Czego chcą pracownicy

tyrtyrtyrtyrtyrtyrtyrty
yrtyrtyrty / rtyrtyrtyrtyr
Największym wyzwaniem dla pracodawców jest dopasowanie ich propozycji benefitów do tego, czego oczekuje personel – wynika z najnowszych badań.

Raport PwC Golden Age Index 2018 podaje, że do 2050 r. co drugi mieszkaniec krajów OECD będzie miał ponad 55 lat. Polskie społeczeństwo należy do najszybciej się starzejących. Jednocześnie w rankingu państw najlepiej aktywizujących zawodowo dojrzałych pracowników zajmujemy niechlubne 30. miejsce na 35 możliwych. W czołówce są Islandia, Izrael i Nowa Zelandia, w której stopa zatrudnienia osób w wieku od 55 do 64 lat wynosiła w 2016 r. aż 71 proc. U nas – ledwie 46,2  proc. (średnia dla UE to 61 proc.) i tylko 9,9 proc., jeśli chodzi o ludzi mających od 65 do 69 lat. Rodzimi pracodawcy jakby zapomnieli, że oprócz młodych, mają też u siebie starszych pracowników, a do tego ci drudzy będą stanowić coraz większą i wkrótce przeważającą grupę kandydatów na rynku pracy. PwC szacuje, że gdyby ich odsetek udało się zwiększyć do nowozelandzkiego, PKB Polski poszedłby w górę o 66 mld dol. 

Wyzwania i benefity

A przy tym nie można dziś u nas obsadzić 1,5 mln wakatów. Jednym z ważnych wyzwań dla kraju jest więc aktywizacja zawodowa osób 55+. Duża część odpowiedzialności leży tu po stronie pracodawców, którzy mogliby też zacząć stosować pozapłacowe zachęty adekwatne do ich potrzeb. Takie jak np. odpowiednie pakiety zdrowotne i...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 10/2019 (49)

Więcej możesz przeczytać w 10/2019 (49) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie