Ludzie

Dlaczego biotechnologiczna rewolucja omija Polskę

Dlaczego biotechnologiczna rewolucja omija Polskę

Przyszłość medycyny i farmacji wiąże się z biotechnologią – uważa Marcin Hańczaruk, dyrektor generalny polskiego oddziału Amgen, jednej z najbardziej innowacyjnych firm świata. W rozmowie z Agatą Szymborską-Sutton opowiada o potencjale biologicznych terapii i spersonalizowanego leczenia oraz zastanawia się, dlaczego Polska wlecze się tu w ogonie Europy.

Agata Szymborska-Sutton 20.10.2015
Gwiazdy sprzedaży

Gwiazdy sprzedaży

Entuzjastyczny sprzedawca-prezenter odchodzi do lamusa. Powoli ubywa też szefów, których interesuje tylko domknięcie transakcji, a nie choćby to, jak klient zapamiętał handlowca. Sukcesy święcą ci, którzy klienta traktują jak partnera – nadal powinni chcieć wygrywać, ale już nie za wszelką cenę.

Dziś ważna jest twórcza adaptacja

Dziś ważna jest twórcza adaptacja

Rola szefa sprzedaży zbytnio się nie zmieniła: realizuje plan co miesiąc, co kwartał, jest też przywódcą z wizją, strategią, priorytetami i taktyką – twierdzi Marek Rak. – To, co jest zupełnie inne niż kiedyś, to świat, z którym trzeba się zmierzyć.

To sukces motywuje

To sukces motywuje

Rynek farmaceutyczny zacieśnia się z powodu fuzji i przejęć, ubywa miejsc pracy, rośnie fluktuacja handlowców. – Przez to ich silna więź z szefem i identyfikacja z firmą stają się kluczowe dla uzyskiwania przez sprzedaż dobrych wyników – mówi Paweł Filipe

Dobry produkt to za mało

Dobry produkt to za mało

Rynek będzie coraz bardziej nieprzewidywalny. Jako szef sprzedaży muszę więc łączyć potrzeby klientów, amunicję dla działu sprzedaży oraz to, co firma jest w stanie dostarczyć. To ciągłe wyzwanie – mówi Michał Reck

Sprzedaż to okazja do nauki

Sprzedaż to okazja do nauki

Michał Cieciak jest wielbicielem nowych technologii i udaje mu się te zainteresowania łączyć z pracą w firmie reklamowej, która zajmuje się kampaniami w internecie. Ma stały kontakt z technicznymi nowinkami. – Jako sprzedawca muszę być na bieżąco – podkre

Aleksander Sławiński 19.10.2015
Wystrzegam się arogancji

Wystrzegam się arogancji

Skuteczny sprzedawca powinien mieć dużą empatię, aby rozumieć klienta i jego potrzeby, a także ambicję, by tę wiedzę wykorzystać i sprzedać produkt – uważa Janusz Gaudnik. Jeśli występuje tylko jedna z tych cech, to będziemy mieć do czynienia albo z fanta

Efekt „wow”

Efekt „wow”

Paweł Przybylski ma żyłkę rajdowca i skupienie golfisty. To dobre połączenie, gdy firma, oferująca unikalną ekologiczną technologię, staje do wyścigu o czystą planetę.

Chłopak z Mielca i drużyna marzeń

Chłopak z Mielca i drużyna marzeń

– Gdybym wiedział, że będzie tak ciężko, pewnie nigdy bym tego nie zaczął – mówi Marcin Piątkowski, założyciel firmy Jam Vehicles i pomysłodawca innowacyjnego roweru JIVR | Bike, na który spływają dziś zamówienia z całego świata. Jednym z jego wspólników jest były wiceprezes Tesla Motors.

Technolog i humanista

Technolog i humanista

Okno możliwości jest otwarte. To rzadka okazja w dziejach. Skorzystajmy z tej szansy – radzi Bartłomiej Gola. Od blisko 20 lat ma wpływ na nowatorskie branże. Człowiek-legenda polskiej reklamy i marketingu, a dzisiaj innowator.

Czekam na premiera, który postawi się urzędasom

Czekam na premiera, który postawi się urzędasom

Gdyby zbankrutowały PGNiG albo PKO BP, kraj by sobie z tym poradził. Jeśli zniknęłaby połowa MSP, Polska by upadła. Politycy muszą zacząć się bać przedsiębiorców – mówi Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Dorota Goliszewska, Alicja Hendler 19.09.2015
Zdobywcy szklanej góry

Zdobywcy szklanej góry

Kiedy w 2007 r. Andrzej Woźniakowski i Janusz Jankowiak sprzedali swoją firmę JAAN/Nordglass, prasa pisała: „Nie mieli nic, wybudowali fabryki”. Odnieśli sukces w wielkim stylu. Ale musieli od niego odpocząć.

Fan otwartości

Fan otwartości

Mur. Jest długi i wysoki. Pod nim tłum. Wszyscy podskakują, bo chcą pokonać ścianę przed sobą. Udaje się nielicznym. Michał Sadowski jest już po drugiej stronie.

Małe i średnie przedsiębiorstwa to gazele gospodarki

Małe i średnie przedsiębiorstwa to gazele gospodarki

Małe i średnie przedsiębiorstwa to gazele gospodarki. Potrafią zadbać o swą efektywność, wyżywią się same, a przy tym zapewniają spore wpływy do budżetu. Niestety, mogą też ginąć w chorym środowisku gospodarczym, zwłaszcza prawnym.

Człowiek w turkusowej koszulce

Człowiek w turkusowej koszulce

Fort Traugutta w Warszawie oblegają piłkarze: z jednej strony – stadion Polonii, z drugiej – młodzieżowy klub Varsovia. To tu zaczynał Robert Lewandowski... i tutaj, na półmetku swej życiowej kariery, przystanął może nie tak sławny, ale za to znacznie bogatszy „już nie biznesmen” – Michał Kiciński.

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Nie palą opon pod Sejmem, nie błyszczą w telewizji. Politycy się z nimi nie liczą. Ale to oni generują prawie co drugą złotówkę polskiego PKB i zapewniają pracę ponad sześciu milionom ludzi. Oni, czyli mali i średni przedsiębiorcy. Czego oczekują od nowego rządu? Żeby nie tyle dobrze rządził, ile wreszcie dobrze zarządzał.

Małgorzata Remisiewicz 18.09.2015