Wywiady
Czy czeka nas zmierzch polskiej kultury zap...dolu [WYWIAD]
Wiele osiągnięć pracowniczych, które w krajach Zachodu są już oczywistością, u nas wciąż pejoratywnie nazywa się „socjalizmem” – mówi dr Zofia Smełka-Leszczyńska, kulturoznawczyni, autorka książki „Cześć pracy. O kulturze zap…dolu”.
W dwa lata do unicorna. Wywiad z Aureliuszem Górskim
Naszym celem jest magiczna unicornowa wycena i wiemy dokładnie, co musimy zrobić, by tam dotrzeć w ciągu dwóch lat – przekonuje Aureliusz Górski, założyciel i prezes CampusAI.
To praktyka przyciąga do studiów MBA
Dobre programy MBA na ostatnich aferach wręcz zyskały – uważa prof. dr hab. Grażyna Aniszewska-Banaś, kierownik Programu Canadian Executive MBA (CEMBA) w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Taki moment już się nie powtórzy. Wywiad z twórcami BLANK
Po latach pracy dla CD Projekt Red poczuliśmy z chłopakami, że potrzebujemy znaleźć sobie zupełnie nowe miejsce – o planach BLANK rozmawiamy z Marcinem Jefimowem i Mikołajem Marchewką, co-founderami studia.
„Bądź cicho, idzie HR!”. Pracownicy HR mierzą się z hejtem
Lojalni wobec pracodawców często poinformowani o firmowych sekretach, czy najbliższych zwolnieniach, muszą jednocześnie być wsparciem dla pracowników. Podwójna rola wywołuje sprzeczne emocje, a czasem więcej niż niechęć. Jak sobie z tym radzić? - wyjaśnia Małgorzata Górska, People & Culture Director, Maxi Zoo.
Szach mat w biznesie. Czego królewska gra może nauczyć nas w prowadzeniu firmy
Jak adaptować strategie szachowe do biznesu i jakich obszarów dotyczą problemy, które mogą one wyeliminować? Kto jest kim na biznesowej szachownicy i jak zwyciężyć w tej rozgrywce? - na pytania odpowiada Michał Kanarkiewicz, szachista, autor 7 książek, przedsiębiorca, konsultant biznesowy i mówca, który przekłada myślenie mistrzów szachowych do świata biznesu.
proXN z kolejną kliniką w Londynie. "Nadal będziemy inwestować w rozwój w Polsce"
proXN (Dermotech Beauty), która wspólnie z naukowcami Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu opracowała unikalny patent na syntezę ksantohumolu, wprowadza swoje produkty na rynek brytyjski. Wielka Brytania to - obok Niemiec, Holandii, USA i Belgii - kolejny kierunek ekspansji zagranicznej proXN.
Ponaddźwiękowi. Wywiad z Matim Staniszewskim [TYLKO U NAS]
Dwóch kumpli z warszawskiego liceum w dwa lata zbudowało startup wyceniany na ponad miliard dolarów. W tej historii wszystko kręci się wokół dźwięku, z wyjątkiem jednego – ich rozwoju. W tym kontekście mówimy raczej o prędkości światła. – Robimy coś niesamowitego i na generacje – mówi Mati Staniszewski, Co-founder ElevenLabs.
Architekci przyszłości, czyli jak transformować swój biznes
Jak przeprowadzić sprawną transformację własnego biznesu i uniknąć kilku podstawowych błędów? Na to pytanie odpowiedzieli uczestnicy naszej debaty.
W Polsce skupiamy się na rozwoju biznesu transgranicznego
Polska jest bardzo rozwinięta pod względem rozwiązań finansowych, a na lokalnym rynku działa mnóstwo graczy, z którymi ściśle współpracujemy. Konkurencyjny krajobraz jest tutaj pozytywną wartością, napędzającą innowacje – przekonuje Efi Dahan, wiceprezes i dyrektor generalny PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią i Izrael.
Wejdź na ścieżkę innowacji
Co zrobić, by innowacje zamiast do szuflady trafiały na rynek – podpowiadają Patrycja Zeszutek z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Katarzyna Walczyk-Matuszyk z Centrum Projektów Badawczych UE, Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN.
