Wywiady

Czy czeka nas zmierzch polskiej kultury zap...dolu [WYWIAD]

Czy czeka nas zmierzch polskiej kultury zap...dolu [WYWIAD]

Wiele osiągnięć pracowniczych, które w krajach Zachodu są już oczywistością, u nas wciąż pejoratywnie nazywa się „socjalizmem” – mówi dr Zofia Smełka-Leszczyńska, kulturoznawczyni, autorka książki „Cześć pracy. O kulturze zap…dolu”.

Marcin Dzierżanowski 11.09.2024
To praktyka przyciąga do studiów MBA

To praktyka przyciąga do studiów MBA

Dobre programy MBA na ostatnich aferach wręcz zyskały – uważa prof. dr hab. Grażyna Aniszewska-Banaś, kierownik Programu Canadian Executive MBA (CEMBA) w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

„Bądź cicho, idzie HR!”. Pracownicy HR mierzą się z hejtem

„Bądź cicho, idzie HR!”. Pracownicy HR mierzą się z hejtem

Lojalni wobec pracodawców często poinformowani o firmowych sekretach, czy najbliższych zwolnieniach, muszą jednocześnie być wsparciem dla pracowników. Podwójna rola wywołuje sprzeczne emocje, a czasem więcej niż niechęć. Jak sobie z tym radzić? - wyjaśnia Małgorzata Górska, People & Culture Director, Maxi Zoo.

Szach mat w biznesie. Czego królewska gra może nauczyć nas w prowadzeniu firmy

Szach mat w biznesie. Czego królewska gra może nauczyć nas w prowadzeniu firmy

Jak adaptować strategie szachowe do biznesu i jakich obszarów dotyczą problemy, które mogą one wyeliminować? Kto jest kim na biznesowej szachownicy i jak zwyciężyć w tej rozgrywce? - na pytania odpowiada Michał Kanarkiewicz, szachista, autor 7 książek, przedsiębiorca, konsultant biznesowy i mówca, który przekłada myślenie mistrzów szachowych do świata biznesu.

Wiktor Cyrny 03.09.2024
Ponaddźwiękowi. Wywiad z Matim Staniszewskim [TYLKO U NAS]

Ponaddźwiękowi. Wywiad z Matim Staniszewskim [TYLKO U NAS]

Dwóch kumpli z warszawskiego liceum w dwa lata zbudowało startup wyceniany na ponad miliard dolarów. W tej historii wszystko kręci się wokół dźwięku, z wyjątkiem jednego – ich rozwoju. W tym kontekście mówimy raczej o prędkości światła. – Robimy coś niesamowitego i na generacje – mówi Mati Staniszewski, Co-founder ElevenLabs.

W Polsce skupiamy się na rozwoju biznesu transgranicznego

W Polsce skupiamy się na rozwoju biznesu transgranicznego

Polska jest bardzo rozwinięta pod względem rozwiązań finansowych, a na lokalnym rynku działa mnóstwo graczy, z którymi ściśle współpracujemy. Konkurencyjny krajobraz jest tutaj pozytywną wartością, napędzającą innowacje – przekonuje Efi Dahan, wiceprezes i dyrektor generalny PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią i Izrael.

Wejdź na ścieżkę innowacji

Wejdź na ścieżkę innowacji

Co zrobić, by innowacje zamiast do szuflady trafiały na rynek – podpowiadają Patrycja Zeszutek z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Katarzyna Walczyk-Matuszyk z Centrum Projektów Badawczych UE, Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 30.08.2024
Kompas dla startupów

Kompas dla startupów

Studia Online MBA for Startups to pierwsze studia MBA w Polsce współtworzone przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz InCredibles Sebastiana Kulczyka. To wyjątkowy program skierowany do przedsiębiorców i firm, które chcą wchodzić na rynek z innowacyjnymi produktami. O jego zaletach rozmawiamy z absolwentami.

Michał Ratajczak. Poza biznesem

Michał Ratajczak. Poza biznesem

Jego Gridaly rewolucjonizuje branżę eventową, sam inspiruje się Steve’em Jobsem. Michał Ratajczak uważa, że w biznesie kluczowe jest budowanie relacji opartych na szacunku, otwartości i uczciwości. A poza biznesem?

Lekcje na planszy

Lekcje na planszy

Kiedy chciałem przyjąć do pracy osobę, która miała podejmować decyzje, pytałem ją, w co gra. Jeśli okazywało się, że w nic, nie zatrudniałem jej – mówi Włodzimierz Grudziński, doświadczony menedżer, założyciel Polskiego Stowarzyszenia Go.

Studia MBA są po to,  żeby otworzyć perspektywy

Studia MBA są po to, żeby otworzyć perspektywy

Studia MBA nie są dla wszystkich. To przyszłość edukacji dla tych, którzy mierzą wysoko – przekonuje Tomasz Ludwicki, dyrektor Programu Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim.

Zysk dla firm jest jak powietrze

Zysk dla firm jest jak powietrze

Zrównoważony rozwój firmy nie powinien negatywnie wpływać na jej zysk, bo inaczej może ona wypaść z rynkowej gry – mówi Tomasz Stec, partner w firmie Simon-Kucher, która uznawana jest za światowego lidera doradztwa cenowego.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 30.08.2024
Poza biznesem. Adam Sanocki

Poza biznesem. Adam Sanocki

Zafascynowany Tybetem członek zarządu Polskich Portów Lotniczych. Lubicie post rocka? Koniecznie sprawdźcie twórczość jego zespołu The Band of Endless Noise – właśnie wydali kolejną płytę!

