Rynki

Beztroskie kanikuły. Bezrozumna hossa na rynkach [ANALIZA]

Beztroskie kanikuły. Bezrozumna hossa na rynkach [ANALIZA]

Choć pandemia specjalnie nie osłabła, to indeksy giełdowe prą w górę. Ale nawet w hossie, szczególnie tak bezrozumnej jak ta, od czasu do czasu można spodziewać się nieoczekiwanych korekt.

Piotr Kuczyński, ekspert rynku finansowego 31.08.2020
Smutek tropików. Jak uratować branżę turystyczną?

Smutek tropików. Jak uratować branżę turystyczną?

Turystyka jest jednym z sektorów najbardziej doświadczonych kryzysem wywołanym pandemią. – Zagrożone są miliony miejsc pracy – stwierdził niedawno sekretarz generalny Światowej Organizacji Turystyki Zurab Pololikaszwili. W Europie pojawiają się różne sposoby na ratowanie branży. Ten sezon dla większości podmiotów działających na tym rynku, szczególnie zagranicznym, jest praktycznie stracony.

Rynki kontra realia. Pełny obraz Kuczyńskiego

Rynki kontra realia. Pełny obraz Kuczyńskiego

Dopóki trwa hossa na Wall Street, to reszta świata zachowuje się przyzwoicie, ale jeśli w USA rozpocznie się korekta, to nic nie uratuje rynków przed przeceną.

Biznes z drugim dnem

Biznes z drugim dnem

Są firmy, dla których – jak w surfingu – liczy się coś więcej niż spektakularny efekt. Na przykład równowaga, której utrzymanie jest tak samo ważne na desce jak w myśleniu o własnym biznesie.

Małgorzata Fiejdasz-Kaczyńska 28.07.2020
Jak się zmienić, by wygrać z pandemią

Jak się zmienić, by wygrać z pandemią

Innowacje to nie tylko technologie i produkty tworzone przez inżynierów, ale przede wszystkim wpojone w kulturę firmy myślenie, jak się zmieniać, by być lepszym – mówili uczestnicy webinaru „My Company Polska”. Punktem wyjścia do rozmowy był najnowszy raport Ayming „Droga do innowacji a COVID-19. Wyzwania dla CEO”.

Powracający problem suszy. Jak na nim zarobić?

Powracający problem suszy. Jak na nim zarobić?

Z roku na rok mamy w Polsce coraz dłuższe i dokuczliwsze susze, a nasze zasoby wodne należą do najmniejszych w Europie. Szukamy więc usług i produktów, które pozwolą nam się na suszę przygotować, a rosnący popyt sprawia, że coraz więcej firm na niej zarabia.

Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?

Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?

Pieniądze lubią ciszę. Zwłaszcza w branży nieruchomości. Kiedy wszyscy mówią o ratowaniu przedsiębiorstw i utrzymaniu miejsc pracy, między właścicielami centrów handlowych a najemcami trwa przeciąganie liny.

Zarobić na sztuce. Miliony dla sprytnych kolekcjonerów

Zarobić na sztuce. Miliony dla sprytnych kolekcjonerów

Padł kolejny rekord – obraz Jana Matejki sprzedano za prawie 7 mln zł. I choć polski rynek aukcyjny przeżywa najlepszy okres w historii, specjaliści ostrzegają: inwestycje w sztukę są dla nielicznych. Żeby na nich naprawdę zarobić, trzeba mieć ogromną wiedzę, bardzo dużo czasu i nie mniej pieniędzy.

Marcin Dzierżanowski 13.07.2020
Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką

Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką

Pandemia koronawirusa sprawiła, że większość Polaków spędzi tegoroczny urlop w kraju. Po poluzowaniu obostrzeń ruszyły rezerwacje w hotelach i pensjonatach. Alternatywą dla oblężonych ośrodków mogą być wakacje pod namiotem lub w kamperze. Dla ceniących luksus jest glamping.

Tiktok. Tam, gdzie spełniają się marzenia

Tiktok. Tam, gdzie spełniają się marzenia

Facebook? A skądże! Instagram? Kiedyś był fajniejszy. Snapchat? Już dawno umarł. Wydaje się, że w świecie mediów społecznościowych to TikTok rozdaje coraz lepsze karty. Startując od zera, można tam zarobić. I nie są to małe pieniądze.

Sell in may and go away. Pełny obraz Kuczyńskiego [KOMENTARZ]

Sell in may and go away. Pełny obraz Kuczyńskiego [KOMENTARZ]

Wydaje się, że Fed i inne banki centralne znacznie przesadziły z tsunami pieniędzy zalewającym rynki i ludzi. Wynikiem tego są potężne, absurdalne skoki indeksów giełdowych. W maju należało jednak sprzedawać akcje.

W tym roku duże wydarzenia masowe już się nie odbędą... Wywiad

W tym roku duże wydarzenia masowe już się nie odbędą... Wywiad

… uważa Piotr Orlicz-Rabiega, szef i organizator Audioriver, jednego z największych festiwali muzycznych w Polsce. I apeluje: „fani, nie zwracajcie zakupionych biletów! Tak pomożecie przetrwać zarówno artystom, jak i organizatorom koncertów”.

Kuba Dobroszek 21.05.2020
Jeszcze będzie przepięknie… Branża koncertowa w walce z kryzysem

Jeszcze będzie przepięknie… Branża koncertowa w walce z kryzysem

... jeszcze będzie normalnie – śpiewał niegdyś Tomek Lipiński. Teraz, w okresie epidemii koronawirusa, słowa popularnej piosenki znów stają się boleśnie aktualne. Branża eventowo-koncertowa mierzy się z największym kryzysem od wielu lat i wciąż trudno ocenić, jak bardzo poobijana wyjdzie z tej walki.

