Zarządzanie
Od spółdzielni pracy do spółki pracowniczej
W 2021 r. Grupa ANG zakończyła proces przekształcenia w spółkę pracowniczą. Dziś większościowy pakiet akcji, czyli ponad 59 proc. jest w posiadaniu współpracowników i współpracowniczek. Tym samym ponad 350 osób współdecyduje o kierunkach rozwoju Grupy ANG.
Idego. Kultura zaufania
Pandemia i lockdown zmieniły tryb życia wielu z nas. Nawet osoby, którym praca zdalna nie była obca, musiały zmierzyć się z nowymi wyzwaniami - obecnością innych domowników czy opieką nad dziećmi w czasie pracy. Nowe potrzeby stały się wyzwaniem dla pracodawców. Oto, jak poradziliśmy sobie z tym w Idego.
Nasz cel. Inkluzywna przyszłość dla wszystkich
Celem Cisco jest tworzenie inkluzywnej przyszłości dla wszystkich. Aby to osiągnąć , wykorzystujemy technologię i inspirujemy naszych ludzi do pozytywnego wpływania na społeczności na całym świecie.
Jak zbudować markę przywódcy? Przede wszystkim - określ swoje cele [PORADNIK]
Prezesem czy kierownikiem się bywa, liderem się jest. Twoja marka szefa ma ogromną moc przyciągania kandydatów do organizacji, ale jest też ogromnym osobistym atutem. Przetrwa on, nawet jeśli zmienisz zespół, którym kierujesz. W ostatniej części cyklu Akademia Młodego Szefa podpowiadamy, jak budować tzw. Boss Brand.
Jak ograniczać kryzysy? Po pierwsze: oceń najbardziej prawdopodobne problemy
Chcesz być lepszy niż Mark Zuckerberg? Wymyśl, jak wejść do swojej firmy, jeśli karta dostępu przestanie działać.
Raporty ESG stają się obowiązkowe dla dużych firm. A co to oznacza dla mniejszych przedsiębiorstw?
Raporty ESG stają się obowiązkowe dla dużych firm. To – paradoksalnie – ważna zmiana również dla małych i średnich przedsiębiorstw. Bez pójścia za dużym biznesem mogą stracić kontrahentów i finansowanie.
Wiedza w pigułce. 7 newsletterów, które powinien znać każdy przedsiębiorca
Dobry newsletter to taki, który zostanie… przeczytany. Po czym czytelnik będzie czekał na kolejny e-mail. Rosnąca popularność tego kanału komunikacji sprawiła, że w sieci pojawia się coraz więcej naprawdę wartościowych newsletterów. My wskazujemy te, które mogą się okazać przydatne szczególnie dla przedsiębiorców.
Raport Employer Branding. Siła możliwości, czyli 5 kroków do rozwoju
Cyfryzacja i nowe technologie to najprężniej rozwijające się dziedziny. Jakich specjalistów potrzebuje branża IT i jakie daje szanse rozwoju zdradza Małgorzata Stasiak-Duklewska, Head of Employer Branding w Luxoft, międzynarodowej firmie zajmującej się strategią cyfrową i inżynierią oprogramowania.
Raport Employer Branding. Czas na EB czyli jak uwodzić nowych pracowników i zatrzymać talenty
Dobry pracownik to skarb. Z tym stwierdzeniem zgadza się aż 81 proc. polskich firm, które ma problem z jego znalezieniem - wynika z raportu ManpowerGroup. Być może ich problem polega na tym, że nie doceniają siły employer brandingu. A powinny!
Fundusze europejskie na wyciągnięcie ręki
Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać z nowych funduszy europejskich, muszą postawić na innowacyjność. To prostsze, niż myślisz, bo możesz skorzystać z darmowej pomocy.
Różnorodność w firmie - to się wszystkim opłaca!
Wobec narastającej publicznej dyskryminacji osób LGBTQ+ wrażliwość firm na potrzeby tej grupy staje się coraz ważniejsza. Nie ma odpowiedzialnego biznesu bez zrozumienia kogo i dlaczego dotykają uprzedzenia oraz bez wdrożenia mechanizmów zapobiegających. Warto też pamiętać, że korzyść z prowadzenia polityki równościowej jest policzalna.
Wypalenie zawodowe - kiedy powinna się nam zapalić lampka ostrzegawcza?
