Zarządzanie
Współpraca z klientem - ile można dać za darmo?
Mamy osobę lub firmę, która jest potencjalnie zainteresowana zakupem, ale... najpierw chciałaby coś za darmo. Jak powinniśmy się wtedy zachować? Oto polecane praktyki.
Jak efektywnie delegować zadania? [AKADEMIA MŁODEGO SZEFA]
Wielu początkujących szefów chce wszystko robić samodzielnie. To wielki błąd! Podpowiadamy, jak w pięciu krokach nauczyć się umiejętnie delegować obowiązki, a jednocześnie nie stracić kontroli nad powierzonymi zadaniami.
"Zamieniłem kawiarnię na mini-kawiarnię z centrum usług i przekąskami – dobrze na tym wyszedłem"
Miał uruchomić własną kawiarnię. Pandemia zniweczyła jednak wszystkie plany. Zmienił je, obserwując rynek i branżę handlową. Zdecydował się na otwarcie sklepu i nie żałuje. Oto historia Piotra Jagiełły.
PPK to szansa, nie zmarnuj jej!
Program, który ma zmienić sytuację polskich pracowników, wchodzi w decydującą fazę. Teraz przed egzaminem stoją przedsiębiorcy zatrudniający mniej niż 20 osób oraz jednostki sektora finansów publicznych (bez względu na stan zatrudnienia).
Jak zarządzać informatykami? "Historie o działach IT są naciągane, nie można wierzyć w mity"
Mają większą swobodę, lepsze warunki pracy i zarobki wyższe niż średnia firmowa. Do tego szefowie z działem IT obchodzą się jak z jajkiem – przynajmniej tak to widzi reszta pracowników. Jak zarządzać zespołem, którego częścią są informatycy?
Psycholog: Od talentu bardziej liczy się nastawienie do pracy [WYWIAD]
Jak utrzymać pracowników pozytywnie nastawionych do pracy w sytuacji kryzysu – radzi dr hab. Paweł Jurek, psycholog z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku.
Brexit, czyli czas na polską ofensywę. Jak zmienił się handel z Wielką Brytanią?
Od 1 stycznia 2021 r. Wielka Brytania – wobec Unii Europejskiej – ostatecznie stała się tzw. krajem trzecim. Cóż to oznacza w praktyce?
Jak sobie radzić z prokrastynacją?
Prokrastynacja nie ma nic wspólnego z lenistwem. Jeden z profesorów tłumaczy dlaczego. Plus: 5 porad na radzenie sobie z odkładaniem spraw na później.
To najczęściej popełniane błędy przez menedżerów podczas rozmów kwalifikacyjnych [WYWIAD]
O co zapytać na rozgrzewkę, na jakie błędy poznawcze uważać i jak sprawdzić motywację kandydata, by dzięki rozmowie kwalifikacyjnej wybrać dobrego pracownika, radzi dr hab. Paweł Korzyński, headhunter i kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego
Narzędzia HR usprawnią pracę i pozwolą zaoszczędzić czas
Narzędzia HR mogą znacznie podnieść komfort pracy, jednak trzeba wybrać je z głową. Łatwo bowiem trafić na usługi, które oferują kiepską funkcjonalność i jedynie próbują skłonić nas do zakupu.
Zadaniowy czas pracy coraz popularniejszy – warto się przestawić?
Co to jest zadaniowy czas pracy i czy warto wprowadzić go w firmie? Podajemy jego najważniejsze zalety i wady.
Akademia Młodego Szefa. Jak zatrzymać cennego pracownika
Odchodzę do konkurencji – oznajmia nam ceniony przez nas pracownik. Podpowiadamy, co zrobić, by wpłynąć na zmianę jego decyzji.
Okiem eksperta. Jak przygotować budżet w firmie?
Niezależnie od wielkości firmy i stopnia jej rozwoju na rynku, optymalne przygotowanie budżetu może być decydujące dla jej przetrwania. Jak profesjonalnie podejść do tego zadania?
