Tylko u nas
Wyścig po technologie. Czy klienci rzeczywiście tego potrzebują?
Kolejne firmy chwalą się nowinkami technicznymi, które mają rozszerzać zakres dostępnych płatności mobilnych. Czy klienci rzeczywiście tego potrzebują?
Kieszonkowa łazienka dla świata. Polski patent rozwiąże problem braku wody?
Gdy Zdzisław Iwanejko wraz z nastoletnimi córką i synem tworzył startup WaSH Innovation, postawił sobie dwa cele: nauczyć swe dzieci biznesu i rozwiązać globalny problem braku wody. Po pięciu latach jest na dobrej drodze, by osiągnąć jedno i drugie.
Aby życie było piękne. Najlepsze startupy poprawiające nasze zdrowie i dobrostan [RANKING]
Algorytmy pomagające wyjść z depresji, indywidualne suplementy diety, zdrowa żywność trafiająca wprost do waszych domów… Polskie startupy udowadniają,że well-being naprawdę jest na wyciągnięcie ręki! Oto nasz ranking.
Ważne zmiany w prawie dla przedsiębiorców
Oto kalendarz każdego przedsiębiorcy.
Marki zmienią świat na lepsze. Wywiad z Michałem Raszką
– Wojna w Ukrainie pokazuje, że kupując albo bojkotując konkretne produkty, opowiadamy się po stronie dobra albo zła. Nasz portfel staje się ważnym narzędziem politycznym – mówi Michał Raszka, ekspert od marketingu, dyrektor komunikacji i strategii w Grupie PRC Holding, wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie.
Biznes bez granic. Wywiad z Piotrem Kubą
– Bezpośrednie inwestycje zagraniczne to dla wielu firm kolejny krok rozwojowy. Bez wyjścia poza granice nie mogłyby dalej rosnąć – mówi Piotr Kuba, członek zarządu PFR TFI.
Polscy menedżerowie: zachłyśnięci władzą, czy po prostu pewni siebie? Wywiad z autorką badań
Jak wypadają polscy menedżerowie na tle liderów z innych państw? O wynikach badania ekspertów Akademii Leona Koźmińskiego opowiada jego współautorka dr hab. Anna Baczyńska.
Jak wsiąść do pociągu zwanego ESG?
ESG to dziś dla nowoczesnej firmy pozycja obowiązkowa. Szefowie koncernów, ale i małych firm, które chcą się liczyć na rynku, muszą się kierować tymi zasadami na co dzień. Od tego m.in. zależy budowanie marki w oczach inwestorów i klientów.
Cola w papierowych butelkach? HP poszukuje ekologicznych innowacji
Czy powinniśmy się obawiać kolejnych przerw w dostawach sprzętu komputerowego? Wywiad z Andrzejem Sowińskim, szefem HP w Polsce.
Patryk Ogórek, Hyggio: "Z digitalizacją w ochronie zdrowia radzimy sobie naprawdę nieźle" [WYWIAD]
Digitalizacja badań klinicznych sprawia, że innowacyjne terapie będą wprowadzane szybciej i mniejszym kosztem, jednocześnie pozostając bardziej dostępne dla szerszych grup odbiorców - mówi Patryk Ogórek, prezes zarządu Hyggio.
Ranking 20 firm, które zmieniają Polskę i świat na lepsze. Edycja 2022
Nie tylko zyski się liczą? Truizm, który w biznesie powtarza niemal każdy. Na szczęście dla coraz większej liczby przedsiębiorców nie jest on wyłącznie zbitką wyrazową do zamydlania oczu inwestorom.
Polski biznes chce podbijać świat. Czy ma na to szansę?
Pandemia nie zmniejszyła apetytu polskiego biznesu na inwestowanie za granicą. Przeciwnie – zainteresowanie ekspansją kapitałową jest dziś nawet wyższe niż dwa lata temu. Zmieniają się jednak państwa, w których chcemy robić biznesy, a także skala i charakter inwestycji.
Co rośnie, musi w końcu spaść. Pełny obraz Kuczyńskiego
Likwidacja WIBOR-u pewnie dziś da kredytobiorcom kilkaset złotych oszczędności. W przyszłości jednak może się obrócić przeciwko nim i sprawić, że kredyty będą droższe.
