Rynki
Beztroskie kanikuły. Bezrozumna hossa na rynkach [ANALIZA]
Choć pandemia specjalnie nie osłabła, to indeksy giełdowe prą w górę. Ale nawet w hossie, szczególnie tak bezrozumnej jak ta, od czasu do czasu można spodziewać się nieoczekiwanych korekt.
Wojny konsolowe. Jak przebić się do klienta i nie stracić milionów
Nowe generacje konsol do gier są szybsze, silniejsze, ładniejsze, ale rewolucji w domowej rozrywce nie ma się co spodziewać. Wojna toczy się o uwagę gracza, a niektóre tytuły mają budżety ponad 100 mln dol.
Pomysł i refleks. Błyskawiczna transformacja firmy w polskim wydaniu
W czasie pandemii wiele firm musiało przejść proces błyskawicznej transformacji. Wygrały te, które miały oryginalny pomysł i odwagę szybkiego działania.
Smutek tropików. Jak uratować branżę turystyczną?
Turystyka jest jednym z sektorów najbardziej doświadczonych kryzysem wywołanym pandemią. – Zagrożone są miliony miejsc pracy – stwierdził niedawno sekretarz generalny Światowej Organizacji Turystyki Zurab Pololikaszwili. W Europie pojawiają się różne sposoby na ratowanie branży. Ten sezon dla większości podmiotów działających na tym rynku, szczególnie zagranicznym, jest praktycznie stracony.
Rynki kontra realia. Pełny obraz Kuczyńskiego
Dopóki trwa hossa na Wall Street, to reszta świata zachowuje się przyzwoicie, ale jeśli w USA rozpocznie się korekta, to nic nie uratuje rynków przed przeceną.
Biznes z drugim dnem
Są firmy, dla których – jak w surfingu – liczy się coś więcej niż spektakularny efekt. Na przykład równowaga, której utrzymanie jest tak samo ważne na desce jak w myśleniu o własnym biznesie.
Jak się zmienić, by wygrać z pandemią
Innowacje to nie tylko technologie i produkty tworzone przez inżynierów, ale przede wszystkim wpojone w kulturę firmy myślenie, jak się zmieniać, by być lepszym – mówili uczestnicy webinaru „My Company Polska”. Punktem wyjścia do rozmowy był najnowszy raport Ayming „Droga do innowacji a COVID-19. Wyzwania dla CEO”.
Rajd na działki. Nowy boom na rynku nieruchomości
Pandemia przestraszyła mieszkańców dużych miast, dlatego coraz częściej szukają oni oazy we własnym domu na wsi. Efekt? Nadchodzący wzrost cen działek budowlanych.
Powracający problem suszy. Jak na nim zarobić?
Z roku na rok mamy w Polsce coraz dłuższe i dokuczliwsze susze, a nasze zasoby wodne należą do najmniejszych w Europie. Szukamy więc usług i produktów, które pozwolą nam się na suszę przygotować, a rosnący popyt sprawia, że coraz więcej firm na niej zarabia.
Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?
Pieniądze lubią ciszę. Zwłaszcza w branży nieruchomości. Kiedy wszyscy mówią o ratowaniu przedsiębiorstw i utrzymaniu miejsc pracy, między właścicielami centrów handlowych a najemcami trwa przeciąganie liny.
Zarobić na sztuce. Miliony dla sprytnych kolekcjonerów
Padł kolejny rekord – obraz Jana Matejki sprzedano za prawie 7 mln zł. I choć polski rynek aukcyjny przeżywa najlepszy okres w historii, specjaliści ostrzegają: inwestycje w sztukę są dla nielicznych. Żeby na nich naprawdę zarobić, trzeba mieć ogromną wiedzę, bardzo dużo czasu i nie mniej pieniędzy.
Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką
Pandemia koronawirusa sprawiła, że większość Polaków spędzi tegoroczny urlop w kraju. Po poluzowaniu obostrzeń ruszyły rezerwacje w hotelach i pensjonatach. Alternatywą dla oblężonych ośrodków mogą być wakacje pod namiotem lub w kamperze. Dla ceniących luksus jest glamping.
Tiktok. Tam, gdzie spełniają się marzenia
Facebook? A skądże! Instagram? Kiedyś był fajniejszy. Snapchat? Już dawno umarł. Wydaje się, że w świecie mediów społecznościowych to TikTok rozdaje coraz lepsze karty. Startując od zera, można tam zarobić. I nie są to małe pieniądze.
Sell in may and go away. Pełny obraz Kuczyńskiego [KOMENTARZ]
Wydaje się, że Fed i inne banki centralne znacznie przesadziły z tsunami pieniędzy zalewającym rynki i ludzi. Wynikiem tego są potężne, absurdalne skoki indeksów giełdowych. W maju należało jednak sprzedawać akcje.
Prosto z pola. Jak rolnicy wchodzą w duży biznes
Zamiast wyprawy do sklepu, wycieczka na wieś. Zakupy żywności bezpośrednio od rolnika są coraz bardziej popularne. A to, co popularne, trafia na celownik dużego biznesu.
W tym roku duże wydarzenia masowe już się nie odbędą... Wywiad
… uważa Piotr Orlicz-Rabiega, szef i organizator Audioriver, jednego z największych festiwali muzycznych w Polsce. I apeluje: „fani, nie zwracajcie zakupionych biletów! Tak pomożecie przetrwać zarówno artystom, jak i organizatorom koncertów”.