Kursujemy w sieci

Kursujemy w sieci

W czasie kwarantanny wystrzelił rynek kursów online. Mając więcej czasu, ludzie uczą się nowych umiejętności, języków czy rozwijają swoje hobby. Biznes na kursach się kręci, jednak by wygrać, trzeba mieć dobry produkt.

Wspinaczka po ścianie strachu. Pełny obraz Kuczyńskiego

Wspinaczka po ścianie strachu. Pełny obraz Kuczyńskiego

Komisja Europejska ma pokazać plan opiewający na 2 bln euro, będący odpowiednikiem powojennego planu Marshalla. Pytanie jednak czy „oszczędne” kraje (Skandynawia, Austria, Niemcy) się na te wydatki zgodzą. Dziś 49 proc. Włochów popiera opuszczenie Unii Europejskiej…

Płacz nad nierozlanym piwem. Polski kraft w dobie koronawirusa

Płacz nad nierozlanym piwem. Polski kraft w dobie koronawirusa

Im dłużej przebywamy na przymusowym odpoczynku od ludzi, tym częściej w naszych głowach pojawia się wspólne marzenie: sobotni wieczór spędzony ze znajomymi i nieznajomymi nad kuflami pysznego piwa w ulubionym, zatłoczonym lokalu. Podczas gdy podobne sceny śnią się coraz większej liczbie Polaków, rzeczywistość pubów i browarów przypomina raczej koszmar.

Biznes w polskich miastach. Łódź 2020

Biznes w polskich miastach. Łódź 2020

Łódź od lat podejmuje liczne działania, by ściągnąć do siebie inwestorów. Dotyczą one zarówno przestrzeni prawno-podatkowej, jak i podwyższenia poziomu życia mieszkańców. Efekt?

Redakcja 24.04.2020
Wyłuskać pieniądze z gryki

Wyłuskać pieniądze z gryki

Gryczana to nie tylko najchętniej spożywana przez Polaków kasza, ale także surowiec coraz szerzej wykorzystywany w produktach kosmetycznych czy rehabilitacyjnych. Wokół jego łusek powstał już niejeden biznes.

Zdrowo i ziołowo

Zdrowo i ziołowo

Polska wyrasta na zielarską potęgę. Produkujemy rzadkie odmiany ziół, ziołowe kosmetyki, suplementy czy dodatki. Rynek warty ponad 200 mln zł cały czas rośnie, bo coraz więcej osób świadomych jest, ile zdrowia tkwi w ziołach.

Nadzieja w e-commerce

Nadzieja w e-commerce

Polacy w błyskawicznym tempie przestawili się na zakupy przez internet. To dobra, ale generująca liczne wyzwania wiadomość dla branży kurierskiej i logistycznej.

Gwiazdy znad Wisły

Gwiazdy znad Wisły

Aż 44 polskie firmy trafiły w tym roku do prestiżowego rankingu najszybciej rosnących firm Europy, który publikuje „The Financial Times”. Rok temu było ich dwukrotnie mniej. Polska okazuje się jednym z największych tygrysów gospodarczych Europy.

Marek Szymaniak 23.04.2020
Na ratunek

Na ratunek

W niezwykłych czasach potrzebne są niezwykłe rozwiązania. Zrozumiały to duże firmy, które błyskawicznie ruszyły z pomocą swoim kontrahentom i klientom.

Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu

Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu

Startupowcy i przedsiębiorcy, którzy mierzą wysoko. Przedstawiamy ambitnych Polaków, którzy nie tylko ruszyli na podbój amerykańskich rynków, ale odnoszą w tej dziedzinie kolejne sukcesy.

Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes

Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes

Pierwsza Komunia Święta coraz bardziej przypomina małe wesele. Przeżyciu duchowemu towarzyszy też to finansowe, przez co wartość komunijnego biznesu sięga kilku miliardów złotych.

Przyszłościowy biol-chem

Przyszłościowy biol-chem

Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.

Biegnę, więc jestem konsumentem!

Biegnę, więc jestem konsumentem!

Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.

Maciej Łuczak 25.03.2020
Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta

Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta

Polscy producenci płytek ceramicznych coraz mocniej stawiają na dizajn jako narzędzie pozwalające im prześcignąć konkurencję. Nawiązują współpracę z topowymi projektantami, rozwijają działy kreatywne, uczestniczą w wydarzeniach poświęconych wzornictwu. Efekty są widoczne. Rośnie nie tylko sprzedaż, ale też rozpoznawalność i siła poszczególnych marek.

Zamknięte koło

Zamknięte koło

Trwa ostra walka na rynku wydawniczym. Walczą wydawcy, autorzy, dystrybutorzy i… sieci handlowe takie jak Biedronka. Na tym biznesie da się zarobić, ale potrzebny jest spryt i szczęście.

Biznes w czasie pandemii. Co nas czeka

Biznes w czasie pandemii. Co nas czeka

Ograniczenie działalności setek tysięcy firm, krach na giełdzie, zwolnienia pracowników i masowe zamknięcia sklepów. To wydarzyło się tylko w pierwszej połowie marca. Czy to dopiero początek większego kryzysu, czy za kilka miesięcy wrócimy do wzrostów. Oto nasze trzy scenariusze.

Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów

Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów

Inwestycje prywatnych firm to potężna korzyść dla miast i regionów. Wyższe wpływy z podatków i mniejsze bezrobocie to tylko początek. Zapytaliśmy przedstawicieli najważniejszych aglomeracji w Polsce o to, jaka jest ich strategia w walce o inwestorów i roz