My Company Extra
Polskie firmy chcą podbijać zachodnie rynki. Jak im w tym pomóc?
- Fundusz Ekspansji Zagranicznej pojawił się już w drugiej odsłonie. Bazując na sukcesie pierwszego funduszu, podjęliśmy taką decyzję. Historie polskich firm, które potrzebowały finansowania na rozwój międzynarodowy udowodniły nam, że taki projekt jest potrzebny - mówi Piotr Kuba, członek zarządu PFR TFI.
Jakich narzędzi potrzebują przedsiębiorcy?
- Mamy dwie grupy przedsiębiorców na polskim rynku. To są albo firmy prowadzone przez przedsiębiorców przed 40. rokiem życia, szukających nowoczesnych narzędzi w internecie i powyżej 40. roku życia, którzy mocno bazują na tradycyjnym podejściu, na usługach biur rachunkowych, z którymi mogą porozmawiać - komentuje Łukasz Rozlach, prezes Comarch Finance Connect.
Sebastian Kulczyk: Będziemy dalej budować ekosystem startupowy. Potencjał jest ogromny!
- To już siódmy rok programu InCredibles. Nie zatrzymujemy się! - mówi w rozmowie z My Company Polska podczas InCredibles Summit Sebastian Kulczyk - właściciel Kulczyk Investments i inicjator InCredibles.
Nextbike postawi na rozwój w kolejnych miastach. W tym roku kilkanaście nowych lokalizacji
- Jako Nextbike jesteśmy w 50 miastach. W tym roku będzie ich łącznie 64 - zapowiada Cezary Dudek, szef marketingu i komunikacji w Nextbike.
Czy ESG to "puste gadanie"? Coraz więcej firm na poważnie traktuje "zieloność"
- Firmy interesują się tematami ESG, w tym liczeniem śladu węglowego, wpływem na otoczenie... Czy to jest puste gadanie? Jeżeli biznes zrozumie, że ich działalność ma realny wpływ na świat, to ziarnko do ziarnka i dojdzie do zmian w firmach - tłumaczy Jola Wąs, Head of Communication and Marketing w Respect Energy.
Dariusz Żuk: Przestańmy traktować exity jako temat tabu!
- Nie ma o czym mówić, w temacie exitów, i to jest poważny problem naszego ekosystemu. Nie sztuką jest pokazać, kto ile pieniędzy zainwestował, ale najważniejsze jest to, jak wyglądał exit z tego projektu. Chcemy na to zwrócić uwagę - tłumaczy Dariusz Żuk, twórca AIP Seed.
Rynek wystrzelił. To wielka szansa dla nas - przekonują twórczynie Plan Be Eco
- W tym roku zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące liczenia śladu węglowego. To wielka szansa dla nas, ale prawdziwy boom nadejdzie po wakacjach. (...) Coraz więcej firm będzie musiało sporządzać raporty, rynek będzie się rozwijał, firmy zmieniają nastawienie - prognozują Aga Maciejowska i Joanna Maraszek, twórczynie Plan Be Eco.
Polska technologia zrewolucjonizuje medycynę. Powstała specjalna drukarka 3D
- Zajmujemy się inżynierą biomedyczną. Główną technologią, którą opracowujemy, jest druk 3D w medycynie. To jedyne tego typu urządzenie na polskim rynku - tłumaczy Maciej Tabiszewski, szef BioCloner Health. Drukarki BioCloner już działają na polskich uczelniach medycznych, ale to dopiero początek drogi startupu.
W które startupy będzie inwestował Maciej Noga? Znany inwestor odsłania plany [WYWIAD]
Maciej Noga, twórca Grupy Pracuj i jeden z najbardziej rozpoznawalnych inwestorów na rynku startupów, szykuje kolejne akwizycje. - Jestem pragmatyczny - przekonuje w rozmowie z My Company Polska.
StethoMe zmienia model biznesowy. Będzie runda finansowa!
- StethoMe zmieniło podejście, otworzyliśmy się na rynek masowy. Powstała specjalna wersja wyrobu "StethoMe Family" - zapewnia w rozmowie z mycompanypolska.pl. Paweł Elbanowski, współtwórca StethoMe.
Konrad Howard: Szykujemy się do exitu! Współtwórca Booksy szczerze o przyszłości firmy
Booksy, jeden z najbardziej znanych i największych polskich startupów, jest o krok od przełomowego momentu. - Szykujemy się do exitu! - zdradza w rozmowie z My Company Polska Konrad Howard, współtwórca Booksy, anioł biznesu.