Jeszcze będzie przepięknie… Branża koncertowa w walce z kryzysem
... jeszcze będzie normalnie – śpiewał niegdyś Tomek Lipiński. Teraz, w okresie epidemii koronawirusa, słowa popularnej piosenki znów stają się boleśnie aktualne. Branża eventowo-koncertowa mierzy się z największym kryzysem od wielu lat i wciąż trudno ocenić, jak bardzo poobijana wyjdzie z tej walki.
Kursujemy w sieci
W czasie kwarantanny wystrzelił rynek kursów online. Mając więcej czasu, ludzie uczą się nowych umiejętności, języków czy rozwijają swoje hobby. Biznes na kursach się kręci, jednak by wygrać, trzeba mieć dobry produkt.
Wspinaczka po ścianie strachu. Pełny obraz Kuczyńskiego
Komisja Europejska ma pokazać plan opiewający na 2 bln euro, będący odpowiednikiem powojennego planu Marshalla. Pytanie jednak czy „oszczędne” kraje (Skandynawia, Austria, Niemcy) się na te wydatki zgodzą. Dziś 49 proc. Włochów popiera opuszczenie Unii Europejskiej…
Płacz nad nierozlanym piwem. Polski kraft w dobie koronawirusa
Im dłużej przebywamy na przymusowym odpoczynku od ludzi, tym częściej w naszych głowach pojawia się wspólne marzenie: sobotni wieczór spędzony ze znajomymi i nieznajomymi nad kuflami pysznego piwa w ulubionym, zatłoczonym lokalu. Podczas gdy podobne sceny śnią się coraz większej liczbie Polaków, rzeczywistość pubów i browarów przypomina raczej koszmar.
Biznes w polskich miastach. Łódź 2020
Łódź od lat podejmuje liczne działania, by ściągnąć do siebie inwestorów. Dotyczą one zarówno przestrzeni prawno-podatkowej, jak i podwyższenia poziomu życia mieszkańców. Efekt?
Biznes w polskich miastach. Toruń 2020
Jaka jest strategia polskich miast w walce o inwestorów? Oto pomysły władz Torunia.
Wyłuskać pieniądze z gryki
Gryczana to nie tylko najchętniej spożywana przez Polaków kasza, ale także surowiec coraz szerzej wykorzystywany w produktach kosmetycznych czy rehabilitacyjnych. Wokół jego łusek powstał już niejeden biznes.
Zdrowo i ziołowo
Polska wyrasta na zielarską potęgę. Produkujemy rzadkie odmiany ziół, ziołowe kosmetyki, suplementy czy dodatki. Rynek warty ponad 200 mln zł cały czas rośnie, bo coraz więcej osób świadomych jest, ile zdrowia tkwi w ziołach.
Nadzieja w e-commerce
Polacy w błyskawicznym tempie przestawili się na zakupy przez internet. To dobra, ale generująca liczne wyzwania wiadomość dla branży kurierskiej i logistycznej.
Gwiazdy znad Wisły
Aż 44 polskie firmy trafiły w tym roku do prestiżowego rankingu najszybciej rosnących firm Europy, który publikuje „The Financial Times”. Rok temu było ich dwukrotnie mniej. Polska okazuje się jednym z największych tygrysów gospodarczych Europy.
Na ratunek
W niezwykłych czasach potrzebne są niezwykłe rozwiązania. Zrozumiały to duże firmy, które błyskawicznie ruszyły z pomocą swoim kontrahentom i klientom.
Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu
Startupowcy i przedsiębiorcy, którzy mierzą wysoko. Przedstawiamy ambitnych Polaków, którzy nie tylko ruszyli na podbój amerykańskich rynków, ale odnoszą w tej dziedzinie kolejne sukcesy.
Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes
Pierwsza Komunia Święta coraz bardziej przypomina małe wesele. Przeżyciu duchowemu towarzyszy też to finansowe, przez co wartość komunijnego biznesu sięga kilku miliardów złotych.
Przyszłościowy biol-chem
Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.
Biegnę, więc jestem konsumentem!
Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.
Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta
Polscy producenci płytek ceramicznych coraz mocniej stawiają na dizajn jako narzędzie pozwalające im prześcignąć konkurencję. Nawiązują współpracę z topowymi projektantami, rozwijają działy kreatywne, uczestniczą w wydarzeniach poświęconych wzornictwu. Efekty są widoczne. Rośnie nie tylko sprzedaż, ale też rozpoznawalność i siła poszczególnych marek.
Zamknięte koło
Trwa ostra walka na rynku wydawniczym. Walczą wydawcy, autorzy, dystrybutorzy i… sieci handlowe takie jak Biedronka. Na tym biznesie da się zarobić, ale potrzebny jest spryt i szczęście.
Biznes w czasie pandemii. Co nas czeka
Ograniczenie działalności setek tysięcy firm, krach na giełdzie, zwolnienia pracowników i masowe zamknięcia sklepów. To wydarzyło się tylko w pierwszej połowie marca. Czy to dopiero początek większego kryzysu, czy za kilka miesięcy wrócimy do wzrostów. Oto nasze trzy scenariusze.
Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów
Inwestycje prywatnych firm to potężna korzyść dla miast i regionów. Wyższe wpływy z podatków i mniejsze bezrobocie to tylko początek. Zapytaliśmy przedstawicieli najważniejszych aglomeracji w Polsce o to, jaka jest ich strategia w walce o inwestorów i roz