Kompas dla startupów
Studia Online MBA for Startups to pierwsze studia MBA w Polsce współtworzone przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz InCredibles Sebastiana Kulczyka. To wyjątkowy program skierowany do przedsiębiorców i firm, które chcą wchodzić na rynek z innowacyjnymi produktami. O jego zaletach rozmawiamy z absolwentami.
Michał Ratajczak. Poza biznesem
Jego Gridaly rewolucjonizuje branżę eventową, sam inspiruje się Steve’em Jobsem. Michał Ratajczak uważa, że w biznesie kluczowe jest budowanie relacji opartych na szacunku, otwartości i uczciwości. A poza biznesem?
Lekcje na planszy
Kiedy chciałem przyjąć do pracy osobę, która miała podejmować decyzje, pytałem ją, w co gra. Jeśli okazywało się, że w nic, nie zatrudniałem jej – mówi Włodzimierz Grudziński, doświadczony menedżer, założyciel Polskiego Stowarzyszenia Go.
Studia MBA są po to, żeby otworzyć perspektywy
Studia MBA nie są dla wszystkich. To przyszłość edukacji dla tych, którzy mierzą wysoko – przekonuje Tomasz Ludwicki, dyrektor Programu Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Zysk dla firm jest jak powietrze
Zrównoważony rozwój firmy nie powinien negatywnie wpływać na jej zysk, bo inaczej może ona wypaść z rynkowej gry – mówi Tomasz Stec, partner w firmie Simon-Kucher, która uznawana jest za światowego lidera doradztwa cenowego.
Poza biznesem. Adam Sanocki
Zafascynowany Tybetem członek zarządu Polskich Portów Lotniczych. Lubicie post rocka? Koniecznie sprawdźcie twórczość jego zespołu The Band of Endless Noise – właśnie wydali kolejną płytę!
Czy można poprawić pracę naszego mózgu?
Wiele popularnych metod optymalizacji mózgu nie ma naukowego uzasadnienia, a nawet może szkodzić. Kiedy powinna zapalić nam się czerwona lampka?– pytamy dr Alicję Puścian, neurobiolożkę behawioralną.
Rynek stacji ładowania przypomina biznes nieruchomościowy – Jakub Bańkowski (NOXO Energy)
– Kluczowe pytanie, które sobie zadajemy, to: ile procent wszystkich samochodów będą stanowiły samochody elektryczne w najbliższych latach? Nawet jeśli ten procent będzie niewielki, a obecna liczba samochodów elektrycznych na drogach się podwoi, nasz biznes stanie się rentowny – mówi współtwórca stacji ładowania pojazdów NOXO Energy, Jakub Bańkowski.
Skalowanie biznesu: Jak freelancerzy oraz małe agencje mogą rozwijać swoją działalność?
– Najtrudniej jest zacząć, znaleźć osoby, którym możesz ufać oraz pierwszych klientów, którzy uwierzą i ci zaufają. Potem wszystko nabiera tempa – tak o skalowaniu małego biznesu mówi Angelika Sobolewska, właścicielka agencji midnight issue, która specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów w obszarach: influencer marketingu, managementu twórców oraz produkcji contentu. Agencja realizuje kampanie dla marek z sektora beauty, fashion oraz FMCG.
Startupy upadają wtedy, kiedy founderzy decydują się poddać [WYWIAD]
O lekcjach wyniesionych z Y Combinator opowiada Piotr Grudzień, co-founder i CTO Quickchat AI.
Na nasz rachunek. Dobrze spotkać się na żywo
Bardzo cieszyłem się na tę rozmowę. Po pierwsze, z Maćkiem Markowskim, CEO SquarePlan, związanym z branżą proptech, „wirtualnie” znam się od dosyć dawna. To miało być nasze drugie spotkanie poza Teamsami – wcześniej jedynie prowadziłem panel, w którym uczestniczył. Po drugie, cieszyłem się, ponieważ dawno nie jadłem azjatyckich potraw – które uwielbiam – a Maciek na lunch wybrał Vietnamkę, dosyć popularną restaurację proponującą takie smaki, zlokalizowaną w centrum Warszawy.
Społeczeństwo potrzebuje emocjonujących atrakcji [WYWIAD]
MAGLY Game jest atrakcją hotelową stworzoną dla dzieci w formie terenowej, fabularnej, interaktywnej i edukacyjnej rozgrywki tworzącej silne więzi emocjonalne z odbiorcami. O rozwiązaniu oraz grywalizacji opowiada Filip Budny, CEO startupu.
Co warto wiedzieć o Y Combinator? "Nieustanna wartość" [WYWIAD]
Wciąż daje! – odpowiada Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel Authologic, kiedy pytam go o największą wartość, jaką dał mu udział w Y Combinator. Jak wspomina swoją przygodę z akceleratorem?
Jeden model AI to za mało. Przyszłość należy do rozwiązań multimodelowych
Trzeba korzystać z dobrodziejstw płynących z rozwoju wielu różnych narzędzi AI. W ten sposób można stworzyć rozwiązanie „skrojone na miarę” każdej firmy - przekonuje w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Aws Naser, współzałożyciel AI Superpowers.
W kosmosie jest miejsce dla kobiet
Obecność kobiet w sektorze kosmicznym inspiruje przyszłe pokolenia i przełamuje stereotypy związane z płcią i naukami ścisłymi – przekonuje Ewa Poławska, Chief Communication and Public Affairs Officer w Thorium Space.
Tugende chce odmienić rynek turystyczny. "Nasze wyprawy mogą naprawić rynek" [WYWIAD]
"Tugende” w języku lugandyjskim oznacza „chodźmy”. Kiedy Ugandyjczycy wypowiadają to słowo, bardzo często towarzyszy im poczucie ekscytacji oraz gotowości do eksploracji i działania. I właśnie w takim duchu próbuje działać biuro podróży założone przez Joannę Składanek i Joannę Szałkowską.
Branża travel stała się konkurencyjna jak nigdy wcześniej [WYWIAD]
Climatica to startup oferujący ubezpieczenia od deszczu podczas wakacji. O jego działalności oraz rynku turystycznym rozmawiamy z co-founderem spółki, Mateuszem Olszewskim.
Ola Mirosław - Małysz polskiego wspinania. I złota mistrzyni olimpijska <3 [WYWIAD]
Sport nauczył mnie cierpliwości. Ona jest ważna, bo pomaga dążyć do celu – pięć razy upadniesz, ale za szóstym razem w końcu zwyciężysz. Bez umiejętności radzenia sobie z porażkami i wyciągania z nich wniosków, nie zajdziesz w sporcie daleko – mówi Ola Mirosław, rekordzistka świata we wspinaczce na czas.
Musimy wstać z kolan wobec cyfrowych gigantów [WYWIAD]
Wobec bigtechów staniemy się bezbronni wtedy, gdy uznamy, że nic już nie jesteśmy w stanie zrobić i powiemy „Niech się dzieje wola nieba”. A właściwie wola Bolta, Google’a, Ubera, Tencentu czy Alibaby – mówi Sylwia Czubkowska, specjalistka od nowych technologii.
Prawo w sieci – czas na rewolucję
Serwis ZnanyPapuga chce udowodnić, że cyfrowa transformacja bazująca na AI może się sprawdzić także na rynku prawnym. O planie opowiada Jacek Miczek, twórca projektu.
Koniec podróży jak z gier video [WYWIAD]
Michał Maj to jeden z najpopularniejszych polskich blogerów podróżniczych, który po godzinach regularnie opowiada o innych miejscach i kulturach, a na co dzień prowadzi agencję interaktywną Brave New. Z nami rozmawia o najważniejszych trendach w branży travel.
Coraz szybciej! Jak marki mogą nadążyć za konsumentem
Nowe trendy, takie jak Smart Shopping i Compressed Commerce, zmieniają oblicze kupujących. Marki powinny odpowiedzieć sobie na pytanie: czy ich strategie są do tych zmian dopasowane – radzi Dorota Dałek, Senior Media Strategist, Allegro.
Instrukcja obsługi workation
Ten model pracy najlepiej sprawdzi się u osób, które są niskoreaktywne i mogą sobie pozwolić na duży luz pod wieloma względami – mówi dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholożka społeczna i trenerka biznesu.
Filary różnorodności [WYWIAD]
Różnorodność jest zgodna z naturą. Organizacje, które sobie to uświadomiły, po prostu są sprawniejsze i bardziej odporne na kryzysy – mówi Marcin Wąsikowski, rzecznik ds. różnorodności w UNIQA.