Jak przyciągnąć i utrzymać w firmie wartościowych pracowników”, porównując sytuację z poprzednim rokiem, przyznało, że ma poważne problemy z uzyskaniem odpowiednio wykwalifikowanych
Słaba waluta szkodzi i pomaga
Złotego wzmacniały zrównoważony bilans wymiany z zagranicą, wyższe niż w strefie euro stopy procentowe i głębsza deflacja. Ściągały zaś w dół słaby napływ funduszy unijnych, niepewność inwestorów co do dalszej polityki gospodarczej państwa i ogólnie nie najlepszy klimat na rynkach wschodzących. Jest skądinąd nadzieja, że nasza waluta zdrożeje.
Sprawdź, ile możesz zyskać, wprowadzając kupony rabatowe do sklepu
Wprowadzenie kodów rabatowych do e-sklepu nie wiąże się z ogromnymi kosztami. Oczywiście mowa o samym wygenerowaniu kodów oraz ich implementacji w panelu strony. Dodatkowo kody można dystrybuować w bardzo łatwy sposób, między innymi poprzez portale z koda
Telefon zamiast karty? Sprzedawco – bądź gotów
Aż 7,5 mln smartfonów sprzedano w Polsce tylko w ubiegłym roku – wyliczyła firma IDC. Potencjalnie każdy posiadacz takiego urządzenia może być zainteresowany tym, aby w sklepie, zamiast gotówką lub kartą, płacić nim za zakupy. Akceptacja mobilnych płatności powoli staje się w handlu koniecznością.
Chemia na ratunek
W październiku 2010 r. liczba ludzi na Ziemi przekroczyła 7 mld. Choć nie przybywa nas już w takim tempie, jak jeszcze pod koniec XX w., za niespełna dekadę ludzi będzie i tak więcej o miliard, a w połowie stulecia – o kolejne półtora miliarda. To oznacza ogromne wyzwania związane z wyżywieniem, którym nie sprostamy bez przemysłu chemicznego.
Skorzystać na bankructwie
Procedura pre-pack umożliwia zmianę właściciela i oddłużenie firmy nawet overnight, a nikt z wierzycieli czy kontrahentów nawet nie musi się dowiedzieć o niewypłacalności.
Płynność: gdy potrzebne jest leczenie
Mamy wielkie zyski, tylko muszą się one zmaterializować – zapewniał kilka dni przed ogłoszeniem bankructwa Enronu jeden z jego szefów. Podobny los może spotkać każdą firmę, która w porę nie zadba o swoje przepływy finansowe.
Naiwność statystycznych obietnic
W naszym myśleniu o finansach osobistych musi się wreszcie dokonać przewrót kopernikański. Nie jesteśmy pępkiem finansowego świata, rynki kapitałowe nie krążą wokół naszych indywidualnych portfeli i na pewno nie sprawią, że jako inwestorzy zarobimy akurat tyle, ile wynika z modeli statystycznych.
Byle nie wylać dziecka z kąpielą
W Polsce, w przeciętnym prywatnym portfelu inwestycyjnym, brakuje dziś co najmniej kilku grup aktywów – takich, które w przyszłości z łatwością uzasadnią swoją przydatność.
Faktoring odwrotny tak samo dostępny jak niepełny
Usługa faktoringu odwrotnego, polegająca na finansowaniu przez bank zobowiązań klienta wobec jego dostawców, znajduje coraz więcej zwolenników. Poprawa płynności finansowej i rabaty z tytułu skróconego terminu płatności to główne korzyści zauważalne przez klientów.
Polska – nadal atrakcyjna dla Shared Service Center
Wiele się dyskutuje na temat rynku outsourcingu i usług dla przedsiębiorstw w Polsce. Rynek kwitnie i wydaje się, że jeszcze długo nie zostanie nasycony.
Monitoring floty: rozwiązania na miarę
Dzisiejsze systemy monitoringu floty to zaawansowane rozwiązania, które oferują o wiele więcej funkcji niż lokalizacja pojazdu na mapie. Tego właśnie oczekują menedżerowie flot: elastycznych narzędzi IT, które są dokładnie dopasowane do potrzeb firmy i struktury parku pojazdów.
Księgowy online czy offline?
Chociaż już nawet w urzędach można wiele spraw załatwić „przez internet”, informatyzacja gospodarki wydaje się pomijać branżę księgową. Jedynie niewielki procent biur stacjonarnych ma w swojej ofercie usługi online, z których tak chętnie korzystają klienci.