Chillispaces szykuje wielkie otwarcie w Gdańsku
Operator biur elastycznych, firma Chillispaces, poinformowała o otwarciu oddziału w Gdańsku. Na 1,8 tys. mkw. powierzchni będzie mogło pracować nawet 250 osób.
Jak być szefem osoby, która chciała objąć nasze stanowisko? Case study
Jak poradzić sobie z podwładnym, który liczył na to, że obejmie nasze stanowisko i teraz rozczarowany brakiem awansu podburza zespół przeciwko nam? Oto nasze case study, czyli studium przypadku.
Oducz się mikrozarządzania. Poradnik dla szefów i managerów
Jest nieefektywne i wyniszczające, ale wielu menedżerów nie potrafi z niego zrezygnować.
Akademia młodego szefa. Jak motywować bez podwyżki
Kiedy chcemy zmotywować pracownika, zazwyczaj mamy na myśli awans lub podwyżkę. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Na szczęście istnieją inne, równie skuteczne sposoby docenienia naszych podwładnych.
Akademia Młodego Szefa. Jak zneutralizować zawodowego narzekacza
Narzekający pracownik nie tylko obniża morale swoje i swoich współpracowników, ale też szkodzi firmie. Podpowiadamy, jak sobie z nim poradzić.
Employer branding – prężyć wirtualne muskuły
Mimo kryzysu popyt na talenty w wybranych branżach nadal rośnie lub utrzymuje się na poziomie sprzed pandemii. Ponadto obecne na rynku pracy młodsze pokolenia są bardziej wymagające niż poprzednicy i mniej lojalne. Dzisiaj najskuteczniejszą bronią w walce o najlepszych pracowników jest wizerunek pracodawcy.
Firmy nie przejdą na pracę zdalną. "Mają problem z mierzeniem efektywności"
Żadna firma badana przez EY nie planuje pozostać przy modelu całkowitej pracy zdalnej. Większość skłania się przy pracy hybrydowej, ale mają duży problem - nie potrafią mierzyć efektywności pracowników.
Pracownik w roli ambasadora - jak budować pozycję marki w mediach społecznościowych
Budowanie zaufania do marki to proces, którego niezwykle ważnym elementem są pracownicy. Jak uczynić z pracowników ambasadorów marki i influencerów, którzy będą budowali jej pozycję w mediach społecznościowych podpowiadają dr hab. Paweł Korzyński i dr Monika Sońta z Akademii Leona Koźmińskiego.
5 minut dzięki pandemii. Jak starsze polskie startupy powróciły do łask inwestorów [WYWIAD]
Przez ostatnie 12 miesięcy przyjrzeliśmy się około 350 startupom działającym w obszarze HR na polskim rynku. Niektóre z nich właśnie teraz mają swoje 5 minut, ponieważ „nowa normalność” wpływa na zainteresowanie firm ich usługami - mówi Paweł Leks, partner zarządzający Pracuj Ventures.
5 najważniejszych trendów w email marketingu na 2021 rok
Pandemia COVID-19 diametralnie zmieniła nasze życie - nie tylko prywatne, ale również zawodowe. Najbardziej odczuli to przedsiębiorcy, którzy zostali zmuszeni przenieść swoje biznesy do świata online. Wielu z nich dopiero rozpoczęło swoją przygodę z email marketingiem, niektórzy zaś od dłuższego czasu korzystali z tego kanału.
Bo praca musi mieć sens! Wywiad z Anną Wardecką
Trudna sytuacja na rynku nie zwalnia nas od odpowiedzialności wobec naszych pracowników – mówi Anna Wardecka, dyrektor Biura Zarządzania Kadrami w PZU.
Ochrona MSP na trudne czasy
Myśląc o przyszłości swojej firmy, warto pamiętać zarówno o jej rozwoju, jak i o ochronie jej majątku i pracowników. W tym zadaniu mogą pomóc ubezpieczenia przygotowane specjalnie dla firm z segmentu MSP.
