Mniejsi z mniejszymi
Fot. ShutterstockDomy mediowe to te firmy, które opracują strategię i harmonogram promocji marki czy oferty swojego klienta w mediach. A także kupią w nich czas, powierzchnię, wyświetlenia, biorąc pod uwagę zasięg kampanii, liczbę jej kontaktów z danym adresatem, kontekst, w jakim ten się z nią zetknie itd. Wykorzystają swą znajomość odbiorców danego zleceniodawcy, jego konkurentów i możliwych do uzyskania zniżek, a także ogromnego bogactwa form i możliwości współczesnych kanałów rozpowszechniania przekazu. Słowem, zajmą się wszystkim, oprócz tworzenia samej reklamy.
Zazwyczaj klientami domów mediowych są duże firmy z pokaźnym budżetem na marketing. Robiąc szeroko zakrojone kampanie, potrzebują kogoś, kto wyręczy je w ich planowaniu i obsługiwaniu. Lecz coraz chętniej także bardzo małe przedsiębiorstwa korzystają ze wsparcia takich domów, chociaż nie tyle z uwagi na poprowadzenie wielkich kampanii, ile ze względu na oferowane przez nie usługi doradcze.
– Standardowo dla domów mediowych mały i średni klient to ten mający na zakup mediów od kilkuset tysięcy do kilku milionów złotych rocznie – mówi Weronika Szwarc-Bronikowska, wiceprezes domu mediowego Media People. Zwraca też uwagę, że mniejsi przedsiębiorcy, spośród których przede wszystkim rekrutują się jej klienci, zdecydowanie więcej ryzykują, podejmując decyzje o działaniach reklamowych. – Zdarza się, że biorą na ten cel kredyty. Dlatego współpraca z...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 1/2019 (40) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.