Moja firma

Nagroda dla cierpliwych

Nagroda dla cierpliwych

Snapchat i Pinterest to platformy społecznościowe, które różnią się od siebie znacznie mniej, niż się niektórym wydaje. Owszem, promują się na nich nieco inne marki, inny jest też wiek ich użytkowników, ale łączy je choćby sposób komunikacji i cierpliwość, jakiej wymagają od tych, którzy prowadzą w nich kampanie marketingowe.

Michał Karpiński 20.02.2018
Kamera, akcja, sprzedaż!

Kamera, akcja, sprzedaż!

YouTube to królestwo wideo i przeróżne promocyjne możliwości. A jak pokazały badania agencji Tubular Insights, aż 96 proc. użytkowników tego tłumnie odwiedzanego serwisu uważa wyświetlane w nim filmy za pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Płynąc na fali zdarzeń

Płynąc na fali zdarzeń

Twitter to serwis społecznościowy, który od samego początku był miejscem, gdzie wszystko dzieje się „tu i teraz”. Wręcz idealnie nadaje się do namierzania potrzeb i zainteresowań klientów, nawet tych bardzo ulotnych, i do płynięcia z promocją na fali zdarzeń.

W świecie profesjonalistów

W świecie profesjonalistów

LinkedIn to doskonałe miejsce do pozyskiwania tzw. leadów B2B, a także prowadzenia spersonalizowanego marketingu, a osoby, z którymi się kontaktujemy, często podejmują w firmach decyzje dotyczące zakupów, szkoleń czy współpracowników, albo mają na nie wpływ.

Gospodarka jak przyroda

Gospodarka jak przyroda

Gospodarka cyrkulacyjna, choć jest o niej coraz głośniej, wciąż nigdzie nie jest wiodącym trendem, nawet w krajach Zachodu. Co mogłoby przyspieszyć jej rozwój?

Jarosław Horodecki 12.11.2017
Siła zaangażowania

Siła zaangażowania

Największy wpływ na poziom zaangażowania pracowników mają menedżerowie i pracownicy HR. To od nich zależy także, czy pracownicy będą chcieli rekomendować pracę w firmie, w której są zatrudnieni, oraz jak duża będzie rotacja w zespole. Znane jest przecież

Zaangażowanie pracowników

Zaangażowanie pracowników

Każdy pracodawca chce mieć zaangażowanego pracownika. Nie zmotywowanego, a właśnie zaangażowanego. Dlaczego? Ponieważ widzimy coraz większą korelację pomiędzy zaangażowaniem a efektywnością pracowników, zespołów czy wreszcie całych organizacji. Rzeczywist

Jeśli kobiety, to Instagram

Jeśli kobiety, to Instagram

Płeć piękna znacznie chętniej dzieli się swoimi emocjami i uwielbia oglądać zdjęcia. Właśnie w te potrzeby wpisuje się lifestyle’owy Instagram. Dla wielu firm i marek jest to wymarzony serwis, ale też spore wyzwanie, bo tu trzeba stale trzymać fason.

Facebook jak róg obfitości

Facebook jak róg obfitości

W biznesie nie ma czegoś takiego, jak „łatwe pieniądze”, ale jest za to „pewny pieniądz”. Facebook pomaga niedrogo zarządzać marką czy zwiększać sprzedaż i zarabiać – trzeba tylko umiejętnie wykorzystać jego możliwości i dostępne narzędzia.

Cel – social – pal

Cel – social – pal

Niemal każda firma powinna być dziś obecna w mediach społecznościowych. Żeby jednak były one przydatnym narzędziem marketingowym, a nie np. źródłem kryzysów wizerunkowych, trzeba wiedzieć, jak zarządzać tą obecnością. W naszym nowym cyklu zaczynamy od podstaw: czym się serwisy społecznościowe od siebie różnią, w czym są podobne i który do jakich celów może służyć.

Michał Karpiński 21.08.2017
Dźwiganie w pracy a zdrowie pracowników

Dźwiganie w pracy a zdrowie pracowników

Normy BHP ściśle określają dopuszczalny ciężar przedmiotów, które pracownicy mogą nosić podczas pracy. Jednak pracodawcy często się do nich nie stosują, ze szkodą nie tylko dla zdrowia osób zatrudnionych, ale też dla rozwoju swoich firm.

Program ambasadorski narzędziem budowania marki pracodawcy

Program ambasadorski narzędziem budowania marki pracodawcy

Dla studentów programy ambasadorskie są szansą na zdobycie pierwszego doświadczenia w kontakcie z biznesem. Dla najlepszych ambasadorów – furtką do dalszej kariery. Firmom natomiast dają możliwość efektywnej promocji marki pracodawcy na uczelniach oraz do

Jak chcemy pracować i co jest dla nas ważne?

Jak chcemy pracować i co jest dla nas ważne?

Postrzeganie miejsca pracy i organizacji przestrzeni biurowej przez pracowników zmienia się wraz z rozwojem technologii i rynkową wymianą pokoleń. Czy jest ono zależne od pełnionej w firmie funkcji? Jaki wpływ ma aranżacja przestrzeni biurowej na pracowni

Outplacement – wsparcie dla zwalnianych pracowników

Outplacement – wsparcie dla zwalnianych pracowników

W drugim kwartale 2017 roku na rynku pracy spodziewane są duże zmiany. W kilku wiodących branżach, takich jak bankowość czy telekomunikacja, zapowiadane są zwolnienia grupowe. Aby złagodzić ten proces i wesprzeć swoich pracowników w tej niełatwej sytuacji

BIGRAM 10.04.2017
Każdy może zostać programistą

Każdy może zostać programistą

Provident Polska, największa firma pożyczkowa w Polsce, i CodersTrust, międzynarodowa platforma do nauki kodowania, połączyły siły i zorganizowały konkurs, w którym nagrodą był czteromiesięczny kurs programowania online. Ta wyjątkowa inicjatywa daje szan

Polowanie na specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

Polowanie na specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

Cyberbezpieczeństwo staje się coraz głośniejszym tematem w biznesie, również w obszarze rekrutacji. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że może paść ofiarą zewnętrznych ataków, jak również ponieść straty finansowe lub utracić ważne dane w wyniku niefras

Wynagrodzenie podstawą motywacji

Wynagrodzenie podstawą motywacji

Nieustannie przyglądamy się zmieniającym się oczekiwaniom i motywacjom menedżerów oraz osób na stanowiskach wejściowych. Szczególnym wyzwaniem są np. Igreki, ponieważ deklarują niewierność w stosunku do pracodawców, otwarcie przyznając się do chęci zmiany

Różne pokolenia, różne style pracy

Różne pokolenia, różne style pracy

Zmiana pokoleniowa to jeden z najważniejszych czynników wpływających na rynek pracy. Obecnie połowa pracowników należy do generacji Y, ale do 2025 r. liczba ta zwiększy się do 75 proc. Wizja wzrostu sprawia, że organizacje muszą przystosować swoją struktu

Hotelowa mapa dla biznesu

Hotelowa mapa dla biznesu

Polska wciąż umacnia swoją pozycję, jeśli chodzi o turystykę biznesową. Rośnie liczba udzielanych noclegów, goście coraz łatwiej znajdują komfort i zaplecze, na którym im zależy, a hotelarze zacierają ręce.

Robert Mierwiński 22.01.2017
Wielka wyjazdowa mobilizacja

Wielka wyjazdowa mobilizacja

Wraz z rozwojem polskiej gospodarki i kontaktów biznesowych pomiędzy firmami, przybywa podróży służbowych, rośnie też stopień ich skomplikowania. Sensowne organizowanie takich wyjazdów, często za pomocą nowych technologii i zewnętrznych usługodawców, wyraźnie nabiera znaczenia.

