Ludzie

Jak zarobić na pasji

Jak zarobić na pasji

Przekuć swoje hobby w dobry interes – to marzenie większości z nas. Wielu to się udało. Ale eksperci podkreślają, że sama pasja to za mało. Żeby odnieść sukces, trzeba do niej dodać wytrwałość, odporność na porażki, a także umiejętność działania pod presją.

Polska Dolina Krzemowa Gamedevu. Jak zarabiać na tworzeniu gier?

Polska Dolina Krzemowa Gamedevu. Jak zarabiać na tworzeniu gier?

16 mln graczy, 500 studiów gamingowych i przychody branży sięgające 2 mld zł. Nie bez powodu mówi się o naszym kraju jako o „dolinie krzemowej gamedevu”. Zarobić tu może każdy, ale do zarabiania z produkcji potrzebne są upór, umiejętności oraz biznesowa intuicja. Oto trzy historie, które pokazują jak prężna to branża.

20 firm, które zmieniają Polskę i świat na lepsze

20 firm, które zmieniają Polskę i świat na lepsze

Ważny jest nie tylko zysk, ale też wpływ na otaczającą rzeczywistość. Ci przedsiębiorcy wierzą, że ich rozwiązania mogą przyczynić się do polepszania jakości naszego życia przy jednoczesnej dbałości o środowisko naturalne. Oto kolejna edycja naszego rankingu.

Ładowanie elektryka za darmo? Polski pomysł na biznes niebawem zagości w Warszawie [TYLKO U NAS]

Ładowanie elektryka za darmo? Polski pomysł na biznes niebawem zagości w Warszawie [TYLKO U NAS]

ChargePolska to polska firma, która przygotowała nietypowy pomysł biznesowy. Będzie stawiała ładowarki samochodów elektrycznych, z których można korzystać zupełnie za darmo. Zapłacą reklamodawcy. Pierwsza stacja działa już pod Poznaniem, ale jak deklaruje w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Matt Tymowski, CTO w ChargePolska, w przyszłym roku planowane jest uruchomienie 10 stacji w Warszawie.

Cezary Szczepański 20.10.2020
W ślad za piwem. Rewolucja na rynku polskich alkoholi

W ślad za piwem. Rewolucja na rynku polskich alkoholi

Wystarczyło zaledwie kilka lat, aby rzemieślnicze piwa wyszły z niszy i stały się rynkowym przebojem. Teraz czas na mocne alkohole, w które inwestują kolejne znane osoby, licząc, że kraftowe trunki powtórzą sukces napojów z pianką.

Dresiary. Jak rzucić wszystko i... zrobić biznes [WYWIAD]

Dresiary. Jak rzucić wszystko i... zrobić biznes [WYWIAD]

Rzuciłyśmy się w nieznane, bo fajnie jest zaryzykować i robić to, o czym marzysz. Wybrałyśmy kosztowny model biznesowy, czyli robimy rzeczy, których nikt jeszcze nie robił. Niemodne, a przez to wyjątkowe – mówią przyjaciółki, założycielki i właścicielki Risk Made in Warsaw Antonina Samecka, dyr. kreatywna i prezeska oraz Klara Kowtun, członkini zarządu.

Biznes w jakości cyfrowej

Biznes w jakości cyfrowej

Warszawska firma Nanovo tworzy cyfrowe kanały komunikacji, które rewolucjonizują sklepy i punkty usługowe. Z ich rozwiązań korzystają największe sieci sprzedażowe w kraju i za granicą.

5 firm na 5 lat My Company Polska

5 firm na 5 lat My Company Polska

Pogromcy kryzysów, twórcy małych imperiów odzieżowych, specjaliści od szyb i e-learningu oraz mistrzowie sprzedaży. Przez pięć lat opisaliśmy setki firm. Dziś wracamy do tych, o których pisaliśmy w pierwszych numerach.

Cezary Szczepański 29.09.2020
Jak sękacz trafił pod strzechy

Jak sękacz trafił pod strzechy

Dzięki firmie SECPOL luksusowy do niedawna sękacz trafił pod strzechy. To oryginalne polskie ciasto można kupić na stacjach PKN ORLEN, firmy która wspiera krajowych producentów jednocześnie promując patriotyzm gospodarczy.

Stava, czyli jedzenie na czas

Stava, czyli jedzenie na czas

Opolski startup Stava to pierwsza gastro-kurierska franczyza w Europie. Dzięki niemu Polacy mają szanse na szybki dowóz ciepłego i świeżego jedzenia z restauracji.

Żydowska sztuka znad Wisły podbija świat

Żydowska sztuka znad Wisły podbija świat

Studio projektowe Mi Polin tworzy pierwsze w powojennej Polsce judaika. W ciągu kilku lat niewielka firma z Warszawy stała się rozpoznawalną marką na całym świecie – od Australii do Stanów Zjednoczonych.

Mój ojciec był olbrzymem

Mój ojciec był olbrzymem

Praktycznie każdy odbiera jakieś lekcje życia od swoich rodziców i ja nie jestem wyjątkiem. Nie poznałem jednak dzięki ojcu tajników branży, lecz fundamentalne wartości: uczciwość, pokorę, odpowiedzialność, etykę pracy, przedsiębiorczość, głód wiedzy, pragnienie wnoszenia wkładu oraz troskę o innych.

