logistyka
zobacz inne tematyKoszty wysłania listu w Polsce znowu poszły w górę. Jak nasz kraj wygląda na tle Europy?
Według badania przeprowadzonego przez Deutsche Post, Polska nadal znajduje się w czołówce krajów europejskich o najwyższych cenach usług pocztowych. Choć nominalny koszt wysłania listu wynosi 1,02 euro (przy średniej europejskiej 1,33 euro), to uwzględniając koszty pracy oraz siłę nabywczą okazuje się, że faktyczna cena listu nad Wisłą jest dwa razy wyższa, niż ta która widnieje na znaczku.
Kobiece przywództwo w logistyce się sprawdza
Pandemia oraz wojna w Ukrainie stworzyły nową rzeczywistość, w której kobiece cechy w przywództwie doskonale się sprawdzają. Dotyczy to także branży logistycznej, która – ze względu na zaburzenia w dotychczasowych łańcuchach dostaw – przeżyła ostatnio niemałe turbulencje.
Kobieca energia w logistyce
Jeśli w zarządzaniu połączymy energię męską i kobiecą, będziemy żyli w lepszym świecie – mówi Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Raben Transport.
Kobiety w logistyce chcą awansować!
Prawie dziewięć na 10 menedżerek pracujących w branży logistycznej uważa siebie za liderkę. Warto więc pogrzebać mit, że kobiety zatrudnione w tej branży nie chcą awansować. Nie tylko chcą, ale też coraz odważniej sięgają po przywództwo.
Poczta Polska: 350 mln inwestycji w logistykę. Będą nowe rozwiązania dla e-commerce
Tylko w tym roku Poczta Polska zamierza wydać na inwestycje 500 mln złotych - powiedział prezes firmy, Krzysztof Falkowski. W ramach dodatkowych projektów powstaje zupełnie nowa sortownia paczek pod Warszawą, ale firma szykuje inne realizacje. Szykuje także zmiany w dostawach przesyłek do klientów.
Kompleksowe rozwiązania logistyczne dla firm i e-sklepów
Zastanawiasz się, jak rozwiązać problem transportu towarów? Jego składowanie, ewidencję i przepływ w magazynie? Potrzebujesz odpowiedniego opakowania? A może zastanawiasz się, jak przetransportować towary z odległych krajów do Polski lub niezawodnie eksportować je do innych krajów?
Wyzwania to moja specjalność
Swoją pracę traktuję trochę jak grę strategiczną - mówi Anna Kaczyńska, szefowa Centrum Logistycznego Amazon w Świebodzinie.
Moc kobiecej energii
Kobiece pierwiastki są w logistyce niezbędne - przekonują Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska, Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży, Raben Transport, i Justyna Dobraś, dyrektor ds. dystrybucji międzynarodowej Fresh Logistics Polska z Gruby Raben.
Kobieca twarz logistyki. Upada bastion uprzedzeń płciowych w transporcie
Logistyka ciągle ma opinię branży typowo męskiej. Jednak rzeczywistość w znacznej mierze temu przeczy. Kobiety w sektorze TSL mają coraz więcej większe znaczenie i w coraz większym stopniu przyczyniają się do jego transformacji. Bastion uprzedzeń płciowych w transporcie nieodwracalnie upada.
Piękno ukryte w różnorodności
Balans między kobiecym a męskim punktem widzenia to klucz do sukcesu nie tylko w branży TSL - przekonują Monika Duda, Agata Wydmańska i Wioletta Podstawka z DHL Supply Chain Poland.
Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku
Przed branżą logistyczną najintensywniejszy czas w roku, który tradycyjnie rozpoczął Black Friday. Jak dostawcy radzą sobie z tą przedświąteczną zakupową gorączką? Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach, a ściślej mówiąc w odpowiednio dopasowanych rozwiązaniach IT, które pomagają branży e-commerce zarządzać logistyką przesyłek.
To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce
Rozwój w świecie online może być tańszy, niż offline! Wymaga to jednak dobrego przygotowania i rozumienia prowadzenia biznesu – m.in. wybór narzędzi i rozwiązań, które dadzą nam nie tylko przewagę jakościową, ale i kosztową.
Zielona logistyka jest możliwa
Niepowodzenie działań na rzecz klimatu (Climate action failure) jest jednym z najpoważniejszych globalnych ryzyk w perspektywie nadchodzącej dekady. Oznacza to pilną potrzebę i jednocześnie jest ostatnim momentem na zaangażowanie się wszystkich podmiotów, w tym również przedstawicieli sektora logistycznego, w walkę o ograniczenie emisji do atmosfery i zatrzymanie zmian klimatu.
Raben dołącza do grona firm ze zweryfikowanymi naukowo celami dekarbonizacyjnymi
Grupa Raben dołączyła do międzynarodowej inicjatywy Science Based Target i poddała swoje cele dekarbonizacyjne weryfikacji. Finalnie zostały one zatwierdzone przez specjalistów SBTi - to dowód, że ścieżka redukcji CO2, którą wyznaczyła Grupa Raben jest zgodna z wiedzą naukową i realnie wspiera powstrzymanie globalnego ocieplenia.
LPP stworzyło własnego operatora logistycznego. "Nie wykluczamy świadczenia usług dla innych firm"
LPP Logistics to nowa spółka w grupie LPP. Spółka oferuje usługi magazynowe, frachtowe oraz dystrybucyjne, planuje także kolejne inwestycje i zwiększenie zatrudnienia.
Cena bylejakości w e-biznesie
Dziś, w czasach digitalizacji, chcemy wszystkiego “na już”. I o ile sprawdza się to w przypadku ekspresowych dostaw z e-sklepów do klientów, o tyle same sklepy, jeśli są wdrażane ad hoc, szybko tracą na jakości i - koniec końców - powodują brak wspomnianych zamówień. Sam Guccio Gucci przyznał, że swój sukces zawdzięczał wysokiej jakości swojej pracy! Gucci znał tajemnicę sukcesu w e-commerce.
Szybkie dostawy to jeden z najgorętszych trendów na rynku. Jednak branża złapała zadyszkę
Błyskawiczne dostawy to jeden z najgorętszych tematów na rynku e-commerce. Tak zwany quick commerce złapał właśnie zadyszkę.
Jak zarabiać na e-commerce w czasie kryzysu na rynku?
Rok 2022 jest dla branży e-commerce trudniejszy niż poprzednie. E-sklepy notują spadek liczby klientów. Pandemiczna fala osiągnęła swój szczyt i zanim na powrót się wzniesie, wiele biznesów upadnie.
Rafał Brzoska: "Chcemy dzielić się naszym sukcesem". InPost sponsorem reprezentacji Polski
InPost został oficjalnie sponsorem strategicznym reprezentacji Polski w piłce nożnej. Jak powiedzieli w czasie konferencji prasowej przedstawiciele firmy, to element budowy wizerunku marki wraz z jej ekspansją międzynarodową.
Raport Konsument nowej generacji. Trendy dla e-commerce
Rok 2020 upłynął pod znakiem boomu w e-commerce. Rok 2021 pod znakiem załamania łańcuchów dostaw. Rok 2022 będzie momentem inflacyjnego przełomu? Oto trendy, które wpłyną na oblicze rynku w tym roku.
Raport efektywność finansowa. Wielkie cięcie, czyli 14 sposobów na obniżenie kosztów
Inflacja nie odpuszcza. Jeśli masz firmę, musisz szukać oszczędności i sposobów na obniżenie kosztów. Podpowiadamy, jak to zrobić. To nasze sprawdzone rozwiązania.
Karol Milewski, Omnipack: "Polacy mają wyśrubowane wymagania względem dostaw" [WYWIAD]
Klienci chcą dostawy następnego dnia, niskich cen, wysokiej jakości. Żeby to robić z zyskiem, trzeba budować skalę, wychodząc poza Polskę. Nie da się inaczej. Skupiając się na rodzimym rynku, zostajemy w tyle – mówi Karol Milewski ze startupu Omnipack.
Transport na granicy kryzysu
Transport zanotował największe pogorszenie nastrojów wśród wszystkich branż badanych w ramach Bibby MSP Index, który diagnozuje koniunkturę małych i średnich firm. Sub-indeks dla tej branży zmniejszył się aż o 7,5 pkt w porównaniu z poprzednią, wiosenną, falą badania i obecnie utrzymuje się na granicy kryzysu – 50,2 pkt.
Konsolidacja w branży transportowej. ARMIR oficjalnie zmienia właściciela
Frigo Logistics finalizuje proces przejęcia spółki ARMIR. Zgodę na transakcję wydał już UOKiK.
FM Logistic zamierza podwoić przychody i rozpocznie produkcję zielonego wodoru
Firma FM Logistic ogłosiła nową strategię. Do 2030 roku zamierza podwoić przychody. Ważnym punktem rozwoju ma być Polska. Powstaną tu nowe magazyny, a dodatkowo firma rozpocznie produkcję zielonego wodoru.
Duże przejęcie na rynku ecommerce. "Dzięki transakcji powstanie unikatowa platforma"
Apaczka, największy dostawca rozwiązań logistycznych dla ecommerce w Polsce, przejmuje Sendit.pl, wiodącą w Polsce platformę wysyłkową dla klientów indywidualnych.
Historia Grupy Raben. Od niewielkiego lokalnego biznesu do globalnej marki
W 2021 r. Grupa Raben świętuje swoją 90. rocznicę. Obecnie firma planuje stworzenie zeroemisyjnego magazynu i stawia na wiele innowacji, które pomogą jej działać jeszcze skuteczniej na globalnym rynku. A pomyśleć, że zaczynała jako niewielkie przedsiębiorstwo rodzinne.
Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?
Tylko w przeciągu ostatnich kilku tygodni liczba nowych przypadków zakażeń SARS-CoV-2 wzrosła o ponad 2 miliony. Taki obrót wydarzeń bez wątpienia będzie miał poważny wpływ na transport i łańcuchy dostaw - zarówno te lokalne, jak i globalne - dlatego kompleksowe przygotowanie i planowanie ma kluczowe znaczenie dla wszystkich podmiotów logistycznych.
Raport E-commerce. Logistyka kluczowym elementem w walce z konkurencją
Dawniej logistyka postrzegana była jako koszt. Dziś jest to podstawowe narzędzie do tworzenia przewagi konkurencyjnej – mówi Konrad Osiadacz, Senior Business Development Director w FM Logistic.
Wygraj wyścig o klienta w e-commerce [RAPORT]
Dobrze zaprojektowany sklep internetowy, bezpieczne płatności, szybka i bezproblemowa dostawa – to trzy czynniki, które decydują o sukcesie w e-commerce. Ten ostatni daje dziś największe pole do popisu.
Raport. Wzrost e-handlu: Główne wyzwania dla firm kurierskich
Zwiększone zainteresowanie zakupami internetowymi niesie za sobą nowe wyzwania. Związane są one nie tylko z obsługą logistyczną większego wolumenu przesyłek, ale także z podniesieniem wydajności magazynów, usprawnieniem floty pojazdów dostawczych czy zatrudnieniem większej liczby kurierów i pracowników magazynowych.
Raport E-commerce. Wojna o klienta
Nowe technologie, bezpieczne płatności i optymalizacja biznesu. Oto, jak poprawić swoją skuteczność w walce o klienta w e-commerce.
Klient chce dostawy szybkiej i darmowej
Bieżąca informacja o statusie przesyłki to już norma. Teraz przyszła pora na bezpłatne dostawy, ekspresowe tempo doręczenia i personalizację realizacji zamówienia na każdym kroku. Kto lepiej to wykorzystuje, ten wygrywa. Zarówno sklep, jak i kurier.
Bardziej swobodni jeźdźcy
Na outsourcingu transportu i magazynów firmy oszczędzają nawet 40 proc. kosztów. Poza tym mogą oferować lepsze terminy i warunki dostaw.
Tu Polska jest potęgą
Nasz rynek usług logistyczno-transportowych jest dojrzały. Nie jesteśmy w Europie żadnym Kopciuszkiem. Przeciwnie, w niektórych segmentach tego rynku dominujemy. A to budzi frustrację zachodnich krajów Unii.