Przełamując tabu

Your Kaya Your Kaya, fot. materiały prasowe
Marka Your KAYA to nie tylko ekologiczne tampony i podpaski czy zdobywające coraz większą popularność kubeczki menstruacyjne. To także przełamywanie tabu związanego z menstruacją.

Okres nie zawsze bywa sielanką. Nie udajemy, że jest inaczej – deklarują twórcy marki Your KAYA specjalizującej się w produktach do higieny intymnej oraz pielęgnacji. W ofercie marki z Warszawy, założonej w 2017 r., znajdują się obecnie m.in. ekologiczne podpaski na dzień i na noc, przyjazne środowisku tampony, wkładki higieniczne, a także zdobywające coraz większą popularność i uznanie kubeczki menstruacyjne. – Nasze produkty mają prosty i transparentny skład. Nie zawierają barwników, substancji zapachowych czy niepotrzebnych, często uczulających dodatków. Tampony, podpaski i wkładki wykonane są w stu procentach z organicznej bawełny – tłumaczy Kaja Rybicka, założycielka marki Your KAYA. – Na opakowaniach nie umieszczamy krzykliwych kolorów i infantylnych rysunków. Staramy się mówić o intymnych sprawach językiem naturalnym. Przełamujemy tabu dotyczące menstruacji – dodaje Rybicka. 

O tym, jak naturalne zjawisko menstruacji bywa niepotrzebnie tabuizowane i idealizowane, przekonał się współzałożyciel Your KAYA. – Kiedy pierwszy raz w pełni świadomie przeszedłem się w drogerii wzdłuż alejki z produktami do higieny intymnej, zobaczyłem tam głównie opakowania, na których były ptaszki i motylki – wspomina Marek Gut, co-founder Your KAYA. – Przypomniały mi się wtedy telewizyjne reklamy tamponów i podpasek, w których beztroskie kobiety biegają w białych sukienkach po łące lub spacerują w jasnych spodniach po miejskich placach. W tych reklamach czerwony kolor zastępowany jest zazwyczaj niebieskim płynem. Taki sielankowy obraz bywa szkodliwy, ponieważ utwierdza ludzi w fałszywym przekonaniu, że menstruacja jest czymś wstydliwym, co koniecznie należy ukrywać. Tymczasem miesiączka wiąże się z biologicznym cyklem organizmu, trwa zwykle od 3 do 7 dni, choć za normalne uznawane są także krwawienia od 2 do 10 dni. Przez ten czas menstruująca osoba traci ok. 35 ml krwi. W tych dniach często odczuwa ból fizyczny i dyskomfort psychiczny. 

Witajcie w klubie 

Aby poszerzać świadomość społeczną dotyczącą ludzkiej fizjologii, marka Your KAYA przeprowadziła w 2019  r. udaną kampanię pod hasłem #mensTRUEacja. Akcji towarzyszyło nagranie wyświetlone w sieci ponad 1 mln razy, w którym wystąpiły trzy młode kobiety niebędące profesjonalnymi aktorkami. Miejscem akcji uczyniono łazienkę, nie zaś ukwiecone łąki, jak to bywa w reklamach podpasek. Wśród kadrów filmu utrzymanego w estetyce teledysku znalazły się sceny przekazywania sobie przez dziewczyny tamponów, a także wyrzucania tych już zużytych do kosza. Najbardziej odważna okazała się scena wylewania czerwonego płynu z kubeczka menstruacyjnego do zlewu. „Nad okresem nie trzeba się rozczulać ani go ukrywać. Po prostu jest i już. Najwyższy czas, aby o rzeczach naturalnych zacząć mówić naturalnie”, przekonywali inicjatorzy akcji #mensTRUEacja. Na stronie kampanii zamieszczono mapę z zaznaczonymi kawiarniami, salonami urody i miejscami publicznymi, gdzie w łazienkach czekały ekologiczne produkty do higieny intymnej.

– Wokół naszej marki udaje nam się budować społeczność ludzi myślących podobnie jak my, podzielających nasze wartości, utożsamiających się z nami – podkreśla z satysfakcją Kaja Rybicka. Jej firma wsłuchuje się w głos klientów, zbiera opinie na temat produktów, chętnie pyta o porady i wskazówki, na bieżąco analizuje tak ważny w nowoczesnym biznesie feedback. To właśnie dzięki podpowiedziom klientek powstał „Zestaw na pierwszą miesiączkę” zawierający podpaski na dzień i na noc, tampony i płyn do higieny intymnej. Do zestawu dołączona...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 4/2021 (67)

Więcej możesz przeczytać w 4/2021 (67) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

POLECAMY