Zarządzanie
Umiejętność zarządzania energią to jedna z kluczowych kompetencji w XXI wieku
Świat pędzi, wymagając od nas ogromnej efektywności, wielozadaniowości. Starając się nadążyć, wpadamy w pułapkę stresu i wyczerpania, które są groźne dla zdrowia. A to już nie tylko problem pracowników, ale też pracodawców.
Jak odzyskać pieniądze za bilet na Fest Festival? Płatność kartą wygrywa z Blikiem
Słynny festiwal w Parku Śląskim ogłosił upadłość, co dla wielu osób może oznaczać utratę pieniędzy. Mowa o niemałych kwotach przekraczających 1000 zł. Póki upadłość zostanie zarejestrowana jest jeszcze nadzieja na zwrot środków dla osób, które zapłaciły za bilety kartą.
Manufaktura Piwa Wódki i Wina pod ciężarem długów liczy na postępowanie układowe zamiast upadłości
Manufaktura Piwa Wódki i Wina, znana przede wszystkim z kojarzenia jej z Januszem Palikotem, znalazła się na krawędzi bankructwa. W zeszłym tygodniu jeden z inwestorów spółki złożył wniosek o postępowanie sanacyjne i upadłość, co w odpowiedzi skłoniło zarząd firmy do złożenia wniosku o postępowanie układowe z wierzycielami.
Lets talk. 5 kroków, by przebić szklany sufit w nauce języków obcych
5 kroków, by przebić szklany sufit w nauce języków obcych.
Liderki przyszłości
We współczesnym biznesie coraz bardziej docenia się kobiecy styl zarządzania. Na szczęście mogą się go nauczyć także mężczyźni. Pokazujemy najważniejsze cechy liderek (ale też liderów) przyszłości.
Transport pracowników benefitem przyszłości. Zmiana Gry na Rynku Pracy
Zgodnie z danymi z raportu "Future of Jobs 2020" opracowanego przez World Economic Forum, transformacja rynku pracy zdecydowanie przesunęła balans sił na korzyść pracowników. W tym kontekście, 43% respondentów zgłosiło zwiększoną konkurencję o talenty w ich branży, czyniąc z pracowników tzw. "kandydatów rynku" (World Economic Forum, 2020).
Antyporadnik. Jak wypalić pracownika
Według najnowszych wytycznych WHO przyczyną wypalenia zawodowego są nie tyle błędy popełniane przez pracowników, co systemowe zaniedbania przedsiębiorstw. Mimo to wielu pracodawców zachowuje się tak, jakby ich ambicją było otrzymanie tytułu Wielkiego Wypalacza.
Ubezpieczenie ochroną dla firm w trudnych czasach
Obecna sytuacja gospodarcza coraz mocniej wpływa na biznes polskich małych i średnich firm.
Biedronka skorzysta z nowych uprawnień: pracownicy przejdą narkotesty
Ustawodawca umożliwił pracodawcom sprawdzanie trzeźwości i kontrolę na obecność substancji psychoaktywnych u pracowników. Takie testy przejdą pracownicy Biedronki na wielu szczeblach od kasjera po kadrę menadżerską.
Nie staraj się za bardzo, obserwuj reakcje. 7 zasad small talku
Niezobowiązująca pogawędka podczas biznes party może ci przynieść więcej, niż myślisz.
Po co (i jak) mówić o osobach LGBT+ w firmie?
Aż 83 proc. pracowników LGBT+ musi ukrywać w miejscU pracy ważne aspekty dotyczące swego życia. Pracodawca może i powinien im pomóc wyjść z szafy. Tłumaczymy, jak i po co mówić o osobach nieheteronormatywnych w biznesie.
Jak wiedza o kliencie pomaga zwiększyć sprzedaż?
Jeżeli najbardziej uniwersalnym językiem firmy jest jej produkt lub usługa i związana z nimi komunikacja, to firma musi stale weryfikować to, czy mówi właściwe rzeczy do właściwych ludzi.
Lidl inicjuje dialog z dostawcami: zrównoważony rozwój i wzrost jako priorytet
Niemiecka centrala Lidla zaprosiła 20 dostawców marek własnych, by dyskutować o przyszłości i wyzwaniach stojących przed siecią dyskontów. Czeka nas większa ekspansja marketu?
Kuchnia nie jest od gotowania
Biznesowy przyspieszacz to nie tylko nowy produkt czy kampania marketingowa. To też produktywne relacje. Jednak, aby oprzeć na nich kolejny etap rozwoju firmy, musi zaistnieć dobra komunikacja.
Samotność i jej epidemia. Jak budować wspólnotę w dzisiejszym świecie
Staję się tym, w czym uczestniczę. Jestem tym, na co patrzę pisze Olga Tokarczuk w powieści, „Bieguni”. Od czasów łowców-zbieraczy przynależność do wspólnoty stanowiła nieodzowną część ludzkiego życia. Była warunkiem przetrwania, a jej członkowie współdziałali, przyczyniając się rozwoju ogółu. Dziś problemem jest jednak samotność. Epidemia samotności paraliżuje całe społeczeństwa.
Akademia e-marketingu w Krakowie i Białymstoku
Ponad 400 przedsiębiorców z Krakowa, Kielc, Podkarpacia oraz Białegostoku i województwa podlaskiego wzięło udział w bezpłatnym szkoleniu Akademii e-marketingu.
Neuroróżnorodni w biurze. Jak tworzyć inkluzywne miejsce pracy
Co piąty z nas jest neuroatypowy lub neuroatypowa. Neurotypowi i neuroatypowi pracują w tych samych przestrzeniach pracy, ale często potrzebują innych rozwiązań, a zatem inaczej zaprojektowanego biura. Z tego względu firmy powinny kłaść większy nacisk na inkluzywność miejsca pracy dla osób neuroróżnorodnych.
Czterodniowy tydzień pracy. Pracownicy nie chcą wracać do starego systemu po udanym eksperymencie
Firmy nie straciły, za to pracownicy zyskali lepszą jakość życia. Przedsiębiorstwa testujące czterodniowy tydzień pracy przez pół roku przychylają się do próśb pracowników i wprowadzają trzydniowy weekend.
Rola HR w firmach jest nie do przecenienia
To w tej funkcji skupia się kilka kluczowych obszarów i zadań, które mają jednoznaczne przełożenie na wyniki firmy. Choć nie zwykliśmy myśleć, że HR może wpływać na sprzedaż czy produktywność, to rzeczywistość i badania wskazują, że tak jednak jest.
Właścicielka i właściciel firmy – jak może stać się mentorem dla swoich pracowników
Kiedy pojawiła się rola mentora i czym jest mentoring?
Mentoring w biznesie i jego popularność
W procesie rozwoju i nauki nie ma nic piękniejszego dla nauczyciela, niż sytuacja, w której uczniowie rozwijają skrzydła i szybują po spełnienie swoich marzeń.
Nestle: o 20 proc. mniej wariantów produktów. Kryzys zjada także gigantów
Spożywczy konglomerat Nestle zmuszony do oszczędności. Korporacja tnie koszty do tego stopnia, że zdecydowała się ograniczyć zróżnicowanie produktów o jedną piątą.
Czas ambasadorów w biznesie. Misja dyplomatyczna firmy w praktyce
Tworzenie marki godnej zaufania jest jak misja dyplomatyczna. Czasem odbywa się na bankiecie, czasem na barykadach. Dlatego tak ważne jest, by mieć skutecznych ambasadorów. Najlepiej w gronie swoich pracowników.
Fala zwolnień w McDonalds. Będzie twarde lądowanie
Kryzys dosięga największych. McDonald's planuje duże zmiany w swojej strukturze i związane z tym zwolnienia pracowników. Pracownikom biurowym nakazano przejść na pracę zdalną i oczekiwać na decyzję.
Zdalna praca specjalistów: Jak wygrać wyścig o międzynarodowe talenty?
GUS informuje, że ponad 1/3 polskich firm z branży IT wskazuje niedobór specjalistów jako barierę w swojej działalności. W związku z deficytem talentów, pracodawcy rozszerzają swoje poszukiwania na pracowników poza granicami Polski. Jak skompletować dobry zespół?
Jak stracić niemal 30 proc. akcji spółki: zatrudnij polityka!
Ekonomiści sprawdzili, jaki wpływ na rynkową wycenę spółek w długim okresie mają polityczne nominacje na funkcje w zarządach i radach nadzorczych. Jak ustalili, niektóre typy nominacji powodują spadek wartości akcji nawet o ponad jedną czwartą (28 proc.).
Gleevery promuje nowy benefit: wypożyczaj sprzęt bezpłatnie
Na urlop zabierz profesjonalnego drona z kamerą, wymarzony rower, albo zrób profesjonalne kino domowe w domu – za sprzęt nie zapłacisz ani złotówki – jeśli załapiesz się na nowy benefit dla pracowników. Gleevery promuje dodatek "korzystanie bez kupowania".
Reguły liderów. Oto proste sposoby eksperta na to, jak zostać przywódcą w firmie
Oto kilka krótkich lekcji, które pozwolą ci być lepszym szefem i przywódcą
A może jesteś control freakiem? Co z tym można zrobić. Wywiad z ekspertką
Jak sobie radzić z silną potrzebą kontroli – mówi dr Joanna Heidtman, psycholożka i trenerka biznesu.
Raport Książeczka Zdrowia. Skuteczna terapia pracowników
Zadbaj o swoich pracowników, a oni zadbają o twoją firmę. Dotyczy to przede wszystkim opieki zdrowotnej, psychologicznej, a także dietetycznej.
Raport Książeczka zdrowia. Jak zdrowie pracowników przekłada się na wyniki firmy?
...A właściwie karta choroby, bo ze zdrowiem pracowników jest coraz gorzej. I to nie tylko fizycznie, ale też psychicznie. A to wpływa na ich prywatną sytuację życiową, Ale przede wszystkim na całą gospodarkę.
Przyjaciel w pracy. Czy znajomości w miejscu pracy wpływają na produktywność?
Osoby, które mają w pracy przyjaciela, są siedmiokrotnie bardziej zaangażowane w obowiązki zawodowe, rzadziej myślą o zmianie firmy i lepiej ją oceniają.
Służbowe maile. Dlaczego pisanie służbowych maili sprawia nam kłopoty? [WYWIAD]
Pisząc służbowy mail, nie zasypujmy się wielosłowiem. Szanujmy czas współpracowników – przekonuje Mateusz Adamczyk, polonista, popularyzator wiedzy o języku, współautor „Słownika neologizmów polskich” opracowywanego przez Obserwatorium Językowe UW.
Bon na 1000 zł dla pracowników Biedronki
Biedronka walczy o wizerunek przyjaznego pracodawcy. Portugalska korporacja przeznaczy kolejne 70 mln zł na świąteczne prezenty dla pracowników.
W przyszłym roku posypią się zwolnienia
Z badania "Barometr Polskiego Rynku Pracy" wynika, że w przyszłym roku pracodawcy będą zwalniać część załogi. 22 proc. firm zamierza redukować etaty, ale jednocześnie tyle samo planuje zwiększać zatrudnienie.