O krok przed zagrożeniami. Bezpieczny biznes z Randori Recon
IBM Randori to narzędzie do oceny bezpieczeństwa, które pomaga organizacjom zrozumieć, jak ich systemy i procesy są podatne na ataki cybernetyczne i jakie są ich słabe punkty. Podczas webinaru My Company Polska i Cloudware Polska omówiliśmy korzyści, jakie zyskuje firma, korzystając z tego rozwiązania, a także przedstawiliśmy największe wyzwania, przed jakimi staje biznes w kontekście cyberbezpieczeństwa.
Jak wdrażać technologie w branży beauty. Opowiada dyrektor generalny L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie
- Stawiamy na zaawansowane technologie z punktu widzenia klienta - zapewnia Valery Gaucherand, dyrektor generalny L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie,
Piotr Śladowski: Wodorowa innowacja prosto z Polski
- To auto udowadnia, że pojazdy niskoemisyjne mogą mieć zasięgi rzędu 600 km. To jest jeden z piewszych pojazdów elektryczno-wododorowych na świecie - mówi Piotr Śladowski, ARP E-Vehicles
O tym mówi biznes. Rozmowy podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu
Forum Ekonomiczne w Karpaczu to największe spotkanie biznesu w Polsce. Wzięliśmy w nim udział także i my. Oto rozmowy, które przeprowadziliśmy z kluczowymi osobami decydującymi o tym, jak wygląda polski krajobraz gospodarczy.
Obecny kryzys umocni biznesowo founderów. Wywiad z Mateuszem Kowalczykiem, Foodsi
Rośniemy kilkukrotnie rok do roku. Rynek startupowy - paradoksalnie - w tym kryzysie zacznie się rozwijać. Spojrzenie na płynność finansową zamiast wzrostów za wszelką cenę, umocni biznesowo founderów - uważa Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi.
Warsaw Startup Festival: Jak rozwinąć startup w branży energetyki [WYWIAD]
Branża energetyki, mimo że uchodzi za konserwatywną i wymagającą, jeśli chodzi o wdrażanie innowacji, jest bardzo otwarta na współpracę ze startupami - przekonywali podczas wywiadów przeprowadzonych podczas Warsaw Startup Festival Dominika Goleniowska-Milinković i Paweł Poneta z firmy Tauron Polska Energia.
Jacek Parys, Schneider Electric: Rewolucja w zarządzaniu. Cyfrowy bliźniak w służbie rozwoju biznesu
Nowe technologie pozwolą firmom zoptymalizować proces rozwoju. Jacek Parys, dyrektor Pionu Sprzedaży Rozdziału Energii w Schneider Electric podaje przykład budowy cyfrowego bliźniaka wykorzystywanego do audytu energetycznego.
Wojciech Świątek, Schneider Electric: Polskie firmy coraz bardziej świadome
Wydaje nam się, że świadomość przedsiębiorców jest na całkiem wysokim poziomie. Mamy takie wnioski po naszym badaniu i raporcie Elektryczność 4.0. Znalazło się tam kilka pytań powiązanych z ESG, w tym "czy firmy planują lub mają mieć strategię ESG". Ku mojemu zdziwieniu, prawie 70 proc. firm mówi, że tak - tłumaczy Wojciech Świątek, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, Schneider Electric.
Deep fake - fascynuje czy przeraża? Wywiad z Tomaszem Goźlińskim, Billennium
Inperly to pierwsza na świecie aplikacja dla Microsoft Teams, która służy do potwierdzania tożsamości użytkowników oraz podpisywania dokumentów podpisem elektronicznym. Na czym polega jej innowacyjność? Jak radzić sobie z deep fake'ami? O tym rozmawiamy z Tomaszem Goźlińskim, Head of Product w Billennium.
Czy z naukowca da się zrobić biznesmena? Wywiad z Magdaleną Bohusz-Boguszewską
Czy z naukowca da się zrobić biznesmena? W Akceleratorze Łukasiewicza trochę nie o to chodzi - nam zależy na tym, by uświadomić naukowcom, gdzie są ich braki i w jaki sposób mogą nad nimi pracować - tłumaczy Magdalena Bohusz-Boguszewska, dyrektor Departamentu Komercjalizacji w Sieci Badawczej Łukasiewicz.
Jak naukowcy radzą sobie z komercjalizacją projektów? Wywiad z Remigiuszem Kopoczkiem
Bardzo zależy mi na tym, żeby któryś z naukowców zrzeszonych w Sieci Badawczej Łukasiewicz dzięki swojej pracy naukowej stał się naprawdę zamożnym człowiekiem. Ważne, by nauka nie była wyłącznie pasją dającą ogromną satysfakcję, ale również przynosiła korzyści finansowe - mówi Remigiusz Kopoczek, wiceprezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.
