Bon na 1000 zł dla pracowników Biedronki

Biedronka
Fot. shutterstock.
Biedronka walczy o wizerunek przyjaznego pracodawcy. Portugalska korporacja przeznaczy kolejne 70 mln zł na świąteczne prezenty dla pracowników.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Z voucherów o wartości 1000 zł do wykorzystania w sklepach sieci skorzysta blisko 70 tys. osób pracujących w marketach, centrach dystrybucji i biurach Biedronki.

150 mln złotych dla pracowników Biedronki

Dodatkowo pracownicy otrzymają paczki świąteczne. To kolejny duży wydatek dla portugalskiego przedsiębiorstwa, bo prezenty dla 81 tys. zatudnionych osób i ich 78 tys. dzieci będą kosztować Biedronkę około 80 mln zł. 

Bankier.pl informuje także, że w ramach pakietu świątecznego pracownicy dostali e-kody, którymi można płacić za zakupy w sklepach sieci i drogeriach Hebe. Wysokość kwoty zasileń zależy od progu dochodowego.

To oznacza, że z okazji świąt pracownicy otrzymają różne formy wsparcia o łącznej wartości nawet 150 mln zł.

Świąteczna pomoc dla pracowników

Takie praktyki są rzadko spotykane w polskiej rzeczywistości, gdzie pracownicy bywają zwalniani za samą próbę założenia związku zawodowego. Polacy na tle unijnej średniej wciąż mierzą się z niskimi pensjami, tymczasem inflacja i podwyżki rat kredytów mocno drenują budżety gospodarstw domowych, ale także przedsiębiorstw. Dlatego pomoc finansowa ze strony pracodawcy, szczególnie w okresie świątecznym, gdy zderzamy się z koniecznością większych wydatków, jest na pewno ważnym i docenianym benefitem. 

Przypomnijmy, że Biedronka przyznała swoim pracownikom specjalne premie także we wrześniu br. 1,5 tys. zł nagrody specjalnej otrzymali pracownicy popularnej sieci za "zaangażowanie w osiągnięcie zakładanego wyniku za pierwsze osiem miesięcy 2022 r.".

Najwięksi gracze na rynku mogą sobie pozwolić na dodatkowe benefity dla pracowników, dlatego ich przyznanie jest oceniane, jako dobry krok. Pozytywny wizerunek firmy przyciąga przyszłych potencjalnych kandydatów na wolne stanowiska. Wśród pracodawców-dyskontów portugalski sprzedawca ma coraz lepszą opinię. Wystarczy przywołać serię niepochlebnych artykułów o podjeściu innego pracodawcy w tej branży. W tym roku niedobrą prasę miał m.in. Kaufland, gdzie pracownicy długo walczyli o podwyżki i godne warunki pracy.

Inspiracje: Polka tworzy jeden z najciekawszych deeptechów w Europie