logistyka

zobacz inne tematy
Idea, która zmieniła świat

Idea, która zmieniła świat

Czasem wystarczy pomysł, który wydaje się niemożliwy do realizacji. Potem potrzebna jest determinacja w jego realizacji. Efekt? Przepis na firmę, która może zdominować światowy rynek.

TOP 10, czyli trendy ESG na 2024 rok

TOP 10, czyli trendy ESG na 2024 rok

Zrównoważony biznes to temat, o którym w nadchodzącym roku będzie coraz głośniej. To efekt nie tylko regulacji unijnych, ale też wzrastającej świadomości społecznej. „My Company Polska” pokazuje, jakie trendy w dziedzinie ESG będą obowiązywały w rozpoczynającym się 2024 r.

Droga do pomocy

Droga do pomocy

Warto odczarować wizerunek „złych tirów” na drogach i pokazać, że transport może służyć tym najbardziej potrzebującym – choćby osobom, których nie stać na pełnowartościowe posiłki.

Jak zapomnieć o logistyce

Jak zapomnieć o logistyce

Jeśli prowadzisz e-sklep, to ostatnią rzeczą, o której powinieneś myśleć, jest to, w jaki sposób wysłany przez ciebie towar dotrze do klienta. To ma się dziać bezproblemowo! Tak się stanie, jeśli tylko nie zapomnisz o trzech prostych zasadach.

Rumuński Postis otwiera oddział w Polsce. "Polski rynek jest dla nas kluczowy" [WYWIAD]

Rumuński Postis otwiera oddział w Polsce. "Polski rynek jest dla nas kluczowy" [WYWIAD]

Postis - działająca na 25 rynkach europejskich firma opierająca swoją technologię na AI i Big Data - otwiera oddział w Polsce. W perspektywie dwóch lat chce być nad Wisłą jednym z najważniejszych graczy rynku dostaw dla e-commerce. - Polska jest naszym pierwszym krokiem przed eksploracją rynków niemieckiego i francuskiego - deklaruje w rozmowie z mycompanypolska.pl Mircea Stan, CEO Postis.

W Geis mówimy „TAK!” kobietom w logistyce

W Geis mówimy „TAK!” kobietom w logistyce

Mogłoby się wydawać, że logistyka to męska specjalność. Temu stereotypowi przeczą fakty, bo coraz więcej kobiet pojawia się w branży TSL. W ten trend wpisuje się polityka zatrudnienia w spółce Geis PL. Od początku istnienia firma zatrudnia kobiety – od asystentek przez stanowiska specjalistyczne po menedżerskie.

Ogarniacze. Najlepsze startupy zajmujące się logistyką

Ogarniacze. Najlepsze startupy zajmujące się logistyką

W ostatnich miesiącach logistyka stała się jednym z ulubionych „buzzwordów” przedsiębiorców. Trudno się dziwić – odpowiednie planowanie działań w niestabilnych czasach to nie tyle szansa, by zdobyć przewagę, co warunek, by przetrwać.

Kobiety w logistyce są bardziej kompetentne

Kobiety w logistyce są bardziej kompetentne

Z badań przeprowadzonych przez Forum Kobiet w Logistyce wynika, że pracujące w branży TSL kobiety są wyjątkowo dobrze przygotowane do pełnienia funkcji zarządczych i liderskich. Czasami jednak brakuje im pewności siebie.

Liczy się człowiek, nie jego płeć

Liczy się człowiek, nie jego płeć

Kto w zarządzaniu nie kieruje się różnorodnością i inkluzywnością, ten nie wie, co traci – przekonuje Renata Kocemba, szefowa marketingu Prologis na Europę Środkową.

Działania zamiast marzeń [WYWIAD]

Działania zamiast marzeń [WYWIAD]

Wytrwałość to cecha, która sprawia, że kobiety potrafią przekuć marzenia w praktyczne działania, dlatego warto na nie stawiać – przekonuje Anna Krzysko-Vaskovic, prezes zarządu Northgate Logistics.

Logistyka jest kobietą

Logistyka jest kobietą

FM Logistic udowadnia, że branża logistyczna jest otwarta na kobiety. W należącym do firmy nowo otwartym magazynie w Głogowie aż 60 proc. zatrudnionych stanowią panie!

3 powody, dla których logistyka potrzebuje kobiet

3 powody, dla których logistyka potrzebuje kobiet

Stereotyp, że branża TSL jest typowo męska, odchodzi do lamusa. Kobiety odgrywają w niej coraz większą rolę, choć wciąż mają do pokonania liczne bariery. Oto trzy przyczyny, dla których zmieniają one logistykę na lepsze.

Koszty wysłania listu w Polsce znowu poszły w górę. Jak nasz kraj wygląda na tle Europy?

Koszty wysłania listu w Polsce znowu poszły w górę. Jak nasz kraj wygląda na tle Europy?