Wyzwiska, które motywują? Przekleństwa w pracy
Wielu polskich szefów krzyczy na swoich pracowników. To niezwykle destrukcyjny sposób zarządzania zespołem, niekiedy przeradzający się w przemoc. Jednak – jak dowodzą naukowcy – istnieją też „wyzwiska”, które integrują i motywują.
W jakiej kondycji mali przedsiębiorcy rozpoczną nowy rok?
Przedsiębiorcy z nadzieją oczekują na to co może przynieść 2021 rok. Dane rynkowe i plany ustawodawców wskazują jednak, że może to być okres wymagający znacznie większej elastyczności finansowej oraz dobrych relacji biznesowych. Niestety obecnie aż 4 na 10 małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje malejące zaufanie wobec kontrahentów. Rośnie również liczba przeterminowanych zobowiązań.
Szkolnictwo Branżowe 2.0., czyli czas liderów branż z WorldSkills Poland
Inicjatywa WorldSkills Poland (FRSE) robi niemałe zamieszanie w procesie szkolenia przyszłych kadr. Jej głównym celem jest zmiana stereotypowego myślenia o nauce w szkołach branżowych, promocja i zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej rozwoju umiejętności zawodowych oraz budowania profesjonalnego wizerunku szkół branżowych.
Siedem zasad zdalnego rozstania z pracownikiem
Niebawem tarcza antykryzysowa przestanie chronić pracowników. Ze względu na pandemię niektóre firmy będą musiały przeprowadzić zwolnienia na odległość. Podpowiadamy, jak przejść przez trudny etap zdalnego offboardingu i nie zostawić za sobą spalonych mostów.
E-biznes bez programowania. Własny sklep bez udziału programisty czy agencji interaktywnej
Dziś możemy stworzyć biznes cyfrowy – sklep, serwis z płatnymi treściami czy aplikację mobilną – samodzielnie, bez udziału programisty czy agencji interaktywnej. Wystarczy, że skorzystamy z platformy no-code.
Najlepsze pomysły rodzą się bez fanfar [WYWIAD]
Przedsiębiorcy często sobie wmawiają, że ludzie z korporacji są ostrożni i unikają ryzyka i dlatego najbardziej ekscytujące pomysły rodzą się w małych firmach. Kiedy jednak zatrudni się człowieka z korporacji w startupie, ten rozluźnia krawat i z konserwatysty utrącającego projekty staje się chorążym innowacyjności – mówi Safi Bahcall, autor książki „Odlotowe pomysły”.
Razem na wszelki wypadek
Grubo ponad połowa polskich pracowników chce korzystać z ubezpieczeń grupowych, zdrowotnych i na życie. A firmy chcą rozszerzać ich ochronę o kolejne ryzyka. Nie tylko o te związane z koronawirusem.
Akademia młodego szefa. Jak podejmować trudne decyzje
Największym wyzwaniem świeżo upieczonego szefa jest podejmowanie trudnych decyzji. Podpowiadamy, jak odmówić awansu, przydzielić podwładnemu dodatkowe obowiązki, czy wreszcie kogoś zwolnić.
Zostałeś szefem i co dalej, czyli jak zbudować wokół siebie zespół
Awansowałeś w pracy, zostałeś szefem, pierwszy raz masz pod sobą podwładnych? Gratulacje! Na pewno sobie na to zasłużyłeś. Pamiętaj jednak, że nie jest to ukoronowanie twojej kariery, lecz dopiero początek długiej drogi. W nowym cyklu artykułów podpowiemy, jak sprawić, by nie była ona zbyt wyboista.
Jak przygotować pitch deck i zdobyć inwestora
Masz kilka minut, by przekonać potencjalnego inwestora, że twój startup jest tym, na co czeka świat i zarobi on miliony. Ta pierwsza prezentacja jest kluczowa, jednak przedsiębiorcy cały czas popełniają mnóstwo błędów. Oto jak ich uniknąć.