Oliwia Tran o tytule Marki Godnej Zaufania dla Grupy Żywiec
Podstawą budowy zaufania wśród klientów jest przede wszystkim spójna strategia oparta na istotnych wartościach - mówi Oliwia Tran, Sustainability Manager w Grupa Żywiec.
Jak Amazon walczy z wykluczeniem. "Staramy się zmienić mentalność pracowników"
- Różnorodność to dla mnie inne perspektywy. Im bardziej jesteśmy różni, im więcej różnych osób mamy wokół siebie, możemy stworzyć coś zupełnie nowego, sprawić, by świat był coraz lepszy - mówi Agata Dziuba, Senior HR Manager, Amazon.
Polskie Nagrody Różnorodności 2023. Zobacz zdjęcia z wydarzenia
6 czerwca odbyła się wielka gala rozdania Polskich Nagród Różnorodności 2023. To nowy projekt organizowany przez My Company Polska. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć podsumowującej ten wieczór.
Mamy do czynienia z kryzysem czy to jedynie przejściowe zawirowanie? Wywiad z Magdaleną Zmitrowicz
Kryzys niewątpliwie jest, pytanie jak sobie z nim radzimy. Ważne jest to, czy jesteśmy otwarci na zmiany i jak na nie reagujemy. Z każdego kryzysu można wyciągnąć wnioski - mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Banku Pekao S.A.
Czego od instytucji finansowych oczekuje współczesny konsument? Wywiad z Przemysławem Kochem
Współczesny konsument na pewno jest mobilny i cyfrowy - ma swój świat w smartfonie. Chce realizować większość czynności życiowych w oparciu o ekran smartfona. Od banku też oczekuje, by wszystkie transakcje można było realizować na tym niewielkim urządzeniu - mówi Przemysław Koch, członek zarządu VeloBank.
Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o pieniądzach
„Szkoła, rodzice czy influencerzy? Skąd nasze dzieci powinny czerpać wiedzę o finansach” – nad tym zastanawiali się uczestnicy debaty „My Company Polska” zorganizowanej wraz z Fundacją Alior Banku.
Jak nie popełniać błędów przy próbie nawiązania współpracy z korporacją
- Jeśli przychodzicie do firmy, to macie jedną szansę. Jeśli jej nie wykorzystacie, to nie macie po co wracać - radzi Karolina Tkaczuk, Senior Director, Innovation and Academic Alliance, AstraZeneca Pharma Poland.
Piotr Kuba, PFR TFI: Polskie firmy mają szansę na rozwój za granicą
- Czy przejęcie zagranicznej firmy może rozwiązać problemy polskich firm w naszym kraju? Widzimy zainteresowanie naszych firm w tego typu projektach. Poza tym obok przejęć coraz więcej przedsięwzięć to inwestycje typu greenfield - mówi Piotr Kuba, PFR TFI.
Patent na ekspansję zagraniczną? Postaw na Afrykę, tam toczy się bitwa o przyszłość
- Polscy przedsiębiorcy mają szansę na ekspansję zagraniczną - mówi Katarzyna Kowalska, wiceprezes KUKE. Jak to osiągnąć?
Sprzedaż firmy z coraz większymi problemami. Rozmowa z Łukaszem Targoszyńskim, Baker McKenzie
- Co najmniej kilka czynników wpływa na to, że coraz trudniej jest sprzedać firmę w Polsce - mówi Łukasz Targoszyński, Baker McKenzie. Najpierw pojawiła się pandemia, która mocno zmieniła podejście funduszy inwestycyjnych do przejęć.
Większość przedsiębiorców już wie, że nie uniknie zrównoważonego rozwoju
- Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, że zrównoważony rozwój to coś, czego nie da się uniknąć - mówi Jacek Łukaszewski, prezes Schneider Electric na obszar Europy Środkowo-Wschodniej.
Jak być skutecznym liderem w rzeczywistości VUCA? "Nie traktujmy zespołu jak rodziny"
- Rodziny się nie sprzedaje - tłumaczyła Róża Szafranek podczas debaty zorganizowanej podczas Europejskiego Forum Młodych Liderów.
Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]
Mocne wejście w rynek płatności odroczonych i ekspansja na kolejne kraje - to dwa główne priorytety, nad którymi pracuje Polski Standard Płatności, czyli właściciel i operator systemu Blik - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Król, wiceprezes PSP. Jak zapowiada rynkowe wejście BNPL w Bliku to kwestia kilku miesięcy, a nasza technologia może trafić nawet do Afryki.