Komunikacja może być prosta, także w małej firmie
fot. materiały prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 8/2020 (59)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Pandemia COVID-19 sprawiła, że w wielu firmach sposób prowadzenia biznesu zmienił się diametralnie. Okazało się, że przestronne biura wcale nie są koniecznością, a pracownicy wykonujący swoje zadania w domu albo nawet na działce bynajmniej nie okazali się mniej efektywni niż ci, którzy pozostają w biurze. Wręcz przeciwnie: oszczędzają czas i pieniądze na dojazdy, mają większe możliwości planowania swojego dnia, a firmy oszczędzają na energii elektrycznej, docelowo zaś będą też mogły zmniejszyć koszty wynajmu powierzchni biurowych. Same plusy.
Aby sprawnie działać, potrzebny jest jednak dobrze zaprojektowany system internetowej łączności. Takich jest wiele, ale małe i średnie firmy potrzebują rozwiązania sprawdzonego i niezawodnego, a jednocześnie takiego, które pozwala zwiększać możliwości w miarę rozwoju firmy. Jednym z nich jest produkt firmy Cisco, która od lat jest doskonale znana na rynku rozwiązań do współpracy cenionych przez duże firmy i międzynarodowe korporacje. Teraz te gruntownie przetestowane oprogramowanie i sprzęt mogą też wspomóc w działaniu małe i średnie firmy.
Pozwala na to skalowalna platforma o nazwie Cisco Webex. To oczywiście nie tylko uniwersalne narzędzie, które pozwala przeprowadzić telekonferencję z praktycznie dowolną liczbą użytkowników z dowolnego komputera pracującego w biurze, jak i z urządzenia mobilnego. To wszechstronne rozwiązanie, które pozwala też współdzielić zasoby zapisane w bezpiecznej chmurze. Bez problemu można przy tym wydzielić sekcje, które będą dostępne tylko dla wybranych działów – np. dla finansów czy też sprzedaży.
Mało tego, w ramach platformy Webex można też korzystać z mnóstwa różnych narzędzi, które wspomagają pracę zdalną. Cisco zapewnia, że już teraz Webex jest zintegrowany z ponad 24 tys. aplikacji.
Co ważne, duże możliwości tego pakietu nie oznaczają bynajmniej, że jest on skomplikowany w obsłudze. Wręcz przeciwnie, jest prosty do skonfigurowania i tak uniwersalny, jak to tylko możliwe. Przykładowo firmy zajmujące się sprzedażą nie muszą kupować licencji dla wielu użytkowników w momencie, gdy realnie potrzebowaliby jej tylko przez kilkanaście dni w roku – w okresie wzmożonych zakupów. Użytkowników platformy, w tym przypadku pracowników sezonowych, można dodawać tylko na okres ich zatrudnienia i opłacać podwyższony abonament tylko w tym krótkim czasie. To oszczędność przez cały rok i możliwość szybkiego zwiększenia szybkości działania firmy w najbardziej newralgicznych okresach.
Zaletą rozwiązań proponowanych przez Cisco jest również fakt, że to nie tylko oprogramowanie, lecz także sprzęt dobrze znany specjalistom IT z dużych firm. Jeden producent odpowiedzialny za zarówno oprogramowanie, jak i urządzenia potrzebne do zbudowania infrastruktury sieciowej gwarantuje optymalną integrację oraz, co ważne, szybki i kompleksowy serwis. Tymczasem w czasach pandemii sprawnie działający, firmowy system komunikacyjny to fundament, na którym można budować wzrost. Swobodna możliwość porozumienia się niezależnie od tego, gdzie przebywają pracownicy, a dodatkowo także bezproblemowy dostęp do zasobów, pozwolą utrzymać ciągłość działania bez względu na to, jakie zdarzenia czekają nas jeszcze w nachodzących miesiącach.
Chcesz wiedzieć więcej o nowych technologiach? Kliknij w linki:
Więcej możesz przeczytać w 8/2020 (59) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.