Największe wyzwania rekrutacji

Największe wyzwania rekrutacji

70 proc. pracodawców ankietowanych w badaniu BIGRAM „Wyzwania rekrutacji. Jak przyciągnąć i utrzymać w firmie wartościowych pracowników”, porównując sytuację z poprzednim rokiem, przyznało, że ma poważne problemy z uzyskaniem odpowiednio wykwalifikowanych

Słaba waluta szkodzi i pomaga

Słaba waluta szkodzi i pomaga

Złotego wzmacniały zrównoważony bilans wymiany z zagranicą, wyższe niż w strefie euro stopy procentowe i głębsza deflacja. Ściągały zaś w dół słaby napływ funduszy unijnych, niepewność inwestorów co do dalszej polityki gospodarczej państwa i ogólnie nie najlepszy klimat na rynkach wschodzących. Jest skądinąd nadzieja, że nasza waluta zdrożeje.

Telefon zamiast karty? Sprzedawco – bądź gotów

Telefon zamiast karty? Sprzedawco – bądź gotów

Aż 7,5 mln smartfonów sprzedano w Polsce tylko w ubiegłym roku – wyliczyła firma IDC. Potencjalnie każdy posiadacz takiego urządzenia może być zainteresowany tym, aby w sklepie, zamiast gotówką lub kartą, płacić nim za zakupy. Akceptacja mobilnych płatności powoli staje się w handlu koniecznością.

Piotr Ceregra 19.10.2016
Chemia na ratunek

Chemia na ratunek

W październiku 2010 r. liczba ludzi na Ziemi przekroczyła 7 mld. Choć nie przybywa nas już w takim tempie, jak jeszcze pod koniec XX w., za niespełna dekadę ludzi będzie i tak więcej o miliard, a w połowie stulecia – o kolejne półtora miliarda. To oznacza ogromne wyzwania związane z wyżywieniem, którym nie sprostamy bez przemysłu chemicznego.

Skorzystać na bankructwie

Skorzystać na bankructwie

Procedura pre-pack umożliwia zmianę właściciela i oddłużenie firmy nawet overnight, a nikt z wierzycieli czy kontrahentów nawet nie musi się dowiedzieć o niewypłacalności.

Płynność: gdy potrzebne jest leczenie

Płynność: gdy potrzebne jest leczenie

Mamy wielkie zyski, tylko muszą się one zmaterializować – zapewniał kilka dni przed ogłoszeniem bankructwa Enronu jeden z jego szefów. Podobny los może spotkać każdą firmę, która w porę nie zadba o swoje przepływy finansowe.

Naiwność statystycznych obietnic

Naiwność statystycznych obietnic

W naszym myśleniu o finansach osobistych musi się wreszcie dokonać przewrót kopernikański. Nie jesteśmy pępkiem finansowego świata, rynki kapitałowe nie krążą wokół naszych indywidualnych portfeli i na pewno nie sprawią, że jako inwestorzy zarobimy akurat tyle, ile wynika z modeli statystycznych.

Byle nie wylać dziecka z kąpielą

Byle nie wylać dziecka z kąpielą

W Polsce, w przeciętnym prywatnym portfelu inwestycyjnym, brakuje dziś co najmniej kilku grup aktywów – takich, które w przyszłości z łatwością uzasadnią swoją przydatność.

Włodzimierz Bogucki 19.06.2016
Faktoring odwrotny tak samo dostępny jak niepełny

Faktoring odwrotny tak samo dostępny jak niepełny

Usługa faktoringu odwrotnego, polegająca na finansowaniu przez bank zobowiązań klienta wobec jego dostawców, znajduje coraz więcej zwolenników. Poprawa płynności finansowej i rabaty z tytułu skróconego terminu płatności to główne korzyści zauważalne przez klientów.

Monitoring floty: rozwiązania na miarę

Monitoring floty: rozwiązania na miarę

Dzisiejsze systemy monitoringu floty to zaawansowane rozwiązania, które oferują o wiele więcej funkcji niż lokalizacja pojazdu na mapie. Tego właśnie oczekują menedżerowie flot: elastycznych narzędzi IT, które są dokładnie dopasowane do potrzeb firmy i struktury parku pojazdów.

Księgowy online czy offline?

Księgowy online czy offline?

Chociaż już nawet w urzędach można wiele spraw załatwić „przez internet”, informatyzacja gospodarki wydaje się pomijać branżę księgową. Jedynie niewielki procent biur stacjonarnych ma w swojej ofercie usługi online, z których tak chętnie korzystają klienci.