Nie wszystko złoto, co się świeci
Fot. ShutterstockAgencji interaktywnych (jak i niezależnych ekspertów) jest wiele. Niestety, nie wszystkie działają profesjonalnie. Jak ocenić, czy naprawdę mamy do czynienia z fachowcami?
Katarzyna Koguciuk, specjalistka ds. komunikacji marki w Orizon Group, radzi, aby w pierwszej kolejności zapytać o opinie na temat firmy, z którą chcemy współpracować. Można to zrobić np. w grupach marketingowych na Facebooku. Jeśli pojawią się sprzeczne oceny, trzeba poprosić o ich doprecyzowanie. – Pytajmy, co konkretnie się nie podobało i dlaczego. Nie ma agencji, które nie mają niezadowolonych klientów, ale czasem coś dla kogoś jest minusem, np. częste spotkania, a dla nas może być plusem, jeśli cenimy regularne podsumowania i planowanie działań – mówi Koguciuk.
Do grup zrzeszających specjalistów na Facebooku może zapisać się każdy, ale ich administratorzy zwykle sprawdzają, czy faktycznie mamy do czynienia z działką, o której chcemy wiedzieć coś więcej. Zazwyczaj trzeba też uzasadnić, dlaczego chcemy do danego grona dołączyć i czego będziemy w nim szukać.
Wojciech Kardyś, ekspert ds. komunikacji internetowej w firmie Good For You, proponuje, aby następnym krokiem było poproszenie wytypowanych agencji o portfolio z ich wcześniejszymi realizacjami. – Nie dajmy się zbyć stroną www, gdzie znajdują się logotypy klientów, z którymi ktoś współpracował. Dziś wiele firm stwarza pozory, że mają...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 11/2018 (38) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.