„Żeby się wypalić, trzeba najpierw płonąć”. Syndrom wypalenia zawodowego dotyka głównie tych, którzy w swojej pracy szukają sensu życia. To zwykle najlepsi i najbardziej zaangażowani specjaliści. Kiedy powinna się nam zapalić ostrzegawcza lampka?
Tęczowy biznes, czyli 5 porad jak działać, żeby nie wykluczać
Jak projektować rozwiązania przyjazne dla wszystkich i formułować niewykluczające komunikaty, które mogą ratować życie? Na jakie rozwiązania w sektorze publicznym, NGO i biznesu warto zwrócić uwagę? Wypada zacząć od języka. Przedstawiamy pięć zasad komunikacji, która nie wyklucza, lecz włącza.
Jak nie dać się wypaleniu zawodowemu
W okresie pandemii drastycznie wzrosła liczba osób cierpiących na wypalenie zawodowe. Światowa Organizacja Zdrowia zdecydowała nawet, że od przyszłego roku będzie to oficjalna jednostka chorobowa, z powodu której będzie można pójść na zwolnienie lekarskie. Rozpoczynamy cykl artykułów, w których podpowiadamy, jak się nie dać tej przypadłości.
Strajki w firmach prywatnych. Polscy pracownicy podnoszą głowę?
Sukces strajku w Trzemesznie z pewnością ucieszył wielu polskich pracowników i zaniepokoił właścicieli firm prywatnych. Czy polskie przedsiębiorstwa czeka fala strajków? I jak się na nią przygotować?
Jak zostać deweloperem - o czym należy pamiętać i ile można zarobić?
Kup mieszkanie, sprzedaj je drożej. Kup za te pieniądze dwa i znów je sprzedaj. Potem zbuduj blok i sprzedaj wszystkie mieszkania. Proces powtarzaj. Brawo – zostałeś deweloperem. Brzmi to głupio, ale tak zaczynali wszyscy giganci tego biznesu.
Bezpieczna franczyza - o czym warto pamiętać
Pierwsze na rynku ubezpieczenie od ryzyka biznesowego dla drobnych przedsiębiorców i franczyzobiorców wprowadza TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych. – Okres pandemii pokazał, jak bardzo potrzebna jest ich ochrona – mówi prezes TUW PZUW Rafał Kiliński.
Pieniądze to nie wszystko? Jakiego socjalu naprawdę potrzebują pracownicy
„Owocowe środy” i „casualowe piątki” stały się symbolem firm, które zamiast wyższych pensji postawiły na socjal. Ale pandemia zmieniła nasze oczekiwania wobec benefitów. Dziś w cenie są szkolenia czy porady terapeutyczne.
Marka Godna Zaufania. Markowy sport
Warto inwestować w sport, choć nie jest to inwestycja prosta. Dzięki sukcesom sportowców marki budują nie tylko swoją rozpoznawalność, ale także bliskie relacje z klientami, a to najlepszy sposób na pozyskanie miana marki godnej zaufania.
Efektywność w firmie - jak skutecznie zarządzać projektami?
Nie musisz być agile, żeby osiągnąć sukces w biznesie. Twoja firma może być jeszcze bardziej skuteczna, jeśli tylko odkryjesz, jak zarządzać projektami.
Poznaj tajemnice konkurentów. Wiele informacji można znaleźć w darmowych źródłach
Sukces w biznesie opiera się m.in. na umiejętnym wykorzystywaniu posiadanych informacji. Te można łatwo pozyskać, trzeba tylko wiedzieć, gdzie.
Wielu szefów wciąż nie ma zaufania do pracy zdalnej [BADANIE]
39 proc. osób zarządzających w europejskich firmach nie wierzy w sumienne wykonywanie obowiązków przez pracowników w ramach pracy zdalnej - wynika z badań firmy Ricoh.
Jak mówić pracownikowi "nie"? Przede wszystkim - bądź konsekwentny [PORADNIK]
Chcesz być profesjonalnym szefem? Nie możesz pozwolić wejść sobie na głowę. Innymi słowy: musisz umieć umiejętnie i w miarę bezboleśnie mówić „nie”. Podpowiadamy, jak wykształcić w sobie tę trudną umiejętność.
