Wywiady
Miejsce to pieniądz. Jak zacząć własny biznes? [WYWIAD]
Gdybym w pewnym momencie życia nie został wyrzucony ze swej strefy komfortu, nie wpadłbym nigdy na pomysł własnego biznesu – mówi Rafał Kołomański, założyciel firmy Więcej Miejsca, specjalizującej się w magazynowaniu rzeczy i specjalistycznych przeprowadzkach.
Netflix chce inwestować w polskich twórców
Mam nadzieję, że będziemy wspierać Polaków w tworzeniu wspaniałych, unikatowych historii filmowych, które zachwycą nie tylko lokalnie, ale też globalnie – mówi Anna Nagler, dyrektor produkcji oryginalnych Netflixa w Europie Środkowo--Wschodniej.
Michał Konowrocki, Uber Polska: Nadchodzi decydujący moment [WYWIAD]
- Nie osiągnęliśmy jeszcze liczby przewozów z ubiegłego roku, ale jesteśmy optymistami. Decydujący będzie okres jesienno-zimowy przede wszystkim z uwagi na ryzyko nasilenia się pandemii - mówi w wywiadzie dla portalu mycompanypolska.pl Michał Konowrocki, dyrektor zarządzający Uber Polska. Czy istnieje ryzyko dla obecności Ubera w Polsce? Czy Lex Uber pokrzyżował plany firmy? Więcej w rozmowie:
Paweł Borys: Ludzie prawie grozili nam samobójstwami
Jeśli dobrze pójdzie, wyjdziemy z tego kryzysu z gospodarczym boomem – mówi Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.
Łukasz Chwieduk: Na TikToku będą wszyscy!
Stawki za współpracę z markami na TikToku są zwykle 4-, 5-cyfrowe. Jednak dla mnie to dopiero początek. W przyszłości zamierzam rozkręcić własną markę odzieży sportowej – mówi Łukasz Chwieduk, finalista XII edycji programu „Mam Talent!”, najpopularniejszy piłkarski tiktoker w Polsce.
Pruszyńska-Witkowska: Bez ryzyka nie ma biznesu
W biznesie kieruję się tym, czy to, co robię, ma sens. Wielokrotnie zdarzało mi się podejmować ryzykowne decyzje, jak każdemu przedsiębiorcy – mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska, współzałożycielka Future Collars.
Były funkcjonariusz FBI: Ludzie są przewidywalni [WYWIAD]
Rządzi nami prosta zasada: „Człowiek stara się zdobyć to, czego chce”. Zatem, by określić, jak postąpi dana osoba, musisz się dowiedzieć, co uznaje za korzystne dla siebie, a następnie wykorzystać tę wiedzę, by przewidzieć jego zachowanie – mówi Robin Dreeke, były marines i funkcjonariusz FBI, autor książki „Jak czytać ludzi”.
Sukcesja po polsku. Odsłaniamy nieznane oblicze zmiany warty w firmach
W polskim biznesie dzieje się to samo, co w serialu „Sukcesja”, tylko nikt o tym głośno nie mówi. Gry emocjonalne, dominujący ojcowie, którzy podporządkowują sobie dzieci, a potem się dziwią, że ich następcy nie umieją podejmować decyzji. Zwykle potomek nie ma pojęcia, skąd się wzięło to wszystko, co rodzice chcą mu przekazać. Jest tylko beneficjentem jakichś środków – mówi Robert Krool,
Przywrócić gospodarkę do życia. Wywiad
Zachęcam przedsiębiorców, by o nasze programy pomocowe pytali banki – to przez nie powinni składać wnioski. Mamy podpisane umowy z 20 dużymi bankami i z ponad setką spółdzielczych. Tych programów mamy już 10. Każdy może pomóc firmom w przetrwaniu – mówi Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes Banku Gospodarstwa Krajowego.
W tym roku duże wydarzenia masowe już się nie odbędą... Wywiad
… uważa Piotr Orlicz-Rabiega, szef i organizator Audioriver, jednego z największych festiwali muzycznych w Polsce. I apeluje: „fani, nie zwracajcie zakupionych biletów! Tak pomożecie przetrwać zarówno artystom, jak i organizatorom koncertów”.
Chcę światu dać coś z siebie. Wywiad z Marią Magdaleną Kwiatkiewicz
Młodzi, którzy chcą dzisiaj zakładać firmy, mają bardzo trudny czas. Ale i my otworzyliśmy firmę tuż przed stanem wojennym i spowolnieniem gospodarczym. W Polsce żadne pokolenie nie miało łatwo. Ale jak w trudnych warunkach człowiek znajdzie metodę, to później już sobie poradzi w każdych okolicznościach. Warto tylko pamiętać, by nie przeinwestować – mówi Maria Magdalena Kwiatkiewicz...