Młodym menedżerom brakuje pokory? Tak wynika z badań polskich naukowców
Jak wypadają polscy menedżerowie na tle liderów z innych państw? Badanie ekspertów Akademii Leona Koźmińskiego.
Hronowski: "Podczas pandemii branża muzyczna była mocno zintegrowana. Dzięki temu przetrwaliśmy"
W tym roku obostrzenia pandemiczne nie będą obowiązywać, więc jedynym wyzwaniem, z jakim się mierzymy to kryzys ekonomiczny - mówi Arkadiusz Hronowski, twórca festiwalu muzyki niezależnej Soundrive Festival.
Zdalnie czy w biurze? "Pracownicy nie powinni sami decydować, w jakim trybie chcą pracować" [WYWIAD]
Warto zrobić nowe otwarcie i zapytać pracowników: Jakie środowisko pracy będzie dla was najbardziej motywujące? – uważa dr Kaja Prystupa-Rządca z Akademii Leona Koźmińskiego.
6 ciekawych pomysłów na wakacyjny biznes
Pieniądze leżą na ulicy, wystarczy tylko po nie sięgnąć – oczywiście zakładając biznes. Aby było niebanalnie, poszukaliśmy kilka nietypowych pomysłów do wykorzystania w ciągu nadciągających wakacji.
Arkadiusz Lewandowski. Poza biznesem
W księgowości przeszedł wszystkie szczeble kariery i to w sześć lat. Jakiś czas temu stworzył Alterę, którą sam nazywa „projektem życia” i „nowym wymiarem księgowości”. Otwarcie mówi o sukcesach, ale i błędach.
Ryzyko sportowe
Klient naszym kibicem, kibic naszym klientem. Jak umiejętnie korzystać z wachlarza możliwości, jakie daje firmom marketing sportowy?
Laboratorium, a nie pole. Technologiczna rewolucja w rolnictwie odmieni oblicze rynku żywności?
Bez traktorów i maszyn w jednej hali produkują tyle roślin, ile tradycyjni rolnicy na kilkuhektarowych polach. Michał Goławski i Kuba Szlachtowski z Sie.Jemy to urban farmerzy, którzy zmieniają rolnictwo. Zapowiadają, że rewolucja jest przed nami.
Nadchodzi recesja. Jak przygotować się do bessy?
Wzrost inflacji, kosztów odsetkowych, przerwane łańcuchy dostaw, spadek nowych zamówień – sygnałów zapowiadających spowolnienie nie brakuje. Jak przygotować się do bessy?
Dzięki PayEye zapłacisz... okiem. Transakcje są bardziej higieniczne i bezpieczniejsze
Daniel Jarząb, współtwórca PayEye, od dziecka wiedział, że będzie przedsiębiorcą. Nie wiedział jednak, że przyjdzie mu zrewolucjonizować rynek usług płatniczych na świecie. Jego fintech umożliwia płacenie bez gotówki, karty czy telefonu – wystarczy rzut oka.
Sztuka biznesu. Czy artyści mogą projektować startupy?
Nie da się stworzyć dobrej firmy bez współpracy z artystą. Niezależnie, jak dobry będzie model biznesowy, bez odrobiny nieuchwytnego piękna może się to nie udać. Do tej idei przekonują absolwenci uczelni artystycznych.
Miliony w trzy minuty. Jak mówić o swoim pomyśle biznesowym, by do niego przekonać?
Popadają w szczegóły, mówią nieskładnie, uważają, że sprawę załatwi prezentacja z kilkudziesięcioma slajdami. To typowe błędy startupowców, którzy szukają inwestora. Jak mówić o swoim pomyśle biznesowym, by do niego przekonać.
Marka Godna Zaufania. Poznaliśmy laureatów badania najlepszych marek zdaniem przedsiębiorców
Ufam ci – to bardzo osobista deklaracja. W czasach pełnych niepewności związanych z pandemią, konfliktem w Ukrainie, trudną sytuacją gospodarczą nabiera ona jeszcze większego znaczenia. Polskie firmy każdego dnia starają się zasłużyć na tytuł Marki Godnej Zaufania. Oto lista tych, którym polscy przedsiębiorcy ufają najbardziej.