5 rad jak wygrać z cenami na rynku budowlanym
Jesteś przedsiębiorcą działającym na rynku budowlanym? To doskonale wiesz, że po pandemii ceny surowców i towarów dosłownie oszalały. Nasz prawnik podpowiada, jak sobie radzić w tej wyjątkowo nieprzewidywalnej dziś branży.
Nowy lider. Tyran czy empata. Debata My Company Polska
Ani tyran, ani empata. Raczej ktoś niebojący się podjąć decyzji w niepewnych czasach, dbający o rozwój swojego zespołu, sprawny w komunikacji i będący blisko ludzi. Czy taki ktoś w ogóle istnieje? – zastanawiali się uczestnicy kolejnej debaty „My Company Polska” z cyklu „Normalność 2.0”.
Lan Bui-Wrzosińska: "Konflikt w pracy? Bez wiedzy o podopiecznych jesteśmy jak kamikadze [WYWIAD]
Konflikty muszą być w każdym zespole. To mięso relacji. Jeśli mamy dobrych ekspertów, ludzi z silną osobowością, starcia są nieuniknione. Zamiast więc próbować unikać konfliktów czy je rozwiązywać, lepiej nauczyć się nimi zarządzać – mówi Lan Bui-Wrzosińska, psycholożka i coach, specjalizująca się w zarządzaniu zmianą i konfliktami.
Jak zbudować zaangażowany zespół? [PORADNIK]
Żeby odnieść sukces w biznesie, zwykle potrzebny jest lojalny i zaangażowany zespół. W pięciu lekcjach podpowiadamy, jak go zbudować.
Przenoszenie produkcji do Polski. Czy czekają nas wielkie zmiany?
Od ponad roku analitycy wskazują na konieczność „skrócenia łańcucha dostaw” i przeniesienia produkcji z Azji do Polski. Polskie firmy tego jednak nie robią. Chyba że po cichu.
Jak zwolnić pracownika. Akademia Młodego Szefa
Podobno prawdziwym szefem zostaje się wtedy, gdy po raz pierwszy zwalnia się swojego pracownika. Brzmi okrutnie, ale jest w tym ziarno prawdy, bo możliwość usunięcia kogoś z zespołu to jedno z najważniejszych narzędzi zarządzania. Podpowiadamy, jak zwalniać, ale nie niszczyć siebie, zwalnianego i firmy.
Komunikacja niewerbalna wciąż ważna. 11 rad na prowadzenie wideorozmów
Podczas rozmowy na Zoomie lub pisząc wiadomości w komunikatorze, przekazujemy mnóstwo wiadomości niewerbalnych, z których nie zdajemy sobie sprawy. Podpowiadamy, jak nad tym zapanować.
Prezes PZU Zdrowie: "W pandemii mocno wzrosła świadomość zdrowia psychicznego" [WYWIAD]
Przed pandemią opieka medyczna była postrzegana jedynie w kontekście benefitu. Obecnie pracodawcy chcą wziąć większą odpowiedzialność za kondycję swoich pracowników – mówi Anna Janiczek, prezes zarządu PZU Zdrowie.
Tak trzymaj! Jak dbać o efektywność kosztową w firmie?
Większa płynność i niskie koszty stałe – to dwie podstawowe lekcje, które odrobili polscy przedsiębiorcy przy okazji kryzysu. Jak zachować efektywność kosztową w firmie?
Jak czujemy się rok po pandemii i jak rozumieć "nową normalność" w pracy? [DEBATA]
Od ponad roku żyjemy w okresie bezprecedensowej zmiany. Postanowiliśmy zastanowić się, co z niej może wyniknąć – dla nas, dla naszych firm, pracowników. W tym numerze zaczynamy cykl debat „Zmiana i co dalej?”, do której będziemy zapraszać ekspertów z różnych dziedzin.
Zebrania online - skrócić czy wyrzucić? "Jak już razem jesteśmy, to podzielę się refleksją"
To co się dzieje podczas zebrań online, nie daje niestety trzeciej możliwości.
Jak zdobyć rozgłos? Usługi muszą umożliwiać klientom poprawę wizerunku
Jak zyskać rozgłos dla produktów i idei? Jednym ze sposobów jest wytwarzanie waluty społecznej. Nasze produkty i usługi muszą umożliwiać klientom poprawę ich wizerunku.