Charles G. Koch 31.08.2020
Jak wychować milionera

Jak wychować milionera

Przedsiębiorczości można i trzeba się uczyć od małego, ale nie da się tego zrobić, wykuwając na blachę rodzaje podatków. To bardziej kwestia kształtowania charakteru niż wiedzy ekonomicznej. Tylko jak to połączyć?

Naucz dziecko zarządzać finansami

Naucz dziecko zarządzać finansami

Polacy chcą uczyć dzieci, jak zarządzać pieniędzmi. Problem w tym, że nie bardzo wiedzą, jak to skutecznie robić. Z ratunkiem przychodzą m.in. instytucje finansowe.

Sprzedawaj globalnie, piecz lokalnie

Sprzedawaj globalnie, piecz lokalnie

Z rzemieślniczej piekarni stali się jednym z największych producentów pieczywa w Polsce. Podwarszawski NOWEL wytwarza dziennie 280 t pieczywa, które trafia nie tylko na polskie i europejskie stoły, ale także do Korei Południowej, USA czy Kanady.

Nauka przedsiębiorczości w 5 krokach

Nauka przedsiębiorczości w 5 krokach

Jak uczyć przedsiębiorczości? Wystarczy nie przeszkadzać – w zabawie, we współpracy, w doświadczaniu, w zadawaniu pytań... Oczywiście trochę teorii też się przyda.

Urządzenia firmy Leia Display wyświetlają obrazy na parze wodnej

Urządzenia firmy Leia Display wyświetlają obrazy na parze wodnej

Warszawska firma Leia Display stworzyła technologię, dzięki której obrazy zyskały nowy wymiar. Można przez nie przechodzić, dotykać i wchodzić z nimi w interakcję. Ich sekret tkwi w wykorzystaniu pary wodnej, z której Polacy, jako jedyni na świecie, potrafią uzyskać płaski powietrzny ekran.

Plum Bum. Intymna siłownia dla kobiet

Plum Bum. Intymna siłownia dla kobiet

Pierwsza polska marka akcesoriów do ćwiczeń wewnętrznych mięśni miednicy, nazywanych mięśniami Kegla, powstała z inicjatywy kobiet, aby pomagać innym kobietom.

Nowoczesny patriotyzm gospodarczy: Sekundy, które ratują życie

Nowoczesny patriotyzm gospodarczy: Sekundy, które ratują życie

– Ochrona ludzkiego życia – to dla nas priorytet. PZU GO stworzone razem z Telematics Technologies to innowacyjne rozwiązanie, które może uratować życie – mówi Paweł Lewandowski, Dyrektor ds. Analiz i Wsparcia Narzędziowego PZU.

Rozmowa z (ro)botem

Rozmowa z (ro)botem

Polska firma Voicetel Communications stworzyła technologię, dzięki której asystenci głosowi do złudzenia przypominają ludzi. Jej rozwiązania w dziedzinie przetwarzania mowy są jednymi z najbardziej zaawansowanych na świecie.

Tomasz Michalik 28.07.2020
Oprogramowaniem świata nie zmienisz

Oprogramowaniem świata nie zmienisz

Z epidemii trzeba wyciągnąć jeden wniosek, że nie ma powrotu do starej normalności. Musimy się zmieniać, stawać się coraz bardziej odpowiedzialnymi – mówi Anna-Liisa Palatu, twórczyni estońskiej firmy Woola.

WOOLA startupem roku w Europie Środkowej

WOOLA startupem roku w Europie Środkowej

Estoński startup Woola, który wymyślił folię bąbelkową z wełny, zwyciężył w wielkim finale konkursu PowerUp! Challange organizowanego przez fundusz EIT InnoEnergy. Drugie miejsce zajęła firma, która chce zmieniać drgania na energię elektryczną.

Poznaliśmy Ambasadorów Polskich Innowacji 2020

Poznaliśmy Ambasadorów Polskich Innowacji 2020

Producent kreatywny światowego hitu Netflixa, doktor psychologii, która stworzyła aplikację do opieki nad osobami starszymi i założycielka jednej z najbardziej liczących się firm rozwijających innowacyjne technologie fotowoltaiczne – oto Polacy, którzy dzięki swojej pracy i innowacyjności, osiągnęli globalny sukces.

Robert Mierwiński (oprac.) 15.07.2020
Prorektor ASP: Uczelnia wyższa musi stać na straży kultury dialogu!

Prorektor ASP: Uczelnia wyższa musi stać na straży kultury dialogu!

Uczelnie wyższe, a uczelnie artystyczne w szczególności, powinny zachować jak najdalej idącą otwartość na odmienne punkty widzenia i budować przestrzeń kultury dialogu – to nasze najważniejsze cele - mówi Grzegorz Hańderek, obecnie prorektor, a od września rektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

Nowoczesny patriotyzm gospodarczy: Ubranie z siatki 3d

Nowoczesny patriotyzm gospodarczy: Ubranie z siatki 3d

Koszulka czy spodnie o właściwościach wiruso- i bakteriobójczych? To już nie tylko koncepcje szalonych naukowców, którzy w swoich laboratoriach opracowują nowe pomysły, ale potrzeba rynkowa. Potrzeba, którą próbuje zaspokoić marka Brubeck.

Pruszyńska-Witkowska: Bez ryzyka nie ma biznesu

Pruszyńska-Witkowska: Bez ryzyka nie ma biznesu

W biznesie kieruję się tym, czy to, co robię, ma sens. Wielokrotnie zdarzało mi się podejmować ryzykowne decyzje, jak każdemu przedsiębiorcy – mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska, współzałożycielka Future Collars.