Kiedy mówią o nas źle

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 93
Internet zrewolucjonizował rekrutacje. Ułatwia poszukiwanie kandydatów, ale pozwala też dzielić się opiniami o firmie. Jeśli te są negatywne, to potencjalni pracownicy zwykle omijają ją szerokim łukiem. Co zrobić, by to zmienić.

Jednym z pierwszych kroków, które podejmują kandydaci widzący interesujące ich ogłoszenie o pracę, jest sprawdzenie w internecie opinii o ewentualnym nowym pracodawcy. Mają one ogromne znaczenie, bo mogą zachęcić lub odstraszyć kandydatów. Badania firmy Pracuj.pl pokazują, że tylko 2 proc. szukających pracy nigdy nie sprawdza opinii o pracodawcy, do którego chce aplikować. Co więcej dla 53 proc. kandydatów wizerunek pracodawcy w sieci jest ważny lub kluczowy w podjęciu decyzji o zatrudnieniu (badanie InterviewMe.pl). Dlatego – jak przekonuje Maja Gojtowska, specjalistka ds. HR i employer brandingu – w dobie niskiego bezrobocia i walki o pracowników pracodawcy nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie tego, co kandydaci, byli i obecni pracownicy piszą o nich w internecie.

Pierwsze wrażenie

– Strony internetowe z komentarzami na temat pracodawców bardzo często wyskakują w przeglądarce Google wyżej niż zakładka kariera na firmowej stronie. Jest to zwykle pierwszy punkt styku kandydata z pracodawcą i miejsce, gdzie kandydaci wyrabiają sobie zdanie o danej firmie – mówi Maja Gojtowska. Jej słowa potwierdzają także wyniki badania Candidate Experience zrealizowanego przez eRecruiter i Koalicję na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Wynika z nich, że firmy, które zostawiają negatywne wrażenie z procesu rekrutacyjnego ponoszą straty nie tylko kadrowe, ale też biznesowe, bo aż dwie trzecie kandydatów...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2020 (52)

Więcej możesz przeczytać w 1/2020 (52) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie