Czekając na przesyłkę

Omnipack
Twórcy Omnipack, fot. mat. prasowe
Klienci chcą dostawy następnego dnia, niskich cen, wysokiej jakości. Żeby to robić z zyskiem, trzeba budować skalę, wychodząc poza Polskę. Nie da się inaczej. Skupiając się na rodzimym rynku, zostajemy w tyle – mówi Karol Milewski ze startupu Omnipack.

Omnipack to polski startup zarządzający operacjami logistycznymi dla e-commerce. Firma założona przez doświadczonych menedżerów z branży – Tomka Kasperskiego, Rafała Szcześniewskiego i Karola Milewskiego – znalazł się w naszym zestawieniu „25 najlepszych polskich startupów 2021”, a niedawno poinformowała o kolejnych inwestycjach. Ile e-sklepy mogą wygrać sprawną dostawą?

– Naszą misją jest umożliwienie przedsiębiorcom i brandom osiągnięcie stabilnego i nieograniczonego wzrostu – tłumaczy Karol Milewski w rozmowie z „My Company Polska”. Choć startup jest stosunkowo nową inicjatywą – powstał niewiele ponad trzy lata temu – już teraz ma za sobą liczne sukcesy, a niedawno poinformował o kolejnych dużych inwestycjach.

W październiku Omnipack zakończył pracę nad konsolidacją powierzchni w jednej z dwóch swoich lokalizacji – SEGRO Logistics Park Warsaw w Nadarzynie – i powiększył magazyn o 10 tys. mkw. Obecnie firma ma dwa magazyny – jeden w Nadarzynie koło Warszawy, a drugi w Gorzowie Wielkopolskim przy granicy niemieckiej. 

Już dzisiaj centra logistyczne Omnipack realizują wysyłki w trybie Next Day Delivery na terenie Europy. Jednym z priorytetów operatora przy wyborze powierzchni magazynowej jest atrakcyjna lokalizacja, czyli magazyny w pobliżu centralnych hubów firm transportowych, terminali, autostrad, dróg ekspresowych. 

– Nie tylko strategiczna lokalizacja jest dla nas istotna. Przy wyborze powierzchni duży nacisk kładziemy też na infrastrukturę regałową, nowoczesne rozwiązania do pakowania i przenośniki transportujące, które automatyzują przemieszczanie się paczek. Ważna jest też zwiększona liczba docków obsługująca wielu przewoźników jednocześnie. Te dwa ostatnie czynniki znacznie podnoszą wskaźnik efektywności operacji logistycznych. Nie bez znaczenia są dla nas również ekologiczne rozwiązania, takie jak zawory regulujące pobór wody ograniczające jej zużycie, dodatkowe podliczniki pozwalające na stały monitoring mediów i realne oszczędności podczas eksploatacji budynku, gospodarka odpadami budowlanymi, wysoka efektywność energetyczna, inteligentna oprawa LED obniżająca zużycie energii elektrycznej. Nasze magazyny mają certyfikat BREEAM – dodaje Karol Milewski. 

Jak podkreślają twórcy Omnipacka, głównym celem startupu w nadchodzących miesiącach będzie ekspansja zagraniczna. – Obecnie już 40 proc. naszego biznesu to biznes zagraniczny – tłumaczą. Firma dynamicznie rozwija się przede wszystkim w krajach DACH oraz w Wielkiej Brytanii.

Eksperci od e-commerce podkreślają, że już dziś szybka dostawa oraz sprawne rozwiązania logistyczne sprawiają, że e-sklepy 

zyskują przewagę rynkową. A jest o co walczyć, bo – jak wynika z danych GUS we wrześniu 2021 r. udział handlu w internecie w całym handlu detalicznym w Polsce wyniósł ponad 8 proc. To oczywiście nie są tak imponujące liczby, jak te w pierwszych miesiącach pandemii, jednak nie można zaprzeczyć, że wciąż obserwujemy znaczny zwrot ku e-zakupom.

Ile firmy mogą zyskać na usprawnieniu procesów organizacyjnych? Czy sprzedaż na zagraniczne rynki rzeczywiście powinna być celem każdego polskiego przedsiębiorstwa? 

O tym rozmawiamy z Karolem Milewskim.

------------------------------

Główny Urząd Statystyczny wyliczył, że Polska jest na piątym miejscu od końca, jeżeli chodzi o sprzedaż online poza granice kraju. To chyba kiepski wynik, biorąc pod uwagę to, jak bardzo e-commerce rozwinął się u nas w ostatnich miesiącach.

W tym wszystkim bardzo łatwo zapomnieć o fundamentach – to, że nad Wisłą e-commerce nagle przyspieszył, nie oznacza, że wyprzedziliśmy wszystkich dookoła. Pandemia zaatakowała każde państwo, dlatego nie tylko w Polsce obserwowaliśmy dynamiczne...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

baner 970x200
My Company Polska wydanie 1/2022 (76)

Więcej możesz przeczytać w 1/2022 (76) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