Wywiady
Hip-hop wchłonął pop
Schemat na zarobek w polskim rapie jest bardzo prosty: przychody z twórczości danego artysty muszą być większe niż poniesione koszty. To oznacza, że możesz zarobić na płycie, której sprzedało się zaledwie 500 sztuk, a możesz stracić na albumie sprzedanym w nakładzie 15 tys. – mówi Marcin „Tytus” Grabski, prezes zarządu Asfalt Records.
Raper to też zawód
Nie mieliśmy pojęcia, jak się robi biznes. Debiut wydaliśmy za pożyczone pieniądze. Moja mama wzięła kredyt, a my go spłacaliśmy. Na początku skupialiśmy się głównie na płytach – muzyka, teledyski – a z czasem poszerzyliśmy portfolio o ubrania – mówi Rahim, raper i założyciel MaxFloRec.
My Company - My Story. Trzeba być szalonym [PODCAST] [WIDEO]
Pierwszy odcinek My Company - My Story już z nami. Adam Góral, prezes Asseco i Martyna Sztaba, założycielka Syntoilu podzielili się swoimi doświadczeniami z dziedziny zakładania i rozwoju biznesu.
Wygrają projekty z pomysłem
Rynek condo- i aparthoteli jest wciąż na fali wzrostowej. Mimo dużej konkurencji przemyślane projekty usytuowane w atrakcyjnych lokalizacjach mogą zapewnić inwestorom wysokie stopy zwrotu – mówi w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Karolina Wantulok, vice prezes i dyrektor zarządzająca w DuoVita Smart Apartments.
Wygrają projekty z pomysłem
Rynek condo- i aparthoteli jest wciąż na fali wzrostowej. Mimo dużej konkurencji przemyślane projekty usytuowane w atrakcyjnych lokalizacjach mogą zapewnić inwestorom wysokie stopy zwrotu – mówi w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Karolina Wantulok, vice prezes i dyrektor zarządzająca w DuoVita Smart Apartments.
My Company - My Story. Trzeba być szalonym
Przedsiębiorczość to odrobina szaleństwa, ale i branie odpowiedzialności na siebie i liczenie na siebie – mówi Adam Góral, prezes i założyciel Asseco w rozmowie z Martyną Sztabą, szefową Syntoilu.
Szkoła oszczędzania
Ostatnie półrocze minęło w Polsce pod znakiem wprowadzania Pracowniczych Planów Kapitałowych przez największe firmy, zatrudniające powyżej 249 osób. Od nowego roku PPK zaczyna obejmować również firmy mające ponad 49 pracowników, a od 1 lipca – te, w których pracuje od 20 do 49 osób.
Fitnessowy gangster
Mam w sobie żądzę zwycięstwa. Lubię się widzieć wysoko w lidze. W ciągu następnych trzech lat otworzymy 100 klubów. Do końca 2022 r. będzie ich 135 – mówi Łukasz Dojka, właściciel sieci salonów Xtreme Fitness Gyms.
Perswazyjny jak poker
Negocjujemy i sprzedajemy całe życie i cały czas. Mama „sprzedaje” rano dziecku, żeby umyło zęby i zjadło śniadanie. Dziecko „sprzedaje” mamie, że chce wyjść później do szkoły albo, że chce jeszcze poleżeć. Jak to robić skuteczniej? – radzą Grzegorz Załuski i Adam Czajkowski, autorzy książki „Perswazyjny poker”.
Innowacja zamiast sprzedaży
W relacjach B2B firma powinna być partnerem klienta w rozwoju, a nie sprzedawcą i razem z nim tworzyć wartość, która pomoże mu realizować jego cele biznesowe. Dotychczasowe modele sprzedaży przestają być skuteczne – mówi Tyberiusz Mazurek, dyrektor sprzedaży Mondi Corrugated Solutions na Polskę.
Jak oszczędzić pół miliarda
Sprawny zespół zarządzania projektami może wygenerować dla firmy gigantyczne oszczędności i pozwala uniknąć tych inwestycji, które nie przyniosą oczekiwanego zysku – mówi Ewa Palarczyk, prezes Tauron Ekoenergia i dyrektor projektów inwestycyjnych w Tauron Polska Energia.
Robię efektowny drybling. Wywiad z Arkadiuszem Regiecem
Beesfund może być największą platformą crowdfundingową Międzymorza. Jesteśmy w stanie dogonić Anglików. A czy warszawska giełda jest w stanie przegonić London Stock Exchange? Nie, nie ma na to szans - mówi Arkadiusz Regiec, twórca platformy Beesfund.
Kod do sukcesu. Wywiad
Zachęcam wszystkich, żeby spróbowali uwolnić się od swojej kultury. Nie, aby ją odrzucić, tylko wzbogacić o inne elementy. Po prostu znaleźć swoją drogę. Można być Polakiem, ale warto wybrać sobie coś trochę od Japończyków, trochę od Skandynawów, trochę od Niemców. Ja uwolniłem się od francuskiej mentalności...
Zadbać o kandydata. Wywiad z Mają Gojtowską
Jeszcze niedawno firmy robiły wszystko, aby ich klienci byli szczęśliwi. Teraz potrzebna jest rewolucja – to pracownicy mają być w centrum uwagi. Bo jeśli zrekrutujemy dobrych ludzi, to właśnie oni sprawią, że nasi klienci będą zadowoleni – mówi Maja Gojtowska, specjalistka ds. HR i employer brandingu, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”.
Kuchenne studia wyrosną nie tylko w Polsce. Wywiad z Giulio D'Erme, współzałożycielem CulinaryOn
CulinaryOn to nie zwykłe restauracje, ale studia kulinarne, których celem jest stworzenie przestrzeni do spędzenia czasu w niestandardowy sposób. Polska ma stać się lokalnym centrum rozwoju tego wywodzącego się z Rosji konceptu - mówi w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Giulio D'Erme, jeden z założycieli CulinaryOn.
Chcemy badać powietrze na całym świecie. Wywiad z twórcą Airly
Dziś jesteśmy pierwszym źródłem informacji na temat jakości powietrza w kraju. To samo, co dla Polski, chcemy zrobić dla Europy, a potem dla świata. Już jesteśmy obecni w 25 krajach – mówi Wiktor Warchałowski, CEO i współzałożyciel Airly.
Mamy rok, żeby coś zmienić
To było do przewidzenia: w końcu będziemy musieli ostro rywalizować o pracowników z Ukrainy z innymi państwami. O tym, jak możemy to robić, jak się przygotować na otwarcie rynku niemieckiego na siłę roboczą spoza UE i czy naprawdę jest się czego bać, Alicja Hendler rozmawia z Pawłem Wolniewiczem, kierownikiem operacyjnym ds. cudzoziemców w Work Service.