Według badania przeprowadzonego przez Deutsche Post, Polska nadal znajduje się w czołówce krajów europejskich o najwyższych cenach usług pocztowych. Choć nominalny koszt wysłania listu wynosi 1,02 euro (przy średniej europejskiej 1,33 euro), to uwzględniając koszty pracy oraz siłę nabywczą okazuje się, że faktyczna cena listu nad Wisłą jest dwa razy wyższa, niż ta która widnieje na znaczku.

Kobiety w logistyce chcą awansować!

Kobiety w logistyce chcą awansować!

Prawie dziewięć na 10 menedżerek pracujących w branży logistycznej uważa siebie za liderkę. Warto więc pogrzebać mit, że kobiety zatrudnione w tej branży nie chcą awansować. Nie tylko chcą, ale też coraz odważniej sięgają po przywództwo.

Kobiece przywództwo w logistyce się sprawdza

Kobiece przywództwo w logistyce się sprawdza

Pandemia oraz wojna w Ukrainie stworzyły nową rzeczywistość, w której kobiece cechy w przywództwie doskonale się sprawdzają. Dotyczy to także branży logistycznej, która – ze względu na zaburzenia w dotychczasowych łańcuchach dostaw – przeżyła ostatnio niemałe turbulencje.

Kobieca energia w logistyce

Kobieca energia w logistyce

Jeśli w zarządzaniu połączymy energię męską i kobiecą, będziemy żyli w lepszym świecie – mówi Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Raben Transport.

Kompleksowe rozwiązania logistyczne dla firm i e-sklepów

Kompleksowe rozwiązania logistyczne dla firm i e-sklepów

Zastanawiasz się, jak rozwiązać problem transportu towarów? Jego składowanie, ewidencję i przepływ w magazynie? Potrzebujesz odpowiedniego opakowania? A może zastanawiasz się, jak przetransportować towary z odległych krajów do Polski lub niezawodnie eksportować je do innych krajów?

Wyzwania to moja specjalność

Wyzwania to moja specjalność

Swoją pracę traktuję trochę jak grę strategiczną - mówi Anna Kaczyńska, szefowa Centrum Logistycznego Amazon w Świebodzinie.

Moc kobiecej energii

Moc kobiecej energii

Kobiece pierwiastki są w logistyce niezbędne - przekonują Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska, Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży, Raben Transport, i Justyna Dobraś, dyrektor ds. dystrybucji międzynarodowej Fresh Logistics Polska z Gruby Raben.

Kobieca twarz logistyki. Upada bastion uprzedzeń płciowych w transporcie

Kobieca twarz logistyki. Upada bastion uprzedzeń płciowych w transporcie

Logistyka ciągle ma opinię branży typowo męskiej. Jednak rzeczywistość w znacznej mierze temu przeczy. Kobiety w sektorze TSL mają coraz więcej większe znaczenie i w coraz większym stopniu przyczyniają się do jego transformacji. Bastion uprzedzeń płciowych w transporcie nieodwracalnie upada.

Piękno ukryte w różnorodności

Piękno ukryte w różnorodności

Balans między kobiecym a męskim punktem widzenia to klucz do sukcesu nie tylko w branży TSL - przekonują Monika Duda, Agata Wydmańska i Wioletta Podstawka z DHL Supply Chain Poland.

Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku

Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku

Przed branżą logistyczną najintensywniejszy czas w roku, który tradycyjnie rozpoczął Black Friday. Jak dostawcy radzą sobie z tą przedświąteczną zakupową gorączką? Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach, a ściślej mówiąc w odpowiednio dopasowanych rozwiązaniach IT, które pomagają branży e-commerce zarządzać logistyką przesyłek.

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

Rozwój w świecie online może być tańszy, niż offline! Wymaga to jednak dobrego przygotowania i rozumienia prowadzenia biznesu – m.in. wybór narzędzi i rozwiązań, które dadzą nam nie tylko przewagę jakościową, ale i kosztową.

Zielona logistyka jest możliwa

Zielona logistyka jest możliwa

Niepowodzenie działań na rzecz klimatu (Climate action failure) jest jednym z najpoważniejszych globalnych ryzyk w perspektywie nadchodzącej dekady. Oznacza to pilną potrzebę i jednocześnie jest ostatnim momentem na zaangażowanie się wszystkich podmiotów, w tym również przedstawicieli sektora logistycznego, w walkę o ograniczenie emisji do atmosfery i zatrzymanie zmian klimatu.

Cena bylejakości w e-biznesie

Cena bylejakości w e-biznesie

Dziś, w czasach digitalizacji, chcemy wszystkiego “na już”. I o ile sprawdza się to w przypadku ekspresowych dostaw z e-sklepów do klientów, o tyle same sklepy, jeśli są wdrażane ad hoc, szybko tracą na jakości i - koniec końców - powodują brak wspomnianych zamówień. Sam Guccio Gucci przyznał, że swój sukces zawdzięczał wysokiej jakości swojej pracy! Gucci znał tajemnicę sukcesu w e-commerce.