Jesteśmy zawsze z Polakami. Wywiad z Danielem Obajtkiem
Podstawą w biznesie jest zysk, ale dla nas ważna jest też solidarność z Polakami – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Czas solidarności. Wywiad z Igorem Klają
– W moim słowniku nie ma słowa bezradność. W czasie pandemii zrozumiałem też, że zespoły trzeba budować, bardziej opierając się na wartościach niż kompetencjach – mówi Igor Klaja, prezes firmy OTCF, producenta odzieży i akcesoriów sportowych, do której należy znana marka 4F.
Auto na kryzys. Wywiad
Dziś najlepsze z punktu widzenia klienta są auta elektryczne zasilane z gniazdka (PHEV). Auta w pełni elektryczne to kolejny krok, za 5 do 10 lat. Niestety, obecny kryzys związany z koronawirusem najprawdopodobniej zahamuje cały proces – mówi Adam Męciński, dyrektor generalny MMC, importera marki Mitsubishi.
Mamy czasy Wielkiego Przełomu. Wywiad
Przez wieki kryzysy pojawiały się regularnie. I – przy wszystkich swoich niedogodnościach – odgrywały też rolę pozytywną. Weryfikowały rzeczywistą wartość przedsięwzięć, które rozwinęły się w okresie dobrej koniunktury. Dzięki kryzysom gospodarka dokonywała samooczyszczenia – mówi prof. dr hab. Wojciech Morawski, badacz historii gospodarczej.
To jest test na lidera
Prawdziwi liderzy z tego kryzysu wyjdą mocniejsi. Bo byli w czasie pandemii w stałym kontakcie, budowali regularną współpracę, uczyli ludzi, jak komunikować się i im zaufali. To też bardzo wzmocni zespoły – mówi Aureliusz Leżeński, coach.
Musi wrócić zaufanie. Wywiad z Magdaleną Zmitrowicz
Przez wieki kryzysy pojawiały się regularnie. I – przy wszystkich swoich niedogodnościach – odgrywały też rolę pozytywną. Weryfikowały rzeczywistą wartość przedsięwzięć, które rozwinęły się w okresie dobrej koniunktury. Dzięki kryzysom gospodarka dokonywała samooczyszczenia – mówi prof. dr hab. Wojciech Morawski, badacz historii gospodarczej.
Podajemy tlen małym firmom. Wywiad z Jadwigą Emilewicz
Państwo zrobi wszystko, by podmiotom gospodarczym udało się przetrwać – mówi Jadwiga Emilewicz, wicepremier, minister rozwoju.
Utrzymają się tylko najlepsi. Wywiad
– Mam dwie kotwice: rodzina i wspólnicy. Nie da się przecenić, jak żona mówi, że nie jestem w stanie jej zawieść, a córki kochają bezwarunkowo. To przypomina, że są rzeczy ważniejsze w życiu niż blokada Facebooka – mówi Michał Sadowski, założyciel i CEO Brand24. Jak udało mu się przetrwać i wyjść z kryzysu – wizerunkowego i finansowego?
My Company - My Story. Muszę pędzić [PODCAST] [WIDEO]
Stefan Batory, twórca iTaxi i Booksy oraz Adam Góral, założyciel i prezes Asseco spotkali się, by porozmawiać o tym, jak odnieść sukces w biznesie i nie dać się przeciwnościom losu. Efekt? Drugi odcinek cyklu My Company My Story.
Fundusze unijne: PARP wprowadza ułatwienia dla firm zagrożonych COVID-19 [WYWIAD]
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości szykuje kolejne narzędzia, które mogą pomóc polskim przedsiębiorcom. O szczegóły rozwiązań zapytaliśmy Małgorzatę Oleszczuk, prezes PARP.
My Company Extra: Czy potrzebujemy fundacji firm rodzinnych w Polsce?
Anna Turska, wiceprezes zarządu Kancelaria Ożóg Tomczykowski w rozmowie z Grzegorzem Sadowskim, redaktorem naczelnym My Company Polska.
Kino przetrwa! Wywiad
Streaming kojarzy się dziś twórcom z finansowym bezpieczeństwem oraz ograniczoną artystyczną kontrolą. Ergo – z wolnością. A to przecież najlepsza pożywka dla sztuki – mówi Michał Walkiewicz, redaktor naczelny Filmweb.pl
Nie malujmy trawy na zielono. Wywiad
W Polsce nie ma rynku pracownika. Relacja między pracownikiem a pracodawcą nie jest partnerska, tylko w dalszym ciągu to relacja władzy. Sęk w tym, żeby pracodawca umiał z tej specyficznej władzy dobrze korzystać – mówi Zyta Machnicka, autorka książki „Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi”.