Wszystkie maski marszałka Roli-Żymierskiego. Jak żądza pieniądza sprawiły, że stał się zdrajcą
Życie marszałka Michała Roli-Żymierskiego dzieli się na dwa sprzeczne ze sobą rozdziały: przed aferą masek gazowych i po niej. Gdyby nie finansowy skandal z jego udziałem, dziś zapewne stawialibyśmy mu pomniki. Żądza pieniądza i zamiłowanie do luksusu sprawiły jednak, że stał się zdrajcą i kolaborantem, który nie brzydził się współpracą z NKWD i kontaktami z wywiadem III Rzeszy.
Piotr Szott. Poza biznesem. "Samo bycie przedsiębiorcą w Polsce do łatwych nie należy"
Uwielbia podróżować, choć nie wyobraża sobie wyprowadzki z Trójmiasta. Zapytany o ulubione filmy wskazuje „Miasto Boga”. Piotr Szott to współzałożyciel Chronospace – firmy, która przybliża nam świat VR.
MAP chce wykorzystać spółki skarbu państwa do odbudowy Ukrainy [TYLKO U NAS]
- Zastanawiamy się wspólnie, jak wykorzystać najlepiej nasze podmioty w dziele odbudowy Ukrainy - mówi w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Karol Rabenda, wiceminister aktywów państwowych.
Startupowcy pomogą w odbudowie Ukrainy. WayToUA to wirtualne loty do zniszczonych miast [WYWIAD]
Zdecydowana większość inicjatyw jest skupionych na kupnie amunicji lub wsparciu humanitarnym, my myślimy już o przyszłości. Niektóre miasta są naprawdę doszczętnie zniszczone. Wojna w pewnym momencie się skończy, będą potrzebne kolejne gigantyczne środki finansowe. Chcemy być na to przygotowani - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Karolina Matviiv, współzałożycielka WayToUA.eu.
Jakich kompetencji brakuje młodym founderom? Wywiad wideo z Anną Blajerską
- Wielu founderów wychodzi z założenia, że sam pomysł wystarczy. Dopiero później realia weryfikują ich plany - mówi Anna Blajerska, kierownik projektów w Puławskim Parku Technologicznym.
Ukraiński startup rzuci wyzwanie firmom pośredniczącym w zatrudnianiu programistów [TYLKO U NAS]
Jeden z największych startupów na Ukrainie zajmujących się pośrednictwem w zatrudnianiu programistów przeniósł się do Warszawy. Cel? "W ciągu roku chcemy mieć 20 tys. programistów na platformie" - mówią w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl twórczynie startupu: Olya, Lidiya i Alex.
"Wkrótce podamy nowych artystów, nie dążymy do podwyżek cen". Znamy szczegóły festiwalu w Jarocinie
Jeszcze za wcześnie, żeby mówić o odbiciu w branży. Z pewnością brak obostrzeń przekłada się na zdecydowanie lepszą frekwencję podczas wydarzeń. Natomiast sytuacja ekonomiczna w kraju, jak również wojna za naszą wschodnią granicą powodują widocznie mniejsze zainteresowanie zakupem biletów z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem - mówi Marek Szymański, COO Good Taste Production.
Raport Efektywność Kosztowa. Narzędzia dla poprawy firmy
Zoptymalizować da się każdy element funkcjonowania firmy. Przedstawiamy nietypowe rozwiązania, które zdobywają coraz większą popularność w Polsce i na świecie.
Uspokajaj, pomóż odzyskać nadzieję. Jak pomóc pracownikowi, który doświadczył wojennej traumy
Prawdopodobnie co dziesiąty mieszkaniec Polski jest dziś Ukraińcem. Ponad połowa z nich to uchodźcy, którzy uciekli przed wojną. Pozostali, choć przybyli do nas wcześniej, na terenach objętych konfliktem mają swoich bliskich. Niemal wszyscy zmagają się więc z poczuciem traumy. Muszą o tym pamiętać także pracodawcy, którzy zatrudniają osoby zza wschodniej granicy.
Michał Lasocki: "Polacy są w światowej czołówce, jeśli chodzi o zażywanie suplementów" [WYWIAD]
Przyszłością rynku suplementów jest edukacja – każdy powinien mieć dostęp do dokładnych informacji na temat konkretnych produktów. Przez ostatnich kilkanaście lat klienci raczej na ślepo zażywali suplementy – widzieli reklamę w gazecie i kupowali substancję. Kierowanie się impulsem to w tym przypadku ogromny błąd - mówi Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson SA.