Czy można poprawić pracę naszego mózgu?

Czy można poprawić pracę naszego mózgu?

Wiele popularnych metod optymalizacji mózgu nie ma naukowego uzasadnienia, a nawet może szkodzić. Kiedy powinna zapalić nam się czerwona lampka?– pytamy dr Alicję Puścian, neurobiolożkę behawioralną.

Rynek stacji ładowania przypomina biznes nieruchomościowy – Jakub Bańkowski (NOXO Energy)

Rynek stacji ładowania przypomina biznes nieruchomościowy – Jakub Bańkowski (NOXO Energy)

– Kluczowe pytanie, które sobie zadajemy, to: ile procent wszystkich samochodów będą stanowiły samochody elektryczne w najbliższych latach? Nawet jeśli ten procent będzie niewielki, a obecna liczba samochodów elektrycznych na drogach się podwoi, nasz biznes stanie się rentowny – mówi współtwórca stacji ładowania pojazdów NOXO Energy, Jakub Bańkowski.

Skalowanie biznesu: Jak freelancerzy oraz małe agencje mogą rozwijać swoją działalność?

Skalowanie biznesu: Jak freelancerzy oraz małe agencje mogą rozwijać swoją działalność?

– Najtrudniej jest zacząć, znaleźć osoby, którym możesz ufać oraz pierwszych klientów, którzy uwierzą i ci zaufają. Potem wszystko nabiera tempa – tak o skalowaniu małego biznesu mówi Angelika Sobolewska, właścicielka agencji midnight issue, która specjalizuje się 
w rozwiązywaniu problemów w obszarach: influencer marketingu, managementu twórców oraz produkcji contentu. Agencja realizuje kampanie dla marek z sektora beauty, fashion oraz FMCG.

Na nasz rachunek. Dobrze spotkać się na żywo

Na nasz rachunek. Dobrze spotkać się na żywo

Bardzo cieszyłem się na tę rozmowę. Po pierwsze, z Maćkiem Markowskim, CEO SquarePlan, związanym z branżą proptech, „wirtualnie” znam się od dosyć dawna. To miało być nasze drugie spotkanie poza Teamsami – wcześniej jedynie prowadziłem panel, w którym uczestniczył. Po drugie, cieszyłem się, ponieważ dawno nie jadłem azjatyckich potraw – które uwielbiam – a Maciek na lunch wybrał Vietnamkę, dosyć popularną restaurację proponującą takie smaki, zlokalizowaną w centrum Warszawy.

Społeczeństwo potrzebuje emocjonujących atrakcji [WYWIAD]

Społeczeństwo potrzebuje emocjonujących atrakcji [WYWIAD]

MAGLY Game jest atrakcją hotelową stworzoną dla dzieci w formie terenowej, fabularnej, interaktywnej i edukacyjnej rozgrywki tworzącej silne więzi emocjonalne z odbiorcami. O rozwiązaniu oraz grywalizacji opowiada Filip Budny, CEO startupu.

W kosmosie jest miejsce dla kobiet

W kosmosie jest miejsce dla kobiet

Obecność kobiet w sektorze kosmicznym inspiruje przyszłe pokolenia i przełamuje stereotypy związane z płcią i naukami ścisłymi – przekonuje Ewa Poławska, Chief Communication and Public Affairs Officer w Thorium Space.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 12.08.2024
Musimy wstać z kolan wobec cyfrowych gigantów [WYWIAD]

Musimy wstać z kolan wobec cyfrowych gigantów [WYWIAD]

Wobec bigtechów staniemy się bezbronni wtedy, gdy uznamy, że nic już nie jesteśmy w stanie zrobić i powiemy „Niech się dzieje wola nieba”. A właściwie wola Bolta, Google’a, Ubera, Tencentu czy Alibaby – mówi Sylwia Czubkowska, specjalistka od nowych technologii.

Prawo w sieci – czas na rewolucję

Prawo w sieci – czas na rewolucję

Serwis ZnanyPapuga chce udowodnić, że cyfrowa transformacja bazująca na AI może się sprawdzić także na rynku prawnym. O planie opowiada Jacek Miczek, twórca projektu.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 05.08.2024
Koniec podróży jak z gier video [WYWIAD]

Koniec podróży jak z gier video [WYWIAD]

Michał Maj to jeden z najpopularniejszych polskich blogerów podróżniczych, który po godzinach regularnie opowiada o innych miejscach i kulturach, a na co dzień prowadzi agencję interaktywną Brave New. Z nami rozmawia o najważniejszych trendach w branży travel.

Coraz szybciej! Jak marki mogą nadążyć za konsumentem

Coraz szybciej! Jak marki mogą nadążyć za konsumentem

Nowe trendy, takie jak Smart Shopping i Compressed Commerce, zmieniają oblicze kupujących. Marki powinny odpowiedzieć sobie na pytanie: czy ich strategie są do tych zmian dopasowane – radzi Dorota Dałek, Senior Media Strategist, Allegro.

Instrukcja obsługi workation

Instrukcja obsługi workation

Ten model pracy najlepiej sprawdzi się u osób, które są niskoreaktywne i mogą sobie pozwolić na duży luz pod wieloma względami – mówi dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholożka społeczna i trenerka biznesu.

Filary różnorodności [WYWIAD]

Filary różnorodności [WYWIAD]

Różnorodność jest zgodna z naturą. Organizacje, które sobie to uświadomiły, po prostu są sprawniejsze i bardziej odporne na kryzysy – mówi Marcin Wąsikowski, rzecznik ds. różnorodności w UNIQA.