My Company - My Story. Sztuka radzenia sobie z błędami
Sukces w biznesie osiągnie ten, kto nie tylko ma odwagę i umiejętność do podejmowania trudnych decyzji, ale także potrafi szybko naprawiać popełnione błędy. To, że się je popełni, jest oczywiste. Stefan Batory, założyciel Booksy i Adam Góral, twórca Asseco rozmawiają o błędach w biznesie i o tym, jak sobie z nimi radzić.
Jestem dzieckiem szczęścia. Wywiad z Natalią Bogdan
Na początku finansami zarządzałam za pomocą dwóch kartek: na jednej wpisywałam wystawione faktury, na drugiej koszty i bardzo pilnowałam równowagi. Przechowuję je do dziś na pamiątkę – opowiada Natalia Bogdan, założycielka, właścicielka i prezeska firmy rekrutacyjnej Jobhouse.
Nie piszę pod trendy. Wywiad z Remigiuszem Mrozem
Literatura jest nieśmiertelna. Jej zmierzch wieszczono, kiedy powstał przemysł kinematograficzny, potem przy wejściu kaset VHS, gier komputerowych, seriali, streamingu. Wszystko w popkulturze się zmienia, jedne formy zastępowane są innymi, niektóre przepadają – oprócz książek – mówi Remigiusz Mróz, który należy do grona najlepiej zarabiających polskich pisarzy.
My Company - My Story. Muszę pędzić
Myślałem o produkcie, gdzie będzie można podwajać, czy potrajać skalę biznesu, ale już niekoniecznie zespół. W takiej firmie są wysokie nakłady inwestycyjne na początku, ale później, jak się zbuduje efekt kuli śnieżnej, to zaczyna się zupełnie inna gra – mówi Stefan Batory, założyciel iTaxi i Booksy, w rozmowie z Adamem Góralem, założycielem i prezesem Asseco.
My Company - My Story. Pokonaj strach, zostaniesz przedsiębiorcą
Czy aby stać się przedsiębiorcą, trzeba być szalonym? - Tak, ale nie w sensie być zwariowanym, tylko trzeba pokonać strach - mówi w rozmowie z Adamem Góralem z Asseco Martyna Sztaba, twórczyni Syntoilu. Zapraszamy do trzeciej części rozmowy z cyklu My Company My Story.
My Company - My Story. Ludzie, którzy napędzają się sami [WIDEO]
- Uwielbiam ludzi, którzy napędzają się sami - mówi Adam Góral. Co o ludziach sądzi jego rozmówczyni, Martyna Sztaba z Synotil? Więcej w drugiej części rozmowy z cyklu My Company - My Story.
L. Sobolewski: Giełda straciła zaufanie inwestorów, ale można to zmienić [WYWIAD]
- Nasz silnik giełdowy się zatarł, na giełdę trafia bardzo niewiele nowych spółek, a struktura inwestorów jest nieoptymalna – mówi w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Ludwik Sobolewski, były prezes GPW i nowy członek rady nadzorczej spółek DuoLife i Goverby Investments, inwestora projektu DuoVita Smart Apartments w Wiśle. Mimo to Ludwik Sobolewski wierzy, że rynek może się odrodzić.
My Company - My Story. O początkach Asseco i Syntoilu
Dwie firmy, dwa różne momenty w biznesowej historii Polski. Co łączy i dzieli historie powstania Asseco i Syntoilu? Rozmawia Adam Góral i Martyna Sztaba.
Przypomnij sobie przyjemność
Męska seksualność często przegrywa z nawałem obowiązków i brakiem czasu. Trudno jest pogodzić walkę na rynku z szukaniem bliskości w sypialni. Czy można z tym zrobić coś poza tym, żeby „mniej pracować”? – wyjaśnia Andrzej Gryżewski, psycholog, psychoterapeuta, seksuolog z gabinetu CBTsekusolog.pl
Kropla drąży skałę. Wywiad
Mimo różnych zawirowań gospodarczych w Europie i na świecie polski eksport nieustannie rośnie i będzie rósł nadal, bo wciąż silny jest eksport dużych firm, a małe i średnie są coraz odważniejsze w poszukiwaniu nowych rynków – mówi Jerzy Śledziewski, wiceprezes zarządu Banku BNP Paribas, odpowiedzialny za Obszar Bankowości Korporacyjnej i MSP.
Hip-hop wchłonął pop
Schemat na zarobek w polskim rapie jest bardzo prosty: przychody z twórczości danego artysty muszą być większe niż poniesione koszty. To oznacza, że możesz zarobić na płycie, której sprzedało się zaledwie 500 sztuk, a możesz stracić na albumie sprzedanym w nakładzie 15 tys. – mówi Marcin „Tytus” Grabski, prezes zarządu Asfalt Records.