logistyka

zobacz inne tematy
Koszty wysłania listu w Polsce znowu poszły w górę. Jak nasz kraj wygląda na tle Europy?

Koszty wysłania listu w Polsce znowu poszły w górę. Jak nasz kraj wygląda na tle Europy?

Według badania przeprowadzonego przez Deutsche Post, Polska nadal znajduje się w czołówce krajów europejskich o najwyższych cenach usług pocztowych. Choć nominalny koszt wysłania listu wynosi 1,02 euro (przy średniej europejskiej 1,33 euro), to uwzględniając koszty pracy oraz siłę nabywczą okazuje się, że faktyczna cena listu nad Wisłą jest dwa razy wyższa, niż ta która widnieje na znaczku.

Kobiece przywództwo w logistyce się sprawdza

Kobiece przywództwo w logistyce się sprawdza

Pandemia oraz wojna w Ukrainie stworzyły nową rzeczywistość, w której kobiece cechy w przywództwie doskonale się sprawdzają. Dotyczy to także branży logistycznej, która – ze względu na zaburzenia w dotychczasowych łańcuchach dostaw – przeżyła ostatnio niemałe turbulencje.

Kobieca energia w logistyce

Kobieca energia w logistyce

Jeśli w zarządzaniu połączymy energię męską i kobiecą, będziemy żyli w lepszym świecie – mówi Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Raben Transport.

Kobiety w logistyce chcą awansować!

Kobiety w logistyce chcą awansować!

Prawie dziewięć na 10 menedżerek pracujących w branży logistycznej uważa siebie za liderkę. Warto więc pogrzebać mit, że kobiety zatrudnione w tej branży nie chcą awansować. Nie tylko chcą, ale też coraz odważniej sięgają po przywództwo.

Kompleksowe rozwiązania logistyczne dla firm i e-sklepów

Kompleksowe rozwiązania logistyczne dla firm i e-sklepów

Zastanawiasz się, jak rozwiązać problem transportu towarów? Jego składowanie, ewidencję i przepływ w magazynie? Potrzebujesz odpowiedniego opakowania? A może zastanawiasz się, jak przetransportować towary z odległych krajów do Polski lub niezawodnie eksportować je do innych krajów?

Wyzwania to moja specjalność

Wyzwania to moja specjalność

Swoją pracę traktuję trochę jak grę strategiczną - mówi Anna Kaczyńska, szefowa Centrum Logistycznego Amazon w Świebodzinie.

Moc kobiecej energii

Moc kobiecej energii

Kobiece pierwiastki są w logistyce niezbędne - przekonują Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska, Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży, Raben Transport, i Justyna Dobraś, dyrektor ds. dystrybucji międzynarodowej Fresh Logistics Polska z Gruby Raben.

Kobieca twarz logistyki. Upada bastion uprzedzeń płciowych w transporcie

Kobieca twarz logistyki. Upada bastion uprzedzeń płciowych w transporcie

Logistyka ciągle ma opinię branży typowo męskiej. Jednak rzeczywistość w znacznej mierze temu przeczy. Kobiety w sektorze TSL mają coraz więcej większe znaczenie i w coraz większym stopniu przyczyniają się do jego transformacji. Bastion uprzedzeń płciowych w transporcie nieodwracalnie upada.

Piękno ukryte w różnorodności

Piękno ukryte w różnorodności

Balans między kobiecym a męskim punktem widzenia to klucz do sukcesu nie tylko w branży TSL - przekonują Monika Duda, Agata Wydmańska i Wioletta Podstawka z DHL Supply Chain Poland.

Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku

Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku

Przed branżą logistyczną najintensywniejszy czas w roku, który tradycyjnie rozpoczął Black Friday. Jak dostawcy radzą sobie z tą przedświąteczną zakupową gorączką? Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach, a ściślej mówiąc w odpowiednio dopasowanych rozwiązaniach IT, które pomagają branży e-commerce zarządzać logistyką przesyłek.

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

Rozwój w świecie online może być tańszy, niż offline! Wymaga to jednak dobrego przygotowania i rozumienia prowadzenia biznesu – m.in. wybór narzędzi i rozwiązań, które dadzą nam nie tylko przewagę jakościową, ale i kosztową.

Zielona logistyka jest możliwa

Zielona logistyka jest możliwa

Niepowodzenie działań na rzecz klimatu (Climate action failure) jest jednym z najpoważniejszych globalnych ryzyk w perspektywie nadchodzącej dekady. Oznacza to pilną potrzebę i jednocześnie jest ostatnim momentem na zaangażowanie się wszystkich podmiotów, w tym również przedstawicieli sektora logistycznego, w walkę o ograniczenie emisji do atmosfery i zatrzymanie zmian klimatu.

Cena bylejakości w e-biznesie

Cena bylejakości w e-biznesie

Dziś, w czasach digitalizacji, chcemy wszystkiego “na już”. I o ile sprawdza się to w przypadku ekspresowych dostaw z e-sklepów do klientów, o tyle same sklepy, jeśli są wdrażane ad hoc, szybko tracą na jakości i - koniec końców - powodują brak wspomnianych zamówień. Sam Guccio Gucci przyznał, że swój sukces zawdzięczał wysokiej jakości swojej pracy! Gucci znał tajemnicę sukcesu w e-commerce.

Transport na granicy kryzysu

Transport na granicy kryzysu

Transport zanotował największe pogorszenie nastrojów wśród wszystkich branż badanych w ramach Bibby MSP Index, który diagnozuje koniunkturę małych i średnich firm. Sub-indeks dla tej branży zmniejszył się aż o 7,5 pkt w porównaniu z poprzednią, wiosenną, falą badania i obecnie utrzymuje się na granicy kryzysu – 50,2 pkt.

Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?

Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?

Tylko w przeciągu ostatnich kilku tygodni liczba nowych przypadków zakażeń SARS-CoV-2 wzrosła o ponad 2 miliony. Taki obrót wydarzeń bez wątpienia będzie miał poważny wpływ na transport i łańcuchy dostaw - zarówno te lokalne, jak i globalne - dlatego kompleksowe przygotowanie i planowanie ma kluczowe znaczenie dla wszystkich podmiotów logistycznych.

Wygraj wyścig o klienta w e-commerce [RAPORT]

Wygraj wyścig o klienta w e-commerce [RAPORT]

Dobrze zaprojektowany sklep internetowy, bezpieczne płatności, szybka i bezproblemowa dostawa – to trzy czynniki, które decydują o sukcesie w e-commerce. Ten ostatni daje dziś największe pole do popisu.

Raport. Wzrost e-handlu: Główne wyzwania dla firm kurierskich

Raport. Wzrost e-handlu: Główne wyzwania dla firm kurierskich

Zwiększone zainteresowanie zakupami internetowymi niesie za sobą nowe wyzwania. Związane są one nie tylko z obsługą logistyczną większego wolumenu przesyłek, ale także z podniesieniem wydajności magazynów, usprawnieniem floty pojazdów dostawczych czy zatrudnieniem większej liczby kurierów i pracowników magazynowych.

Raport E-commerce. Wojna o klienta

Raport E-commerce. Wojna o klienta

Nowe technologie, bezpieczne płatności i optymalizacja biznesu. Oto, jak poprawić swoją skuteczność w walce o klienta w e-commerce.

Klient chce dostawy szybkiej i darmowej

Klient chce dostawy szybkiej i darmowej

Bieżąca informacja o statusie przesyłki to już norma. Teraz przyszła pora na bezpłatne dostawy, ekspresowe tempo doręczenia i personalizację realizacji zamówienia na każdym kroku. Kto lepiej to wykorzystuje, ten wygrywa. Zarówno sklep, jak i kurier.

Tu Polska jest potęgą

Tu Polska jest potęgą

Nasz rynek usług logistyczno-transportowych jest dojrzały. Nie jesteśmy w Europie żadnym Kopciuszkiem. Przeciwnie, w niektórych segmentach tego rynku dominujemy. A to budzi frustrację zachodnich krajów Unii.