Wywiady

USA to nadal startupowy święty graal. Wywiad z Mają Mazur

USA to nadal startupowy święty graal. Wywiad z Mają Mazur

Donald Trump na ogół nie podejmuje działań podatkowych przeciwko inwestorom bądź przedsiębiorcom – tutaj raczej nic się nie zmieni. Stany to wciąż najlepsze środowisko, ekosystem oraz rynek do budowania spółki i rozwijania się jako founder – mówi Maja Mazur, CEO Healthnix.

Kuba Dobroszek 30.06.2025
Technologia potrzebuje kobiet. Wywiad z Anitą Kijanką

Technologia potrzebuje kobiet. Wywiad z Anitą Kijanką

Kobiety, mające dużo empatii, wyczucia i zrozumienia drugiego człowieka, sprawiają, że ta technologia staje się bardziej użyteczna – mówi Anita Kijanka, specjalistka od budowania marek i komunikacji firm z branży nowych technologii, konsultantka listy MCP „Wpływowe kobiety w technologii”.

"Zawsze będę po stronie miłości". Wywiad z Majką Jeżowską

"Zawsze będę po stronie miłości". Wywiad z Majką Jeżowską

Na festiwalu Pol'and'Rock Jurka Owsiaka, zobaczyłam siostry zakonne tuż obok tęczowej flagi. Pomyślałam wtedy: „Tak powinna wyglądać Polska!” – mówi Majka Jeżowska, piosenkarka, wyróżniona przez redakcję My Company Polska tytułem Ambasadorka Różnorodności.

Bardzo ryzykowny biotech. Wywiad z Aleksandrem Kłóskiem

Bardzo ryzykowny biotech. Wywiad z Aleksandrem Kłóskiem

Dla tych, którzy chcą inwestować oportunistycznie, biotech pozostaje jeszcze bardziej ryzykowny i często „nieinwestowalny” ze względu na bardzo długi czas zwrotu, często przekraczający 10 lat i olbrzymią kapitałochłonność projektów – przekonuje Aleksander Kłósek, inwestor w sektorze Healthcare, Managing Partner w YouNickMint.

Kuba Dobroszek 16.06.2025
Na co zwrócić uwagę zaciągając zobowiązanie finansowe w firmie pożyczkowej?

Na co zwrócić uwagę zaciągając zobowiązanie finansowe w firmie pożyczkowej?

Mikołaj Tatarkiewicz, członek zarządu, Dyrektor Pionu Ryzyka Kredytowego Provident opowiada o różnicach w podejściu do ryzyka między sektorem bankowym a pożyczkowym. Swoje doświadczenie w obu branżach przekłada na edukacyjne walory i radzi klientom, jak sprawdzić ważne aspekty przy zaciągnięciu kredytu czy pożyczki.

Tajna receptura ekspansji zagranicznej. Wywiad z Anną Rutkowską-Didiuk

Tajna receptura ekspansji zagranicznej. Wywiad z Anną Rutkowską-Didiuk

Ekspansja międzynarodowa to jeden z najbardziej wymagających procesów biznesowych dla firm. Wymaga nie tylko precyzyjnej analizy finansowej, ale również znajomości lokalnych rynków, różnic kulturowych i prawnych, a także cierpliwości oraz umiejętności budowania długofalowych relacji z partnerami zagranicznymi.

Każdą firmę stać na cyberbezpieczeństwo [WYWIAD]

Każdą firmę stać na cyberbezpieczeństwo [WYWIAD]

Cyberbezpieczeństwo to proces, który można dostosować do rozmiaru, budżetu i ryzyka przedsiębiorstwa – przekonuje dr hab. inż Agnieszka Pręgowska z Instytutu Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk, coach innowacji w usłudze Innovation Coach.

Koniec ze sztuką dla sztuki. Wywiad z Maciejem Stolarskim

Koniec ze sztuką dla sztuki. Wywiad z Maciejem Stolarskim

Wdrażanie AI wreszcie stało się świadomym działaniem nakierowanym na osiągnięcie konkretnych celów biznesowych – przekonuje Maciej Stolarski, Chief AI Officer & PMO Director, członek zespołu zarządzającego WeNet. Grupa WeNet została uznana właśnie za organizację TOP AI Driven w Europie Środkowo-Wschodniej.

Czy papież jest ekonomistą. Wywiad z Filipem Flisowskim

Czy papież jest ekonomistą. Wywiad z Filipem Flisowskim

Dla nowego papieża sztuczna inteligencja oznacza taką samą zmianę epoki, jaką ponad 100 lat temu przyniosła kwestia robotnicza. Leon XIV traktuje ją jednak nie jako zagrożenie, ale wyzwanie – mówi Filip Flisowski, ekonomista, jeden z liderów Kongresu Katoliczek i Katolików.

W czym pomogą nam cyfrowe bliźniaki? Wywiad z Witkiem Buraczyńskim

W czym pomogą nam cyfrowe bliźniaki? Wywiad z Witkiem Buraczyńskim

Cyfrowy bliźniak to wirtualne odwzorowanie wszystkich firmowych procesów, co umożliwia nie tylko identyfikację problemów w czasie rzeczywistym, ale również wnioskowanie na przyszłość – czyli, mówiąc wprost, pomaga podjąć takie działania, żeby problemów uniknąć - przekonuje Witek Buraczyński, prezes COGNI PRO.

Kuba Dobroszek 27.05.2025
Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje? "Wszyscy oczekują usług szytych na miarę"

Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje? "Wszyscy oczekują usług szytych na miarę"

Eksperci przekonują, że włączając sztuczną inteligencję w wybrane procesy sprzedażowe, możesz sprzedawać lepiej, więcej i efektywniej. Dlaczego AI to klucz w dotarciu do klienta? Czy hiperpersonalizacja jest aż tak istotnym trendem? Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z Jarosławem Brylem, Chief AI Officerem, Asseco Poland, oraz Damianem Góralem, Sales Agency.

Czy solo founding ma sens? Wywiad z Martą Łącką

Czy solo founding ma sens? Wywiad z Martą Łącką

Na początku działalności startupu nie miałam osób, z którymi mogłabym odbić myśli. Taplałam się we własnym sosie, bo wydawało mi się, iż na rynku panuje tak duży kult sukcesu, że można dzielić się wyłącznie zwycięstwami – mówi Marta Łącka, założycielka Quantia AI.

Wstańmy z kolan. Wywiad z Sylwią Czubkowską

Wstańmy z kolan. Wywiad z Sylwią Czubkowską

W przypadku big techów samce alfa w drogich garniturach wyparli startupowców w koszulkach i trampkach, a wizję naprawy świata zastąpiła wizja szybkiego zysku – mówi Sylwia Czubkowska, dziennikarka, specjalistka od nowych technologii, autorka książki „Bóg techy. Jak wielkie firmy technologiczne przejmują władzę nad Polską i światem”.

Trzeba zachrzaniać. Wywiad z Bartem Roszkowskim

Trzeba zachrzaniać. Wywiad z Bartem Roszkowskim

Nie lubię terminu work-life balance, bo on trochę oznacza, że po 17 odcinacie się od startupu i jesteście dostępni wyłącznie dla najbliższych – mówi Bart Roszkowski, seryjny founder oraz inwestor.

Umiarkowany optymizm. Wywiad z Robertem Grabowskim

Umiarkowany optymizm. Wywiad z Robertem Grabowskim

Wiele incydentów wynika z błędów ludzkich, dlatego inwestycja w szkolenia i świadomość pracowników jest kluczowa – przekonuje Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Każda firma jest kopalnią złota [WYWIAD]

Każda firma jest kopalnią złota [WYWIAD]

Trzeba tylko umieć to złoto wydobyć. O znaczeniu danych w rozwoju przedsiębiorstwa rozmawiamy z Jagodą Lazarek, coachem innowacji w Innovation Coach.